Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Kad ir per plauką, bet įvyko

Tradiciškai šį fotoreportažą reikėtų pradėti taip: balandžio 25-26 dienomis „Litexpo“ parodų centre Vilniuje įvyko... Visa bėda – sunku įvardyti tai, kas įvyko. Lengviau, kas turėjo įvykti – tarptautinė transporto paroda „BalticInternationalMotorShow“. Deja deja, nelemtoji krizė sugriovė daugelio transporto bei jo priežiūros srityse dirbančių verslininkų planus, tad jau kovo mėnesį tapo aišku – ši paroda neįvyks. Kas norės reklamuoti savo prekes šalyje, kurios gyventojų perkamoji galia katastrofiškai greitai artėja prie nulio? Pagaliau kam rūpės brangios technologinės naujienos, jei ir senienos neįkandamos? Tada, matyt, ir prisiminta anksčiau vykdavusi paroda ALT, skirta automobilių ir laisvalaikio transportui, t.y. visokiems žeme roplinėjantiems, vandeny plūduriuojantiems ir ore kabantiems daiktams. Teoriškai visi jie - taip pat transporto priemonės, tik, pasakykime švelniai, labai specifinės. Taigi profesionalams turėjusi vykti paroda tarsi balzakiškoji Šagrenės oda sumenko ir susitraukė iki vos 5,4 tūkst. kv. m, kuriuose tilpo vos 60 parodos dalyvių eksponatai. Taigi vadinti šį renginį paroda liežuvis turėtų neapsiversti.

Ir vis dėlto...

Dėl ko einame į parodas? Atsakymas gana paprastas – pasižiūrėti ir susipažinti su tam tikros pramonės srities naujienomis ar bent pamatyti reikšmingiausias pastarojo meto naujoves vienoje vietoje. Tad pasirinkę šiems laikams aktualų rakursą – ekologija ir ekonomija – parodos rengėjai, kad ir labai kukliai, kad ir minimaliomis priemonėmis, sugebėjo organizuoti teminę parodą, kurioje lankytojai pamatė ir naujų automobilių, ir galėjo suvokti, kurlink suka nūdienos automobilių konstruktoriai. Todėl pagrindiniu parodos akcentu ir tapo aplinką tausojančių automobilių ekspozicija „Žalioji linija“, kurią „Litexpo“ surengė sykiu su UAB „SEB lizingas“. Joje galėjome išvysti 11 aplinką tausojančių automobilių, kuriuos sukūrė japonų („Honda“, „Nissan“, „Toyota“), italų (FIAT), prancūzų (PSA koncernas) bei švedų (SAAB) inžinieriai. Džiugu, kad ir mūsų šalies mokslininkai darbuojasi šioje srityje: parodoje, ko gero, pirmą sykį platesnei visuomenei pristatytas Šiaulių universiteto mokslininko Alfredo Lankausko išradimas – vandeniliu varomas automobiliukas. Žinoma gaila, kad tas mažylis kol kas tik primena automobilį, tačiau juk ir brolių Raitų pirmasis skraidymo aparatas tik priminė lėktuvą...

Dar vienas vis dėlto...

Užsienyje automobilių – tiek lengvųjų, tiek komercinio transporto – parodos sunkiai įsivaizduojamos be antikvarinių automobilių ekspozicijos. Lietuvoje organizuoti tokią ekspoziciją anksčiau, ko gero, net minties nebuvo, nes tokių automobilių yra vos vienas kitas ir saugomi jie tarsi brangenybės banko seifuose. Pagaliau tokio antikvaro pergabenimas iš vienos vietos į kitą, parengimas ekspozicijai ir tinkama apsauga – gana imlus ir gana keblus darbas, tad nieko nuostabaus, jog tokių automobilių savininkai su savo eksponatais mieliau lieka namuose. O štai ALT 2009 tapo malonia išimtimi - šį kartą čia buvo net dvi senųjų automobilių kolekcijos. Vieną jų pristatė svečiai iš Latvijos – bendrovė „Penki.STAVS.Ltd“, kitą – Stasio Brundzos automobilių ir transporto muziejus. Pastarojoje, sakyčiau, unikalioje kolekcijoje esama tokių eksponatų, kurių galėtų pavydėti daugelis Europos ir netgi pasaulio muziejų. Tik dar vienas deja – muziejus neturi nuolatinės buveinės, o kol jis be registracijos vietos, tad, kaip ir žmogus, nėra visavertis, kokios vertės bebūtų tie eksponatai. Tačiau, kaip tvirtino pats S. Brundza, derybos dėl muziejaus „pririšimo“ prie konkrečios vietos jau vyksta, tad gal ne už kalnų diena, kai Vilniuje turėsime jau trečią muziejų, kuriame transportas arba bus pagrindinis objektas, arba dominuos tarp kitų. O jeigu tie muziejai turėtų ir savas ar bent vieną bendrą automobilių restauravimo dirbtuves (kai kurie eksponatai, ypač sunkvežimiai, – ant išnykimo ribos), tai galėtume tvirtinti sukūrę civilizuotą senųjų technikos paminklų apsaugą.

Lengvųjų automobilių margumyne išsiskyrė vieninteliai kinų bendrovės „Dongfeng motor corporation“ DFM šeimynos sunkvežimiai. Bet jie šioje aplinkoje netapo „balta varna“ dėl paprastos priežasties – matmenimis šie modeliai prilygo daugeliui lengvųjų automobilių, o už amerikoniškus kadilakus antikvarinių automobilių salėje buvo trumpesni vos ne perpus. Mūsų šalyje šiais miniatiūriniais sunkvežimiukais pradeda prekiauti UAB „Autobagi“, tad jai netgi tokia paroda tapo dėkinga proga DFM pristatyti visuomenei. Tiems, kam bus įdomu apie šias transporto priemones sužinoti daugiau, kviečiu atsiversti .. puslapį.

Kęstutis BRUZGELEVIČIUS

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 4-5 (100-101)

Aktualijos

... o vežimas – nė iš vietos

Vežėjų verslo potencialas ir verslo aplinka ekonominiu sunkmečiu

Dilerių naujienos

"AdBlue" pagaminta Lietuvoje

Distribucija

TGL - iš arti

Eismas

Modernios technologijos keičia situaciją keliuose

Idėjos

Degalai automobiliui - iš keptuvės!

Parodos

Kad ir per plauką, bet įvyko

„TransRussia 2009“: naujų galimybių ir klientų paieškos forumas

Priekabų ūkis

Krizė ne krizė, o šaldyti reikia...

Stambiu planu

DFM: aš taip pat sunkvežimis

Užsienyje

Prancūzijos keleivių vežėjų krizė negąsdina

Lietuvoje ir pasaulyje

Ekologiški distribuciniai sunkvežimiai

FIAT „Ducato“ ratus suka gamtinės dujos

Išregistruok nenaudojamą automobilį!

Reikės ir neeilinės techninės apžiūros

Tarptautiniam krovinių ir keleivių vežimui – nauja tvarka

„Peugeot Partner“ su dviguba kabina

Transporto politika

40 ar 60? Ne, 90 !!!

Keleivinis transportas

Svarbiausia – nestovėti vietoje

Technika

Įkroviklis vienas - darbo režimai keturi

Teisė

Draudimo klausimai teismų praktikoje

Muziejus

Ilga „Barkas“ kelionė