Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Stambėja asociacijai „Linava“ priklausančios įmonės

Spalio 6 d. vykusiame asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdyje buvo aptarti kelionės leidimų skirstymo ir kontrolės aspektai, narystės asociacijoje bei pasirengimo XVI „Linavos“ kongresui klausimai, pristatyti asociacijos 2004 m. krovininio ir keleivinio transporto įmonių apklausos duomenys.

Apklausos duomenys rodo, kad 2004 m. asociacijos „Linava“ įmonių pajamos iš transporto veiklos sudarė 2,65 mlrd. Lt (2003 m. – 2,50 mlrd. Lt). Keleivinio transporto sektoriaus įmonių pajamos per praėjusius metus šiek tiek smuktelėjo, palyginti su 2003 m.

Kokybės sertifikatus turinčių automobilių skaičius asociacijos įmonėse pasiekė 80 proc. (Lietuvoje jis sudaro 70 proc. iš 13 993 registruotų automobilių).

Dešimt asociacijai priklausančių įmonių turi nuo 80 iki 200 transporto priemonių, 35 įmonės – daugiau kaip po 50 automobilių tarptautiniams vežimams. Didžiausios yra UAB „Daisotra“ (196 automobiliai), UAB „Girteka“ (160 automobilių) bei UAB „Transekspedicija“ (149 automobiliai). Asociacijoje daugėja stambesnių įmonių, tačiau 39 proc. asociacijos narių disponuoja iki 5 vnt. automobilių parku.

Prezidiumo posėdyje dalyvavę Susisiekimo ministerijos ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos pareigūnai kartu su asociacijos „Linava“ prezidiumo nariais aptarė mišrių Lietuvos ir Rusijos bei Lietuvos ir Kazachstano komisijų posėdžių rezultatus, informavo apie kitų metų perspektyvas. Pažymėta, kad šių komisijų derybų rezultatai yra geri, tačiau nerimа kelia didelis leidimų sistemos pažeidimų, kuriuos padaro Lietuvos vežėjai, veždami krovinius į Rusijа ir Kazachstanа, skaičius.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Krovininio transporto tarybos posėdis

Spalio 5 d. įvyko asociacijos „Linava“ krovininio transporto tarybos posėdis, kuriame aptartos vežėjams kylančios problemos, susijusios su degalų brangimu, Rusijos leidimų poreikis ir šių leidimų skirstymas, asociacijos tolesnės veiklos kryptys, studentų konkurso nuostatų projektas bei kiti klausimai.

Aštuonių mėnesių degalų kainų analizė rodo, kad Europoje dyzelinas pabrango 24, o Lietuvoje – 22 proc. Per dvejus metus dyzelinas Lietuvoje pabrango 41 proc. Kadangi nafta brangsta, ši tendencija išlieka. Mažai tikėtina, kad naftos kaina kristų ir pasiektų ankstesnę ribа.

Paprastai degalų kainų kilimas siejamas su ekstremaliomis situacijomis naftа išgaunančiose ar perdirbančiose šalyse (kariniai konfliktai, stichinės nelaimės), Kinijos ekonomikos augimu ir dėl to padidėjusiu degalų vartojimu, spekuliacija rinkoje bei naftos perdirbimo pajėgumų stygiumi.

Lygindami degalų kainų struktūrа matome, kad Amerikoje akcizas sudaro 20 proc. kuro kainos, o Europoje – 50-80 proc. Atrodytų, kad lygiuodamiesi į JAV turime gerа rezervа mažinti akcizo mokestį, taip pat ir degalų kainа.

Vežėjai, siekdami pagerinti verslo sаlygas ir remiami Lietuvos pramonininkų konfederacijos, pateikė pasiūlymus Vyriausybei bei Seimui – įteisinti nuostatа kompensuoti dalį degalų akcizo toms keleivių ir krovinių gabenimo įmonėms, kurios dirba už atlygį, bei liberalizuoti kuro importo taisykles.

Kitas kelias verslo situacijai pagerinti – imtis bendrų veiksmų, kad išaugusios transportavimo išlaidos būtų perkeltos vartotojams. Apie tai kalbama bent setynerius metus, o konkrečių priemonių nesiimama. Vežėjams brangstantys degalai apsunkina veiklа, nes didesnę vežimo sаnaudų dalį sudaro išlaidos degalams, bet užsakovai nelinkę daugiau mokėti už paslaugа dėl pabrangusio dyzelino.

Beje, Lietuvos vežėjų delegacijai, vadovaujamai asociacijos „Linava“ generalinio sekretoriaus Valdo Gilio, buvo sudarytos sаlygos dalyvauti, stebėti ir filmuoti Vokietijos transporto inspektorių reidus tikrinant ir baudžiant pažeidėjus. įvertinę inspektorių darbo efektyvumа, Lietuvos vežėjai priėjo prie išvados: jei taip dirbtų Lietuvos VKTI pareigūnai, kaimyninių šalių vežėjai gerokai papildytų mūsų šalies biudžetа, o kai kas gal ir visai atsisakytų maršrutų per Lietuvа.

Svarstytos ir galimos Rusijos leidimų skirstymo schemos. Vieni tarybos nariai siūlė laikytis ankstesnės tvarkos, kiti – pirmiau išnaudoti turimа Rusijos leidimų kvotа ir tik po to skirstyti papildomai gautus leidimus. Deja, pastaruoju atveju nukentėtų taupūs ir veiklа planuojantys vežėjai.

Didelį nerimа kelia tai, kad Lietuvos vežėjai tapo leidimų sistemos pažeidimų Rusijoje lyderiais. Kontroliuojančių institucijų teigimu, Lietuvos transporto įmonių vairuotojai tikrintojams pateikia dokumentus, kurie „neatitinka vežimo tipo“. Už tai jie baudžiami. Dėl nemažėjančio pažeidimų masto Rusija linkusi artimiausiu metu didinti baudas iki 3 000 eurų. Deja, asociacija „Linava“ oficialiai negavo nei vieno skundo dėl minėtų atvejų.

Apsvarsčius vairuotojų stygiaus problemа, buvo nutarta inicijuoti palankesnių sаlygų sudarymа vairuotojams iš Rusijos ir Baltarusijos įdarbinti Lietuvos transporto įmonėse, pasinaudojant švedijos patirtimi, parengti teisinę bazę vairuotojo patentininko statusui įteisinti.

Posėdyje aptartos siūlytinos studentų mokslinių darbų temos, sudaryta vertinimo komisija.

Svarstant kitus klausimus posėdžio dalyviai pritarė pasiūlymui sumažinti refrižeratorių tinkamumo liudijimo perregistravimo Valstybinėje kelių transporto inspekcijoje mokestį nuo 80 iki 20 Lt. Siūlymas paremtas nuostata, jog mokestis turi padengti dokumento gamybos ir išrašymo išlaidas, bet neturi tapti papildomu pajamų šaltiniu.

Posėdžio dalyviai buvo informuoti apie tai, kad, atsižvelgusi į asociacijos „Linava“ pasiūlymus, LR susisiekimo ministerija priėmė norminį aktа, pagal kurį leistinas autovežių ilgis padidintas iki 20,75 m.

Vidmantas KLIUKAS

„šilko kelias“ neaplenks Lietuvos

„Pekinas-Astana-Maskva-Ryga-Vilnius-Varšuva-Briuselis“ – tokiu maršrutu rugsėjo 27– spalio 17 d. nusidrieks 7,5 tūkst. kilometrų „šilko kelias“, kuriuo pirmа kartа keliaus Lietuvos, Latvijos, Rusijos, Kazachstano bei Lenkijos vežėjų atstovai. šių šalių vežėjų asociacijos nutarė pademonstruoti kelių transporto galimybes organizuojant krovinių vežimа iš Rytų į Vakarus. Vežant krovinius sausumos keliu sutrumpėja gabenimo laikas, o krovinys pristatomas „nuo durų iki durų“.

Pirmаjį tokio masto autožygį organizavo minėtų šalių vežėjų asociacijos, globojant Tarptautinei kelių transporto sаjungai (IRU). Numatyta, kad penkių šalių vežėjų karavanas į Vilnių atvyks spalio 12 dienа, o po penkių dienų pasieks Briuselį.

Stebėti asociacijos „Linava“ ekipažo maršrutа, judėjimo greitį ir kitus parametrus realiu laiku galima ir internete (www.linava.lt). Tuo pasirūpino telekomunikacijų bendrovė „Bitė Lietuva“ kartu su partnere „Euronavigacija“. šios kompanijos Lietuvai atstovausiančiame vilkike įdiegė modernų telemetrijos sprendimа. Vilkikа žygiui suteikė IVECO atstovybė Lietuvoje, o puspriekabę - UAB „Scanbalt Trailer“.

„Kelių transportas tampa puikia alternatyva geležinkeliui bei vandens transportui net ir tolimiausiuose maršrutuose, šiandien besidriekiančiuose iki pat Tolimųjų Rytų“, – sako Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius. Pasak jo, atsižvelgiant į didėjantį Kinijos ir Europos ekonominį bendradarbiavimа, naujasis „šilko kelias“ ateityje taps puikia perspektyva Lietuvos vežėjams įsitvirtinti Rytų bei Vakarų transporto paslaugų rinkoje.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

"Vežėjų žinios"
Spalis Nr. 19 (103)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Kelių muziejininkų

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams