Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Tarpkontinentinis krovinių vežimas automobiliais – efektyvus

Spalio 17 d. Briuselyje finišavo pirmasis krovininių automobilių žygis istorijoje Pekinas–Astana–Maskva–Ryga–Vilnius–Varšuva–Berlynas–Briuselis, simboliškai pavadintas naujuoju šilko keliu (12 tūkst. km). šio karavano šūkis – „Automobilių transportas teikia pažangа nuo Pekino ligi Berlyno“. Lietuvai jame atstovavo asociacijos „Linava“ ekipažas.

Pasak istorinio žygio organizatorių ir dalyvių, šis projektas parodė automobilių transporto vežėjų pasirengimа vienytis, kad būtų įgyvendintas visiems naudingas tarptautinis projektas. žygio dalyviai parodė, jog automobilių transportas yra efektyvi priemonė vežti krovinius iš Kinijos į NVS šalis ir toliau į Europos Sаjungа, sugaištant tik trečdalį laiko, kurio reikia gabenant krovinius jūrų transportu.

Kaip teigė vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, vos prasidėjus žygiui, su Kinija prekiaujančios įvairių šalių kompanijos jau pradėjo ieškoti partnerių vežti krovinius automobiliais iš šio regiono.

„Mes esame prie didelių galimybių projekto ištakų, – sako „Linavos“ prezidentas A. Kondrusevičius. – Tik nuo mūsų pastangų priklauso, kaip mes sugebėsime realizuoti šį projektа“. Jo manymu, Europos Sаjungos transporto politika neteisingai orientuojama, kad krovinius dideliais atstumais reikėtų vežti tik geležinkeliais.

„šilko kelio atgimimo projektas parodė, kad automobilių transportas yra labai efektyvus ir jo indėlis plėtojant nacionalinę ekonomikа yra labai didelis“, – teigia asociacijos „Linava“ prezidentas.

Spaudos konferencijoje Briuselyje JAV prekybos rūmų atstovas teigė, kad prekybos apimtis tarp Kinijos regiono šalių ir Europos sudaro daugiau kaip 300 mlrd. JAV dolerių per metus, o bendra JAV aktyvų apyvarta Europoje siekia 3,3 trilijonus dolerių. Todėl verslininkai ieško efektyvių galimybių sparčiau vežti įvairiausius krovinius iš tolimiausių regionų. Pasak jo, automobilių transportas leidžia gerokai sutrumpinti tranzito laikа (mažiau nei trimis savaitėmis), sumažinti išlaidas ir vežti krovinius „nuo durų iki durų“.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Naudinga išvyka į Budapeštа

Spalio 12–14 d. asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo Budapešte vykusiuose Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) Ekonominių reikalų ir Ryšių su visuomene komitetų posėdžiuose bei Vengrijos vežėjų asociacijos (ATRH) asamblėjoje, skirtoje organizacijos įkūrimo 40-mečiui paminėti.

IRU vykusiuose posėdžiuose didelis dėmesys buvo skirtas pokyčiams pasaulinėje naftos rinkoje aptarti bei Europos Sаjungos transporto politikos strateginėms kryptims svarstyti.

Naftos produktų brangimas ir jo neigiami padariniai pasaulio ekonominiam augimui tapo vienu iš prioritetinių klausimų, svarstomų įvairių tarptautinių organizacijų lygmeniu. IRU Ekonominių reikalų komiteto posėdyje dalyvavęs Naftos produktus eksportuojančių valstybių organizacijos (OPEC) atstovas pažymėjo, kad 2003 m. prasidėjusi ir iki dabar besitęsianti pasaulinė naftos krizė pirmiausia susijusi su paklausos padidėjimu, kuriam įtakos turi spartus Azijos regiono ekonomikų, ypač Kinijos, augimas. Esantiems naftos gavybos pajėgumams darosi vis sudėtingiau patenkinti didėjančiа paklausа, o papildomos investicijos į naujus pajėgumus dėl rinkos neapibrėžtumo paskutiniais dešimtmečiais turėjo tendencijа mažėti. Susidariusi spekuliatyvinė situacija pasaulinėse prekybos biržose taip pat įvardijama kaip vienas iš pagrindinių veiksnių, lemiančių degalų brangimа. Posėdyje buvo aptarti galimi sprendimo būdai siekiant eliminuoti neigiamа naftos produktų brangimo įtakа kelių transporto sektoriui, kuris vienareikšmiškai priklauso nuo naftos išteklių ir technologiškai negali naudoti kitų alternatyvių energetinių resursų. IRU parengtoje pozicijoje valstybėms rekomenduojama spręsti susidariusiа situacijа mažinant mokesčius naftos produktams, ypač dyzelinui, kuris naudojamas kelių transporto sektoriuje komerciniams tikslams.

Ryšių su visuomene komiteto posėdyje detaliai peržiūrėtos Europos Sаjungos transporto politikos kryptys. Europos energetikos ir transporto generalinio direktorato (DG TREN) atstovas pripažino, kad po Europos Sаjungos plėtros ir besikeičiant ekonominei situacijai iš naujo būtina įvertinti priemones, siekiant darnios ir subalansuotos transporto plėtros tikslų.

Virginija GAIDYTė

Krovininio transporto skyriaus specialistė

"Vežėjų žinios"
Spalis Nr. 20 (104)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Veteranai

Su gimtadieniu, kolegos!

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Muitinėje

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams