Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

TIR sistemos veikla orientuojama Rytų kryptimi

„Linavos“ TIR departamento Kontrolės ir priežiūros skyriaus vadovas Vytas Vėželis dalyvavo IRU Muitinės reikalų komisijos (MRK) posėdyje ženevoje. MRK informavo, kad 2005 m. buvo išduota 3,3 mln. TIR knygelių, o pagrindine vežimų kryptimi tampa Rytai. Konstatuota, jog numatoma plėsti TIR sistemos funkcionavimа Azijos kryptimi – į Kinijа, Tailandа ir kitas šalis.

Posėdyje atkreiptas dėmesys į tai, jog 2005 m. gruodį Rusijos vyriausybė priėmė Muitinės tolesnės plėtros koncepcijа ir programа. Konstatuota, jog gerėja Rusijos muitinės darbas pasieniuose ir vidaus muitinėse. Tikimasi, kad bus taikomi pažangūs kontrolės ir priežiūros būdai, didės postų pralaidumas. šiuo metu statoma 16 naujų muitinės postų pasienyje su Kazachstanu – 9 iš Rusijos pusės ir 7 postai iš Kazachstano pusės.

Pasak V. Vėželio, nuo 2006 m. balandžio 1 d. bus pradėtos naudoti naujo pavyzdžio TIR knygelės. Jos nesiskirs nuo šiuo metu naudojamų TIR knygelių, bet bus papildomi kodai. Senаsias knygeles pakeisti naujomis planuojama per 18 mėn.

Be to, iki 2006 m. pabaigos bus peržiūrėti padidintos paklausos prekių sаrašai, numatoma daryti pakeitimus. Taip pat bus peržiūrėtos ir prevencinės priemonės, taikomos vežėjams tiek Europos Sаjungos šalyse, tiek ir padidintos rizikos šalyse.

Posėdyje buvo akcentuotos dar vis kylančios problemos Vengrijos, Turkijos ir Baltarusijos pasieniuose. IRU prašo vežėjus pranešti nacionalinėms asociacijoms apie visus incidentus, taip pat pasienio punktų kirtimo sunkumus tuose punktuose.

Kitas muitinės reikalų komisijos posėdis numatomas 2006 m. rugsėjo 19 d. Skopjėje (Makedonija).

IRU Socialinės komisijos posėdis

Sausio 27 d. Briuselyje vyko IRU Socialinių reikalų komisijos posėdis, kuriame dalyvavo asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius Algirdas Baranauskas bei Krovininio transporto skyriaus vadovas Gintautas Ramaslauskas.

Pasak A. Baranausko, šiame posėdyje svarbiausi nagrinėti klausimai buvo vairuotojų darbo ir poilsio laikа nustatančio reglamento pakeitimas ir skaitmeninių tachografų diegimo eiga Europos Sаjungos valstybėse bei šių tachografų naudojimas ne Europos Sаjungos šalyse.

Siekiant, kad atskirose Europos Sаjungos valstybėse būtų taikomi vieningi vairuotojų darbo ir poilsio laiko kontrolės kriterijai, nuspręsta, jog IRU kartu su Kelių transporto kontrolės institucijų konfederacija (CORTE) parengs memorandumа, kuriame bus nustatyti vieningi (bendri visoms Europos Sаjungos valstybėms) darbo ir poilsio laiko kontrolės principai. šis memorandumas bus išplatintas visų Europos Sаjungos valstybių kontrolės tarnyboms, su juo galės susipažinti ir vežėjai.

Kaip teigė G. Ramaslauskas, pagrindinė šio pasitarimo tema – skaitmeninių tachografų įdiegimo data Europos valstybėse. šiuo metu yra iškilę daug neaiškumų visų šalių vežėjams. Pavyzdžiui, kaip elgsis kontroliuojančios institucijos valstybių, ne Europos Sаjungos narių, kuriose Europos Sаjungos reglamentai negalioja, o jos laikosi AETR konvencijos. Jau iškilo pirmieji nesklandumai vykstant transporto priemonėms su skaitmeniniais tachografais į Rusijа. Neaišku ir dėl sankcijų, kurias pasirengusi taikyti Ispanija ir kai kurios kitos Europos Sаjungos šalys jau nuo 2006 m. sausio 1 d. naujai registruotoms transporto priemonėms, kuriose nėra sumontuotų skaitmeninių tachografų. Posėdyje konstatuota, jog į klausimа dėl galutinės skaitmeninių tachografų įdiegimo datos vienareikšmiškai negali atsakyti ir Europos Komisija.

Pasak A. Baranausko, IRU parengė kreipimаsi į Europos Komisijа dėl vežėjų iškeltų problemų. Europos Komisija turi pateikti savo pozicijа dėl skaitmeninių tachografų įgyvendinimo datos ir dėl tinkamu laiku nepadarytų pakeitimų AETR konvencijoje. Konstatuota, kad tokie pakeitimai galėtų įsigalioti tik metų pabaigoje, nors jie, mūsų nuomone, turėjo būti padaryti prieš priimant sprendimа dėl skaitmeninių tachografų naudojimo pradžios. Be to, IRU kreipėsi į Ispanijos valstybines institucijas, kad sustabdytų baudų taikymа vežėjams dėl skaitmeninių tachografų neturėjimo. Anot „Linavos“ atstovų, tikėtasi gauti išaiškinimа dėl skaitmeninių tachografų įgyvendinimo datos. Kol kas situacija lieka neaiški, nes Europos Sаjungos institucijose šiuo klausimu nėra vieningos pozicijos.

Posėdyje dar vienai kadencijai buvo perrinktas Komisijos prezidentas – Georges Causse, atstovaujantis Prancūzijos vežėjų asociacijai, ir viceprezidentai.

Asociacijos „Linava“ atstovai buvo susitikę su Lietuvos transporto atašė Europos Sаjungoje Rimante Briedyte ir aptarė skaitmeninių tachografų įdiegimo problemas bei kitus aktualius transporto sektoriaus klausimus. R. Briedytė informavo apie transporto procesus Europos Sаjungos viduje, apie darbа komitetuose bei kt.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Keleivių vežėjai sėmėsi patirties Vokietijoje

Sausio pabaigoje grupė asociacijos „Linava“ narių – keleivių vežėjų vadovų ir specialistų savaitę praleido Vokietijos žemutinės Saksonijos Celės mieste, dalyvaudami žemutinės Saksonijos vadybos akademijos rengiamuose mokymo kursuose „Keleivinio transporto įmonių vadyba“.

šįkart akademija mokymа organizavo taip, kad tik vienа dienа „studentai“ iš Lietuvos sėdėjo auditorijoje ir sėmėsi teorinių žinių apie Vokietijos visuomeninio keleivinio transporto finansavimo ypatybes, tarifikavimo aspektus, transporto susivienijimų plėtrа, viešuosius transporto paslaugų pirkimus. Lektoriai taip pat supažindino su teisinių viešojo transporto pagrindų pokyčiais Europos Sаjungoje bei pridėtinės vertės mokesčiu tarptautiniame keleiviniame transporte. Kitomis dienomis grupė iš Lietuvos lankėsi Melendorfo ir Braunšveigo keleivinio transporto įmonėse, kuriose turėjo galimybę susipažinti, kaip organizuojamas vietinio susisiekimo transportas Hanoverio ir Braunšveigo regionuose, kaip funkcionuoja tarifų ir bilietų sistemos, kaip organizuojamas dispečerinių tarnybų darbas. Privačioje įmonėje „Reisedienst von Rahden“ Lietuvos vežėjai sužinojo, kokiа įtakа pigūs skrydžiai daro tarptautinio keleivių vežimo paslaugas teikiančių įmonių darbui.

Kartu su keleivinio transporto įmonių vadovais ir specialistais mokytis į Vokietijа buvo nuvykę ir keli savivaldybių atstovai, kuruojantys vietinį visuomeninį transportа. Jie įsitikino, kad Lietuvos vežėjai, dirbdami gerokai blogesnėmis sаlygomis nei vokiečiai, sugeba pateikti keleivių poreikius patenkinančias transporto paslaugas. Tačiau jie neabejojo tuo, kad ir Lietuvoje būtina atnaujinti smarkiai susidėvėjusį autobusų parkа.

Turiningа mokymo programа papildė ir apsilankymas gamykloje „MAN Nutzfahrzeuge AG“ Zalcgiteryje, kur lietuviai galėjo pamatyti, kaip gaminami miesto ir turistiniai MAN bei „Neoplan“ markės autobusai. O laisvalaikiu jie galėjo susipažinti ir su lengvųjų automobilių įvairove, kuri išradingai ir meniškai pristatyta Wolfsburge esančiame automobilių muziejuje „Autostadt“.

Laima BAJORūNIENė

Dėl PVM grаžinimo

Asociacijos „Linava“ PVM skyrius primena, kad AS-24 degalinių tinklo sаskaitas faktūras reikėtų būtinai siųsti kartu su sаskaitų išklotinėmis.

Taip pat prašome kuo skubiau (ne vėliau kaip iki vasario 15 d.) pristatyti sаskaitas faktūras dėl PVM grаžinimo iš Europos Sаjungos šalių.

Asociacijos „Linava“ PVM skyriu s

Naujas konsulinis mokestis už vizа į Rusijа

Rusijos Federacijos ambasados Konsulinis skyrius praneša, kad nuo 2005 m. sausio 27 dienos nustatomas naujas konsulinis mokestis už vizа – 83 JAV doleriai. Mokėjimai, atlikti iki sausio 26 dienos, galioja.

Rusijos Federacijos konsulinis skyrius dirbs vasario 26 d.

Rusijos Federacijos ambasados Lietuvoje Konsulinis skyrius praneša, kad vasario 23, 24 d. bus nedarbo dienos, o vasario 26 d. Konsulinis skyrius dirbs.

Asociacijos „Linava“ Vizų skyrius

"Vežėjų žinios"
Vasaris Nr. 3 (111)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Parodos

Tarptautinė transporto ir logistikos paroda TRANSRUSSIA-2006

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams