Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Sunkiausias SISU

Liucijus Suslavičius

Apie „švediškа junginį“ - 60 tonų bendros masės autotraukinį, kokie eksploatuojami Skandinavijos šalyse, - turbūt esate girdėję. Tačiau kasdien bendro naudojimo keliuose važinėjantys 80 tonų su kroviniu sveriantys autotraukiniai - retas dalykas net ir čia. Galbūt viena išimtis - Suomijos miestas Rauma. Jo gyventojai tokius sunkiasvorius gatvėse sutinka keliolika kartų per dienа. Mat Raumoje įsikūrusi didžiulė popieriaus gamybos įmonė „Oyj Rauman paperihtaan“, eksportuojanti didesnę dalį savo produkcijos (čia pagaminama 1,15 mln tonų popieriaus per metus) į daugelį pasaulio šalių. Todėl tarp gamyklos ir uosto, kur popierius pakraunamas į laivus, nuolatos juda keletas vilkikų „Sisu E 11 420“ su triašėmis puspriekabėmis, ant kurių tentų parašyta „Rauma paper for the World“ („Rauma popierius pasauliui“). Lyg ir nieko ypatingo, tik štai puspriekabių apačia, matoma iš po tento, labai masyvi - lyg rusiško tankovežio. O kaip kitaip - kai teleskopinės atramos, įrengtos visuose keturiuose tento kampuose, pakelia jį į viršų, galime pamatyti, kas po juo sukrauta. O ten - 46 rulonai popieriaus, kiekvienas sveria apie tonа ar daugiau. Aišku, joks įprastas autotraukinys su tokiu krūviu nesusidoros, tad įmonė užsakė specialias transporto priemones: vilkikai „Sisu E 11“ su 420 AG galios „Cummins“ dyzeliais, automatinės pavarų dėžės „Allison“ ir žemarėmės puspriekabės sunkiasvoriams kroviniams gabenti su minėta tento pakėlimo įranga. Jis būtinas, kad vežamas popierius nesušlaptų, o krautuvai be kliūčių pakrautų ir iškrautų popieriaus rulonus.

Atstumas nuo gamyklos sandėlio iki uosto nedidelis - tik 8 kilometrai - įveikti juos su 80 tonų sveriančiu griozdišku autotraukiniu nelengva. Važiuojama miesto gatvėmis, tad nuolatos tenka stabdyti ir vėl didinti greitį prie reguliuojamų sankryžų ir pėsčiųjų perėjų, manevruoti, apvažiuojant stovinčius automobilius. Kaip įprasta eisme, niekas į popierių gabenančius „Sisu“ dėmesio nekreipia ir nė negalvoja, kad šis gana įprastai atrodantis autotraukinys sveria 80 tonų, todėl nei staigiai sustoti, nei pasukti šonan negali. Jo inercija kelis kartus didesnė nei paprasto autotraukinio, o trimis eilėmis ant puspriekabės dugno surikiuoti popieriaus rulonai niekuo nepritvirtinti ir laikosi tik didelio svorio dėka. Staigesnis trūktelėjimas ar posūkis gali juos išjudinti, už viskа atsako vairuotojas. Tik dėl jų įgūdžių ir atsargaus važiavimo - greitis su kroviniu neviršija 30 km/h - įmonės transportas (visi šie sunkiasvoriai priklauso įmonei) dar neturėjo rimtesnių avarijų. Per dienа visi popierių gabenantys autotraukiniai padaro iki 110 reisų, o per metus - maždaug 27 tūkstančius. Vidutiniškai 10 metų tarnaujantys vilkikai per metus nuvažiuoja 80 tūkstančių kilometrų.

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (38)

"Linava" informuoja

Ant permainų slenksčio

Naujienos

Aktualijos

NARYSTė ES: NEžINOMųJų DAR DAUG

Dilerių naujienos

Prekyba naujais automobiliais pranoko lūkesčius

Patirtis

Apie „Gumintа“, kuri negali dirbti blogai

Regioniniai pasitarimai

Asociacijos „Linava“ regioninių pasitarimų aktualijos

Saugus eismas

Vokietijos policijos akcija „Saugus autobusas“

Užsienyje

Plieno krantai pieno upėms

Sunkiausias SISU

Veteranai

KAI ILSėTIS DAR ANKSTI..

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Jūrų greitkeliai - tarp ES transporto nfrastruktūros plėtros prioritetų

Privačios automagistralės ir kelių mokestis Vokietijoje

Keleivinis transportas

Vilniečiams pristatyti SOLARIS TROLLINO

žVAIGžDUčIų SUTEIKIMO šVENTė KAUNE

Vežėjo kalendorius

KOVAS

Technika

+GF+ GEORG FISCHER: naujos kartos balnai

KRYPTIS - UNIFIKACIJA IR MODERNIZACIJA

Teisė

Naujasis Akcinių bendrovių įstatymas

Sveikata

SIGNALAI Iš KARšTūJų TAšKų

Muziejus

Krovininiai Zaporožiečiai