Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Dujiniams autobusams – specialios remonto dirbtuvės

Beveik prieš metus pradėję eksploatuoti suspaustomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus, UAB „Vilniaus autobusai“ darbuotojai įrengė dujinių autobusų remonto ir aptarnavimo dirbtuves. Tai – precedentas Lietuvoje, kadangi iki šiol Lietuvoje specialių gamtinėmis dujomis varomiems autobusams ar kitoms transporto priemonėms pritaikytų remonto darbams bei techninei priežiūrai dirbtuvių nebuvo.

Įrengė savo jėgomis

„Pernai, dar tik planuodami sulaukti parke gamtinėmis dujomis varomų autobusų, pradėjome galvoti apie specialias patalpas jiems remontuoti. Įprastos remonto dirbtuvės šiam tikslui netiko – patalpas reikėjo įrengti laikantis griežtų reikalavimų. Bendrose remontui skirtose patalpose atskyrėme 312 kv. m ploto teritoriją ir pagal visus Europos Sąjungos saugaus darbo organizavimo pavojingoje aplinkoje reikalavimus įrengėme dujinių autobusų remonto barą“, – apie darbų pradžią pasakojo UAB „Vilniaus autobusai“ technikos direktorius Juozas Grabys. Tačiau prieš pradedant darbus reikėjo kruopščiai išstudijuoti specializuotoms dirbtuvėms keliamus reikalavimus, darbų projektą suderinti su Priešgaisrine tarnyba bei kitomis kontroliuojančiomis institucijomis, atlikti planuojamų patalpų priešgaisrinių įrengimų techninę ekspertizę.

Patalpas teko atskirti nuo likusių remonto dirbtuvių tam tikro storio sienomis. Be to, sumontuoti itin tvirti specialūs vartai, kurie apsaugotų likusias patalpas nuo galimo gaisro ar sprogimo dujinių autobusų dirbtuvėse.

Naujosiose dirbtuvėse sumontuota automatinė ventiliavimo įranga – jei už orą lengvesnės gamtinės dujos imtų kauptis viršuje, specialūs dujų davikliai pasiųstų signalą elektromechaniniam langų atidarymo mechanizmui, kuris automatiškai atidarytų stoglangius. Tuo pačiu įsijungtų ir ventiliavimo sistema, kuri dideliais kiekiais išstumtų orą kartu su nutekėjusiomis dujomis į lauką. Lygiagrečiai pasigirstų ir garsinė signalizacija.

Be to, „Vilniaus autobusų“ darbuotojai privalėjo sutvarkyti ir elektros instaliaciją, kuri įrengta pagal specialius reikalavimus. Jungikliai bei kištukų lizdai pritaikyti pavojingai aplinkai, o kiti elektros įrenginių valdymo blokai iškelti už patalpų, įrengtas specialus apšvietimas bei šviestuvai, nesukeliantys nė menkiausios kibirkšties. „Darbai kainavo, tačiau dabar galime ne tik pasigirti turį vieninteles tokias remonto dirbtuves Lietuvoje, bet ir galintys saugiai pagal visus reikalavimus prižiūrėti suspaustomis gamtinėmis dujomis varomus autobusus“, – kalbėjo J. Grabys.

Sutvarkytos patalpos

Tvarkant patalpas, naujai įrengta ir autobusų apžiūros duobė, sumontuoti specialūs modernūs keltuvai. Vienu metu naujosiose remonto dirbtuvėse galima remontuoti keturis vidutinio ilgio ar du pailgintus autobusus. Sukomplektuota ir speciali diagnostikos įranga dujinei sistemai diagnozuoti bei reguliuoti, išmetamųjų dujų tikrinimo stendas. Įsigytas dujų nutekėjimo detektorius, kita reikalinga įranga.

„Naujosios remonto dirbtuvės užimtos nuolat. Reikia pripažinti, kad su pavažinėtais 12–13 metų senumo dujiniais autobusais turime nemažai problemų, dažnokai genda jų maitinimo (dujų padavimo) sistemos. Kadangi šie autobusai prieš tai buvo eksploatuojami Švedijoje, kur naudotos skirtingos savo cheminėmis savybėmis norvegiškos dujos, mūsų specialistams tenka pritaikyti autobusuose sumontuotas dujines sistemas prie rusiškų dujų. Šiuo metu dirbtuvėse dirba du mūsų bendrovės specialistai ir du – „Autoidėjos“, laimėjusios konkursą tiekti dujas parkui, darbuotojai, kurie tvarko autobusus su nesibaigusiu garantiniu laikotarpiu“, – pasakojo J. Grabys. Pasak parko remontininkų, dažniausiai genda dujinių autobusų elektroniniai davikliai, komutatoriai, uždegimo ritės, žvakės, reduktoriai bei kita įranga. Tačiau, jų teigimu, svarbiausia yra tinkamai autobusus prižiūrėti – profilaktinis patikrinimas atliekamas visiems 20 tūkst. km nuvažiavusiems autobusams.

"Vežėjų žinios"
Rugpjūtis Nr.14-15 (194-195)

"Linava" informuoja

Rusija pademonstravo galią

Rusijos leidimai galioja

Vairuotojų meistriškumo varžybų taisyklės

Aktualijos

Rusijos PKP optimizavimas

Susisiekimo ministerija padeda Lietuvos vežėjams siekiant paskolų draudimo

Vilkikų nuoma – populiarėjanti paslauga vežėjams

Kaimynų naujienos

Baltarusiai atvyksta į Lietuvą

Muitinės postų Pamaskvėje mažiau

Sunkiausios autoavarijos Rusijoje – valstybinės reikšmės keliuose

Pokalbiai

LMC: vežėjų gidas ir pagalbininkas ne tik ekonominio sunkmečio laikotarpiu

Rinkos naujienos

„KEP transporteriai – 2009

„Volkswagen“ - Europos rinkos lyderis

„Volvo Group“ nuostoliai

Vž informacija

Populiariausi sunkvežimiai ir autobusai 2009

Keleivinis transportas

Dujiniams autobusams – specialios remonto dirbtuvės

VKTI informuoja

Bendra Lietuvos ir Lenkijos pareigūnų kontrolė

Dėl Rusijos federacijos leidimų kroviniams vežti

Pasikeitimas geriausia patirtimi ir praktika, siekiant nustatyti vairavimo ir poilsio režimo apskaitos vedimą apgaulės būdu

Sunkiasvorių ir (ar) didžiagabaričių transporto priemonių kontrolė liepos mėnesį

Sunkiasvorių ir (ar) didžiagabaričių transporto priemonių, registruotų užsienio valstybėse, kontrolė liepos mėnesį

Nauji teisės aktai

Darbo santykiai

Draudimas

Keleivinis transportas

Konvencijos

Mokesčiai

Naujausia teismų praktika vežėjų bylose

Pavojingi kroviniai

Privalomasis draudimas

Smulkus ir vidutinis verslas

Socialinės įmonės

Sodra

Transportas