Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

TOKS SėKMINGAS PRIVATIZAVIMAS

Vilniaus tolimojo

keleivinio transporto

kompanijos (TOKS) įkūrimo data galima laikyti 1996 m.

spalio 30 dienа - tada ji, miesto tarybos sprendimu,

atsiskyrė nuo UAB Vilniaus

autobusų parkas ir tapo

atskira įmone, vežančia

keleivius priemiesčio,

tarpmiesčio bei

tarptautiniais maršrutais.

2000-aisiais TOKS, pirmoji

iš Lietuvos keleivių vežėjų

įmonių, buvo privatizuota.

Kaip ir kuo gyvena

privatizuotoji bendrovė?

Kas pasikeitė?

„Buvo išsaugotos beveik visos darbininkų darbo vietos. Visi vairuotojai bei remontininkai, dirbę sаžiningai ir norėję dirbti toliau, liko bendrovėje. Dalį žmonių teko atleisti - darbo vietų sumažėjo dėl įdiegtų kompiuterinių sistemų, kai kurie „nusisijojo“ savaime. Tačiau itin didelių ir drastiškų permainų tikrai nebuvo“, - į klausimа atsakė įmonės generalinis direktorius Arūnas Indrašius.

Bene didžiausia permaina, nudžiuginusi tiek vilniečius, tiek miesto svečius, - iškart po privatizavimo pradėta rekonstruoti prieš 25-erius metus pastatyta autobusų stotis Sodų gatvėje. Pusę stoties pastato naujieji savininkai pardavė prancūzams, įsteigusiems joje IKI prekybos centrа, o už gautus pinigus rekonstravo likusiаjа dalį. Vilniaus autobusų stotis pasikeitė neatpažįstamai - iš niūrios, nejaukios patalpos, kurios „vizitine kortele“ buvo tapę čia nuolatos besitrainiojantys ir sostinės įvaizdžio tikrai nepuošiantys „bomžai“, ji virto modernia, šiuolaikiška įstaiga. Pasak generalinio direktoriaus, džiugu, kad dabar sostinės autobusų stotis atrodo nė kiek ne prasčiau nei didžiųjų Europos šalių miestų stotys. Neliko čia ir gyvenamosios vietos neturinčių piliečių - tuo rūpinasi samdyti apsaugos darbuotojai. „Matyt, net miesto valdžia dar neįprato prie naujojo stoties įvaizdžio - neseniai administracijai paskambino savivaldybės darbuotojai ir paprašė leidimo laukiamojoje salėje išdėlioti valkataujantiems asmenims skirtus lankstinukus. Atsakėme, kad šio visuomenės sluoksnio atstovai iš autobusų stoties jau senokai išgyvendinti“, - juokavo įmonės vadovas.

Po rekonstrukcijos ženkliai pagerėjo darbuotojų darbo sаlygos, tačiau svarbiausia, kad keleiviams tapo kur kas saugiau, jaukiau bei patogiau laukti išvažiuojančio autobuso.

Naujajame stoties pastate įsikūrė ir prekybininkai, kita veikla besiverčiančios įmonės, kurioms bendrovė nuomoja patalpas.

Autobusai ir keleiviai

Iš viso įmonė turi apie 70 turistinių autobusų. Pusė jų - „Setra“, likusieji - „Karosa“ bei MAN markių. Vežti keleivius netolimais maršrutais bendrovė įsigijo dešimtį vidutinės klasės „Renault“ 17 sėdimų vietų autobusų.

TOKS veža keleivius 67 maršrutais po Lietuvа ir 11 - tarptautinių maršrutų. Jau trečius metus įmonė priklauso aukštus reikalavimus keliančiai Europos vežėjų asociacijai „Eurolines“, vienijančiai per 30 vežėjų iš beveik 30 šalių.

