Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Latvijos pareigūnai pažeidžia ES teisines nuostatas dėl laisvo asmenų ir prekių judėjimo

Asociacijos „Linava“ prezidiumas susirūpinęs dėl krovininio transporto grūsčių Lietuvos ir Latvijos pasienio postuose ir atkreipia visuomenės bei valstybės institucijų dėmesį į tai, jog vienašališkas ir nepagrįstas Latvijos sprendimas reguliuoti įvažiavimа į šiа šalį prieštarauja Europos Sаjungos teisinėms nuostatoms dėl laisvo asmenų ir prekių judėjimo ES erdvėje.

Lapkričio 23 d. asociacijos ekspertai važiavo trasa nuo Lietuvos ir Latvijos pasienio Smėlynės posto iki Latvijos ir Rusijos pasienio posto Terechovo–Burački ir atsakingai gali pareikšti, kad transporto eismui trukdančių akivaizdžių gamtos stichijos padarinių nėra.

Asociacijos „Linava“ vadovybės nuomone, tokiais veiksmais Latvijos institucijos siekia reguliuoti krovininio transporto eiles Latvijos ir Rusijos pasienio postuose. Tokie veiksmai pažeidžia ES pripažintus laisvos konkurencijos principus, nes tiek latvių, tiek lietuvių vežėjai savo paslaugas teikia toje pačioje rinkoje. Tačiau Latvijos pasieniečiai latvių vežėjus minėtame pasienio poste praleidžia be eilės.

Visi pareiškimai ir siūlymai vežėjams vykti per kitus Lietuvos ir Latvijos pasienio postus problemos neišspręs, nes ir kitur klostosi panaši situacija. Valstybės sienos apsaugos tarnybos skelbiama informacija apie krovininio transporto eiles pasienio postuose su Latvija neatitinka tikrovės ir klaidina transporto bendroves bei visuomenę.

„Linavos“ vadovybė pastebi, kad krovininio transporto eilės Latvijos ir Rusijos pasienyje atsirado jau nuo 2001 m., kai eilėje reikėdavo laukti 1–2 paras. Tai rodo, jog atsivėrus ES sienoms, Latvijos pasienio tarnybos nebuvo pasirengusios neišvengiamai didėjantiems krovinių srautams, todėl šiuo metu turime tokiа katastrofiškа situacijа.

Siekdamos spręsti susidariusiа padėtį, š. m. lapkričio 17 d. asociacija „Linava“ ir Latvijos vežėjų asociacija „Latvijas Auto“ bendru laišku kreipėsi į Rusijos Federacijos, Lietuvos ir Latvijos valstybines institucijas dėl nepaprastos padėties Latvijos pasienio postuose, atkreipdamos dėmesį, kad situacija gali tapti nekontroliuojama dėl ypač didelių transporto priemonių srautų prieš Kalėdas.

Asociacijos prezidiumas ragina atsakingas Lietuvos institucijas skubiai imtis visų būtinų priemonių, kad nebūtų diskriminuojami Lietuvos vežėjų interesai ir nepažeidžiami ES priimti laisvo asmenų ir prekių judėjimo principai.

Algimantas KONDRUSEVIčIUS

Asociacijos „Linava“ prezidentas

Vežėjai ketina kreiptis į Europos Sаjungos teisines institucijas

Lapkričio 23 d. vykusio asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdžio pagrindinis klausimas – krovininio transporto eilės Lietuvos ir Latvijos pasienio postuose bei Latvijos ir Rusijos pasienio postuose. Asociacijos prezidiumo narių nuomone, ribodami įvažiavimа į Latvijа, latviai siekia reguliuoti krovininio transporto eiles Latvijos ir Rusijos pasienio postuose. Tačiau tokie metodai pažeidžia ES pripažintus laisvos konkurencijos principus.

Posėdyje nuspręsta išplatinti asociacijos pareiškimа dėl Latvijos institucijų sprendimų, kurie pažeidžia ES teisines nuostatas dėl laisvo asmenų ir prekių judėjimo.

Prezidiumo nariai taip pat aptarė galimybes kreiptis į Lietuvos ir ES teisines institucijas dėl šalies vežėjų nuostolių kompensavimo, kurie jau patiriami Latvijai neteisėtai ribojant krovininio transporto įvažiavimа į šalį.

Prezidiumo posėdyje patikslinti asociacijos tarybų ir komitetų darbo planai, aptarti narystės asociacijoje klausimai, svarstytos asociacijos „Linava“ galimybės kuriant saugaus eismo centrus Lietuvoje.

Prezidiumo nariai nustatė vežėjų regioninių susirinkimų preliminariа datа – 2007 m. kovo–balandžio mėn., o vežėjų kongresа numatoma surengti kitų metų gegužės antroje pusėje.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Fiksuoti vežėjų patirtus nuostolius Lietuvos ir Latvijos pasienyje

Vežėjai dėl prastovų Lietuvos ir Latvijos pasienyje patiria didelius nuostolius, laiku neįvykdomi krovinių gabenimo užsakymai, pažeidžiamas vairuotojų darbo ir poilsio režimas. Asociacija „Linava“ prašo visų vežėjų fiksuoti prastovų laikа pasienyje ir kitus rašytinius įrodymus (sutartis, sаskaitas, pretenzijas, prastovų laikа ir pan.). šie duomenys reikalingi įrodant valstybės institucijoms pasienio problemų svarbа. Taip pat juos galima bus panaudoti išieškant nuostolius, patirtus dėl tokių prastovų.

Pagal LR CK 6.249 straipsnį, žala yra asmens turto netekimas arba sužalojimas, turėtos išlaidos (tiesioginiai nuostoliai), taip pat negautos pajamos, kurias asmuo būtų gavęs, jeigu nebūtų buvę neteisėtų veiksmų. Piniginė žalos išraiška yra nuostoliai. Be tiesioginių nuostolių ir negautų pajamų, į nuostolius įskaičiuojamos: 1) protingos išlaidos, skirtos žalos prevencijai ar jai sumažinti; 2) protingos išlaidos, susijusios su civilinės atsakomybės ir žalos įvertinimu; 3) protingos išlaidos, susijusios su nuostolių išieškojimu ne teismo tvarka.

žala apskaičiuojama pagal kainas, galiojančias teismo sprendimo priėmimo dienа, jeigu įstatymai ar prievolės esmė nereikalauja taikyti kainų, buvusių žalos padarymo ar ieškinio pareiškimo dienа.

Premjeras G. Kirkilas su Latvijos premjeru telefonu kalbėjosi apie eiles pasienyje

Lapkričio 24 d. Ministras Pirmininkas Gediminas Kirkilas telefonu kalbėjosi su Latvijos Ministru Pirmininku Aigaru Kalvičiu apie prie sienos su Latvija, Smėlynės kontrolės punkte, susidariusias transporto eiles.

Lietuvos ir Latvijos vyriausybių vadovai nutarė paskirti specialius įgaliotinius kuo greitesniam šios problemos sprendimui. Specialiais įgaliotiniais paskirti abiejų šalių vidaus reikalų ministrai Raimondas šukys ir Ivaras Godmanis.

Informacijos ir IT skyrius

Asociacijos „Linava“ ekspertų išvada

Lapkričio 23 d. asociacijos „Linava“ atstovybės Maskvoje vadovas Rimantas Budrevičius su asociacijos ekspertų grupe vyko į Pskovo muitinę (Rusija) maršrutu Vilnius – Zarasai – Smėlynės muitinės postas – Daugpilis (Latvija) – Rezeknė (Latvija) – muitinės postas Grebnevo (Latvija) – muitinės postas Ubylinka (RF) – Pskovas. Kelionės tikslas – susitikimas su Pskovo muitinės pareigūnais bei situacijos Latvijos keliuose analizė. šiuo maršrutu nuolat važiuoja tarptautinis transportas į Rusijа ir atgal.

Ekspertų teigimu, pervažiavus visа maršrutа, galima atsakingai teigti, kad oficialių Latvijos valstybinių institucijų pareiškimai dėl gamtos stichijos padarytos žalos keliams bei vykstančių kelio remonto darbų neatitinka tikrovės. Kelio dangos būklė minėtame maršrute yra gera, kelio remonto darbų jame nepastebėta.

Ekspertų nuomone, Latvijos taikomi krovininio transporto judėjimo apribojimai yra nepagrįsti ir neteisėti. Tokios nekorektiškos priemonės yra diskriminacinės ne tik Lietuvos, bet ir kitų užsienio šalių vežėjų atžvilgiu. Lapkričio 22 d. vakare Lietuvos ir kitų šalių vežėjai įvažiavimo į Latvijos teritorijа Smėlynės–Medumi pasienio ruože laukė 5 kilometrų eilėje. Prie Latvijos pasienio su Rusija posto įvažiavimo į Rusijа laukė apie 200 automobilių (eilė per 4 km). Atsižvelgiant į dabartinę situacijа, tai nėra labai didelė eilė. Tačiau lietuviškų vilkikų eilėje buvo vos 30. Visi kiti eilėje stovėję vilkikai buvo latviški ir keli rusiški. Asociacijos „Linava“ ekspertų išvada vienareikšmė – pažeisdamos laisvos ir sаžiningos konkurencijos principus, Latvijos valstybinės institucijos, remdamosi išgalvotomis priežastimis, proteguoja savo šalies vežėjus.

Pagrindinė šios situacijos priežastis – didelė krovinių, skirtų Rusijos rinkai, koncentracija Latvijos uostuose. Todėl Lietuvos užsienio vežėjų judėjimo apribojimai per Latvijos teritorijа sudaro galimybę Latvijos vežėjams nekonkurencinėmis sаlygomis teikti savo paslaugas bendroje Europos Sаjungos rinkoje.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas Lapkričio 22 d.VSAT

informacija apie padėtį Smėlynės–Medumi pasienio kontrolės punkte

Latvijos pasieniečiai, vieni kontroliuojantys įvažiavimа į savo šalį, per naktį patikrino ir leido vykti toliau tik šešiems sunkiasvoriams vilkikams. Lietuvos valstybės sienos apsaugos tarnybos šio ryto 9 valandos duomenimis, Smėlynės–Medumi pasienio kontrolės punkte leidimo vykti į Latvijа laukė maždaug 200 krovininių automobilių.

VSAT vadovybės nurodymu, kituose šalies pasienio kontrolės punktuose dirbantys pasieniečiai įpareigoti informuoti atvykstančius vilkikų vairuotojus apie padėtį prie sienos su Latvija bei rekomenduoti rinktis kitus maršrutus.

VSAT vadas generolas Saulius Stripeika, lapkričio 21 d. telefonu bendravęs su Latvijos sienos apsaugos tarnybos viršininku generolu Gunaru Dabuoliniu, išreiškė susirūpinimа susidariusia padėtimi bei paprašė imtis visų įmanomų priemonių padėčiai Lietuvos ir Latvijos pasienyje normalizuoti. Pokalbyje Latvijos pasieniečių vadovas patikslino, kad įvesti apribojimai krovininėms transporto priemonėms Latvijos keliuose bus taikomi iki gruodžio pabaigos.

Pasak G. Dabuolinio, Lietuvos ir Latvijos pasienyje esančiuose Smėlynės–Medumi bei Obelių–Subatės kontrolės punktuose, Latvijos pusėje, taip pat bus atliekami infrastruktūros remonto darbai, o Latvijos ir Rusijos pasienyje esančiame Ludzos rajone paskelbta nepaprastoji padėtis. Lapkričio 21 d. VSAT gavo ir tai patvirtinantį oficialų raštа iš Latvijos sienos apsaugos tarnybos.

Pasak Latvijos pareigūnų, stiprios liūtys minėtoje vietovėje ir intensyvus krovininių transporto priemonių eismas smarkiai pablogino situacijа keliuose, todėl čia susidarė milžiniškos vilkikų eilės, o Latvijos ir Rusijos pasienyje esantis kontrolės punktas nepajėgia praleisti visų laukiančių transporto priemonių.

Valstybės sienos apsaugos tarnyba ir toliau prašo krovininių automobilių vairuotojų pagal galimybes keisti maršrutа bei vykti per Saločių–Grenctalės pasienio kontrolės punktа.

Vidaus reikalų ministerijos informacija

Susirūpinęs nesikeičiančia padėtimi prie sienos su Latvija esančiame Smėlynės–Medumi pasienio kontrolės punkte vidaus reikalų ministras Raimondas šukys telefonu susisiekė su Latvijos vidaus reikalų ministru Ivaru Godmaniu. Ministras išreiškė susirūpinimа susidariusia padėtimi ir paprašė imtis visų įmanomų priemonių padėčiai Lietuvos ir Latvijos pasienyje normalizuoti.

Latvijos vidaus reikalų ministras informavo, kad Latvijoje dėl liūčių yra paskelbta nepaprastoji situacija, kuri ir lemia padėtį pasienio punktuose. Latvijos ministro teigimu, panaši situacija kaip Smėlynės pasienio punkte susidariusi Latvijos ir Rusijos pasienyje, kur nusidriekusios 3000 automobilių eilės. Latvijos vidaus reikalų ministras užtikrino, kad imamasi visų neatidėliotinų priemonių, tačiau pripažino, kad per keletа dienų situacijos normalizuoti Latvija neįstengs. Todėl Latvija prašo kaimyninių šalių supratimo ir pagalbos reguliuojant transporto srautus. Aivaras Godmanis taip pat užtikrino, kad jokių politinių priežasčių nėra – nepaprastаjа situacijа lemia tik liūtys. Ministras Raimondas šukys Latvijos vidaus reikalų ministrui pažadėjo visokeriopа Lietuvos pagalbа ir paprašė ateityje apie tokius incidentus informuoti iš anksto. Latvijos ministras informavo, kad ryšiams su Lietuva palaikyti ir operatyviai keistis informacija paskirtas atsakingas ministerijos pareigūnas. Ministro Raimondo šukio įsitikinimu, sprendžiant spūsčių prie Latvijos sienos problemа vien Vidaus reikalų ministerijos pastangų gali neužtekti, todėl ministras paragino Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijas padėti spręsti susiklosčiusiа padėtį. Jeigu spūstys Latvijos pasienyje nemažės, gali tekti kreiptis į Baltarusijа, kad būtų leista dalį krovininių automobilių nukreipti Baltarusijos kryptimi.

Sugriežtinta tranzitu vykstančių automobilių kontrolė

Siekiant sumažinti transporto srautus į Latvijа, VSAT vado generolo Sauliaus Stripeikos nurodymu, nuo 12 val. sugriežtinta tranzitu per Lietuvа į Latvijа iš Kaliningrado srities ir Lenkijos vykstančių krovininių automobilių kontrolė. VSAT vadas taip pat kreipėsi į Lenkijos sienos apsaugos tarnybų vadа prašydamas per visuomenės informavimo priemones informuoti į Latvijа vykstančius vairuotojus apie susiklosčiusiа padėtį.

Aptarti kitų galimų priemonių padėčiai Smėlynės–Medumi pasienio poste normalizuoti VSAT vadas generolas Saulius Stripeika 16 valandа Smėlynės PKP susitiko su Latvijos sienos apsaugos tarnybos viršininku generolu Gunaru Dabuoliniu.

Padėčiai ir toliau nesikeičiant, VSAT kreipėsi į Zarasų miesto savivaldybę su prašymu įrengti punkto prieigose kilnojamuosius tualetus bei rasti galimybę eilėje laukiantiems vairuotojams tiekti geriamаjį vandenį.

Per naktį jokių incidentų kontrolės punkte nekilo. čia viešаjа tvarkа ir toliau palaiko sustiprintos VSAT Ignalinos rinktinės pasieniečių pajėgos. Regioniniu lygiu nuolat keičiamasi informacija apie padėtį abipus sienos. Punkto prieigose ir mieste viešаjа tvarkа ir eismа toliau prižiūri Zarasų policijos pareigūnai. VSAT vadovybės nurodymu, kituose šalies pasienio kontrolės punktuose dirbantys pasieniečiai įpareigoti informuoti atvykstančius vilkikų vairuotojus apie padėtį prie sienos su Latvija bei rekomenduoti rinktis kitus maršrutus.

Informacijos ir IT skyrius

Transporto priemonių savininkų ir valdytojų naudotojo mokesčio mokėjimo tvarka

2006 m. lapkričio 15 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė priėmė nutarimа Nr. 1116 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 447 „Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo“ (žin., 2006, Nr. 124-4689). Nutarime iš dalies atsižvelgta į pagrindines asociacijos „Linava“ pareikštas kritines pastabas dėl transporto priemonių savininkų ir valdytojų naudotojo mokesčio mokėjimo tvarkos.

Remiantis šio nutarimo 1.6.5. punktu, po 2007 m. sausio 1 d. sumokėtas metinis mokestis galios 12 mėnesių nuo sumokėjimo dienos. šiuo metu metinis mokestis galioja einamuosius metus iki kitų metų sausio 31 d. Vadovaujantis 1.6.6. punktu nebereikalaujama, kad elektroniniu būdu sumokėto dienos, savaitės ir mėnesio mokesčio dokumentai būtų patvirtinti banko. šiuos dokumentus pakanka patvirtinti įmonės vadovo parašu ir įmonės antspaudu.

Nutarime nustatyta, kad nuo 2007 m. liepos 1 d. bus įvesta vinječių sistema bei pavesta Susisiekimo ministerijai iki 2007 m. balandžio 1 d. patvirtinti vinječių formа, jų reikalavimus, įsigijimo ir naudojimo tvarkos aprašа. Asociacija „Linava“ toliau derėsis su Susisiekimo ministerija, kad šiame apraše būtų numatyta galimybė susigrаžinti sumokėtа metinį mokestį ar jo dalį transporto priemonės nurašymo, pardavimo ar vagystės atvejais arba nepanaudotа mokesčio dalį užskaityti kitoms įmonės transporto priemonėms.

Gintautas RAMASLAUSKAS

Krovininio transporto skyriaus vadovas

Atidaromas Dublino uosto tunelis

Dublino uosto tunelio valdyba informavo, kad 2006 m. gruodžio 20 d. bus atidarytas Dublino uosto tunelis. Tunelio greitkeliu iki nacionalinio kelių tinklo (M50) bus leidžiama nemokamai važiuoti sunkiasvorėms krovininėms transporto priemonėms ir autobusams, kitoms transporto priemonėms bus taikoma rinkliava – 12–6 EUR piko metu ir 3 EUR – ne piko metu.

Informacijos ir IT skyrius

"Vežėjų žinios"
Lapkritis Nr. 22 (130)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Vž informacija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Muitinėje

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams