Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Tinka autobusui, tiks ir puspriekabei!

Kiekviena Vokietijoje vykstanti paroda IAA būtinai pristato kelis ar keliolika naujų, originalių techninių sprendimų, galinčių kartais nedaug, o kartais – ir kardinaliai pakeisti transporto priemonių konstrukcijа. Gali būti, kad tokia svaria naujove taps ašių ir pakabos mazgų gamintojo – firmos “Trenkamp und Gehle GmbH“ – sukurta visiškai naujo tipo ašis puspriekabėms “Gigant ERA“.

Jos istorija prasidėjo prieš kelerius metus, kai belgas inžinierius Toni Geusens’as pasakė sau: kas tinka autobusui, turi tikti ir puspriekabei, turėdamas galvoje jau senokai turistiniuose (ir ne tik juose) autobusuose naudojamа nepriklausomа ratų pakabа.

Kа duoda nepriklausoma ratų pakaba? Komfortа, komfortа ir mažesnę paties agregato masę. Jei gabename lentas ar betono blokus, gal ir mažiau svarbu, tačiau transportuojant įvairiа aparatūrа, baldus ar kitus kratymui bei smūgiams jautrius gaminius, minkšta, švelniau kelio nelygumus įveikianti ratų pakaba – didelis pliusas transportininkams. O svorio sumažinimas itin aktualus skystiems ir biriems kroviniams gabenti skirtoms puspriekabėms – cisternoms.

Savo idėjа – nepriklausomа pakabа su viršutinėmis ir apatinėmis skersinėmis svirtimis bei pneumobalionais kaip amortizuojančiu elementu – T.Geusens’as pasiūlė tarptautinei pramoninei grupei “Gigant“, kurios sudėtin kaip tik ir įeina “Trenkamp und Gehle GmbH“. Firmos inžinieriai belgo sumanymа parengė serijinei gamybai. Parodoje šiuos naujoviškus važiuoklių agregatus galės išnagrinėti puspriekabių gamintojai.

Parengiant “Gigant ERA“ modelio ašis gamybai, daug dėmesio skirta dviems dalykams: maksimaliai panaudoti standartinius masinės gamybos komponentus (stebulės, stabdžių diskai ir mechanizmai, pneumopakabos elementai) ir maksimaliai sumažinti patį konstrukcijos svorį. Galima pasakyti, kad tai konstruktoriams pavyko: viena tokia ašis sveria maždaug 150 kilogramų mažiau, nei standartinė konstrukcija su ištisine ašimi. Trys “Gigant ERA“ tipo ašys sumažina nuosavа puspriekabės svorį mažiausia 450 kilogramų.

Tai dar ne viskas (nors ir nemažai), nes nauja pakabos konstrukcija nesuderinama su tradiciniu lonžeroniniu puspriekabės rėmu. Juk nepriklausomos pakabos svirtis reikia tvirtinti kuo arčiau puspriekabės išilginės ašies, todėl “Trenkamp und Gehle GmbH“ turėjo kurti ir naujа puspriekabės rėmo konstrukcijа. Nuo seno žinomas ir dar prieš Antrаjį pasaulinį karа priekabų gamyboje naudotas centrinis rėmas – vamzdis netiko. Konstruktoriai rado kompromisа: svirčių kronšteinai tvirtinami prie originalios laikančiosios konstrukcijos, kuriа sudaro plieninis išlenktas trapecijos formos centrinis lonžeronas, o prie jo iš apačios privirinamas visai konstrukcijai standumа suteikiantis vamzdis. Kad konstrukcija, neprarasdama stiprumo, dar būtų ir lengva, lonžerone padaryta daugybė angų.

Tokia važiuoklė su nepriklausoma pakaba yra idealus sprendimas laikančiosios konstrukcijos puspriekabėms cisternoms. Specialios formos pagal cisternos dugno profilį pagaminti skersiniai apgaubia cisternа iš apačios, sudarydami su ja pakankamai tvirtа ir ilgaamžę vientisа konstrukcijа. Be abejo, lygiai tokiа pačiа važiuoklę su centriniu lonžeronu galima pritaikyti, pavyzdžiui, puspriekabei furgonui su sаlyga, kad jos dugnas pakankamai tvirtas. Tik tada kėbulo tvirtinimui skirti rėmo skersiniai bus ne lenkti lanku, o tiesūs.

Dar viena ypač vertinga tokių ašių savybė – nepriklausoma pakaba, gali suvaidinti ta aplinkybė, jog nepriklausoma sunkiasvorių autotraukinių pakaba mažiau apkrauna kelio dangа. Juk ratas su nepriklausoma pakaba mažiau šokinėja ant dangos nelygumų, vadinasi, ne taip stipriai kala į asfaltа. Tiesa, ar šis privalumas taps svarbiu, daugiausia priklausys nuo įstatymų leidėjų: jei jie tokio tipo puspriekabėms, pavyzdžiui, sumažintų kelių mokestį, vežėjai nedelsdami jomis susidomėtų…


Pagal užsienio spaudа parengė L.Suslavičius

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (69)

"Linava" informuoja

Kartа, prieš penkiolika metų...

“Linava“: 15 metų sėkmingos veiklos kelyje

įvairenybės

Tiltai

Keliai

Keliai gali būti ir privatūs!

Logistika

Konteinerių logistika: nuo uosto krantinės – iki kliento

Pažintys

Kai darbas – ne prievolė...

Specialioji technika

“URALTRAKKER“ - AUKSO IEšKOTOJų SUNKVEžIMIAI

Statistika

Keleivinis transportas: pirmojo pusmečio statistika

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Technika

Liftai. Kaip išsirinkti geriausiа?

Tinka autobusui, tiks ir puspriekabei!

Teisė

įmonės vadovo darbo pagrindai

Sveikata

Traumatizmas virsta pandemija

Automobilių sportas

Dešimtosios: ant permainų slenksčio

Muziejus

TRITONĖ