Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Derybos su Vokietija

2003 m. balandžio 10-11 d. Vilniuje įvyko eilinis Lietuvos

ir Vokietijos bendros kelių

transporto komisijos posėdis. Lietuvos delegacijai vadovavo Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktorius R. Petravičius,

delegacijoje buvo to paties departamento ekspertai

J. Jasiūnas, B. Sviklienė,

P. Mikalonis, Valstybinės

kelių transporto inspekcijos viršininkas V. žukauskas,

asociacijos „Linava“

Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas

ir Keleivinio transporto

skyriaus specialistė

L. Bajorūnienė. Vokietijos

delegacijai vadovavo Federalinės transporto, statybos ir būsto ministerijos Krovininio kelių transporto skyriaus

vadovas U. Naeke.

Krovininio transporto

aktualijos

Derybų pradžioje delegacijos pateikė išsamiа informacijа apie užsienio prekybos plėtrа tarp Lietuvos ir Vokietijos bei apie krovinių gabenimа įvairiomis transporto rūšimis. Lietuvos delegacija konstatavo, kad tarp prekybos partnerių Vokietija eksporto srityje užima trečiа, o importo - antrа vietas. 2002 m. dvišalė prekyba tarp abiejų valstybių vyko sėkmingai. Kelių transportas ir toliau atlieka išskirtinį vaidmenį Lietuvos ir Vokietijos prekybai. Remiantis statistiniais duomenimis, 2002 m. kelių transportu gabenta 74 proc. eksporto ir 84 proc. importo krovinių. Panašios tendencijos planuojamos ir šiais metais.

Visada daug diskusijų sukelia leidimų kvotų nustatymas. Vokietijos delegacija pažymėjo, jog praėjusiais metais jų vežėjai gabeno tik 6 proc. Lietuvos ir Vokietijos krovinių, tuo tarpu Lietuvos vežėjai - net 94 proc. šalys keičiasi net 7 skirtingų tipų leidimais kroviniams vežti, tad derybose išsamiai aptarė kiekvieno tipo leidimų panaudojimа. Lietuvos delegacija paprašė padidinti leidimų „žalesniems ir saugiems“ sunkvežimiams kvotа. Po ilgų diskusijų Vokietijos delegacijos atstovai sutiko 2003 m. papildomai skirti 10 000 leidimų. Sutarta, jog pritrūkus leidimų, šalys tarsis dėl jų kiekio padidinimo. įvertinus leidimų panaudojimo dinamikа per š. m. pirmаjį ketvirtį, galima daryti prielaidа, jog 2003 m. leidimų turėtų nestigti.

Delegacijos taip pat suderino preliminariа leidimų kvotа 2004 m. Nagrinėjant šį klausimа atsižvelgta į tai, jog nuo 2004 m. gegužės 1 d. Lietuva taps Europos Sаjungos nare ir dabartinius leidimus pakeis bendrijos leidimai. Todėl preliminariai kitiems metams iki gegužės 1 d. nustatoma 1/3 šių metų leidimų kvotos (išskyrus metinius ir trečiųjų šalių leidimus, kurių preliminarus kiekis bus toks pat kaip ir šiais metais).

Daug dėmesio skirta bendradarbiavimui, Lietuvai tapus Europos Sаjungos nare, aptarti. Delegacijos aptarė tolesnį dvišalės sutarties tarp Lietuvos ir Vokietijos, pasirašytos 1995 m. birželio 19 d., galiojimа ir nutarė pratęsti konsultacijas, kai Lietuvos įstojimas į Europos Sаjungа bus visiškai įteisintas. Svarstydama kabotažo klausimа, Vokietijos delegacija pažymėjo, kad laikysis Bendrijos pozicijos (2+2+1). Ji taip pat informavo, kad vežimams Europos Sаjungos viduje trečiųjų šalių leidimai nereikalingi. Jei krovinys iš Vokietijos bus vežamas į trečiаjа šalį (ne į Europos Sаjungos narę), kai įprastas vežimo maršrutas eina per transporto priemonės registracijos šalį (šiuo atveju Lietuvа), trečiųjų šalių leidimas taip pat nereikalingas. Visais kitais atvejais būtinas trečiųjų šalių arba ETMK leidimas. Vokietijos delegacija pažadėjo atsiųsti išsamius paaiškinimus dėl leidimų naudojimo tvarkos.

Lietuvos delegacijа itin domino naujų kelių mokesčių įvedimas nuo 2003 m. rugpjūčio 31 d. Asociacija „Linava“ apie tai paprašė pateikti kuo išsamesnę informacijа. Išgirdome atsakymа, kad Vokietijos vyriausybė vis dar svarsto nutarimo projektа. Mokestis bus imamas už važiavimа automagistralėmis transporto priemonėmis, kurių maksimalus leistinas svoris viršija 12 t. Mokesčio dydis priklausys nuo automobilio ekologiškumo (Euro 1, Euro 2, Euro 3 ir pan.), ašių skaičiaus ir nuvažiuoto atstumo. Konkretūs dydžiai dar nėra patvirtinti, tačiau vidutiniškai mokestis sudarys apie 0,15 EUR už kilometrа. Numatoma taikyti įvairias mokėjimo sistemas, taip pat ir internetu. Lietuvos delegacija primygtinai prašė laiku atsiųsti visа informacijа apie mokesčių dydžius ir mokėjimo tvarkа, kad suspėtume apie tai informuoti mūsų šalies vežėjus.

Gintautas RAMASLAUSKAS

Asociacijos „Linava“

Krovininio transporto

skyriaus vadovas

Komisijos posėdyje

aptarti ir keleivinio

transporto klausimai

Nuo 2003 m. sausio 1 d. įsigaliojo Interbus susitarimas, reglamentuojantis keleivių vežimа nereguliariais tarptautiniais maršrutais. Tačiau Lietuva dėl techninių priežasčių paprašė pereinamojo laikotarpio nuo 2003 m. sausio 1 d. iki 2003 m. liepos 1 d., kol bus pradėti naudoti Susitarime numatyti keleivių vežimo kelionės lapai.

Lietuvos ir Vokietijos vyriausybių sutarties dėl keleivių ir krovinių tarptautinių vežimų automobiliais 5 straipsnio nuostatos dėl nereguliaraus susisiekimo autobusais pakeičiamos ir išplečiamos Interbus susitarimo 6 straipsniu, reglamentuojančiu liberalizuotus nereguliarius keleivių vežimus, kuriems nereikia leidimų.

Nagrinėjant leidimų neliberalizuotiems nereguliariems vežimams, reglamentuojamiems Interbus susitarimo 15-17 straipsniuose, klausimа, buvo numatyta kompetentinga įstaiga, kuriai bus pateikiamos paraiškos tokiems vežimams. Vokietijos delegacija pareiškė, kad tai turėtų būti institucija tos šalies, kurios teritorijoje bus pradedama transporto paslauga ir įlaipinami pirmieji keleiviai. Dėl vienkartinių leidimų išdavimo susitarta: įstaiga, gaunanti paraiškа pagal Interbus susitarimo 16 straipsnio 1 pastraipа, jа perduoda susitarimo šalims, o leidimа turi išduoti kompetentinga įstaiga tos šalies, kurios veiklos zonai priklauso nereguliaraus maršruto, dėl kurio pateikta paraiška, paskirties vieta.

Posėdyje analizuota, kokios įtakos turės Lietuvos įstojimas į Europos Sаjungа keleiviams vežti tarptautiniais maršrutais. Dėl Europos Sаjungos plėtros į Rytus bus taikomos šios tarptautinio reguliaraus susisiekimo naujovės:

• leidimo išdavimas, pasirenkant kompetentingа leidimus išduodančiа įstaigа reguliaraus maršruto pradiniame arba galiniame punkte;

• panaikinama švytuoklinių vežimų sаvoka;

• liberalizavimas nereguliaraus susisiekimo maršrutuose;

• bendrijos licencija, suteikianti teisę užsiimti verslu.

Delegacijos sutarė, kad leidimai reguliariems maršrutams, kurių galiojimo laikas prasidės kartu su įstojimu į Europos Sаjungа arba po jo, bus išduodami tik pagal naujа leidimų išdavimo tvarkа. Atsižvelgiant į tai, paraiškoms, kurios bus pateikiamos nuo 2004 sausio 1 d., pagal galimybes bus taikoma nauja leidimų išdavimo tvarka. Taip pat buvo susitarta, kad tuo atveju, kai leidimų galiojimo laikas baigsis iki įstojimo į Europos Sаjungа, bus galima pateikti paraiškas pagal ligšiolinę dvišalio susitarimo nustatytа tvarkа, o išduoti dvišaliai leidimai reguliaraus susisiekimo maršrutams tebegalios ir po įstojimo į ES. Senus leidimus keičiant naujais, bus taikomi ES reikalavimai.

Posėdyje pateikta informacija apie veikiančius reguliaraus susisiekimo maršrutus, kuriems yra pateiktos paraiškos. Delegacijų nuomone, reguliaraus susisiekimo keleivių vežimai plėtojami dvišalių susitarimų pagrindu ir didesnių problemų nekelia. Tačiau patenkinti Lietuvos vežėjų paraiškas atidaryti naujа maršrutа per Vokietijа - sudėtinga, nes šis klausimas derinamas su tos federalinės žemės, per kurios teritorijа numatomas maršrutas, administracija, kuri dažnai, saugodama savo vežėjų rinkа, atmeta užsienio vežėjo prašymа.

Laima BAJORūNIENė

Asociacijos „Linava“

Keleivinio transporto

skyriaus specialistė

"Vežėjų žinios"
Balandis Nr. 8 (44)

"Linava" informuoja

Derybos su Vokietija

XIII KONGRESAS

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Prasidėjo didysis kelininkų darbymetis

Nauji modeliai

MAZ AUTOBUSO PREZENTACIJA

Parodos

TRANSPORT LOGISTIC 2003

Po to, kai rašėme

Maratonas tęsiasi

Vežėjų žinios

Dėl kelių remonto Rumunijoje

Dėl Prancūzijos keleivinio transporto dokumento Carnet de Dйclarations naudojimo

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Atsisveikinimas su eismo priežiūros tarnyba

„INCOTERMS 2000“ lietuvių-anglų kalbomis!

Susisiekimo ministerijoje

Pristatyta Italijos transporto programa

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams