Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lyderio vaidmuo įpareigoja

Jau tapo tradicija kasmet šioje rubrikoje pašnekinti „DaimlerChrysler“ įgaliotojo atstovo Lietuvoje UAB „Silberauto“ direktorių RimantąSTANKEVIČIŲ ir paprašyti apžvelgti bei paanalizuoti praėjusių ir ankstesnių metų veiklos rezultatus. Juolab kad „Mercedes-Benz“ sunkvežimių rinka Lietuvoje, nepaisant sunkmečio, plečiasi, o lyderis – vis tas pats.

– Kaip 2008 metais jautėsi 2007 m. sunkvežimių rinkos lyderis Lietuvoje – UAB „Silberauto“? Kokių naujų iššūkių teko patirti?

– Kaip ir kasmet jaučiamės puikiai. Jau penkti metai esame neabejotini sunkvežimių rinkos lyderiai, ir tai anaiptol nėra našta. Tai yra papildomas stimulas dirbti dar geriau ir pasiekti dar geresnių pardavimo rezultatų, dar kultūringiau aptarnauti klientus bei tenkinti jų poreikius. Juk išlikti nuolatiniais lyderiais nelengva. Nuosekliai ir užtikrintai dirbdami 2008 metais pasiekėme puikių rezultatų – pardavėme 823 sunkvežimius. Tai iš tiesų yra labai daug, turint galvoje praėjusiais metais prasidėjusį pasaulinį ekonomikos nuosmukį.

Džiaugiamės, kad įsibėgėjo prekyba lengvaisiais „Mitsubishi Fuso Canter“ sunkvežimiais 3,5 t, 5,5 t ir 7,5 tonos bendrosios masės segmente. Džiaugiamės išaugusia šių paprastų, nebrangių, tačiau patikimų sunkvežimių paklausa.

– Kokių įdomesnių pokyčių sunkvežimių rinkoje pastebėjote 2008-aisiais?

– Pagrindinis pokytis, palyginti su 2007-aisiais, buvo drastiškai sumažėjusi sunkvežimių paklausa, ypač antroje metų pusėje. Tai atsitiko dėl absoliučiai naujos bankų politikos: iki tol finansavę beveik visus projektus, nuo 2008 metų pradžios bankai beveik sustabdė įmonių kreditavimą. Kaip žinome, bankų parama įmonėms – pagrindinis verslo variklis, be paskolų sunku ką nors pasiekti.

– Norėtųsi, kad paanalizuotumėte dėl augančios krizės sudėtingai susiklosčiusią konkurenciją šalies sunkvežimių rinkoje. Kokios tendencijos analizuojant praėjusių metų sunkvežimių pardavimo rezultatus mezgasi?

– Per pastaruosius penkerius metus pasaulyje buvo pagaminta per daug sunkvežimių, ypač tai tapo akivaizdu praėjusiais metais. Sunkvežimių gamintojai bei jų atstovai visame pasaulyje kenčia nuo neišparduotos, šiuo metu sandėlius perpildžiusios produkcijos, vadinasi ir nuo labai didelio įšaldytų pinigų kiekio. Tad pagrindinė kiekvieno gamintojo užduotis šiuo metu – išparduoti sandėliuose esančius sunkvežimius ir susigrąžinti investuotus pinigus. Su panašiomis problemomis susiduria ir mūsų konkurentai, ir išperkamosios nuomos bendrovės, kurios taip pat ieško įvairių būdų bei kelių realizuoti iš nemokių klientų atimtą sunkvežimių parką. Be jokios abejonės, nuostolių neišvengsime visi, neaiškus tik jų dydis. Tad sunkvežimių prekybos tendencijos visoje Europoje, taip pat ir pasaulyje, yra aiškios: apie konkurenciją nebus laiko galvoti, pagrindinė užduotis – išparduoti sandėliuose esančius sunkvežimius ir kaip nors išgyventi.

– Kaip keičiasi pirkėjo ir pardavėjo psichologija sunkmečio laikotarpiu? Ar vyrauja klasikiniai dėsniai, ar Lietuva – specifinis kraštas?

– Mūsų klientai – protingi žmonės, jie puikiai supranta, kad šis metas – pats puikiausias nusipirkti sunkvežimius gerokai pigiau, neretai žemiau atstovo ar gamintojo savikainos. Tad tie, kas turi pinigų ir galimybių, tuo ir naudojasi. Jie iš tikrųjų perka geriausiomis kainomis, nes pardavėjui nėra kur trauktis. Vienodi ar panašūs dėsniai vyrauja visose šalyse.

Kokie nauji modeliai pernai papildė sunkvežimių gretas?

– Praėjusių metų rugsėjį Hanoverio IAA parodoje buvo pristatytas „Mercedes-Benz“ sunkvežimių flagmano „Actros“ naujas modelis MP3, išrinktas Europos metų sunkvežimiu 2009. Didžiuojamės juo ir džiaugiamės sulaukę labai gerų atsiliepimų iš klientų apie puikias šio sunkvežimio eksploatacines savybes, padidintą vairavimo komfortą, ekonomiškesnius variklius, puikiai dirbančią bei degalus taupančią serijinę automatinę greičių dėžę „Powershift II“. Neabejojame, kad naujasis „Actros MP3“ tęs sėkmingą savo pirmtako kelionę per pasaulį.

– Vis daugiau naujų ir nenaujų specialiosios paskirties „Mercedes-Benz“ transporto priemonių tenka matyti gatvėse ir keliuose. Kokie 2008 m. šių automobilių pardavimo rezultatai ir tendencijos?

– Specialiosios paskirties transporto priemonių paklausa kasmet auga. 2005 metais specialiojo transporto priemonių pardavimas sudarė apie 10 proc. nuo visų naujų parduotų „Mercedes-Benz“ sunkvežimių, 2006-aisiais šis skaičius siekė jau 15 proc., 2007-aisiais – 20 proc., o 2008-aisiais jau 25 proc.. Neabejoju, jog 2009-aisiais specialiojo transporto priemonių pardavimas viršys 30 proc. Vis daugiau perkama „Mercedes-Benz“ savivarčių sunkvežimių, betonvežių, kelių darbams skirtų sunkvežimių, pienovežių, miškavežių ir t. t. Tačiau specialios paskirties transporto priemonių rinka Lietuvoje dar nėra visiškai įsibėgėjusi palyginti su kitų Europos šalių rinkomis. Tad šio segmento potencialas dar yra didelis ir, iškentėję dvejų–trejų metų ekonomikos lėtėjimo periodą, per kitus metus laukiame gerokai išaugusios prekybos šio tipo transporto priemonėmis.

– Dėkoju už pokalbį. Linkiu, kad šiuo sunkmečiu Jus ir toliau lydėtų ištvermė ir sėkmė, įgyvendinant numatytus šių metų uždavinius. Juolab kad lyderio vaidmuo ir atsakomybė įpareigoja pateisinti pirkėjų lūkesčius.

Kalbėjosi Kazys MATAČIŪNAS

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (98)

"Linava" informuoja

Dėl TIR operacijos pabaigos

Kronika (2009 m. sausis)

Regioniniai susirinkimai

„Linavos“ boulingo taurė′ 2009

Aktualijos

Darbą vėl keičia imitacija

Ir profesionalams būtina tobulinti kvalifikaciją

Atvirai

Kas proteguoja nelegalų verslą?

Dilerių naujienos

Lyderio vaidmuo įpareigoja

Įkurtuvės

„Autokurtas“ plečia servisų tinklą

Perspektyvos

Žvilgsnis į ateities transportą

Precedentas?

Negali būti, bet... būna! Geriantys vairutojai – nuostoliai transporto įmonėms

Rinka

Rinkos dialektika: kelias įkalnėn neišvengiamai baigiasi nuokalne

Stambiu planu

„Metų autobuso“ titulas vėl atiteko „Setrai“

Lietuvoje ir pasaulyje

Automatizuotas sukabinimo įtaisas

Medininkų poste pristatyta NAS sistema

Nauji automagistralių mokesčio tarifai Vokietijoje

Stovėjimo vietų aikštelėse rezervavimas

Sunkvežimių mugė NUFAM

Supaprastinta skaitmeninių tachografų kortelių išdavimo tvarka

„Daimler“ ir „KamAZ“ partnerystė

Keleivinis transportas

Autobusų su žvaigždutėmis – daugiau

Meistriškumo varžybose – daugiau elementų

„Kėdbusui“ – 50

Technika

BPW ašys su nauja stabdžių sistema

Tobuliausias padangų tikrinimo įrenginys – jau ir Lietuvoje

Teisė

Areštas

Muziejus

„Tatra“ iš Aukštųjų Tatrų papėdės