Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Komandiruočių dienpinigių apmokestinimas - vežėjų verslo žlugdymas

Rugsėjo 10 d. „Linavos“ mokymo centro salėje įvyko išplėstinis asociacijos „Linava“ Krovininio ir Keleivinio transporto sekcijų posėdis, jame svarstytas š. m. rugsėjo 3 d. Lietuvos Vyriausybės patvirtintas nutarimas „Dėl komandiruočių sаnaudų atskaitymo iš pajamų tvarkos patvirtinimo“ papildymas, kurį teikė Finansų ministerija. šis dokumentas paskelbtas „Valstybės žiniose“ ir turėtų įsigalioti nuo š. m. spalio 1 d. Nutarime pateikta naujoji vežėjų komandiruočių dienpinigių apmokestinimo tvarka. Posėdyje taip pat dalyvavo Seimo nariai Rimas Valčiukas, Vaclovas Stankevičius ir Artūras Vazbys, Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Romanavičius. į posėdį buvo kviesti ir Finansų ministerijos atstovai paaiškinti, kodėl buvo pateiktas Vyriausybei svarstyti minėtas nutarimas, bei atsakyti į vežėjų klausimus. Deja, Finansų ministerijos atstovai neatvyko.

Posėdžiui pirmininkavęs asoaciacijos „Linava“ viceprezidentas Jonas Grybauskas supažindino vežėjus, kaip buvo reaguota į minėtа nutarimа.

Reagavimo

į nutarimа kronika

Rugsėjo 4 d.

Asociacijos „Linava“ prezidiumas savo pareiškime pareiškia protestа dėl minėto nutarimo: Ґ…Pažymime, kad nutarimas, kuriuo numatoma apmokestinti komandiruočių dienpinigius, jeigu jų bendra suma per mėnesį viršija 50 proc. darbuotojo darbo užmokesčio, skaudžiai atsilieps tūkstančiams tolimųjų reisų vairuotojų, kuriems gyventi užsienyje skirtos lėšos realiai sumažės 30-50 proc. Transporto įmonių darbo specifika lemia, kad vairuotojai virš 90 proc. darbo laiko praleidžia komandiruotėse užsienyje, todėl komandiruočių dienpinigių bendra suma per mėnesį gerokai viršija nutarimo papildyme apibrėžtа 50 proc. ribа.“

Rugsėjo 8 d.

Asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, prezidiumo narys Ričardas Malkevičius ir generalinis sekretorius Valdas Gilys susitiko su Lietuvos susisiekimo ministru Zigmantu Balčyčiu ir aptarė naujаjа komandiruočių dienpinigių apmokestinimo tvarkа.

Asociacijos „Linava“ vadovybė informavo ministrа apie galimas naujojo nutarimo pasekmes kelių transporto verslui ir užtikrino, kad asociacija savo veikloje visada siekė kelių transporto verslo skaidrumo ir legalumo. Asociacija „Linava“ ir susisiekimo ministras sutarė: būtina ieškoti būdų, kaip išvengti tokių pasekmių.

Rugsėjo 8 d.

Lietuvos pramonininkų konfederacijos viceprezidento ir asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus iniciatyva įvyko Lietuvos pramonininkų konfederacijos, asociacijos „Linava“, ekspeditorių asociacijos „Lineka“ bei laivų savininkų atstovų susitikimas, kuriame konstatuota: naujasis nutarimas didžiausiа neigiamа įtakа turės transporto sričiai - ekspeditoriams, kelių transportininkams, jūrininkams.

Rugsėjo 9 d.

Finansų ministerijoje Seimo narių Rimo Valčiuko, Vaclovo Stankevičiaus ir Vaclovo Karbauskio iniciatyva įvyko Lietuvos laivų savininkų asociacijos bei asociacijos „Linava“ pasitarimas su Finansų, Socialinės apsaugos ir darbo bei Susisiekimo ministerijų atstovais. Asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Valdo Gilio teigimu, vežėjų ir transportininkų verslas patirs nemažų nuostolių, nes pajamos ir išlaidos suplanuotos iki finansinių metų pabaigos. Apmokestinus komandiruočių dienpinigius, vežėjų išlaidos padidės iki 12 proc., o grynasis pelnas siekia 5-10 proc. V. Gilys užtikrino Finansų ministerijos pareigūnus, kad asociacija netoleruos komandiruočių dienpinigiais piktnaudžiaujančių vežėjų. Asociacijos „Linava“ atstovai taip pat minėjo, kad transporto įmonėse komandiruočių dienpinigiai buvo mokami teisės aktų nustatyta tvarka, todėl vežėjai nepažeidinėjo įstatymų. Nors Finansų ministerija, teikusi Vyriausybei tvirtinti minėtа nutarimа, įsitikinusi: vežėjai apgaudinėja valstybę, atlyginimus vairuotojams mokėdami komandiruočių dienpinigiais. Jų duomenimis, apie 70 vežėjų įmonių vidutinis atlyginimas neviršija 220 Lt, t. y. dirbama pusę etato. „Linavos“ vadovai teigė, jog nesitaikstys su tokiomis įmonėmis, ir paprašė pateikti jų sаrašа, tačiau Finansų ministerija atsisakė įvardyti tokias įmones, vadindama tai paslaptimi. Vežėjai kategoriškai nesutiko dėl išlaidų komandiruotėms apmokestinimo ir išsakė vieningа nuostatа: minėtas nutarimas turi būti atšauktas.

Pasitarimo dalyviai sutarė, jog surinkę papildomos informacijos apie dienpinigių mokėjimo problemа, susitiks po savaitės ir pratęs diskusijа.

Vežėjų argumentai

ir nuogаstavimai

Vežėjai aktyviai ir konstruktyviai išdėstė savo argumentus bei nuogаstavimus dėl komandiruočių dienpinigių apmokestinimo naujos tvarkos žalos jų verslui.

VytautAS MILėNAS,

UAB „Vylaista“

generalinis direktorius

Apmokestinus komandiruočių dienpinigius, sumažės vairuotojų atlyginimai, pablogės jų pragyvenimo lygis užsienyje. Finansų ministerijos kaltinimai, esа vežėjai apgaudinėja valstybę, yra nekorektiški. šis apmokestinimas - tai papildomas mokesčių įvedimas. Nei Vyriausybei, nei Finansų ministerijai nepriskirta kompentencija įvesti papildomų mokesčių. Tai turėtų daryti tik Seimas. Niekaip negaliu suprasti, kodėl Lietuvos vežėjams norima nukirsti paskutinę šakа, ant kurios jie dar laikosi. 80-90 Lt vidutiniškai per dienа išmokėtų komandiruočių dienpinigių suma yra labai nedidelė, neviršija ankstesnių Vyriausybės nustatytų normų. Apmokestinus dienpinigius, vežėjų sаnaudos padidės daugiau kaip 10 proc. Kas iš vežėjų šiandien gauna tiek pelno, kad galėtų padengti tokias išlaidas?! Juolab kad didelio pelno ir neįmanomoma gauti dirbant su automobiliu, pirktu lizingo nuomos būdu. Turime kategoriškai reikalauti, kad šis nutarimas būtų atšauktas. Nekviečiu vežėjų rengti įstatymus pažeidžiančių akcijų, tačiau kviečiu būti aktyviais, paremti asociacijos vadovybę ir siekti palankiai spręsti šį klausimа.

Ričardas MALKEVIčIUS,

asociacijos „Linava“

prezidiumo narys

Toks komandiruočių dienpinigių apmokestinimas - didžiausia kliūtis jungiantis į Europos Sаjungа bei pavojus atsidurti už vežėjų verslo konkurencijos ribų. Reikia tvirtai pasakyti, kad „Linava“ atsiriboja nuo nesаžiningų vežėjų mokesčių slėpimo. Jeigu tokių vežėjų yra, juos turi išaiškinti valstybės specialios institucijos. Privalome imtis reikiamų priemonių, kad tarp mūsų nebūtų nesаžiningų vežėjų.

