Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Išvyka į Lenkijа

Lapkričio 29–30 d. asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir generalinis sekretorius Valdas Gilys Varšuvoje susitiko su Lenkijos vežėjų asociacijos ZMPD vadovais ir dalyvavo abiejų šalių Ekonominio bendradarbiavimo komisijos posėdyje. Susitikime su ZMPD vadovybe buvo derintas bendras pareiškimas dėl Latvijos veiksmų pasienyje bei vežėjų žalų išieškojimo.

Buvo aptartas Lenkijos Vyriausybės siūlymas įvesti apribojimus įvežti degalus iš Baltarusijos į Lietuvа sunkvežimių ir automobilių bakuose. Tiek „Linavos“, tiek ZMPD vadovai nepritarė tokiam siūlymui, nes tai neigiamai atsilieptų vežėjų verslui. Be to, su Lenkijos vežėjų asociacijos vadovais svarstytas ir krovinių vežimų iš trečiųjų šalių liberalizavimo klausimas. Kaip sakė A. Kondrusevičius, Lenkijos vežėjai šiuo klausimu neturi vieningos nuomonės, todėl ir ZMPD pozicija yra neapibrėžta.

Lietuvos ir Lenkijos ekonominio bendradarbiavimo komisijos posėdyje dalyvavo asociacijos prezidentas A. Kondrusevičius ir PVM grаžinimo skyriaus vadovė D. Andruškevičienė. Posėdžio darbotvarkėje svarstyta 11 klausimų, iš jų 4 – susiję su kelių transportu. Pagrindinė diskusija transporto tema buvo krovinių vežimų iš trečiųjų šalių liberalizavimas. Kadangi Lenkijos transporto ministerija nebuvo pareiškusi savo nuomonės dėl vežimų liberalizavimo, pasiūlyta šį klausimа spręsti abiejų šalių bendros komisijos posėdyje.

Dėl Lenkijos Vyriausybės siūlymo riboti kuro įvežimа iš Baltarusijos Lietuvos derybininkai pasisakė kategoriškai prieš, nes tai prieštarautų tarpvalstybiniams susitarimams ir Lietuvos transporto politikos nuostatoms. A. Kondrusevičius pažymėjo, kad „Linavos“ iniciatyva prieš posėdį šis klausimas buvo suderintas su Finansų, ūkio ir Susisiekimo ministerijų atstovais, todėl Lietuvos pozicija buvo tvirta.

Svarstant eismo per Kalvarijų ir Budzisko pasienio punktа klausimа Lietuvos delegacija pateikė Lenkijos atstovams priemonių planа. Be to, asociacija pasiūlė rentgeno tikrinimo aparatа iškelti už posto transporto koridoriaus ribų, kad mažiau trukdytų eismui.

Aptariant PVM grаžinimo aktualijas, asociacija posėdžio dalyviams pristatė šiandieninę situacijа. D. Andruškevičienė akcentavo, kad kai kurioms įmonėms stipriai vėluojama grаžinti PVM už Lenkijoje pirktus degalus, nors pastaruoju metu situacija po truputį gerėja. Lenkijos finansų ministerija patikino, jog šiuo metu imtasi priemonių, kurios leis realiai sumažinti PVM grаžinimo įsiskolinimus.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

VSAT informuoja, kad pasienyje su Latvija vilkikų eilių neliko

Gruodžio 1 d. pasienyje nebeliko krovininių automobilių eilių išvykti iš Lietuvos į Latvijа. 10 valandа 7 minutės eilė ištirpo paskutiniajame – Smėlynės – pasienio kontrolės punkte.

šiuo metu per visus kontrolės punktus, veikiančius pasienyje su Latvija, automobilių vairuotojai sienа kerta tik trumpam stabtelėję dokumentų kontrolei.

Kituose trijuose punktuose – Saločių, Obelių ir Kalvių, kuriuose pastaruoju metu dėl Latvijos pareigūnų taikytų apribojimų buvo nusidriekusios kilometrinės vilkikų eilės, jos išnyko dar lapkričio 30 d.

Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Ignalinos rinktinės, kuriai priklauso Smėlynės punktas, vado pulkininko Vlado Beržansko teigimu, punkte liko tik viena pasieniečių pamaina, čia pradėta dirbti įprastu režimu. „Krizės Smėlynės punkte metu net ir iš kitų rinktinės užkardų čia teko atsiųsti papildomų pajėgų tvarkai užtikrinti, patruliuoti prie eilių, vykdyti kitas papildomas funkcijas, – sako V. Beržanskas. – šiuo metu pagaliau vėl galime dirbti įprastu režimu, vykdyti savo tiesioges pareigas“.

VSAT šiaulių rinktinės, kurios teritorijoje veikia Saločių, Kalvių ir Obelių punktai, vadas pulkininkas leitenantas Vytautas Dabulskis taip pat džiaugiasi, kad palengvėjo čia esančių pasieniečių darbas, nuslūgo įtampa. „Tikimės, kad latviai daugiau nebesiims tokių drastiškų apribojimų, sukėlusių tiek daug rūpesčių pasieniečiams ir nuostolių vežėjams“.

Informacijos ir IT skyrius

Asociacijos „Linava“ viceprezidento Jono Grybausko kreipimasis

Gerbiamieji Lietuvos vežėjai,

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, susirūpinusi dėl krovininio transporto grūsčių Lietuvos ir Latvijos pasienio postuose, atkreipia vežėjų dėmesį į tai, kad vienašališkas ir nepagrįstas Latvijos Respublikos sprendimas reguliuoti įvažiavimа į šiа šalį prieštarauja Europos Sаjungos teisinėms nuostatoms dėl laisvo prekių judėjimo ES teritorija.

šiandien, Lietuvos valstybės institucijų ir asociacijos „Linava“ didelio darbo dėka, Lietuvos ir Latvijos pasienyje eilių neliko. Apskundus neteisėtus Latvijos veiksmus, Europos Komisija iškėlė bylа dėl Latvijos valstybės institucijų nepagrįsto transporto priemonių sulaikymo pasienio postuose ir prašo pateikti duomenis apie Lietuvos vežėjų patirtus nuostolius.

Todėl asociacija „Linava“ ir aš asmeniškai primygtinai prašome visų vežėjų, kurių transporto priemonės stovėjo eilėse Lietuvos ir Latvijos pasienyje, pateikti duomenis apie patirtus nuostolius.

Duomenis prašome pateikti el. paštu: info@linava.lt arba faksu: (8-5) 278 65 73 pagal pridedamа lentelę.

Pagarbiai,

Jonas Grybauskas

Asociacijos „Linava“ viceprezidentas

Latvijos pareigūnai pažeidžia ES teisines nuostatas dėl laisvo prekių ir asmenų judėjimo

Tarptautinio forumo „Transportas ir ekspedicija“ dalyviai, asociacijos „Linava“ viceprezidento Jono Grybausko iniciatyva, su pareiškimu kreipėsi į Latvijos Respublikos atsakingas institucijas dėl neteisėto transporto priemonių pralaidumo ribojimo Lietuvos ir Latvijos pasienio postuose.

Tarptautinio forumo „Transportas ir ekspedicija“ dalyviai susirūpinę dėl krovininio transporto grūsčių Lietuvos ir Latvijos kontrolės-praleidimo punktuose ir atkreipia visuomenės bei valstybės institucijų dėmesį į tai, jog vienašališkas ir nepagrįstas Latvijos Respublikos sprendimas reguliuoti įvažiavimа į šiа šalį prieštarauja Europos Sаjungos teisinėms nuostatoms dėl laisvo prekių ir asmenų judėjimo ES erdvėje.

Tarptautinio forumo „Transportas ir ekspedicija“ dalyvių nuomone, tokiais veiksmais Latvijos institucijos siekia reguliuoti krovininio transporto eiles Latvijos ir Rusijos pasienio postuose. Tokie veiksmai pažeidžia ES pripažintus laisvos konkurencijos principus, nes Lenkijos, Latvijos, Lietuvos ir kitų šalių vežėjai savo paslaugas teikia toje pačioje rinkoje.

Tarptautinio forumo „Transportas ir ekspedicija“ dalyviai nori atkreipti dėmesį į tai, kad krovininio transporto eilės Latvijos ir Rusijos pasienyje atsirado jau nuo 2001 m. Tai rodo, jog atsivėrus ES sienoms, Latvijos pasienio tarnybos nebuvo pasirengusios neišvengiamai didėjantiems krovinių srautams, todėl šiuo metu susidarė katastrofiška situacija.

Tarptautinio forumo „Transportas ir ekspedicija“ dalyviai dar kartа ragina atsakingas Latvijos institucijas skubiai imtis visų būtinų priemonių, kad nebūtų diskriminuojami Lietuvos, Lenkijos ir kitų šalių vežėjų interesai ir nepažeidžiami ES priimti laisvo asmenų ir prekių judėjimo principai.

Tarptautinio forumo

„Transportas ir ekspedicija“ dalyviai

„Linava“ kreipėsi į Lietuvos

ir ES institucijas

Dėl nepagrįsto ir diskriminacinio Latvijos sprendimo reguliuoti krovininio transporto įvažiavimа į šiа šalį, kuris prieštarauja Europos Sаjungos teisinėms nuostatoms dėl laisvo asmenų ir prekių judėjimo ES erdvėje, vežėjų asociacija „Linava“ kreipėsi į Lietuvos Prezidentа Valdа Adamkų, susisiekimo ministrа Algirdа Butkevičių, Užsienio reikalų ministerijа ir Europos Komisijos institucijas.

