Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Autobusų su žvaigždutėmis – daugiau

Autobusų klasifikavimas pagal IRU priimtą vieningą sistemą, Lietuvoje įteisintas 1998-ųjų pabaigoje, populiarėja: šiemet prie sistemos prisijungė Kaune įsikūrusi „Likesa ir ko“.

Pirmiausia – Kaune

Autobusų klasifikavimo komisiją, įtraukdamas įvairių sričių specialistus, tvirtina asociacijos „Linava“ prezidiumas. Šiuo metu ją sudaro pirmininkas Mindaugas Grigelis – asociacijos „Linava“ viceprezidentas, pirmininko pavaduotojas Eugenijus Stolovickis – asociacijos Keleivinio transporto skyriaus vadovas bei nariai: Rima Jakytė – Valstybinio turizmo departamento Informacijos, analizės ir kontrolės skyriaus vadovė, Gintaras Mickevičius – Lietuvos turizmo asociacijos Tarybos narys, Antanas Trilupaitis – Valstybinės kelių transporto inspekcijos Kelių transporto veiklos reguliavimo skyriaus vyriausiasis specialistas.

Komisija renkasi keletą kartų per metus – pirmasis autobusų kokybės sertifikatų tvirtinimas vyksta Kaune, UAB „Kautra“. Čia apžiūrimi ne tik „Kautros“ autobusai – į Kauną paprastai atvyksta ir vienintelė klasifikuojama Marijampolės autobusų parko „Setra“. Šiemet komisijai teko dirbti net dviejose Kauno vietose – pageidavimą prisijungti prie klasifikavimo sistemos pareiškė ir autobusus turistinėms kelionėms nuomojanti bendrovė „Likesa ir ko“.

Daugiausia – „Kautroje“

„Kautra“ prie Turistinių autobusų klasifikavimo sistemos, kuriai priklauso daugelis Europos šalių, prisijungė nuo jos įteisinimo Lietuvoje. Pirmieji autobusai čia klasifikuoti 1999-aisiais, tad šiemet „Kautroje“ komisija jau darbavosi jubiliejinį – dešimtą – kartą. Šįsyk įvertinimui pateikta keturiolika autobusų. Tai – šiek tiek mažiau negu pernai. „Stengiamės išlaikyti keleiviams siūlomų paslaugų lygį. Nutarėme, kad keturi pernai keturių žvaigdučių kategorija įvertinti autobusai jau paseno ir nebeatitinka aukščiausių komfortui keliamų reikalavimų, todėl šiemet jų klasifikavimo komisijai nebepateikėme. Užtai tikimės, kad aukščiausia kategorija bus įvertintas visai naujas pernai įsigytas ir pirmąsyk vertinamas „Temsa Safari“, – pasakojo UAB „Kautra“ Eismo tarnybos vadovas Alvydas Periokas.

Komisijos nariai, kruopščiai apžiūrėję transporto priemones, rimtų trūkumų nepastebėjo. „Kauniečiai pasirengę puikiai, autobusai sutvarkyti, rasti trūkumai smulkūs bei neesminiai, juos galima pašalinti per porą dienų. Įspūdžiai apie „Kautros“ autobusus, kaip visada, patys geriausi“, – kalbėjo E. Stolovickis. Komisijos narius itin sužavėjo naujieji turkiški „Temsa Safari“ – abu jie įvertinti keturių žvaigždučių kategorija. Autobusus gyrė ir juos vairuojantys vairuotojai: pasak jų, transporto priemonės ne tik patogios keleiviams – jos saugios, ekonomiškos, stabilios kelyje.

Dvylika kauniečių pateiktų autobusų įvertinti keturių ir du – trijų žvaigždučių kategorija. Visos transporto priemonės – naujos ar apynaujės, jų techninė būklė gera. „Jau ketvirti metai iš eilės parko atnaujinimui skiriame po 5 mln. litų kasmet. Tai leido rimtai atnaujinti transporto priemonių parką, šiuo metu vidutinis autobusų amžius – aštuoneri metai. Taigi, galiu teigti, kad siūlome klientams ne pačias pigiausias, tačiau tikrai kokybiškas paslaugas“, – kalbėjo UAB „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas.

Kauniečiai itin rūpinasi savo transporto priemonių technine būkle bei saugumu: tris kartus per metus autobusai techninę apžiūrą atlieka Vokietijoje, kurios tarnybų specialistai transporto priemones tikrina itin įdėmiai bei priekabiai.

„Likesa ir ko“ – pirmą kartą

Nuo 2002-ųjų turistinių autobusų bei mikroautobusų nuoma kelionėms po Lietuvą bei užsienį besiverčianti kauniečių įmonė „Likesa ir ko“ komisiją pasikvietė pirmą kartą.

„Apie autobusų įvertinimą pagal vieningą sistemą galvojome jau senokai. Galutinai apsisprendėme šiemet: neseniai iš turistų sulaukėme skundo, kad kelionei jiems pateikėme seną autobusą. Kadangi tas „senukas“ buvo vos 2003-iaisiais pagamintas „Volvo“, supratome, kad autobusus keleiviai dažnai vertina pagal tik jiems vieniems suprantamus kriterijus. Žvaigždutės ant autobuso šono turėtų tapti geriausiu jo kokybės įrodymu, neginčijamu kriterijumi, kad transporto priemonė atitinka aukščiausius komforto bei saugumo reikalavimus. Tikimės, kad vis daugiau autobusus nuomojančių įmonių prisijungs prie vieningos klasifikavimo sistemos, taip supaprastindamos santykius tarp keleivių vežėjų ir kelionių biurų“, – kalbėjo UAB „Likesa ir ko“ komercijos direktorė Laimutė Vaičiūnienė.

