Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Ar reikia privalomo transporto priemonių kontūrų žymėjimo

Asociacija „Linava“ kreipėsi į Susisiekimo ministerijа, kad ji atsižvelgtų į Lietuvos vežėjų susirūpinimа bei argumentus ir nepritartų projektui, kuris numato nuo 2006 m. įvesti privalomа transporto priemonių kontūrų žymėjimа šviesа atspindinčia plėvele.

Pasak „Linavos“ transporto politikos ir informacijos sekretoriaus Algirdo Baranausko, asociacija tokiam sprendimui kategoriškai nepritaria ir siūlo svarstyti šį klausimа po Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) ir Europos Komisijos atliktos studijos, kurioje bus išanalizuotos sunkvežimių avaringumo priežastys įvairiose Europos šalyse. Studija bus baigta 2006 m. viduryje.

Kitų Europos valstybių vežėjų asociacijos šiuo klausimu jau kreipėsi į savo šalių kompetentingas valdžios institucijas, kad toks reikalavimas yra nepriimtinas, nes turima labai mažai statistinių duomenų apie sunkvežimių avaringumo priežastis.

Klausimas dėl privalomo naujų sunkvežimių kontūrų žymėjimo šviesа atspindinčia plėvele bus svarstomas Jungtinių Tautų EEK Vidaus transporto komiteto posėdyje 2006 m. vasario 7–9 d. ir balsuojama Jungtinių Tautų EEK darbo grupės WP.29 posėdyje 2006 m. kovo 7–10 d. šiuose posėdžiuose dalyvaus ir Lietuvos susisiekimo ministerijos atstovai. Asociacija „Linava“ prašo Susisiekimo ministerijos nepritarti šiam reikalavimui. Jei šiam siūlymui būtų pritarta, nuo 2008 m. būtų privalomas kai kurių tipų naujų sunkvežimių kontūrų žymėjimas.

Tuo tarpu Valstybinės saugaus eismo automobilių keliais 2005–2010 m. programos įgyvendinimo priemonėse jau nuo 2006 m. Lietuvoje numatoma pradėti žymėti visų, taip pat ir eksploatuojamų, motorinių transporto priemonių ir priekabų, kurių bendroji masė per 12 t (neišskiriant ir autobusų), kontūrus.

Vyrauja nuomonė, kad privalomu sunkvežimių kontūrų žymėjimo projekto įgyvendinimu itin suinteresuota bendrovė 3M, didžiausia tokių plėvelių gamintoja pasaulyje. Tačiau nėra jokių įrodymų, kad kontūrų žymėjimas yra efektyvi priemonė eismo saugumui gerinti. A. Baranausko teigimu, suskaičiuota, kad vieno sunkvežimio kontūrų žymėjimas tokia plėvele kainuotų apie 1 000 eurų.

„Sprendimui įsigaliojus, Lietuvos vežėjai patirtų milžiniškus nuostolius, – sako “Linavos“ Krovininio transporto skyriaus vadovas Gintautas Ramaslauskas. – Asociacijos narių šiuo metu turimam transporto priemonių parkui žymėti reikėtų apie 55 mln. Lt, o laukiamo efekto nebūtų pasiekta“.

Plėvele neįmanoma pažymėti daugelio specializuotų transporto priemonių: autovežių, miškovežių, konteinervežių, cisternų, betono maišyklių, kranų ir kitų kėlimo mechanizmų, kelių priežiūros ir kitų tarnybų automobilių, žemės ūkio technikos. Papildomos išlaidos tektų tik vežėjams, o 2/3 sunkiasvorių transporto priemonių ir toliau važinėtų nepažymėtų. Be to, dėl nepalankių Lietuvos gamtinių sаlygų (purvo, sniego, ledo) ir trumpo tarnavimo laiko plėvelė neatliks siekiamų funkcijų. Asociacijos ekspertai mano, jog privalomas sunkvežimių kontūrų žymėjimas šviesа atspindinčia plėvele nepadidins eismo saugumo ir neturėtų būti taikomas.

Netenkina greitai gendančių produktų kontrolės

formalumai Latvijos pasienyje

Reaguodama į asociacijos vežėjų signalus, „Linavos“ vadovybė kreipėsi į Lietuvos ambasadа Latvijoje ir Latvijos vežėjų asociacijа, kad jos padėtų išspręsti susidariusiа nepalankiа situacijа Latvijos pasienio postuose, kai greitai gendantiems produktams pasienio kontrolės formalumai atliekami bendra eilės tvarka.

Tarptautinės muitinės procedūrų nuostatos numato, jog, nustatant tikrinimų eiliškumа, pirmenybė būtų teikiama gyvų gyvūnų, greitai gendančių prekių ir kitų produktų patikrinimui.

Asociacija „Linava“ gavo Lietuvos ambasadoriaus Latvijoje Osvaldo čiukšio atsakymа, kuriame pateikiamas Latvijos sienos apsaugos tarnybos vadovo Gunaro Dabolinio paaiškinimas.

ҐTerechovo kontrolės punkte buvo pakeista valstybinės sienos perėjimo tvarka, siekiant užtikrinti viešаjа tvarkа ir tenkinant daugumos vežėjų nepasitenkinimа dėl dviejų transporto priemonių eilių. Todėl Terechovo pasienio punkte įkurtas papildomas kontrolės postas, kurio paskirtis – išduoti krovininėms transporto priemonėms eilės talonus, kad pastarosios būtų išrikiuotos vienoje eilėje“.

Jis taip pat informavo, kad Latvija nėra prisijungusi prie konvencijos „Dėl muito procedūrų supaprastinimo ir harmonizavimo“ priedo Nr.F5 „Skubūs vežimai“, kuris numato muito formalumų tvarkymа skubos tvarka sienos kontrolės punkto teritorijoje.

Be to, Latvijos ir Europos Sаjungos normatyviniuose aktuose yra numatyta sienos, muito ir sanitarinė kontrolė be eilės, vežant sunkiai sergančius žmones bei atliekant reguliarius keleivių vežimus autobusais. Tačiau vežėjams su padidinto jautrumo prekėmis tokia galimybė nėra numatyta. Pareigūnas teigė, jog, atsižvelgiant į pirmiau minėtа tvarkа, Latvijos sienos apsaugos tarnyba tęsia darbа dėl sienos pralaidumo palengvinimo ir pagreitinimo.

Ambasadorius Osvaldas čiukšys informavo, jog ambasada toliau domisi šiuo klausimu ir kreipėsi į Latvijos vidaus reikalų ministerijа, kuriai yra pavaldi Latvijos sienos apsaugos tarnyba, kad būtų ieškoma racionalių problemos sprendimų.

„Linava“ plečia PVM

grаžinimo geografijа

Prieš trejus metus asociacija „Linava“ pradėjo tarpininkauti vežėjų įmonėms susigrаžinant PVM iš Lenkijos, o šiais metais asociacijos vežėjai turi galimybę susigrаžinti PVM už pirktа kurа jau iš 16 Europos šalių. Asociacija „Linava“ turi atstovavimo teises ir sutartis su mokesčių institucijomis šiose šalyse: Lenkijoje, Vokietijoje, Ispanijoje, Prancūzijoje, čekijoje, Slovakijoje, Slovėnijoje, Austrijoje, Belgijoje, Olandijoje, Estijoje, Latvijoje, Danijoje, Liuksemburge, Italijoje ir Suomijoje.

„Atsižvelgdami į asociacijos galimybes ir vežėjų poreikius, mes stengiamės gerinti teikiamų paslaugų kokybę, – sako „Linavos“ generalinis sekretorius Valdas Gilys. – Laikas parodė, kad, palyginti su panašias paslaugas teikiančiomis bendrovėmis, asociacijos PVM poskyris dirba efektyviai ir patikimai“.

Pasak PVM poskyrio vadovės Danutės Andruškevičienės, standartinis PVM grаžinimo terminas yra 6 mėn. nuo paraiškų įregistravimo konkrečios šalies mokesčių inspekcijoje, o iš Ispanijos – 1 mėnuo nuo paraiškų registravimo mokesčių inspekcijoje. šiuo požiūriu vežėjams itin palanki ir sklandžiai veikia sutartis su ispanais.

Pastaruoju metu šiek tiek vėluoja atsiskaitymai iš Liuksemburgo, neretai vėluoja atsiskaitymai ir iš Lenkijos, ypač jei kuras buvo pirktas už grynuosius pinigus.

PVM poskyrio duomenimis, 2005 m. šia „Linavos“ paslauga pasinaudojo beveik 600 transporto bendrovių. šiuo metu asociacija vienija 1 147 transporto įmones, iš kurių 61 – keleivinio transporto.

Dėl ATPK 1424

straipsnio pakeitimo

Sausio 18 d. LR Seimo Ekonomikos komitete buvo svarstomas Susisiekimo ministerijos pateiktas LR Administracinių teisės pažeidimų kodekso 1424 straipsnio pakeitimo ir papildymo įstatymo projektas. Svarstyme dalyvavo ir asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas bei asociacijai atstovaujantis advokatas J.Usonis.

Susisiekimo ministerijos pateiktame projekte siūloma pagal ATPK 1424 straipsnį už krovinių vežimа kelių transporto priemonėmis tarptautiniais maršrutais be kelionės leidimo, su neatitinkančiu važiavimo pobūdžio ar neužpildytu leidimu bausti vairuotojus nuo 500 iki 1 500 Lt ir įmonių vadovus nuo 2 000 iki 3 000 Lt.

„Linavos“ atstovai komitetui tikino, jog būtina griežtinti sankcijas užsienio vežėjams už krovinių vežimа kelių transporto priemonėmis tarptautiniais maršrutais be kelionės leidimo, su neatitinkančiu važiavimo pobūdžio ar neužpildytu leidimu.
A. Baranauskas prašė komiteto numatyti fiksuotа maksimaliа sankcijа – 3 000 Lt, nes šį pažeidimа užsienio vežėjai dažniausiai daro tyčia, tuo pažeisdami sаžiningos konkurencijos principа bei leidimų skirstymo pariteto principа. Tačiau komiteto nariai nusprendė iš esmės pritarti Susisiekimo ministerijos pateiktam projekto variantui.

Asociacija „Linava“ savo siūlymа – numatyti maksimaliа fiksuotа 3 000 Lt baudа už ATPK 1424 straipsnio pažeidimа – nutarė teikti LR Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetui.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Asociacija prašo paaiškinti dėl skaitmeninių tachografų diegimo

2005 m. asociacija „Linava“ kreipėsi į LR susisiekimo ministerijа dėl išaiškinimo apie skaitmeninių tachografų įdiegimа nuo 2006 m. sausio 1 d. Lietuvoje ir kitose Europos Sаjungos šalyse narėse.

Sausio 19 d. LR susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamentas pateikė Europos Komisijos transporto komisaro Jacques Barrot laiškа, adresuotа susisiekimo ministrui P. čėsnai, apie privalomo skaitmeninio tachografo galutinę įdiegimo datа 2006 m. gegužės mėn. (dvidešimt dienų nuo Reglamento paskelbimo oficialiajame leidinyje).

Minėtame Transporto komisaro laiške nėra paneigimo apie kitose Europos Sаjungos šalyse narėse (pvz., Ispanijoje) nuobaudų skyrimа už skaitmeninio tachografo neturėjimа 2006 m. sausio mėn. registruotose naujose transporto priemonėse.

Pone Ministre,

Norėčiau dar kartа atkreipti Jūsų dėmesį į tai, kad labai svarbu koordinuotai ir laiku įdiegti skaitmeninius tachografus, kurie yra būtini siekiant užtikrinti profesionalių vairuotojų vairavimo ir poilsio laiko kontrolę, padidinti saugumа keliuose ir garantuoti vienodas darbo sаlygas visoje Europoje.

Ne kartа minėjau, kad tachografų įvedimas reikalauja tiksliai nustatytos galutinės datos, kad visos suinteresuotos šalys būtų visiškai pasirengusios ir kad mechaninių tachografų pakeitimas skaitmeniniais vyktų sklandžiai.

Malonu pranešti, kad Europos Parlamentas ir Taryba gruodžio 6 d. dėjo visas pastangas, kad būtų baigtas naujas ES reglamentas, susijęs su tam tikrų socialinių teisės aktų nuostatų, kuriomis būtų patvirtinta, kad nuo 2006 m. gegužės mėn. būtina įdiegti skaitmeninius tachografus naujose transporto priemonėse (Reglamento ES 3820/85 pakeitimai).

Siekdamas paremti transporto sektoriaus pastangas užtikrinti sklandų perėjimа prie skaitmeninių tachografų naudojimo, sutinku, kad 2006 m. gegužės mėn. (dvidešimt dienų nuo Reglamento paskelbimo oficialiajame leidinyje) yra galutinė privalomų skaitmeninių tachografų įdiegimo data.

Po šios datos valstybės narės privalės įgyvendinti galiojančias nuostatas. Vadinasi, nauji įregistruoti sunkvežimiai, kuriuose nebus įmontuoti skaitmeniniai tachografai, po minėtos datos gali būti stabdomi bet kuriuo metu. Vairuotojams, neturintiems ir nenaudojantiems vairuotojo kortelės, gali būti taikomos teisinės sankcijos.

Skaitmeniniai tachografai šiuo metu plačiai paplitę. Naujos transporto piemonės parduodamos kartu su tiesiogiai įmontuota nauja įranga. Dauguma valstybių narių pradėjo išduoti tachografo korteles, o vežėjai kasdieniame darbe pradėjo naudoti transporto priemones su skaitmeniniais tachografais.

Labai sunerimau išgirdęs, kad daugelis valstybių narių gali vėluoti priimti teisės aktus ir sukurti administracinį pagrindа, reikalingа iki 2006 m. gegužės mėn. įdiegti privalomus skaitmeninius tachografus. Bet koks tolesnis vilkinimas yra nepriimtinas, atsižvelgiant į labai ilgа valstybėms narėms skirtа pasirengimo laikotarpį. Tai kelia susirūpinimа, nes bet koks tolesnis vilkinimas paveiks valstybių narių ekonomikа. Todėl valstybių narių primygtinai prašau dėti visas pastangas, kad reikiamos priemonės būtų įgyvendintos laiku. Nedvejodamas inicijuosiu bylos nagrinėjimа Teisingumo teisme, kad būtų užtikrintas Europos reglamentų taikymas visose valstybėse narėse.

Kad ateinančiame Transporto Ministrų tarybos susitikime galėčiau įvertinti situacijа, prašau Jūsų iki kovo 1 d. man perduoti smulkiа ir išsamiа parengiamųjų darbų apžvalgа ir patvirtinimа, kad Jūsų šalyje visos reikiamos priemonės bus įgyvendintos laiku.

Sunkiasvorių ir negabaritinių krovinių vežimo leidimai Rusijos Federacijoje

Transporto priemonės, vežančios sunkiasvorius ir negabaritinius krovinius Rusijoje, gali važiuoti tik su specialiu leidimu. Norint gauti tokį leidimа reikia pateikti prašymа Rusijos tarptautiniam transporto centrui prieš 30 dienų iki kelionės pradžios.

Asociacija „Linava“, siekdama palengvinti Lietuvos vežėjų krovinių gabenimа, veda derybas su Rusijos Federacijos transporto ministerija ir Tarptautiniu transporto centru dėl tokių specialių leidimų išdavimo Lietuvoje. Derybose būtina pateikti specialių leidimų sunkiasvorių ir negabaritinių krovinių gabenimui Rusijoje poreikį.

Prašome iki š. m. vasario 3 d. informuoti, kiek įmonei gali prireikti tokių leidimų per metus toms transporto priemonėms, kurios gabens didesnius negu nustatyta ilgio, pločio, aukščio ar svorio krovinius Rusijos teritorijoje.

Informacijа pateikti el. paštu info@linava.lt arba faksu (8~5) 278 65 73.

Informacijos ir IT skyrius

"Vežėjų žinios"
Sausis Nr. 2 (110)

"Linava" informuoja

Naujienos

Veteranai

Naujienos

Vž informacija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams