Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

„TransRussia 2009“: naujų galimybių ir klientų paieškos forumas

Asociacijos „Linava“ mokymo centras organizavo darbinę kelionę į keturioliktąją tarptautinę transporto ir logistikos parodą „TransRussia 2009“, kuri vyko balandžio 21-24 d. Maskvos centriniame parodų komplekse „Ekspocentr“, esančiame Krasnaja Presnia rajone.

„TransRussia 2009“ – svarbiausias krovinių gabenimo verslo naujų galimybių ir klientų paieškos Rytų Europoje forumas startavo balandžio 21 d. dviejuose „Ekspocentro“ paviljonuose. Šios didžiausios transporto ir logistikos parodos Rytų regione plotas – 14 500 kvadratinių metrų, kuriuose savo paslaugas ir galimybes demonstravo daugiau kaip 500 bendrovių iš 33 šalių. Net 57 proc. ekspozicijos dalyvių sudarė užsienio valstybių atstovai, tarp kurių buvo ir Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais acociacijos „Linava“ vežėjai.

Anot RF transporto ministro Igor′io Levitin′o, šalies modernizacija prasideda nuo transporto sistemos modernizavimo, todėl dabar su transporto verslu siejamos didžiulės viltys visame pasaulyje, taip pat ir Rusijoje. Šis verslas atveria naujų darbo vietų kūrimo perspektyvą ir, svarbiausia, – ekonomikos plėtros galimybes po krizės padarinių. Šiuo atžvilgiu, pasak I. Levitin′o, labai svarbi tarptautinė kooperacija, kurią iliustruoja reali šios parodos sėkmė – didelis artimojo ir tolimojo užsienio dalyvių skaičius.

Daugelį parodos atidaryme kalbėjusių pranešėjų, taip pat ir jos dalyvių vienijo ta pati nuostata – stabilus transporto verslo darbas ir plėtra – būtina pasaulio ekonomikos funkcionavimo sąlyga. Dabar, susiklosčius sudėtingai finansinei situacijai, nuo krovinių gabenimo ir logistikos paslaugų sėkmės daugeliu atvejų priklausys, kaip kitų verslo sferų atstovai prisitaikys prie naujų ekonominių sąlygų.

„TransRussia 2009“ suteikė unikalią galimybę transporto ir logistikos kompanijoms pademonstruoti pasirengimą efektyviai veiklai, pateikti naujus siūlymus, surasti naujų partnerių ir sustiprinti ryšius su senais klientais.

Transporto infrastruktūros plėtra – patikimiausia investicija į ateitį

Kartu su paroda „Transrussia 2009“ tris dienas vyko tarptautinės transporto ir logistikos konferencijos, kuriose pranešimus skaitė daugiau kaip 40 specialistų iš 15 valstybių. Šiuose renginiuose dalyvavo daugiau kaip 300 žiniasklaidos ir transporto verslo atstovų.

Konferencijoje „Transporto sektoriaus plėtros planai ir krizės poveikis krovinių gabenimo rinkai“ akcentuota, jog ekonominė krizė – palankus metas pasvarstyti ir numatyti, kas ir kaip artimiausiu metu bus daroma transporto sektoriuje. Net ir dabartinėmis sąlygomis netikslinga atsisakyti investicinių projektų, kurie stimuliuoja transporto sektorių ir visą ekonomikos raidą. Kai kurių pranešėjų nuomone, nuo paslaugų pasiūlos ir poreikio disbalanso būtina pereiti prie bendro veiklos efektyvumo. Tai – vienas iš pagrindinių transporto ir logistikos uždavinių, nuo kurio sėkmingo sprendimo priklauso ekonomikos raida.

Pasaulio patirtis patvirtino: mūsų civilizacija ne kartą išėjo iš sudėtingų situacijų naudodamasi tuo, kad investavo pinigus į ateitį – pirmiausia į transporto infrastruktūrą. Net ir dabartiniu sunkmečiu daugelis valstybių naudojasi šiuo senu receptu. Štai Prancūzijos vyriausybė nutarimo statyti keturias greitaeigių traukinių magistrales vykdymą iš 2013 perkėlė į 2010 metus. Tai – racionalus sprendimas, stimuliuosiantis daugelio sektorių darbą, padėsiantis sukurti naujas darbo vietas.

Atsakomybė, kokybė ir patikimumas

Optimistiškai nusiteikusių asociacijos „Linava“ vežėjų nuotaikos nesugadino nei itin žvarbūs Rusijos sostinės orai, nei kelionės nuovargis. Tai su kaupu parodos atidarymo išvakarėse kompensavo malonus, draugiškas ir šiltas parodon atvykusių Lietuvos vežėjų priėmimas J. Baltrušaičio namuose įsikūrusioje asociacijos „Linava“ atstovybėje Maskvoje ir Lietuvos Respublikos ambasadoje RF. Asociacijos „Linava“ atstovybėje mūsų vežėjus priiminėjo Lietuvos ambasadorius Rusijoje A. Vinkus, LR transporto atašė P. Grubinskas ir asociacijos „Linava“ atstovybės Maskvoje vadovas J. Salenekas..

Asociacijos „Linava“ atstovybėje Maskvoje parodos atidarymo išvakarėse surengtame seminare apžvalgą apie kelių transporto verslą RF pateikė LR transporto atašė P. Grubinskas, apie tarptautinių krovinių gabenimo kontrolę Rusijoje, dažniausiai pasitaikančias vežėjų klaidas dėl informacijos stokos ir kai kuriuos mūsų vežėjų pažeidimus kalbėjo „Rostransnadzor“ (RF kelių transporto inspekcija) atstovė I. Blochina. Pranešimą apie tipines vežėjų klaidas įforminant muitinės reikalavimus ir būdus, kaip išvengti panašių pažeidimų, pateikė Rusijos tarptautinės vežėjų asociacijos ASMAP atstovas J. Anastasin′as.

Apskritai Lietuvos krovinių vežėjai atvyko į parodą ne tik optimistiškai nusiteikę, bet ir gerai pasirengę. Lietuvos transportui skirtame sektoriuje asociacija „Linava“ turėjo atskirą stendą, į kurį parodos lankytojus traukė patraukliai skambantis kvietimas: „Lietuvos vežėjai – atsakomybė, kokybė ir patikimumas“. „Linavos“ stende kiekvienas lankytojas galėjo rasti išsamią informaciją apie Maskvoje dalyvaujančius vežėjus rusų ir anglų kalbomis specialiai parodai išleistame kataloge, be to, savo paslaugas reklaminiuose lankstinukuose reklamavo ir daugiau kaip 70 mūsų šalies vežėjų ir logistikos įmonių. Aštuntajame parodų paviljone transporto ir logistikos paslaugas siūlė dar dvi bendrovės iš Lietuvos: UAB „Vilniaus konstrukcija“ ir transporto ekspedicinė kompanija MTL GROUP („Modernių technologijų linija“).

Asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius džiaugėsi, jog jau pirmąją parodos darbo dieną mūsų vežėjai pradėjo derybas su strategiškai svarbių užsakovų Rusijoje, Kazachstane, Ukrainoje ir kitose Rytų valstybėse atstovais. Pasak asociacijos prezidento, jau pirmąją dieną teko paspausti dešinę ne vienam naujam partneriui, ši paroda – išskirtinė galimybė rasti naujų klientų ir užmegzti ryšius su naujais partneriais.

Asociacijos generalinio sekretoriaus Valdo Gilio teigimu, paroda pranoko vežėjų lūkesčius – sulaukta didelio lankytojų susidomėjimo, vadinasi, net ir dirbdami krizės krečiamoje Rusijoje, mūsų vežėjai turi galimybę išgyventi. Pasak V. Gilio, didelis mūsų vežėjų privalumas – Rytų šalių specifikos išmanymas ir patirtis, kuri leidžia mūsiškiams pasiūlyti konkurencingesnius sprendimus, palyginti su kitų šalių vežėjais.

Paroda – „Linavos“ vežėjų ir kitų dalyvių akimis

Pagal bendrą parodos „TransRussia 2009“ lankytojų ir dalyvių apklausos statistiką, parodos organizavimą labai gerai įvertino 33 proc., gerai – 52 proc., normaliai – 13 proc., blogai – 2 proc. Pagal dalyvių vertinimo rezultatus, labai gerai dalyvavimą parodoje įvertino 19 proc. dalyvių, gerai – 51 proc., normaliai – 27 proc. ir blogai – 3 proc.

Žinoma, panaši, tačiau kai kuriais aspektais ir labai skirtinga asociacijos „Linava“ narių, dalyvavusių parodoje, nuomonė. Pasak transporto kompanijos „Vilniaus dobilas“ prezidento Remigijaus Žitkevičiaus, parodoje buvo palanki proga pamatyti, kiek daug įvairių šalių vežėjų visais įmanomais būdais ieško darbo, t.y. krovinių. Visus – ir Lenkijos, ir Latvijos, ir Rusijos, ir mūsų vežėjus kankina ta pati nežinomybė – ar bus krovinių? Iš esmės kiekviena paroda visada naudinga, tai puiki galimybė pabendrauti su savo kolegomis, senais partneriais, užmegzti ryšius su naujais klientais.

UAB „Akmuva“ generalinis direktorius Linas Vainauskas tvirtino, jog „TransRussia 2009“ ne vieną mūsų šalies vežėją, logistikos specialistą privertė susimąstyti apie tai, kad politiniai Lietuvos valdžios vyrų garsūs pasisakymai ir priimti sprendimai, ekonominės krizės padariniai palieka Lietuvą tranzito (kaip šalies) automagistralės šalikelėje. Štai net parodą kartu su organizatoriais atidarė ne Lietuvos, o mūsų konkurentų – Latvijos ir Slovėnijos susisiekimo ministrai. Šiandien turime suvokti, kad tarp Lietuvos vežėjų, logistikos atstovų ir muitinės tarpininkų konkurentų nebėra. Dabar didžiausi mūsų konkurentai – Lenkijos transporto ir logistikos paslaugų verslo atstovai.

Asociacijos „Linava“ prezidiumo nario, UAB „Ignolita“ vadovo Juliaus Misiūno nuomone, susiklosčiusi situacija kelia nerimą – kas laukia Lietuvos, kaip valstybės, šiandien prarandančios pagrindinius svertus transporto sektoriuje? Kadangi situacija kardinaliai keičiasi, parodose būtinai reikia dalyvauti. Tiesioginis bendravimas jose duoda ženkliai daugiau rezultatų, kurie dažnai yra svarbesni už sugaištą laiką ir išleistus pinigus. Apibendrindamas dalyvavimo įvairiuose renginiuose patirtį, UAB „Ignolita“ vadovas paragino visus mūsų vežėjus kuo aktyviau dalyvauti ir kitose parodose.

Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 4-5 (100-101)

Aktualijos

... o vežimas – nė iš vietos

Vežėjų verslo potencialas ir verslo aplinka ekonominiu sunkmečiu

Dilerių naujienos

"AdBlue" pagaminta Lietuvoje

Distribucija

TGL - iš arti

Eismas

Modernios technologijos keičia situaciją keliuose

Idėjos

Degalai automobiliui - iš keptuvės!

Parodos

Kad ir per plauką, bet įvyko

„TransRussia 2009“: naujų galimybių ir klientų paieškos forumas

Priekabų ūkis

Krizė ne krizė, o šaldyti reikia...

Stambiu planu

DFM: aš taip pat sunkvežimis

Užsienyje

Prancūzijos keleivių vežėjų krizė negąsdina

Lietuvoje ir pasaulyje

Ekologiški distribuciniai sunkvežimiai

FIAT „Ducato“ ratus suka gamtinės dujos

Išregistruok nenaudojamą automobilį!

Reikės ir neeilinės techninės apžiūros

Tarptautiniam krovinių ir keleivių vežimui – nauja tvarka

„Peugeot Partner“ su dviguba kabina

Transporto politika

40 ar 60? Ne, 90 !!!

Keleivinis transportas

Svarbiausia – nestovėti vietoje

Technika

Įkroviklis vienas - darbo režimai keturi

Teisė

Draudimo klausimai teismų praktikoje

Muziejus

Ilga „Barkas“ kelionė