Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Įkroviklis vienas - darbo režimai keturi

Daugybės elektronikos prietaisų šiuolaikiniuose automobiliuose naudojimas, kaip ir ilgas automobilio stovėjimas be darbo, greitai išsekina akumuliatorių baterijas. Jeigu akumuliatorius jau be gyvybės ženklų, jį galima reanimuoti tik panaudojus įkrovą iš elektros tinklo.

Vienas iš populiariausių Vokietijoje vežėjams ir ekspeditoriams leidžiamų žurnalų „Lastauto und Omnibus“ neseniai atliko išsamų Švedijos firmos CTEK akumuliatorių baterijų įkrovos naujausios įrangos testą. Ji gali būti pritaikyta eksploatuoti transporto priemonėse, naudojančiose 24 arba 12 voltų tinklo įtampą. Akumuliatorių įkrovos įrangą galima naudoti kaip mobilų įkroviklį arba instaliuoti automobilyje vairuotojui patogioje vietoje.

24 voltų įrangos komplektą sudaro pats įkroviklis ir 6 metrų prijungiamasis kabelis su 10 mm skersmens žiediniais antgaliais. Tik apie 2,4 kg sveriantis 233x128x64 mm įkroviklis rūpesčių dėl vietos kabinoje neturėtų sukelti. Norint įkrauti sunkvežimio ar autobuso akumuliatorių baterijas, iš vienos įkroviklio pusės instaliuotas kabelis su žiediniais antgaliais prijungiamas prie baterijos polių, iš kitos pusės laidu su kištuku įjungiamas į srovės tinklą.

Švedijos firma CTEK tiekia ir 12 voltų įtampai pritaikytus įkroviklius, kurie dažniausiai naudojami transporteriuose ir kitose komercinės paskirties nedidelėse transporto priemonėse. Svarbiausia tai, jog abi versijos gali dirbti keturiais skirtingais darbo režimais.

Režimą „Normal“ rekomenduojama naudoti, kai akumuliatoriaus baterijų senkančią energiją norima tik papildyti.

Snaige pažymėta įkroviklio pozicija nurodo, jog akumuliatorių galima įkrauti, kai oro temperatūra žemesnė nei 5 laipsniai Celsijaus.

Režimas „Supply“ leidžia naudoti įkroviklį kaip įtampos šaltinį be prijungtos akumuliatorių baterijos. Įkroviklis šiuo režimu perduoda pastovią maitinimo įtampą.

Darbo pozicija „Recond“ numatyta visiškai išsikrovusiai akumuliatorių baterijai reanimuoti. Šis režimas labai efektyvus, kai būtina atlikti elektrolito sluoksnių apdorojimo procedūrą, t.y. kai viršutiniame akumuliatorių baterijos sluoksnyje likęs mažas rūgšties kiekis, o apatiniame jo koncentracija didelė. Įkroviklis, dirbdamas šiuo režimu, įkrauna akumuliatorių aukštesne įtampa, todėl, norint išvengti nuostolių, rekomenduojama išjungti automobilio lempas, kadangi aukštesnė įtampa sutrumpina jų eksploatavimo laikotarpį.

CTEK įkrovikliai dirba daugiapakopiu įkrovos režimu. Pradėjus įkrovą, sužadinama baterijų sulfatizavimosi reakcija, kurią užfiksuoja elektronika. Po to ji priverčia įkroviklį tiekti maksimalų srovės kiekį. Šio proceso metu pasiekiama 80 proc. maksimalios įkrovos. Įkroviklis tiekia maksimalų srovės kiekį, iki įtampa pasiekia nustatytą dydį. Po kelių valandų darbo maksimaliu režimu įkrovos srovė laipsniškai susilpnėja, įkroviklio darbo režimas pereina į įkrovos absorbcijos (sugerties) fazę. Jeigu baterija ilgesnį laiką nuo srovės šaltinio neatjungiama, įkroviklis automatiškai persijungia į įkrovos išsaugojimo fazę.

Įkrautų akumuliatoriaus baterijų įkrovos išlaikymui galima naudoti „Supply“ režimą, t.y. įkroviklį naudoti kaip įtampos šaltinį be prijungtų baterijų.

CTEK akumuliatorių baterijų įkrovos įrangos pranašumas: visi šios firmos įvairių modifikacijų įkrovikliai turi elektroninę perteklinės įkrovos apsaugą. Be to, prie akumuliatorių baterijos neteisingai prijungus įkroviklio laidus, polių sukeitimo apsaugos funkcija neleidžia sugadinti nei akumuliatoriaus baterijų, nei jų įkrovos prietaiso.

Parengė Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 4-5 (100-101)

Aktualijos

... o vežimas – nė iš vietos

Vežėjų verslo potencialas ir verslo aplinka ekonominiu sunkmečiu

Dilerių naujienos

"AdBlue" pagaminta Lietuvoje

Distribucija

TGL - iš arti

Eismas

Modernios technologijos keičia situaciją keliuose

Idėjos

Degalai automobiliui - iš keptuvės!

Parodos

Kad ir per plauką, bet įvyko

„TransRussia 2009“: naujų galimybių ir klientų paieškos forumas

Priekabų ūkis

Krizė ne krizė, o šaldyti reikia...

Stambiu planu

DFM: aš taip pat sunkvežimis

Užsienyje

Prancūzijos keleivių vežėjų krizė negąsdina

Lietuvoje ir pasaulyje

Ekologiški distribuciniai sunkvežimiai

FIAT „Ducato“ ratus suka gamtinės dujos

Išregistruok nenaudojamą automobilį!

Reikės ir neeilinės techninės apžiūros

Tarptautiniam krovinių ir keleivių vežimui – nauja tvarka

„Peugeot Partner“ su dviguba kabina

Transporto politika

40 ar 60? Ne, 90 !!!

Keleivinis transportas

Svarbiausia – nestovėti vietoje

Technika

Įkroviklis vienas - darbo režimai keturi

Teisė

Draudimo klausimai teismų praktikoje

Muziejus

Ilga „Barkas“ kelionė