Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Meistriškumo varžybose – daugiau elementų

UAB „Vilniaus autobusai“ vairuotojų meistriškumo varžybas rengia du kartus per metus. Vienos iš jų vyksta vasarą, antros – žiemą, jos skirtos Lietuvos Nepriklausomybės dienai paminėti. Šiemet varžybų programą nutarta paįvairinti – jose dalyvavo ir vairuotojai sargai, kurių funkcija – techniškai prižiūrėti autobusus.

Nauja idėja

„Vairuotojų meistriškumą tikriname nuolat. Šiemet pirmąsyk kilo mintis pasidomėti, kaip su darbu susitvarko vairuotojai sargai, prižiūrintys autobusus parko teritorijoje bei teikiantys techninę pagalbą kelyje“, – apie papildytą varžybų programą pasakojo idėjos sumanytojas, UAB „Vilniaus autobusai“ Transporto skyriaus viršininkas Arūnas Albinas Visockas.

Pagrindinė vairuotojų sargų funkcija – techninės pagalbos automobiliu atvykti į pagalbą sugedus autobusui mieste. Jei pažeistas vairo mechanizmas, transporto priemonę prireikia užkelti ant specialaus vežimėlio ir partempti į parką. Šiuos įgūdžius vairuotojai sargai ir privalėjo pademonstruoti šiųmetėse meistriškumo varžybose. Beje, rungtynėse dalyvavo visi šios profesijos atstovai – išskyrus tuos, kuriems medikai uždraudę kelti sunkius daiktus.

Varžybose startavo penkios vairuotojų sargų komandos, kurias sudarė po du žmones. Dalyviai privalėjo sumontuoti techninės pagalbos automobilio ištraukiamą buksyravimo platformą, pritaikytą bet kurios markės autobusui, užkelti ant jos transporto priemonę, pritvirtinti bei pravažiuoti nurodyta trasa. Nors visi vairuotojai prieš varžybas atliko bandomuosius testus, su užduotimi susidorojo tik dvi komandos. „Sunkiausia sekėsi surinkti buksyravimo mechanizmą bei prikabinti prie jo autobusą – tam reikia nemažai fizinės jėgos bei sumanumo. Iškritusių komandų nariai pažeidė saugumo technikos reikalavimus, todėl buvo diskvalifikuoti“, – užduotį komentavo A. Visockas.

Tarp dviejų sėkmingai varžybas baigusių komandų geriau pasirodė Algirdas Mažeika ir Vitalijus Jurgelevič. Antrieji liko Ivanas Gaidukevič ir Valerijus Kapšukovas. Pirmosios vietos nugalėtojai apdovanoti Generalinio direktoriaus įsteigta taure bei garbės raštais. Be to, jiems suteikta aukštesnė vairuotojo meistriškumo klasė arba pusmetį bus mokamas priedas prie atlyginimo.

Trasoje – vairuotojai

Vairuotojų meistriškumo varžyboms „Vilniaus autobusų“ teritorijoje parengta tradicinė trasa. Tiesa, ir čia būta naujovių: UAB „Vilniaus autobusai“ praėjusį rudenį bene pirmieji Lietuvoje įsirengė pirminiam vairuotojų rengimui skirtą mokymo aikštelę, todėl trasą papildė naujas elementas – važiavimas slidžia danga. Ją, beje, vilniečiai turės ištisus metus: prireikus aikštelės teritorijoje patiesiama plėvelė, imituojanti apledėjusią dangą, kurios ilgis – apie dvidešimt metrų. Varžybų trasa dėl važiavimo slidžia danga tapo sudėtingesne, taigi ir įdomesnė: vairuotojai autobusą privalėjo kuo tiksliau sustabdyti slidžiame kelyje. Be šios užduoties, reikėjo pervažiuoti slalomo trasa, pastatyti atbulą autobusą improvizuotoje stotelėje, išvingiuoti vadinamąja aštuoniuke ir pan.

Į trasą šįsyk stojo dešimt geriausiai KET išlaikiusių vairuotojų. Iš viso varžybose dalyvauti panoro dvidešimt šeši. Tarp jų – ir vienintelė moteris, geriausiai praeitų metų vasaros varžybose pasirodžiusi Teresė Mažeikienė. Šįsyk ji finišavo penkta. Pirmąją vietą laimėjo Sigitas Šolys, trasą įveikęs per 03:13:59 min. Antras liko Valdemaras Garliauskas, kurio galutinis rezultatas – 03:30:06 min. Trečiąją vietą laimėjo Aleksandras Šeikovskij (03:46:14 min.). Geriausi vairuotojai apdovanoti Generalinio direktoriaus įsteigta taure bei garbės raštais, pusmetį jie gaus priedus prie atlyginimų. Tradiciškai iš abiejų varžybų nugalėtojų sudaryta komanda dalyvaus asociacijos „Linava“ rengiamose vairuotojų meistriškumo varžybose.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (98)

"Linava" informuoja

Dėl TIR operacijos pabaigos

Kronika (2009 m. sausis)

Regioniniai susirinkimai

„Linavos“ boulingo taurė′ 2009

Aktualijos

Darbą vėl keičia imitacija

Ir profesionalams būtina tobulinti kvalifikaciją

Atvirai

Kas proteguoja nelegalų verslą?

Dilerių naujienos

Lyderio vaidmuo įpareigoja

Įkurtuvės

„Autokurtas“ plečia servisų tinklą

Perspektyvos

Žvilgsnis į ateities transportą

Precedentas?

Negali būti, bet... būna! Geriantys vairutojai – nuostoliai transporto įmonėms

Rinka

Rinkos dialektika: kelias įkalnėn neišvengiamai baigiasi nuokalne

Stambiu planu

„Metų autobuso“ titulas vėl atiteko „Setrai“

Lietuvoje ir pasaulyje

Automatizuotas sukabinimo įtaisas

Medininkų poste pristatyta NAS sistema

Nauji automagistralių mokesčio tarifai Vokietijoje

Stovėjimo vietų aikštelėse rezervavimas

Sunkvežimių mugė NUFAM

Supaprastinta skaitmeninių tachografų kortelių išdavimo tvarka

„Daimler“ ir „KamAZ“ partnerystė

Keleivinis transportas

Autobusų su žvaigždutėmis – daugiau

Meistriškumo varžybose – daugiau elementų

„Kėdbusui“ – 50

Technika

BPW ašys su nauja stabdžių sistema

Tobuliausias padangų tikrinimo įrenginys – jau ir Lietuvoje

Teisė

Areštas

Muziejus

„Tatra“ iš Aukštųjų Tatrų papėdės