Pasak A. Indrašiaus, kompanijos savininkai ypač rūpinasi naujų transporto priemonių įsigijimu. „Norime, kad tiek po Lietuvа važiuojantys, tiek tarptautiniais maršrutais vykstantys keleiviai gautų tokiа pat kokybiškа paslaugа. Investuojame tik į visiškai naujus arba ne senesnius nei ketverių metų amžiaus autobusus. šiais metais įsigijome šešias transporto priemones - dvi naujas tiesiai iš gamyklos parsivežtas „Setra 315 GT HD“, tris tokius pat 1998-aisiais pagamintus autobusus ir vienа 70 sėdimų vietų dviejų aukštų 1999-ųjų gamybos „Setra S328 DT“. Mokytis aptarnauti naujuosius autobusus į „Evobus“ gamyklа netrukus dviem savaitėms išvyks trys bendrovės darbuotojai.

2003-aisiais naujoms transporto priemonėms įsigyti iš viso ketiname išleisti apie 5 mln. litų“, - sakė įmonės vadovas.

Naujieji autobusai, atitinkantys Euro 3 reikalavimus bei trijų - keturių žvaigždučių komforto kategorijas, jau veža keleivius į Danijos sostinę Kopenhagа. šis prieš metus atidarytas reisas - bendras su kompanija „Eurolines Scandinavia“, kurios būstinė įsikūrusi Kopenhagoje. Maršrutas pasirodė pelningas ir reikalingas keleiviams, tad nuo balandžio pabaigos TOKS autobusais į Kopenhagа jau galima nuvykti du kartus per savaitę.

Pasak generalinio direktoriaus, įmonės darbuotojai rūpinasi, kad kelionė keleiviams neprailgtų ir būtų kuo įdomesnė. Jų patogumui skirti aukščiausios klasės autobusai su kondicionieriais, šaldytuvais, sanitarine įranga, garso bei vaizdo aparatūra, keleivius aptarnauja mandagūs bei paslaugūs palydovai, galintys susikalbėti keliomis užsienio kalbomis. Net parenkant kino filmus atsižvelgiama į keleivių skonį - neseniai atlikta apklausa parodė, kad kelionėse žmonės mieliausiai žiūri nesudėtingo turinio filmus, komedijas. Remiantis apklausomis, nuolat atnaujinama bendrovės videoteka.

TOKS autobusais galima nuvažiuoti į Gdanskа, Varšuvа, Prahа, Kijevа, Rygа, Talinа, Kaliningradа bei Minskа.

Stengdamasi prisitaikyti prie keleivių pageidavimų, kompanija taiko įvairias nuolaidas. UAB TOKS didelį dėmesį skiria studentams, kurie yra viena iš aktyviausių ir kartu socialiai jautriausių visuomenės grupių. Studentams, turintiems Lietuvos studento arba tarptautinį ISIC pažymėjimа, suteikiamos 30 proc. nuolaidos. Jaunimui, turinčiam tarptautinį jaunimo pažymėjimа Euro<26 ir perkančiam bilietus Vilniaus autobusų stoties kasose, įmonė taiko 20 proc. nuolaidа.

Su TOKS tvarkaraščiais galima susipažinti internete esančiame tinklapyje, per internetа galima užsisakyti ir bilietus į įvairių maršrutų autobusus.

Kova su nelegalais

„Tai - skaudžiausia mūsų problema“, - teigė Arūnas Indrašius. Samdyti stoties apsaugos darbuotojams, saugantiems teritorijа nuo jų, kiekvienа mėnesį įmonė iš savo biudžeto išleidžia apie 16 tūkst. litų. Tačiau tai - lyg kova su vėjo malūnais. Apsauginiams pavyko išguiti nelegalių vežėjų „vadybininkus“ iš pačios stoties, tačiau jie ir toliau sėkmingai darbuojasi, perviliodami keleivius iš teisėto vežėjo. „Keista, kad mūsų valdžiai ši problema atrodo visai nesvarbi. Jau ne vienerius metus bandome įrodyti, kad nelegalai atima pajamas ne tik iš mūsų - jie nemoka mokesčių valstybei, tad yra visų bendra piktžaizdė, su kuria ir kovoti turėtume vieningai. Mūsų įmonės autobusai privalo išvykti pagal griežtai nustatytus grafikus - yra tuo metu keleivių ar ne, - o štai nelegalai važiuoja tik tada, kai prisirenka pilnas automobilis. Ne kartа rengėme reidus drauge su Valstybine kelių transporto inspekcija, kreipėmės į Susisiekimo ministerijа, daug prie kovos su nelegaliais vežėjais prisideda ir asociacija „Linava“, tačiau teigiamų rezultatų pasiekti nepavyko. Susidaro įspūdis, kad nelegalai - nepažabojami. štai ir dabar po langais stovi jų automobiliai, laukiantys keleivių, - mostelėjo ranka link stoties prieigų įmonės vadovas. - Mes ne prieš konkurencijа tarp vežėjų, tačiau mes - už legalų verslа ir vienodas konkurencijos sаlygas“.

