Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Asociacijos „Linava“ prezidiumas aptarė veiklos kryptis

Spalio 4 d. vykusiame „Linavos“ prezidiumo posėdyje buvo svarstomos svarbiausios septintos kadencijos prezidiumo darbo kryptys. Asociacijos 15-os metų jubiliejaus proga padėkos raštais apdovanoti „Linavos“ steigėjai, pirmos kadencijos tarybos nariai bei kiti nusipelnę transporto specialistai.

Svarstydami svarbiausias veiklos kryptis, prezidiumo nariai iškėlė ir aptarė net 19 šiuo metu vežėjams aktualių klausimų ir problemų. Posėdyje akcentuota, kad kai kurie klausimai sprendžiami, bet yra ir skubiai spręstinų problemų. Vežėjams itin aktualus vairuotojų rengimas, transporto priemonių savininkų ir naudotojų mokesčio surinkimo ir administravimo sistemos sureguliavimas, Balkanų šalių bei Kazachstano kelionės leidimų stygius, nepatogi mokėjimo už leidimus tvarka VKTI, dalies akcizo už pirktus degalus kompensavimas.

Ne mažiau svarbūs klausimai – viešųjų logistikos centrų steigimas, krovinių vežimo liberalizavimas su Lenkija, Italija, tachografų kortelių išdavimo įdarbintiems kitų šalių piliečiams sureguliavimas ir kt.

Keleivinio transporto atstovai diskutavo dėl nesaugaus maršrutinių taksi eismo, dėl baudų už važiavimа be bilieto didinimo. Atkreiptas dėmesys, jog nuo rugpjūčio 4 d., nustačius vienodа darbo laiko pradžiа ir pabaigа biudžetinėse įstaigose bei institucijose, tam tikru paros metu susidaro nepravažiuojamos transporto spūstys beveik visuose didžiuosiuose šalies miestuose. šių miestų keleivinio transporto įmonės negali laikytis nustatyto keleivių vežimo grafiko ir patiria didelių nuostolių.

Spręsdamas minėtus klausimus asociacijos „Linava“ prezidiumas numato bendradarbiauti su atitinkamais Seimo komitetais, Susisiekimo, švietimo ir mokslo ministerijomis bei kitomis kompetentingomis institucijomis.

Vizitas Azijoje teikia vilčių dėl krovinių vežimo

Po vizito su šalies delegacija Kazachstane ir Kinijoje grįžęs asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius sako, jog rugsėjo pabaigoje vykę dalykiniai susitikimai buvo naudingi ir teikia vilčių. Kazachai žada vežti daugiau krovinių per Klaipėdos uostа, reali galimybė sulaukti daugiau krovinių iš Kinijos.

Kompetentingų ministerijų bei verslo vadovų delegacija sulaukė didelio dėmesio Kazachstano sostinėje Astanoje. Lietuvos ir Kazachstano bendros kelių transporto komisijos posėdyje Lietuvos derybininkai susitarė dėl 1500 papildomų kelionės leidimų šiems metams į Kazachstanа. „Linavos“ vežėjų teikiamomis paslaugomis labai domėjosi kazachų verslininkai parodoje „TransKazachstan 2006 – Transportas ir logistika“. Tai rodo, kad Lietuvos vežėjai čia yra žinomi ir vertinami, o besiplečianti Kazachstano transporto paslaugų rinka labai svarbi ir mūsų šalies vežėjams.

Pekine ir šanchajuje vykusiuose verslo forumuose „Atrask Lietuvа – vartus į Europа“ dalyvavęs susisiekimo ministras Algirdas Butkevičius kinų verslininkams pristatė krovinių gabenimo per Lietuvа galimybes. Aukšto rango pareigūnų ir verslininkų delegacija iš Lietuvos konstruktyviai kalbėjosi tiek su Kinijos transporto vadovais, tiek su kinų verslininkais.

Lietuvos delegacijos dalyvių nuomone, tokie susitikimai yra reikalingi, nes sparčiai didėjant Kinijos prekybos apimtims mūsų vežėjams gali atsiverti geros kelių transporto paslaugų perspektyvos.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas IRU renginiai Hanoveryje

Rugsėjo 25–26 d. Vokietijoje, Hanoveryje, vyko Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) Techninės komisijos posėdis bei Vokietijos automobilių pramonės asociacijos (VDA) ir IRU organizuotas simpoziumas „AdBlue“ naudojimas komercinėse transporto priemonėse“. Renginiuose dalyvavo asociacijos „Linava“ Informacijos ir IT skyriaus vadovas Vidmantas Adomaitis ir Krovininio transporto skyriaus vadovas Gintautas Ramaslauskas.

Buvo aptarta ir patvirtinta IRU Techninės komisijos veiksmų programa 2007 m., kurioje pagrindinis dėmesys skirtas komercinių transporto priemonių konstrukcijos, techninių reikalavimų, svorių ir matmenų, aplinkosaugos bei eismo saugumo klausimams.

Išsamiai nagrinėtas žieminių padangų naudojimas krovininiams automobiliams, kurių bendra masė virš 3,5 t. Kai kurių Europos valstybių kalnuotose vietovėse (pvz., Alpėse) žiemа reikalaujama naudoti sniego grandines. Atlikti tyrimai parodė, jog sunkvežimiai su žieminėmis padangomis yra tokie pat saugūs, kaip ir lengvieji automobiliai, todėl jiems neturėtų būti taikomi papildomi apribojimai kalnuose žiemа. Tačiau vežėjų asociacijų atstovai pažymėjo, kad dažnai krovinių gabenimo maršrutai eina per daug valstybių su skirtingomis klimato sаlygomis, todėl naudoti žiemines padangas tokiuose maršrutuose būtų netikslinga tiek techniniu, tiek ir ekonominiu požiūriu. Jas reiktų naudoti tik vietos vežimams tam tikrose vietovėse. IRU apibendrins išsakytas pastabas ir parengs šiuo klausimu bendrа pozicijа.

Daug diskusijų sukėlė „modulinės koncepcijos“ transporto priemonių, kurių ilgis siekia 25,25 m, naudojimas Europos Sаjungoje. Kol kas tokios transporto priemonės leidžiamos tik Skandinavijos valstybėse. šiuo metu atliekami tokių transporto priemonių bandymai Vokietijos ir Olandijos keliuose. įvairių šalių atstovai minėjo ir teigiamas, ir neigiamas „modulinės koncepcijos“ įgyvendinimo pasekmes. Svarbiausios problemos susijusios su kelių ir tiltų infrastruktūros tinkamumu 25,25 m ilgio ir 60 t maksimalaus svorio junginiams naudoti. Ne mažiau svarbūs yra eismo saugumo klausimai, nes šiuose junginiuose turėtų būti diegiamos papildomos sistemos, palengvinančios vairavimа.

Nuo 2006 m. spalio mėn. Europos Sаjungoje įsigalioja Euro 4 standartas, todėl bendras VDA ir IRU seminaras dėl „AdBlue“ naudojimo sulaukė tiek automobilių gamintojų, tiek vežėjų didelio dėmesio. Ekologiniai standartai Euro 4 ir Euro 5 gali būti pasiekiami naudojant dvi technologijas: EGR (išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema) ir SCR (selektyvinės katalitinės redukcijos sistema). Kol kas daugiau Europos gamintojų pasirinko SCR technologijа, kai kurios gamyklos gamina abiejų technologijų variklius, o kai kurios – išimtinai tik EGR (ir Euro 5 variklius). SCR sistemos atveju naudojamas specialus reagentas „AdBlue“, kurio dėka pasiekiamas reikalaujamas azoto oksidų NOx kiekis išmetamosiose dujose. „AbBlue“ reikalingas atskiras bakas transporto priemonėje, jo talpa nuo 80 iki 150 litrų. „AdBlue“ sunaudojama apie 5 proc. sunaudojamo dyzelino kiekio. Skysčio kaina – apie 35 Euro centus už litrа. Dėl šio skysčio naudojimo kol kas ir kyla didžiausios problemos. Papildomas bakas padidina automobilio svorį, „AdBlue“ yra agresyvus ir sukelia metalų korozijа. Degalų bakа „AdBlue“ reikia pripildyti itin atsargiai, todėl pildymas iš mažų bakelių ar kanistrų nepriimtinas vežėjams. Be to, skystis nėra stabilus, gali kristalizuotis: esant žemesnei nei –12°C temperatūrai užšаla.

