Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujasis Mercedes-Benz Actros - prie starto linijos

2008 m. sausio 28-oji -naujojo "Mercedes-Benz Actros" modelio pardavimų pradžios data. Trečiojoje šios sunkvežimių šeimos kartoje -daugybė naujovių, skirtų ekonomiškumui, komfortui, saugumui ir dizainui gerinti. Sukurtas 1996 metais "Actros" tapo sėkmingiausiu kompanijos sunkiuoju sunkvežimiu: jo šiuo metu pagaminta per 550 000 vienetų, o eksploatuojamas daugiau nei 100 šalių.

Pirmą kartą šiame rinkos segmente kaip standartinės įrangos dalis visose "Actros" modifikacijose montuojama automatizuota "Mercedes PowerShift" transmisija. Joje inžinieriai sugebėjo suderinti mechaninę transmisiją ir elektroniką, kuri be automatinio bėgių perjungimo ir sankabos valdymo atlieka įvairias papildomas funkcijas. Nuolat intensyvėjant eismui keliuose, automatinis pavarų jungimas padeda užtikrinti didesnį saugumą.

Naujasis "Actros" turi ypatingai sėkmingus ir ekonomiškus "BlueTec" variklius: šešis V-6 tipo dyzelius nuo 235 kW (320 AG) iki 350 kW (476 AG) ir tris V-8 tipo nuo 375 kW (510 AG) iki 440 kW (598 AG). "BlueTec" šeimynos varikliai ne tik galingi, juose dar nepaprastai dera ekonomiškumas ir ekologiškumas. Šie sunkvežimiai eksploatuojami visame pasaulyje ir jau yra sutaupę apie 300 milijonų litrų dyzelino, 700 000 tonų sumažinę į atmosferą išmetamų CO2 dujų. Vežėjai jau gali užsisakyti šiuos variklius, atitinkančius Euro 5 reikalavimus, kurie įsigalios nuo 2009 m. rudens. Patobulintas vairo mechanizmas dabar yra dar tikslesnis, užtikrinantis geresnį krypties stabilumą ir mažesnį jautrumą vairuojant provėžuotais keliais. Tai ne tik gerina komfortą, bet ir užtikrina didesnį saugumą.

Naujasis "Actros" dar kartą nudžiugins vairuotojus nauju inžinierių požiūriu į komfortą. Pirmą kartą sunkvežimių konstravimo istorijoje numatyta kabinos lygio valdymo sistema, užtikrinanti, kad sustojus poilsio kabina bus horizontalioje padėtyje nepaisant nakvynei pasirinktos vietos nelygumų. Tai leis ekipažui lengviau rasti tinkamą vietą nakvynei ir patogiai išsimiegoti. Gyvenamoji erdvė dabar yra dar praktiškesnė: joje įrengtas didelis atlenkiamas veidrodis skutimuisi, lengvai pastatomas sulankstomas staliukas ir dvi lentynos rankšluosčiams bei drabužiams. Patobulinta autonominė oro kondicionavimo sistema užtikrina pastovią temperatūrą ir sveikesnį salono klimatą.Suspausto oro įvadas leis lengviau ir greičiau išvalyti saloną.

"Actros" modeliui siūlomos pagrindinio (Basic), klasikinio (Classic) arba aukščiausio (Top) komforto komplektacijos. Didindami komfortą ir saugumą šie papildomi komforto elementai padeda vairuotojui susilieti su savo darbo vieta. Dauguma su komfortu susijusių patobulinimų taip pat padeda didinti ir važiavimo saugumą. Naujajame "Actros" saugumo sistemos dabar siūlomos su laipsniškai suskirstytais saugumo variantais: klasikinis saugumo paketas arba aukščiausio lygio saugumo paketas. Aukščiausio saugumo paketas turi visas šiuo metu įmanomas sistemas, tarp jų ir aktyvioji stabdžių reguliavimo sistema. Vokietijoje su draudimo bendrovės "Allianz" siūloma 10% nuolaida, šis variantas leidžia draudėjui kasmet sutaupyti iki 800 eurų draudimo įmokos.

Organizacijos, dirbančios ypatingai griežtomis išlaidų valdymo sąlygomis, gali investuoti į vadinamąjį ekonomiškąjį naujųjų "Actros" variantą. Pavyzdžiui, klasikiniame ekonomiškajame variante (Classic) yra automatiniai elektros saugikliai, kurie ne perdega, o iššoka iš savo vietos, tuo vairuotojui akivaizdžiai parodydami, kuri elektros sistemos dalis yra pažeista. Oro pasipriešinimą gerokai sumažins reguliuojami oro aptakai, o stabdžių dėvėjimąsi sumažins ir vairavimo komfortą bei saugumą važiuojant ilgomis nuokalnėmis pagerins "Voith" lėtintuvas. "Actros" vilkikas papildytas mažai techninės priežiūros reikalaujančiu kompaktišku balnu. Bortinių sunkvežimių ekonomiškajame variante siūlomas ypatingai lengvo svorio aliumininis suslėgto oro resiveris. Deja, ekonomiškasis variantas iš pradžių bus siūlomas tik Vokietijos rinkai.

Naujasis "Mercedes-Benz Actros" pasižymi patraukliu ir praktišku dizainu. Jo priekis atrodo ryžtingai dinamiškas: palyginti su ankstesniu modeliu, radiatoriaus grotelių šonai dabar švelniai išlenkti ir linijos harmoningai tęsiasi iki saulės skydelio. Radiatoriaus grotelių juostų skaičius sumažėjo, tačiau jos dabar turi daug iškilesnę formą ir veržlias linijas dėl išlenktų į viršų sparnų abiejuose šonuose. Chromuotas koncerno ženklas centre pabrėžia kokybės ir lengvumo įspūdį. Laipteliai pasilypėjimui suformuoti naujos formos priekiniame bamperyje, kuris atrodo kaip grakštus spoileris su trimis angomis ir išilgai einančia liestine.

Naujojo modelio gamyba prasidės šių metų liepos mėnesį, o jo debiutas - tarptautinėje komercinių automobilių parodoje IAA Hanoveryje šių metų rugsėjo 25 - spalio 2 dienomis.

"Vežėjų žinios"
Sausis Nr. 2 (86)

"Linava" informuoja

Naujienos

Dilerių naujienos

Naujasis Mercedes-Benz Actros - prie starto linijos

Informacinės technologijos

Vietoj rašiklio – kompiuterio ar telefono klavišai

Keliai Keleliai

Vokietijos autobanams – 70 metų

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Naujienos

„Matador“ padangos – bet kokioms sąlygoms

Veteranai

MINTYS APIE PRAėJUSIUS METUS

Lietuvoje ir pasaulyje

„Lietuvos draudimui“ labiausiai rūpi transportas

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Keleivinis transportas

Diskusijose – apie metro idėją sostinėje

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams