Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

"AdBlue" pagaminta Lietuvoje

„AdBlue“ į mūsų gyvenimą atėjo drauge su Euro 4 ir Euro 5 standartų reikalavimais ekologijai. Lietuvoje pagal europinius reikalavimus sertifikuotą „AdBlue“ Baltijos šalių regione gamina vienintelė AB „Achema“, o nuo 2007-ųjų platina bendrovės padalinys „Gaschema“.

Perspektyva – užsienio rinkos

„Pirmaisiais įsikūrimo metais „AdBlue“ pardavimas Lietuvoje augo itin sparčiai: vežėjai skubėjo atnaujinti parką, įsigydami aukštesnius ekologinius standartus atitinkančių automobilių. Tačiau pasaulyje įsisiautėjusi finansų krizė nepraėjo ir pro mus: pastaruoju metu šio tirpalo šalyje parduodame mažiau, todėl vis dažniau orientuotuojamės į eksportą“, – kalbėjo „Gaschemos“ komercijos direktorius Jonas Kaminskas. Dėl „toliaregiškų“ šalies vadovų sprendimų padidinti akcizą degalams, bendrovė vien šiemet negavo 30 proc. planuotų pajamų. Aritmetika paprasta: vežėjas, pildamasis kurą Lenkijoje, atskirai neieško „AdBlue“ – įsipila jo ten, kur tuo metu pritrūko. Tad šiuo metu perspektyvą „Gaschemos“ darbuotojai regi užsienyje: itin patrauklios tampa Rusijos,Ukrainos bei Baltarusijos rinkos, nemažai „AdBlue“ eksportuojama į Vokietiją bei Skandinavijos šalis. Pamažu atsiveria ir netradicinėmis laikytos rinkos – Bulgarija, Graikija bei Rumunija.

Standartai – vienodi

„Gaschemos“ siūlomas „AdBlue“ yra licencijuotasVokietijos automobilių asociacijoje (VDA). Tačiau, pasak J. Kaminsko, kokybės standartų reikalavimai vienodi visiems gamintojams, taigi bet kurioje šalyje kokybiškai pagamintas „AdBlue“ bus visiškai toks pats. „Kai kurie vežėjai vis dar mano, kad užsienyje nusipirks kokybiškesnį gaminį. Užtikrinu: bet kurioje Europos Sąjungos šalyje įsigytas „AdBlue“ bus visiškai analogiškas mūsiškiam“, – teigė J. Kaminskas. Pagrindinis reikalavimas į krovininių automobilių variklius pilamam karbamido tirpalui – grynumas, tad jį vežant ar eksploatuojant būtina laikytis itin griežtų reikalavimų.

„Ne paslaptis, kad išradingais žmonėmis garsėjančioje Lietuvoje vis dar atsiranda „gudručių“, bandančių „patobulinti“ „AdBlue“ gamybos technologijas: karbamidas ištirpinamas vandenyje, nesilaikant nei reikalingų proporcijų, nei grynumo bei švaros reikalavimų. Vartojant tokį tirpalą, pasekmės būna liūdnos: užsikemša dozatoriai, kurių remontas kainuoja ne vieną tūkstantį eurų. Vietoje „AdBlue“ naudojant vandenį arba tirpalą praskiedus, užkalkėja automobilio katalizatorius. Jei vairuotojas bandys važiuoti su tuščiu „AdBlue“ baku, katalizatorius užsikimš suodžiais. Be abejo, pirmą sykį įpylus surogato, SCR sistemai nieko neatsitiks, tačiau po ilgesnio prastos kokybės tirpalo vartojimo remonto išvengti nepavyks“, – apie būtinybę naudoti kokybišką „AdBlue“ kalbėjo J. Kaminskas.

Užtikrina kokybę

Lietuvoje gaminamam „AdBlue“ taikomi itin griežti kokybės reikalavimai: kiekviena pagaminta „AdBlue“ partija tikrinama tiek „Achemos“,tiek nepriklausomoje laboratorijoje Lietuvoje, kiekvienai partijai yra išduodamas kokybės pasas. Tirpalas išpilstomas į steriliai švarias talpas ir užplombuojamas – tik tuomet galima garantuoti aukščiausią kokybę. „Gaschemos“ darbuotojai už „AdBlue“ kokybę garantuoja ir visame kelyje iki kliento: karbamido tirpalas gabenant neturi jungtis su rūdijančiu ar korozijai neatspariu plienu, jam gali pakenkti net tiesioginiai saulės spinduliai, krituliai ar dulkės.