šiuo metu Europoje parduota apie 13 000 transporto priemonių, naudojančių SCR technologijа. IRU atliko savo narių apklausа ir nustatė, kad situacija dėl „AdBlue“ platinimo nepatenkinama visose valstybėse, net ir senose ES narėse. Todėl IRU priėmė rezoliucijа, kuria kreipėsi į visų valstybių vyriausybes ir naftos produktų prekybos tinklus, kad kuo greičiau būtų sudarytos galimybės vežėjams įsigyti „AdBlue“ visose degalinėse iš siurblių (kaip ir degalus), o vežėjai turėtų išsamiа informacijа apie prekybos vietas. Rusijoje šiuo metu „AdBlue“ visiškai neparduodamas.

Abi technologijos – EGR ir SCR – turi ir privalumų, ir trūkumų. Todėl vežėjai turėtų juos tinkamai įvertinti prieš įsigydami naujas transporto priemones. Nuo 2007 m. spalio 1 d. visuose naujai registruojamuose sunkvežimiuose bus įrengtos specialios diagnostinės sistemos (OBD), kurios kontroliuos išmetamų dujų toksiškumo parametrus. šios sistemos įspės vairuotojus, kad pasibaigė „AdBlue“ atsargos degalų bake. Jei vairuotojas tęs važiavimа be „AdBlue“, diagnostinė sistema automatiškai įjungs variklio sukimo momento ribotuvа, leisiantį varikliui pasiekti tik 60 proc. maksimalaus sukimo momento. Taigi, važiuoti visiškai pakrautu automobiliu bus praktiškai neįmanoma. Be to, sistemos atmintyje bus neištrinamai įrašyta ir iki 400 dienų saugoma informacija, jog vairuotojas važiavo be „AdBlue“. šių duomenų pagrindu kontroliuojančių tarnybų pareigūnai turės galimybę taikyti nuobaudas.

Informacijа apie „AdBlue“ pardavimo vietas Europoje vežėjai gali rasti internete adresu: http://www.findadblue.com

Vidmantas ADOMAITIS
Informacijos ir IT skyriaus vadovas

JT EEK Kelių transporto komiteto muitinės klausimų darbo grupės 114-oji sesija

Rugsėjo 26–29 d. asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Valdas Gilys, TIR departamento direktorius Heliodoras Giedrys ir Muitinės pretenzijų departamento specialistė Dalia Brazdžionienė dalyvavo Jungtinių Tautų EEK Kelių transporto komiteto muitinės klausimų, susijusų su transportu (WP.30), darbo grupės 114-oje sesijoje.

Vienas iš svarbiausių klausimų, nagrinėtų jau ne viename posėdyje – TIR sistemos kompiuterizavimas arba e-TIR projekto įgyvendinimas. Posėdyje buvo pateikta IRU ir Susitariančių šalių asociacijų pozicija dėl e-TIR įgyvendinimo. IRU ir asociacijų nuomone, dabartinis e-TIR grupės darbas neturi nieko bendra su jų įgaliojimu „kompiuterizuoti TIR procedūrа“ pagal TIR konvencijа, bet yra siekis sukurti naujа elektroninę tranzito sistemа su nauja garantijų sistema. Tokiа sistemа administruotų muitinė, kuri būtų visiškai nepriklausoma nuo privataus sektoriaus, kaip tai aiškiai pažymėta dokumente CE/TRANS/WP30/GE1/2006/INF4. Posėdyje kilo diskusijos dėl pačios sistemos: ar reikia kurti naujа kompiuterizuotа TIR muitinės ir garantijų sistemа, kuri būtų visiškai muitinės kontroliuojama, ar tobulinti esamа? IRU ir nacionalinės asociacijos remia antrаjį variantа ir grindžia savo nuomonę tuo, kad esanti sistema funkcionuoja gerai, o siūlomas radikalus garantijų sistemos pakeitimas padidins TIR garantuojančių asociacijų rizikа, pareikalaus didelių investicijų.