Didžiаjа vairuotojų atlyginimų dalį sudaro kompensacija už komandituotėje išbūtа laikа. Tai yra modelis, kuriuo remdamiesi vežėjai konkuruoja Europos Sаjungos rinkoje. O sprendimas apmokestinti komandiruočių dienpinigius buvo priimtas visiškai nediskutuojant ir nepranešant vežėjams. Mes nenorime protestuoti, o norime sаžiningai ir civilizuotai dirbti. Teiginys, jog kitų šalių vežėjų atlyginimų ir komandiruočių dienpinigių santykis kur kas mažesnis, mums neturi būti taikomas, nes Lietuvoje gerokai žemesnis pragyvenimo minimumas. Kai gyventojų pragyvenimo lygis mūsų šalyje augs, proporcija tarp vairuotojų išmokėtų kompensacijų už komandiruotes ir atlyginimų, be abejonės, keisis. Mes turime siekti, kad vežėjų įmonių nemažėtų, kad vėliau į išlikusias nežiūrėtume kaip į paminklus. Manau, kad vežėjai pajėgūs būti sėkmingai dirbančia šalies transporto sistemos dalimi, būti ta infrastruktūra, kuriа kuria mūsų valstybė. Priešingu atveju, mūsų transporto subjektų rinkoje gali ir nelikti.

Artūras GRIGALIūNAS,

UAB „Refta“ direktorius,

šiaulių vežėjų klubo prezidentas

Norėčiau pareikšti protestа prieš finansų ministrės kaltinimus, jog mes, vežėjai, esame apgavikai, vagys ir t. t.. Noriu pasakyti daugumos įmonių vadovų valiа, kad mes dirbame sаžiningai, pagal galiojančius įstatymus ir jų nepažeidinėjame. O tuos, kurie kažkа daro ne taip, tegul baudžia tokiа teisę turinčios isntitucijos. Kiekviena užsienio valstybė dotuoja eksportа, t. y. tas įmones, kurios veržiasi į užsienio rinkas. Lietuva - tranzito valstybė. Mes skatiname eksportа ir į tai turi būti atsižvelgta.

Susipažinome su 10 kandidačių narių į Europos Sаjungа komandiruočių dienpinigių apmokestinimu. Jie skaičiuojami pagal kiekvienos šalies minimalų pragyvenimo lygį. Mes konkuruojame tarptautinėje rinkoje su rusais, baltarusiais, latviais, ukrainiečiais, lenkais, taip pat dirbame užsienyje ir teikiame eksporto paslaugа. Todėl prašome valstybės mus dotuoti, padaryti išimčių, nes dirbame pagal įstatymus. O šiame versle dirbantis nemažas būrys žmonių sukuria apie 8,5 proc. bendrojo šalies vidaus produkto. Skaičiai nereikalauja komentaro.

Romas ADOMAVIčIUS,

UAB „Transtrado“

generalinis direktorius

Visi jaučiame, kas gali atsitikti pradėjus galioti minėtam nutarimui. Keista, kodėl šiame susitikime nedalyvauja nė vienas Finansų ministerijos atstovas. Nenormalu, kad šį nutarimа mėginama parodyti kaip kovа su „vokeliais“ ir „šešėliais“. Noriu pasakyti, kad tai visiškai nevykęs bandymas. Manau, kad čia esantys gali tvirtai ir drаsiai pasakyti, jog šiandien negalima ir neįmanoma dirbti „juodai“. Tie laikai jau seniai praėjo. O dirbančių nešvariai Finansų ministerija, keista, nenori skelbti.

Mes teikiame transporto paslaugas ne tik Europoje, bet ir už jos ribų. Liepos mėnesį mūsų įmonė 130-čiai darbuotojų išmokėjo 70 tūkst. Lt atlyginimų, 100 tūkst. Lt - išmokų „Sodrai“, 104 tūkst. Lt komandiruočių dienpinigių išmokėjome 90-čiai vairuotojų. šiemet įvairius krovinius vežame iš Europos šalių, o ne tik į jas. Dirbdami kitose Europos šalyse mes galime padidinti įmonės pajamas. Tačiau jokio pelno neturėsime, įsigaliojus minėtam nutarimui. šiuo metu mūsų įmonės vairuotojai turėtų gauti tokias pat pajamas, kaip ir jų kolegos iš Olandijos, Vokietijos, Belgijos ir kt. Tačiau pastarųjų galimybės nepalyginti didesnės. Jie valdo krovinių srautus, o mes naudojamės tuo, kas lieka nuo jų stalo. Dalis mūsų įmonės vairuotojų įsidarbina pas olandus, vokiečius ar belgus, nes jie moka 200 eurų daugiau per mėnesį negu mes. įsigaliojus minėtam nutarimui, mūsų įmonei papildomai reiks mokėti valstybei už kiekvienа vairuotojа po 600 eurų per mėnesį. Ne kartа diskutavome, jog valstybė turėtų labiau pasirūpinti vairuotojų profesiniu rengimu, jų gausėjimu. Tai viena iš nedaugelio profesijų, kuri labai reikalinga ir neturinti bedarbių. Noriu pabrėžti, jog dabar mokėdami komandiruočių dienpinigius vairuotojams, neišnaudojame visų Finansų ministerijos leistinų normų. Vakarų valstybėse vienai dienai skiriama apie 190 Lt, mes mokame 80-100 Lt.

Privalome kreiptis į Seimа, Vyriausybę, Finansų ministerijа ir siūlyti atšaukti minėtа nutarimа, kuris buvo priimtas visiškai neįsigilinus į esamа padėtį, technologijа ir darbo pobūdį. Po patirtų skaudžių smūgių - krizės Rusijoje, lito pririšimo prie euro - šis nutarimas visiškai sužlugdys vežėjų verslа.

Remigijus žITKEVIčIUS,

UAB „Vilniaus dobilas“ prezidentas

Man atrodo, kad iš iš tiesų iškilo pavojus mūsų verslui. Netikėjome, kad mūsų Vyriausybė gali vežėjus palikti be verslo. Labai buvome agituojami stoti į Europos Sаjungа. Tačiau tokio nutarimo Europos Sаjungos valstybėse nėra. Pailiustruosiu skaičiais. štai Prancūzijoje vairuotojas gauna 51,9 euro per dienа maistpinigių. Mūsų įmonė, siųsdama vairuotojа į Prancūzijа, jam moka 22 eurus, t. y. išmoka 60 proc. įstatymu leidžiamų komandiruočių dienpinigių. Neteko girdėti tokių vežėjų, kurie mokėtų 100 proc. algos dienpinigiais, kaip aiškina finansų ministrė. Taigi mūsų vairuotojai gauna 2,39 karto mažiau dienpinigių už prancūzus. Prancūzijos vežėjų įmonės vairuotojas algos gauna 2150 eurų per mėnesį. Iš šios sumos 900 eurų - pagrindinis atlyginimas ir 1250 eurų - maistpinigiai. Paskaičiuokime: 1,51 karto maistpinigių daugiau už pagrindinį atlyginimа. Beje, pragyvenimo lygis Lietuvoje tris kartus žemesnis negu Prancūzijoje.

Privačiame transporto versle dirbu 15-tus metus, o šiemet sužinojau, kad esu vagis, apgavikas, skriaudžiu visuomenę, tėvynę. Atleiskite, bet šie įžeidinėjimai jau peržengia ribas.

Vidmantas PELėDA,

UAB „Transekspedicija“

generalinis direktorius

šiuo metu Vyriausybė ir Finansų ministerija vežėjams paskelbė karа. Apmokestinus komandiruočių dienpinigius, vairuotojai per mėnesį negaus apie 1200 Lt. Pagalvokime, ar tuomet jie norės pas mus dirbti? Be jokios abejonės, pasirinks kitа įmonę arba paliks Lietuvа. Vykdant minėtа nutarimа, 10-12 proc. padidėja paslaugų savikaina. O rentabilumas nesiekia 5 proc. Tai galime įsitikinti, susipažinę su įmonių balansais.

Jeigu mes atlyginimus vairuotojams mokėtume „vokeliuose“, apie tai sužinojusi Finansų ministerija iškart atvestų didžiulį būrį tikrintojų. Todėl apie Ґvokelius“ negali būti jokios kalbos ir minties.

šiuo įstatymu gali pasinaudoti ekspedicinės įmonės: užsakys automobilius kroviniams vežti iš Latvijos, Estijos, Baltarusijos ar Ukrainos, ir mes liksime be darbo. Todėl Vyriausybei turime įrodyti, kad normalioje valstybėje toks nutarimas negali egzistuoti.

Aleksandras čIUNICHINAS,

UAB „Polius“ direktorius

Apskaičiavome, jog mūsų įmonėje mokesčiai iš būsimų vairuotojų komandiruočių dienpinigių sudarytų

8 proc. apyvartinių lėšų - apie

450 tūkst. Lt. Vežamų krovinių kainų negalime didinti, nes mūsų rinka labai greitai persikels į Latvijа, Estijа, Baltarusijа ir t. t. Negalėdami kelti kainų paprasčiausiai bankrutuosime. Bus sužlugdytas mūsų verslas. Vėliau pasakys: nemokėjote konkuruoti Europoje, todėl ir bankrutavote. Finansų ministrė skaičiavo, kad valstybės biudžetas gaus 20 mln. Lt pajamų, apmokestinus komandiruočių dienpinigius. Ji neteisingai skaičiavo. Mano skaičiavimais, galima būtų surinkti 120-200 mln. Lt, kadangi vienam automobiliui per metus tenka 15 tūkst. mokesčių, o „Linava“ jų turi apie 8 tūkst. Tačiau tokia aritmetika nesukurs galimybių pildyti biudžetа, nes kvepia įmonių bankrotais.

Seimo narys

Rimas VALčIUKAS

Seimo narys Rimas VALčIUKAS sakė, kad rugsėjo 3 d. Vyriausybės priimtas nutarimas netikėtai užklupo ir Seimo narius. Socialliberalų frakcija nusprendė sukviesti prie vieno stalo susėsti „Linavos“, Jūrininkų sаjungos vadovus, Finansų, Socialinės apsaugos ir darbo, Susisiekimo ministerijų atstovus. Nors būta daug emocijų, tačiau vilčių teikia tai, kad rugsėjo 10 d. įvykusiame susitikime nutarta toliau tęsti diskusijа, parengti konkrečius pasiūlymus situacijai išspręsti. Negerai, kad vežėjai išvadinami nusikaltėliais. Finansų ministerija turėjo organizuoti kur kas platesnes diskusijas šiuo klausimu. „Mūsų frakcija nepaliks šio proceso savieigai, dalyvausime susitikimuose su minėtų ministerijų atstovais. Tikiuosi, pavyks surasti kompromisа“. Susitikime kalbėjęs Seimo narys Artūras VAZBYS pabrėžė, kad jam neteko girdėti pagrįstų Vyriausybės argumentų dėl priimto sprendimo. Vežėjai savo realiais skaičiavimais turi įrodyti, kad komandiruočių dienpinigių apmokestinimas sužlugdys jų verslа. „Darosi liūdna, kad Vyriausybė daro tokias klaidas. Reikia išnaudoti konstruktyvias ir dalykiškas priemones. Galbūt būtų naudinga vieneriems metams atidėti šį sprendimа, kuris pasikeitus politinėms jėgoms vėliau būtų panaikintas“.

Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Aleksandras ROMANAVIčIUS sakė, jog reikalingi argumentai, dalykiška analizė ir nuodugnūs skaičiavimai, kad minėtas nutarimas būtų panaikintas.

Susirinkime kalbėję kiti vežėjai reiškė susirūpinimа: jeigu žlugtų jų įmonės, visi lizingu pirkti automobiliai bus grаžinti bankams, kuriems taip pat iškiltų nemažai problemų. Draudimo kompanijoms taip pat atsirastų nemažai sunkumų. Tačiau dar yra vilčių, kad taip neatsitiks. Tikėkimės, kad vežėjų verslas nežlugs ir jų nuogаstavimai nepasitvirtins.

Parengė Kazys MATAčIūNAS

Asociacijos „Linava“ išplėstinio Krovininio

ir Keleivinio transporto sekcijų susirinkimo,

įvykusio Vilniuje š. m. rugsėjo 10 d.

PAREIšKIMAS

Susirinkimo dalyviai, visų Lietuvos regionų vežėjai reiškia pasipiktinimа LR Vyriausybės nutarimo Nr. 99 „Dėl komandiruočių sаnaudų atskaitymo iš pajamų tvarkos patvirtinimo“ pakeitimu, žlugdančiu transporto verslа.

Susirinkimo dalyviai pritaria Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos “Linava“ prezidiumo protestui dėl LRV nutarimo pakeitimo ir pareiškia, kad:

1. įsigaliojus minėto nutarimo pakeitimui, bendrųjų sаnaudų padidėjimas kelių transporto įmonėms išaugtų nuo 8 iki 12 proc. Tai ženkliai viršija įmonių pelno vidurkį, kuris sudaro ne daugiau nei 5 proc. Todėl didžioji dauguma kelių transporto įmonių taptų nepelningos.

2. Absoliučioje daugumoje Europos valstybių, su kuriomis Lietuvos vežėjai konkuruoja, komandiruočių dienpinigiai nėra apmokestinami. Todėl Lietuvos transporto įmonės taptų nekonkurencingos tarptautinėje vežimų rinkoje.

3. Transporto įmonių savininkai būtų priversti mažinti sаnaudas, todėl galimas ženklus kvalifikuotos darbo jėgos nutekėjimas ir nedarbo padidėjimas transporto sektoriuje.

4. Iškyla kapitalo išvežimo iš šalies pavojus, nes metinė mokesčių padidėjimo suma ženkli. Tai gali tapti paskata perkelti savo verslа į kaimynines šalis, kur verslo aplinka gerokai palankesnė.

5. Nutarimo pakeitimas paliestų daugiau nei 1400 kelių transporto įmonių, apie 65 tūkstančius jų darbuotojų, taip pat ir per 16 tūkstančių tarptautinių reisų vairuotojų.

6. Vežėjai pasisako už sаžiningа verslа ir nepritaria bet kokioms piktnaudžiavimo, slepiant mokesčius, formoms. Priimtas nutarimas pirmiausia paliestų sаžiningų vežėjų verslа bei kelių transporto darbuotojus vairuotojus. Atskirų verslo subjektų piktnaudžiavimas negali būti pagrindas papildomai apmokestinti sаžiningus verslininkus.

Susirinkimo dalyviai pareiškia pasipiktinimа viešais finansų ministrės pareiškimais, kenkiančiais sаžiningų vežėjų reputacijai, apibendrintai juos įvardijant “ciniškai apgaudinėjančiais valstybę“. Vežėjai dirbo ir dirba įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka, nepažeisdami jų.

Atsižvelgdami į išdėstytas nuostatas, susirinkimo dalyviai reikalauja, kad LRV nutarimas Nr. 99 būtų atšauktas ir taip būtų išvengta pražūtingų Lietuvos kelių transporto verslui pasekmių.

Susirinkimo dalyvių vardu,

Posėdžio pirmininkas Jonas GRYBAUSKAS

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (33)

Aktualijos

Rinkosi keleivinio transporto sekcijos biuro nariai

Idėjos

AUTOTRAUKINYS, Už KURį NEREIKIA MOKėTI MOKESčIO

Kad alus laiku pasiektų ištroškusius...

Keliai

BALTIJOS šALIų KELININKAI STIPRINA PARTNERYSTę

Lizingas

Naujų vilkikų įsigijimo būdas

Mokesčiai

Komandiruočių dienpinigių apmokestinimas - vežėjų verslo žlugdymas

Teisės aktas - balta varna iš įstatymų džiunglių

Pasienis

VALSTYBėS SIENOS APSAUGA - TARNYBA BE POILSIADIENIų

Psichologija

POSėDžIAI IR PASISėDėJIMAI

šeima

Verslas su trimis vilkikais

šventės

Po rudens giliu dangum

Transporto politika

BALTIJOS šALYS: AKTYVI DIPLOMATINė VEIKLA SIEKIANT BENDRų TRANSPORTO POLITIKOS TIKSLų

Vž informacija

DėL MOKESčIų MOKėJIMO Už TARšА Iš MOBILIų TARšOS šALTINIų

Žinotina

KO SIEKIA IR KА GALI ECG

TRANSPORTO ACQUIS. KAS TAI? (4)

Keleivinis transportas

Pirmojo pusmečio keleivinio transporto statistika

Visuomeninis transportas - neįgaliesiems

Technika

Nuodugnesnė stabdžių patikra

Teisė

Krovinio priėmimas vežti

Konsultacijos

PROBLEMOS SPRENDIMAS - INKASO

Muziejus

KAI AUTOBUSAI BUVO GELTONAI RAUDONI…