Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Tarptautiniam krovinių ir keleivių vežimui – nauja tvarka

Europos Parlamentas antruoju svarstymu pritarė siūlymams atnaujinti reikalavimus tarptautinio krovinių ir keleivių vežimo bendrovėms. Taip pat numatoma supaprastinti tarptautinio keleivių vežimo maršrutiniais autobusais reikalavimus bei įsteigti elektroninius vežėjų registrus.

Priėmus šiuos reikalavimus, tarptautinio krovinių ar keleivių vežimo bendrovė privalės įdarbinti kvalifikuotą transporto vadybininką, gyvenantį ES, kuris turės būti baigęs specialius mokymus ir išlaikęs egzaminą. Vadybininkais ar bendrovių vadovais negalės dirbti asmenys, bausti už rimtus su kelių transportu susijusius nusikaltimus.

Europos Parlamento narys Šarūnas Birutis pritarė šiems siūlymams jie priimti konsultuojantis su verslininkais ir bus naudingi vartotojui, nes užtikrina tiek keleivių, tiek krovinių vežimo saugumą.

Kiekviena nuo 2011 m. vidurio pradėti veiklą ketinanti transporto bendrovė taip pat turės įrodyti savo finansinį pajėgumą. Be to, transporto bendrovė privalės turėti biurą registravimo šalyje ir čia laikyti transporto priemones, kurios tuo metu nenaudojamos (taip siekiama panaikinti vadinamųjų „pašto dėžučių“ bendrovių steigimo praktiką). ES šalys privalės tvarkyti visų transporto bendrovių registrus, kuriuose atsispindėtų jų valdymo istorija, finansinė padėtis ir pažeidimai.

Kitas svarstomas reglamentas supaprastins tarptautinio keleivių vežimo autobusais tvarką. Nuo 2010 m. sausio 1 d. tolimųjų reisų autobusų vairuotojams bus leista vienos kelionės metu dirbti dvylika dienų iš eilės, o po to ilsėtis savaitę. Tokia taisyklė galiojo iki 2007 m. balandžio, kai naujai įsigaliojęs vairuotojų darbo ir poilsio reglamentas leido autobusų vairuotojams be poilsio dirbti tik šešias dienas iš eilės. Daugelis keleivių vežimo bendrovių skundėsi, jog dėl to buvo priverstos į reisus išleisti po papildomą vairuotoją.

Dar vienas svarstomas reglamentas nustato krovinių kabotažo tvarką. Nuo šių metų pabaigos tokie vežimai bus leidžiami daugiausia tris kartus iš eilės per savaitę. 2013 m. Europos Komisija turės išnagrinėti galimybę visiškai panaikinti kabotažo apribojimus.

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 4-5 (100-101)

Aktualijos

... o vežimas – nė iš vietos

Vežėjų verslo potencialas ir verslo aplinka ekonominiu sunkmečiu

Dilerių naujienos

"AdBlue" pagaminta Lietuvoje

Distribucija

TGL - iš arti

Eismas

Modernios technologijos keičia situaciją keliuose

Idėjos

Degalai automobiliui - iš keptuvės!

Parodos

Kad ir per plauką, bet įvyko

„TransRussia 2009“: naujų galimybių ir klientų paieškos forumas

Priekabų ūkis

Krizė ne krizė, o šaldyti reikia...

Stambiu planu

DFM: aš taip pat sunkvežimis

Užsienyje

Prancūzijos keleivių vežėjų krizė negąsdina

Lietuvoje ir pasaulyje

Ekologiški distribuciniai sunkvežimiai

FIAT „Ducato“ ratus suka gamtinės dujos

Išregistruok nenaudojamą automobilį!

Reikės ir neeilinės techninės apžiūros

Tarptautiniam krovinių ir keleivių vežimui – nauja tvarka

„Peugeot Partner“ su dviguba kabina

Transporto politika

40 ar 60? Ne, 90 !!!

Keleivinis transportas

Svarbiausia – nestovėti vietoje

Technika

Įkroviklis vienas - darbo režimai keturi

Teisė

Draudimo klausimai teismų praktikoje

Muziejus

Ilga „Barkas“ kelionė