Nors bendrovėje iki šiol negauta nė vieno oficialaus skundo dėl gaminio kokybės, J. Kaminskas pripažįsta, kad gandų apie tai būta. Tačiau po kiekvieno atlikto tyrimo paaiškėdavo, kad priemaišos, pakenkusios „AdBlue“ kokybei, pateko tirpalą vartotojui netinkamai eksploatuojant, naudojant nešvarias talpas. Todėl „Gaschema“ klientams siūlo specializuotą tarą „AdBlue“ skysčiui laikyti bei išpilstyti. Tirpalas vartotojams pristatomas tūkstančio litrų talpos IBC konteineriuose, o didesniems klientams siūloma sumontuoti 4 000–20 000 litrų talpos stacionarias kolonėles. Beje, įranga neparduodama: ji priklauso „Gaschemai“, kurios darbuotojai kruopščiai ją prižiūri. Kompiuterizuota sistema bendrovės darbuotojams leidžia nuolat sekti tirpalo kiekį, o specialūs magnetukai, išduodami kiekvienam vairuotojui drauge su įranga, vesti jo apskaitą.

„AdBlue“ galima įsigyti ir degalinėsedešimties bei dvidešimties litrų talpos plastikiniuose bakeliuose, kuriuos vairuotojas gali vežiotis su savimi, bei 5sipilti „AdBlue“ kolonėlėje. „Gaschema“ aptarnauja ir tiekia „AdBlue“ 27-ioms degalinėms Lietuvoje.

Plėtrą stabdo krizė

Į rinką atėjusiam „AdBlue“ skysčiui prognozuotos itin sparčios plėtros perspektyvos. Taip būta iki 2008-ųjų pabaigos. Pasaulį užklupusi finansų krizė gerokai koregavo šias optimistines prognozes. Tačiau, pasak J. Kaminsko, krizė nesitęs amžinai, o ekologiniai reikalavimai krovininiams automobiliams taps vis griežtesni. Be to, rinkoje atsiranda vis daugiau gamintojų, kurie pristato ir „AdBlue“naudojančius lengvuosius automobilius. Kol kas dar nesukurta technologija, kaip aukštesnius nei Euro 5 reikalavimus galima pasiekti nenaudojant „AdBlue“, tad jo poreikis ateityje tik didės.

Nepaisydami užklupusio sunkmečio, „Gaschemos“ darbuotojai vis daugiau dėmesio skiria plėtrai. 2008-aisiais į „AdBlue“ investuota per du milijonus litų, šiemet investicijų skaičių ketinama padidinti iki trijų milijonų. Daugiausia investuota į „AdBlue“ logistiką: nupirkta perpylimo įrangų, autocisternos, IBC konteineriai, kolonėlės, autokrautuvai. „Privalome žengti į priekį ir galvoti apie ateitį. Konkurencija tarp „AdBlue“ gamintojų – didžiulė, tad neinvestuodami ir stovėdami vietoje tiesiog neišsilaikytume rinkoje“, – apie verslo perspektyvas kalbėjo J. Kaminskas.

Lina JAKUBAUSKIENĖ

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 4-5 (100-101)

Aktualijos

... o vežimas – nė iš vietos

Vežėjų verslo potencialas ir verslo aplinka ekonominiu sunkmečiu

Dilerių naujienos

"AdBlue" pagaminta Lietuvoje

Distribucija

TGL - iš arti

Eismas

Modernios technologijos keičia situaciją keliuose

Idėjos

Degalai automobiliui - iš keptuvės!

Parodos

Kad ir per plauką, bet įvyko

„TransRussia 2009“: naujų galimybių ir klientų paieškos forumas

Priekabų ūkis

Krizė ne krizė, o šaldyti reikia...

Stambiu planu

DFM: aš taip pat sunkvežimis

Užsienyje

Prancūzijos keleivių vežėjų krizė negąsdina

Lietuvoje ir pasaulyje

Ekologiški distribuciniai sunkvežimiai

FIAT „Ducato“ ratus suka gamtinės dujos

Išregistruok nenaudojamą automobilį!

Reikės ir neeilinės techninės apžiūros

Tarptautiniam krovinių ir keleivių vežimui – nauja tvarka

„Peugeot Partner“ su dviguba kabina

Transporto politika

40 ar 60? Ne, 90 !!!

Keleivinis transportas

Svarbiausia – nestovėti vietoje

Technika

Įkroviklis vienas - darbo režimai keturi

Teisė

Draudimo klausimai teismų praktikoje

Muziejus

Ilga „Barkas“ kelionė