Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Tobuliausias padangų tikrinimo įrenginys – jau ir Lietuvoje

Gera žinia pasiekė Lietuvos vežėjus: UAB „Guminta“ 2008 m. rugsėjo pradžioje atsivežė, instaliavo ir išbandė tobuliausią šiuo metu padangų tikrinimo įrenginį – šerografą (Shearography 7400 Insight Casing Analyser). Neturintis analogų Baltijos šalyse prietaisas leis nustatyti visus vidinius padangų pažeidimus, juos identifikuoti ir užkirsti kelią nekokybiškai naudotai padangai būti restauruotai.

Kodėl taip svarbu kuo rūpestingiau patikrinti padangą prieš ją restauruojant, jei ji atrodo idealiai?

Atsakymas paprastas – supuvęs obuolys iš išorės taip pat gali atrodyti sveikas ir gražus. Eksplotuojama padanga patiria daug stresų: ją nuolat veikia apkrovos, gniuždymas, smūgiai – duobės, akmenys, aštrūs daiktai ir įvairios fizinės kliūtys. Padangos konstrukcija – įvairių vielų karkaso ir specialaus gumos mišinio junginys – padeda išlaikyti jos elastingumą, formą ir eksploatacines savybes. Tai, ką matome iš išorės, – guma, arba tiksliau – iš įvairių cheminių junginių susidedantis gumos mišinys. Tai, ko nematome, – plieninis vielos karkasas – taip pat susideda iš įvairaus metalo mišinių. Plieninis padangos karkasas ir gumos mišinys susijungia gaminant naują padangą. Dėl skirtingų gumos ir metalo savybių, šilumos laidumo, varžos ir kitų savybių jis nėra vienalytis, todėl eksploatuojant padangą gali atsirasti mikroskopiniai gumos mišinio ir plieninio karkaso atsiskyrimai arba vidiniai atsisluoksniavimai, kurie nematomi plika akimi. Temperatūra – didžiausias padangos priešas: guma lydosi daug žemesnėje temperatūroje, nei plienas, o šis yra labai laidus šilumai, todėl gana greitai perduoda ją jautriausioms padangos vietoms – prie protektorinės dalies kraštų ir bortų, kuri padanga liečiasi su ratlankiu. Tai vienos iš pavojingiausių ir pažeidžiamiausių padangos vietų. Gamintojai nuolat ieško sprendimų ir stiprina jas, deja, tenka konstatuoti: padangos dažnai eksploatuojamos esant per mažam slėgiui ar per didelei apkrovai. Pasekmė – vidiniai padangos pažeidimai. Kylant temperatūrai gumoje esantys oro mikro burbuliukai didėja ir daro labai didelį spaudimą padangai iš vidaus, kol galų gale išsiveržia į išorę – padanga sprogsta. Tai gali įvykti net važiuojant lygiu keliu: padangai pasiekus kritinį perkaitimo tašką, oras išsiveržia lauk, sukeldamas sprogimą.

Siekiant išvengti tokių problemų ir garantuoti, kad restauruota padanga toliau bus tinkama eksploatuoti, labai svarbu identifikuoti vidinius, nematomus, pažeidimus. Ko negalima pamatyti plika akimi, tai leidžia padaryti naujausios šių laikų technologijos. Šerografas – kosminių technologijų įrenginys, pirmiausia pradėtas naudoti erdvėlaivių gamybos ir testavimo pramonėje.

Shearography 7400 Insight Casing Analysernaudojamos optikos, skenavimo, lazerinės ir kitos pažangiausios technologijos, leidžiančios naudojant vakuumą fiksuoti skaitmeninėmis kameromis smulkiausią deformaciją, aptikti mažiausius vidinius pažeidimus. Vidinė separacija užfiksuojama iki 0,001 mm. dydžio tikslumu nuo borto ir vidinės kameros iki protektorinės dalies. Tai neprieinama jokiai kitai patikros sistemai. Visa informacija išlieka kompiuterio atmintyje, tad bet kuriuo metu galima įsitikinti, ar padanga buvo tinkama restauravimui, ar pažeidimai neatsirado vėliau.

Nereikia bijoti kruopščiai patikrintų ir pagal visus kokybės reikalavimus restauruotų padangų – jų identiškos naujų savybėms. Beje, kas dar turi abejonių, turėtų susilaikyti nuo skraidymo lėktuvais, nes dauguma avialainerių padangų yra restauruotos. Ir ne vieną kartą!

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (98)

"Linava" informuoja

Dėl TIR operacijos pabaigos

Kronika (2009 m. sausis)

Regioniniai susirinkimai

„Linavos“ boulingo taurė′ 2009

Aktualijos

Darbą vėl keičia imitacija

Ir profesionalams būtina tobulinti kvalifikaciją

Atvirai

Kas proteguoja nelegalų verslą?

Dilerių naujienos

Lyderio vaidmuo įpareigoja

Įkurtuvės

„Autokurtas“ plečia servisų tinklą

Perspektyvos

Žvilgsnis į ateities transportą

Precedentas?

Negali būti, bet... būna! Geriantys vairutojai – nuostoliai transporto įmonėms

Rinka

Rinkos dialektika: kelias įkalnėn neišvengiamai baigiasi nuokalne

Stambiu planu

„Metų autobuso“ titulas vėl atiteko „Setrai“

Lietuvoje ir pasaulyje

Automatizuotas sukabinimo įtaisas

Medininkų poste pristatyta NAS sistema

Nauji automagistralių mokesčio tarifai Vokietijoje

Stovėjimo vietų aikštelėse rezervavimas

Sunkvežimių mugė NUFAM

Supaprastinta skaitmeninių tachografų kortelių išdavimo tvarka

„Daimler“ ir „KamAZ“ partnerystė

Keleivinis transportas

Autobusų su žvaigždutėmis – daugiau

Meistriškumo varžybose – daugiau elementų

„Kėdbusui“ – 50

Technika

BPW ašys su nauja stabdžių sistema

Tobuliausias padangų tikrinimo įrenginys – jau ir Lietuvoje

Teisė

Areštas

Muziejus

„Tatra“ iš Aukštųjų Tatrų papėdės