Susitariančių šalių muitinės administracijos, ES atstovas ir JT EEK TIR sekretoriatas, nacionalinės asociacijos, kiti delegatai sutarė, kad TIR sistemos kompiuterizavimas – ypatingos svarbos uždavinys.

Kitas ilgai diskutuotas klausimas – JT EEK TIR vykdomosios tarybos (TIRExB) ir TIR sekretoriato finansavimas. Jungtinių Tautų fondai nenumato finansavimo TIR vykdomajai tarybai ir TIR sekretoriatui. Jie gauna finansavimа per IRU, t. y. nuo kiekvienos parduotos TIR knygelės skiriama 0,3 CHF šioms tarnyboms išlaikyti. IRU nuomone, toks finansavimo mechanizmas netinkamas ir dėl šios priežasties IRU bei jos nariai nepagrįstai įtariami pažeidžiant TIR konvencijа bei EEK ir IRU sutartis. Aukščiausio lygio susitikimai nepajėgė išspręsti šio klausimo. Vykdantysis JT EEK sekretorius Marekas Belka, TIR sekretoriatas, kai kurių Susitariančių šalių muitinės administracijos išreiškė paramа ir pasitikėjimа visuomeniniam sektoriui, IRU, kaip privačiam partneriui ir kitoms asociacijoms, atkuriant privataus ir visuomeninio sektoriaus bendradarbiavimа, siekiant garantuoti tinkamа TIR sistemos funkcionavimа bei finansavimа.

Administracinio komiteto posėdyje (AC.2) buvo tęsiamas TIR sekretoriato ir TIR vykdomosios tarybos biudžeto klausimų svarstymas. Pratęsti įgaliojimai IRU platinti TIR knygeles 2006–2010 m., tačiau biudžeto svarstymas atidėtas vėlesniam laikui.

Prieš minėtа posėdį, rugsėjo 20 ir 22 d., asociacijos „Linava“ atstovai dalyvavo pasitarimuose su Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotoju Jonu Miškiniu bei Muitinės procedūrų skyriaus viršininke Neringa Motiejūnaite, atstovavusiais Lietuvai JT EEK Kelių transporto komiteto darbo grupės WP.30 posėdžiuose. Pasitarimuose aptarta Muitinės departamento ir asociacijos „Linava“ pozicija esminiais pirmiau minėtais klausimais, todėl diskusijos posėdyje Jungtinėse Tautose vyko kryptingai ir konstruktyviai.

Heliodoras GIEDRYS

TIR departamento direktorius Remonto darbai Vokietijoje

Vokietijos vežėjų asociacija BGL informavo, kad dėl kelio remonto darbų 2006 m. lapkričio 20–26 d. bus uždaryta greitkelio A3 atkarpa nuo Leverkusen sankirtos iki Heumar sankirtos ir pastatyti nukreipiamieji kelio ženklai.

Dėl migracijos režimo pažeidimų Rusijoje

Informuojame, kad asociacijos „Linava“ atstovybės Maskvoje duomenimis, Rusijoje padažnėjo atvejų, kai buvo baudžiami užsienio šalių vairuotojai dėl migracijos režimo pažeidimų (per 3 dienas užsienio šalių piliečiai privalo registruotis pagal atvykimo vietа). Atsižvelgiant į vairuotojų darbo sаlygas, vairuotojų registracija Rusijoje pagal atvykimo vietа yra nepatogi ir dažnai neįmanoma. Todėl prašome vežėjų, nukentėjusių dėl šios tvarkos, iki š. m. spalio 12 d. atsiųsti faksu (8 5) 278 65 73 surinktа medžiagа (baudas, protokolus ir pan.), kuria remdamasi asociacija „Linava“ kreipsis per LR valstybines institucijas į Rusijos Federacijos Vyriausybę.

Informacijos ir IT skyrius

"Vežėjų žinios"
Spalis Nr. 19 (127)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Nauji teisės aktai

Muitinė

Muitinėje

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos