Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Apie „Gumintа“, kuri negali dirbti blogai

Kodėl? Trumpiausiai į šį klausimа būtų galima atsakyti taip: todėl, kad pasaulinio padangų restauravimo lyderio „Bandag“ įgaliotajam atstovui Lietuvoje UAB „Guminta“ šių metų sausio 2 d. buvo suteiktas aukščiausiаjа kokybę garantuojantis sertifikatas ECE 109. Ta proga verta priminti, kad nei mūsų kaimynai latviai, nei estai tokiu pasiekimu pasigirti negali.

Kazys BAGDONAVIčIUS

„Bandag“ vardas gerai žinomas vežėjams - ši firma kontroliuoja apie 80 proc. Jungtinių Valstijų padangų restauravimo rinkos, daugelyje Europos šalių jai priklauso apie 30 proc. rinkos. Naudodama naujausius mokslo bei technologijos pasiekimus ir disponuodama moderniausia įranga, „Bandag“ sugeba net keturis kartus su garantija restauruoti sunkvežimių padangas. Tiesa, ne bet kokias: įmonės specialistai yra suskirstę visas gaminamas padangas į kelias kategorijas ir restauruoja tik tas, kurios atitinka Amerikoje galiojančius kokybės reikalavimus. į pirmаjа kategorijа patenka, „Michelin“ ir „Bridgestone“ produkcija, būtent šias padangas galima restauruoti net keturis kartus, kiekvienа kartа suteikiant garantijа, tuo tarpu rusiškų padangų savininkai apie tai gali net nesvajoti. Lietuvoje populiarias „Semperit“, „Good Year“, „Continental“ padangas „Bandag“ atstovė „Guminta“ restauruos, tačiau tik tuo atveju, jeigu padangos kordas nebus pažeistas. Niekada nesivaikydama kiekybės, teikdama prioritetus produkcijos kokybei, „Bandag“ ir jai atstovaujančios įmonės išsikovojo labai tvirtas pozicijas sunkiojo transporto padangų restauravimo versle.

UAB „Guminta“ buvo įsteigta 1996 m. Anot vieno jos steigėjų Valdemaro Zakarausko, tai buvo labai rizikingas žingsnis, nes Lietuvoje jau dirbo keletas padangas restauruojančių firmų. Jos naudojosi nors ir vakarietiška, bet ne pirmos jaunystės įranga bei taikė gerokai senstelėjusiа technologijа, todėl restauruodavo net ir abejotinos kokybės padangas. Apie garantijas, žinoma, negalėjo būti jokių kalbų. Pateikęs visiškai sudirbtа padangа, klientas „restauruotа“gaudavo atgal ir po kelių mėnesių galėjo guostis tik tuo, jog užmokėjo palyginti nedaug.

„Guminta“ pasirinko kitа keliа: iškart nusipirko naujutėlaitę „Bandag“ technologinę linijа, modernų autoklavа, į kurį vienu metu telpa 20-22 padangos, sumontavo vienintelį Baltijos šalyse unikalų kompiuterinį stendа, ultragarsu nuskenuojantį padangа ir nustatantį po gumos sluoksniu esančius trūkumus. Visa tai bendrovei kainavo per 0,5 mln. JAV dolerių. Rizikа didino ir tai, kad tuomet Lietuvos vežėjai, per metus suvažinėdami maždaug 75 tūkst. padangų, dažniausiai jas keisdavo naujomis - restauruoti senаsias, turint omeny restauravimo kokybę, beveik nebuvo prasmės. Tačiau netrukus gyvenimas lietuvius išmokė taupumo, o šaltasis padangų restauravimo būdas įrodė savo pranašumus ir ҐGuminta“ sulaukė savo valandos. Anot V. Zakarausko, iš pat pradžių buvo priimtas sprendimas kiek įmanoma sumažinti kainas, bet tik ne kokybės sаskaita. Visi bendrovės darbuotojai mokėsi „Bandag“ centre Belgijoje, jiems ir dabar nuolat organizuojami teoriniai bei praktiniai naujų padangų restauravimo bei remonto technologijų kursai. Naujаjį „Bandag“ įgaliotаjį atstovа Lietuvoje - „Gumintа“ - nuolat stebėjo ir konsultavo korporacijos padalinio Europoje specialistai, kiekvienais metais gamyba buvo sertifikuojama, nuolat tikrinama, ar atitinka reikalavimus įranga, išduodamas specialus pažymėjimas. Netrukus atėjo laikas įveikti dar vienа aukštumа - pirmiesiems Baltijos šalyse gauti sertifikatа ECE 109.

Abreviatūra ECE reiškia Jungtinių Tautų Organizacijos (JTO) Generalinės asamblėjos 1946 m. gruodžio 11 d. įsteigtа Ekonominę Europos komisijа (Economic Comission of Europe), kurios nariais tapo 32 šalys. Dar po poros metų prie ECE buvo įkurtas Europos vidaus transporto komitetas, užsiimantis visomis transporto rūšimis. Būtent jo pastangomis buvo parengta apie 40 konvencijų ir susitarimų, tarp jų ir tokiais specifiniais klausimais, kaip kelių eismo taisyklės, greitai gendančių ir pavojingų krovinių vežimai, konteinerizacija, oficialus transporto priemonių patvirtinimas pagal konstrukcijos tipа ir t. t. šalims susitarus, ECE sukūrė ir įteisino prekės ženklų sistemа. Tam buvo priimami teisės aktai, kuriamos mokslinės laboratorijos, išduodami sertifikatai. ECE reguliavimas, vadinamas nuostatomis, paplito ne tik ES, bet ir kitose šalyse. Tie, kurie norėjo patvirtinti aukštа savo gaminių kokybę ECE vardu, turėjo atlikti tam tikrus privalomus veiksmus kokybės sertifikatui gauti.

Kokius? UAB „Guminta“ direktorius Gintaras Stumbras vardija: ECE sertifikato savininkas turi prisiimti atsakomybę ne tik už produkcijos kokybę, bet ir už pačiа gamybа. Restauruota padanga privalo atitikti labai griežtus kokybės reikalavimus. Tuo užsiima akredituotos KBA (Kraftfahrs - Bundesamt) laboratorijos, kurios tiria padangų žymėjimа, dydžius, nusidėvėjimа, statinį disbalansа, rengia darbinius testus. Sertifikatas išduodamas tik tada, kai laboratorijos pateiktos ataskaitos yra teigiamos, kai tikrinant įmonę nerandama jokių kokybės neatitikimų ar trūkumų. Tikrintojams rūpi viskas - karkasai, medžiagos, restauravimo procesas ir remontas, patikrinimas - prieš ir po restauravimo, produkcijos atitikimas standartams, jos sandėliavimas, žymėjimas, reklamacijos ir daugybė kitų dalykų. štai kodėl ҐGuminta“, ne per vienа dienа pasiekusi tokių rezultatų, jau negali dirbti blogai: kasmetinis testavimas bei nuolatinė kontrolė garantuoja, jog prisiimti įsipareigojimai bus griežtai vykdomi. šiandien ir visuomet.

Pastangos nenuėjo veltui. Praėjusiais metais, lyginant juos su 2002-aisiais, „Gumintos“ gamyba išaugo dvigubai. įmonė per mėnesį restauruoja daugiau nei 400 padangų. Daug padangų karkasų, atitinkančių 1-аjа kategorijа, yra atvežama iš užsienio, o restauravus vežamos į Latvijа, kur „Guminta“ turi savo produkcijos platinimo tinklа. Nemažai užsakymų įmonė gauna ir iš Rusijos, kur taipogi turi savo nuolatinių klientų. Gamyboje dirba tik septyni darbuotojai.

Turi „Guminta“ ir papildomа darbo barа - nedidelį servisа, kuris padangas montuoja, balansuoja bei remontuoja. Netolimoje ateityje klientams bus pasiūlyta dar viena paslauga - tikrinama pakabos geometrija. Kitaip tariant, į „Gumintа“ atvykusiam vežėjui bus siūlomas visas paslaugų kompleksas, jam nereikės važiuoti kitur. Jau gegužės mėnesį turėtų pradėti veikti ratų suvedimo stendas ir pakabos tikrinimo įranga. Kiekvienam atvykusiam bus įteikiamas transporto priemonės apžiūros lapas, kuriame bus ne tik nurodyta, kа reikia sutvarkyti, bet ir išvardintos priežastys, dėl kurių greičiau dėvisi padangos. Vežėjas galės rinktis - ar pakeisti susidėvėjusias detales ir ilgiau eksploatuoti padangas, ar „taupyti“ pasirenkant nesaugų važiavimа…

Ir dar vienas pranašumas, kuriuo negali pasigirti konkurentai. Būdama giganto „Bandag“ įgaliotasis atstovas, „Guminta“ naudojasi visomis technologinėmis naujovėmis, perima korporacijos taikomus pažangiausius procesus, disponuoja „Bandag“ dizainerių sukurtais geriausiais protektorių pavyzdžiais bei kokybiškomis medžiagomis, tad visas savo pastangas gali skirti klientų poreikiams tenkinti bei juos kompleksiškai aptarnauti. Tai jau seniai įvertino „Vilniaus dobilas“, „Samarina“, A. Griciaus vežimo įmonė, „Autoverslas“, „Gaisrė“, „Kapratas“, „Ramstis“, „Milčija“, „Nemuno banga“ bei kiti „Gumintos“ klientai.

Baigiant belieka priminti, jog „Bandag“ gumos gamykla Belgijos Lanklaro mieste, iš kurios „Guminta“ gauna protektorius, gumа bei kitas restauravimui reikalingas medžiagas, jau senokai įvertinta kokybės sertifikatu ISO 9002, o prieš porа metų - ir „žaliuoju“ sertifikatu ISO 14001. Tad išvada tik viena - vežėjams į Kirtimų g. 41 A Vilniuje užsukti verta.

"Transporto pasaulis"
Vasaris Nr. 2 (38)

"Linava" informuoja

Ant permainų slenksčio

Naujienos

Aktualijos

NARYSTė ES: NEžINOMųJų DAR DAUG

Dilerių naujienos

Prekyba naujais automobiliais pranoko lūkesčius

Patirtis

Apie „Gumintа“, kuri negali dirbti blogai

Regioniniai pasitarimai

Asociacijos „Linava“ regioninių pasitarimų aktualijos

Saugus eismas

Vokietijos policijos akcija „Saugus autobusas“

Užsienyje

Plieno krantai pieno upėms

Sunkiausias SISU

Veteranai

KAI ILSėTIS DAR ANKSTI..

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Jūrų greitkeliai - tarp ES transporto nfrastruktūros plėtros prioritetų

Privačios automagistralės ir kelių mokestis Vokietijoje

Keleivinis transportas

Vilniečiams pristatyti SOLARIS TROLLINO

žVAIGžDUčIų SUTEIKIMO šVENTė KAUNE

Vežėjo kalendorius

KOVAS

Technika

+GF+ GEORG FISCHER: naujos kartos balnai

KRYPTIS - UNIFIKACIJA IR MODERNIZACIJA

Teisė

Naujasis Akcinių bendrovių įstatymas

Sveikata

SIGNALAI Iš KARšTūJų TAšKų

Muziejus

Krovininiai Zaporožiečiai