Visi privačios kauniečių bendrovės autobusai komisijos narius nustebino idealia švara bei tvarka. Klasifikuotos šešios transporto priemonės: keturios iš jų įvertintos trijų, dvi – keturių žvaigždučių kategorija. „Esu maloniai nustebintas, kad privati įmonė, turinti vos šešis autobusus, taip puikiai tvarkosi. Gerą įspūdį paliko ne tik idealiai sutvarkytos transporto priemonės, bet ir tvarkingi bei malonūs vairuotojai. Jokių pastabų autobusams neturiu, po kiekvienu iš kokybės sertifikatų pasirašau tvirta ranka“, – kalbėjo VKTI atstovas A. Trilupaitis. Pasak L. Vaičiūnienės, „Likesa ir ko“ nesiūlo itin pigių paslaugų – stengiamasi rinktis patikimus klientus, kuriems reikia gerų, saugių autobusų su kvalifikuotais vairuotojais.

Dar vieną – Marijampolės autobusų parko „Setra“ – klasifikavimo komisija apžiūrės bei įvertins artimiausiu metu. Šis trijų žvaigždučių autobusas teikiamas klasifikavimui pratęsti. kategorijai gauti.

Puiki iniciatyva

Pirmojo privataus turistinius autobusus nuomojančio vežėjo prisijungimas prie vieningos klasifikavimo sistemos pradžiugino komisijos narius. „Puiku, kad „Likesa ir ko“, įvertinusi autobusus pagal tarptautinę klasifikavimo sistemą, tapo pirmąja kregžde. Tai puiki iniciatyva, kuria turėtų pasekti ir kitos privačios turizmo veikla besiverčiančios įmonės“, – kalbėjo Rima Jakytė. Pasak jos, kol kas turistinėms kelionėms autobusus nuomojančios bendrovės vis dar nemato prasmės jungtis prie vieningus komforto reikalavimus apibrėžiančios sistemos: trūksta stimulo bei vežėjų skatinimo sistemos. Klientai vis dar ieško ne geriausių, bet pigiausių transporto priemonių. „Kokia rizika vykti į užsienį su sena ir nepatikima transporto priemone gali pasakyti tik tie, kurie jau susidūrė su problemomis kelyje. Pasitaiko atvejų, kai seni autobusai sugenda ne po vieną kartą – tuomet kelionė turistams tampa ne malonumu, o varginančiu laukimu bei blaškymusi. Reklamuojame savo nariams klasifikavimo paslaugas, tačiau, mano manymu, jos išpopuliarės tik tuomet, kai žvaigždutėmis pažymėti autobusai vežėjams duos konkrečios naudos“, – kalbėjo R. Jakytė.

Asociacija „Linava“ taip pat nesėdi sudėjusi rankų ir daug prisideda prie klasifikavimo sistemos populiarinimo: pernai išleistas reklaminis lankstinukas keleiviams, supažindinantis su sistemos esme, pateikiantis šalies įmonėse esančius žvaigždutėmis pažymėtus autobusus. Tačiau kol kas, pasak E. Stolovickio, vieninga autobusų klasifikavimo sistema Lietuvoje laikosi tik keleivių vežėjų entuziazmo dėka.

Dirbs toliau

Autobusų klasifikavimo komisija šiemet dar nebaigė darbo: ji privalės įvertinti Šiaulių UAB „Busturas“, Mažeikių, Klaipėdos, Utenos autobusų parkų autobusus. Pernai aukščiausia – keturių žvaigždučių kategorija suteikta penkioms „Busturo“, septynioms Klaipėdos, po vienai Mažeikių bei Utenos autobusų parko transporto priemonei.

Lina JAKUBAUSKENĖ

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (98)

"Linava" informuoja

Dėl TIR operacijos pabaigos

Kronika (2009 m. sausis)

Regioniniai susirinkimai

„Linavos“ boulingo taurė′ 2009

Aktualijos

Darbą vėl keičia imitacija

Ir profesionalams būtina tobulinti kvalifikaciją

Atvirai

Kas proteguoja nelegalų verslą?

Dilerių naujienos

Lyderio vaidmuo įpareigoja

Įkurtuvės

„Autokurtas“ plečia servisų tinklą

Perspektyvos

Žvilgsnis į ateities transportą

Precedentas?

Negali būti, bet... būna! Geriantys vairutojai – nuostoliai transporto įmonėms

Rinka

Rinkos dialektika: kelias įkalnėn neišvengiamai baigiasi nuokalne

Stambiu planu

„Metų autobuso“ titulas vėl atiteko „Setrai“

Lietuvoje ir pasaulyje

Automatizuotas sukabinimo įtaisas

Medininkų poste pristatyta NAS sistema

Nauji automagistralių mokesčio tarifai Vokietijoje

Stovėjimo vietų aikštelėse rezervavimas

Sunkvežimių mugė NUFAM

Supaprastinta skaitmeninių tachografų kortelių išdavimo tvarka

„Daimler“ ir „KamAZ“ partnerystė

Keleivinis transportas

Autobusų su žvaigždutėmis – daugiau

Meistriškumo varžybose – daugiau elementų

„Kėdbusui“ – 50

Technika

BPW ašys su nauja stabdžių sistema

Tobuliausias padangų tikrinimo įrenginys – jau ir Lietuvoje

Teisė

Areštas

Muziejus

„Tatra“ iš Aukštųjų Tatrų papėdės