Ateities planai

Jau kelintus metus TOKS dirba pelningai, nors, kaip teigė įmonės vadovas, keleivių vežimo verslas labai priklauso nuo sezono: šaltuoju metų laiku žmonės keliauja mažiau, tad įmonė patiria nuostolių, kuriuos kompensuoja vasarа gaunamas pelnas.

Artėja stojimo į Europos Sаjungа data - kas laukia Lietuvos keleivių vežėjų, dirbsiančių vieningoje Europoje?

„Be abejo, teks prisitaikyti prie Europos Sаjungos šalyse galiojančių reglamentų. Keleiviams atsiras didesnė galimybė rinktis, tad konkurencijai privalome rengtis iš anksto, kad neatsiliktume beviltiškai. Mūsų bendrovei svarbiausia - keleivis ir jo poreikiai. Kitais metais ketiname įsigyti dar daugiau transporto priemonių. žadame pirkti tik naujus autobusus, nors tam ir prireiks didelių investicijų. Ir toliau stengsimės aptarnauti keleivius kultūringai, suteikti jiems kuo daugiau ir įvairesnių paslaugų, vežti saugiai, reguliariai bei patogiai. įmonės savininkai rūpinasi ne tik keleiviais, bet ir darbuotojais - skatina jų pažangа bei tobulėjimа. Galiu teigti, kad darnus TOKS kolektyvas sieks padaryti mūsų įmonę lydere Lietuvoje tarp bendrovių, vežančių keleivius tolimojo ir tarptautinio susisiekimo maršrutais“, - pokalbį užbaigė Arūnas Indrašius.

Vidmanto KLIUKO nuotraukos

Lina JAKUBAUSKIENė

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (29)

"Linava" informuoja

Austrija

Derybos su Danija

Kova su skolininkais

Latvija

Lenkija

Linava

Prancūzija

Prancūzija - Jungtinė Karalystė

Sustabdoma narystė

TOKS SėKMINGAS PRIVATIZAVIMAS

Aktualijos

Kalvarijos punkte - pasienio procedūrų tyrimas

Idėjos

Vilniaus „krovinių kaimelis“ atviras visiems...

Kongresui pasibaigus

XIII-asis asociacijos „Linava“ kongresas

Psichologija

KAIP ATSIKRATYTI VAIZDINIų NAšTOS

Specialusis transportas

„Miško broliai“, vardu MAZ

Lietuvoje ir pasaulyje

Bendradarbiavimas

NAUJA BILIETų SISTEMA

Sindromo grėsmė

Sulaikyti pareigūnai

Transporto politika

ETMK: geresnio bendradarbiavimo siekiant

KALNų LAVINA - AUTOMAGISTRALIų MOKESTIS

Žinotina

VALSTYBINEI KELIų TRANSPORTO INSPEKCIJAI - 10

Perspektyvos

EUROSPEKTRAS: dar daugiau krovininių automobilių detalių

Keleivinis transportas

Tarėsi keleivinio transporto biuro nariai

Technika

Dviaukščiai buna ne tik autobusai

MTIS: kad padangos tarnautų ilgai

Palfinger jau Lietuvoje

„Pamaitinti“ dyzeli tačiau - kaip?

Teisė

Visiškos materialinės atsakomybės sutartys pagal naujаjį Darbo kodeksа

Verslo etika

APIE DIKCIJА IR TARSENА

Automobilių sportas

Krazo kometa

„SKRAJOJANčIO OLANDO“ EPOPėJA