Reaguodamas į „Linavos“ pateiktа informacijа, Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) generalinis sekretorius Martinas Marmy išsiuntė kreipimаsį Lietuvos ir Latvijos premjerams, kviesdamas nedelsiant išspręsti šiа problemа.

Kaip sakė asociacijos generalinis sekretorius Valdas Gilys, Prezidentui V. Adamkui pateikta pažyma apie susiklosčiusiа situacijа Lietuvos ir Latvijos pasienyje ir vis didėjančius transporto bendrovių nuostolius dėl neteisėtų bei diskriminacinių Latvijos veiksmų. Prezidento patarėjų teigimu, šis klausimas buvo aptartas su Latvijos prezidente Vaira Vyke-Freiberga per vykusį NATO vadovų susitikimа Rygoje.

Po „Linavos“ kreipimosi susisiekimo ministras A. Butkevičius Europos Komisijai išsiuntė laiškа, kuriame informavo, kad Latvija riboja važiavimа Lietuvos ir kitų šalių vežėjams per Lietuvos ir Latvijos sienа. Ministro laiške Europos Komisijai aprašoma situacija šalių pasienyje, pristatomi Lietuvos pareigūnų veiksmai ir nurodoma, kad Latvijos vadovai kol kas visai nereagavo į raginimus neriboti važiavimo per Lietuvos ir Latvijos sienа.

Siekdama konstruktyvaus problemos sprendimo bei informuodama apie neteisėtus Latvijos veiksmus, asociacijos vadovybė oficialiais raštais kreipėsi į Europos Komisijos prezidentа Manuelį Barroso, EK energetikos ir transporto generalinį direktorių Matthiasа Ruete, EK vidaus rinkos ir paslaugų generalinį direktorių Thierry Stollа ir EK įmonių ir pramonės generalinį direktorių Heinzа Zourekа.

Asociacijos „Linava“ vadovybė primena transporto įmonių vadovams, kad būtina fiksuoti patiriamus nuostolius ir kaupti tai patvirtinti galinčius dokumentus. Asociacija siūlo įmonių vadovams nuolat informuoti pasienyje įstrigusius savo vairuotojus apie šios problemos sprendimo eigа ir pokyčius bei paprašyti vairuotojų laikytis viešosios tvarkos ir kelių eismo reikalavimų.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Susitikimas su

Giunteriu Verheugenu

Kaip skelbiama Seimo Ryšių su visuomene skyriaus pranešime, Seimo Europos reikalų komiteto delegacija, vadovaujama komiteto pirmininko Andriaus Kubiliaus, susitiko su Europos Komisijos pirmininko pavaduotoju Giunteriu Verheugenu.

Susitikime, be kitų klausimų, buvo aptarta ir kritinė situacija, susidariusi Lietuvos ir Latvijos pasienyje, kur Lietuvos pusėje apie 600 sunkvežimių laukia leidimo įvažiuoti į Latvijos teritorijа. Delegacijos narys Audronius Ažubalis pabrėžė, kad tokia situacija pažeidžia Europos Sаjungos vidinės rinkos principus, ypač laisvа prekių judėjimа ir sаžiningа konkurencijа. Kroviniai iš Rygos, Ventspilio ir Liepojos uostų juda į Rusijа laisvai, o Lietuvos ir kitų Europos šalių vežėjams telieka laukti prie Latvijos sienos.

Europos Sаjungos Komisijos pirmininko pavaduotojas Giunteris Verheugenas pabrėžė, kad bet kokie diskriminaciniai apribojimai tarp valstybių narių yra netoleruotini, ir jis tuoj pat duos nurodymus išsiaiškinti situacijа.

Giunteris Verheugenas pabrėžė ir humanitarinį situacijos aspektа, kad negalima toleruoti, kai vairuotojai priversti savaitėmis stovėti eilėje, šalti ir patirti kitokių nepatogumų.

Europos reikalų komiteto delegacijа taip pat sudaro Vydas Gedvilas, Vilija Aleknaitė Abramikienė, Arminas Lydeka, Vilija Vertelienė, Zita žvikienė ir Artūras Skardžius.

Informacijos ir IT skyrius

Latvijos teritorijos kirtimo tranzitinės tvarkos pakeitimai

Nuo 2006 m. gruodžio 1 d. užsienietis, turintis galiojančiа šengeno sutarties šalių narių arba naujųjų ES šalių narių vizа arba leidimа gyventi arba šveicarijos Konfederacijos, arba Lichtenšteino išduotа leidimа gyventi, gali kirsti Latvijos teritorijа tranzitu be Latvijos tranzitinės vizos, važiuodamas į savo nuolatinės gyvenamos vietos šalį arba į trečiаjа šalį, į kuriа jis turi teisę įvažiuoti.

Informacijos ir IT skyrius

Baltarusijos konsulato informacija

Baltarusijos konsulatas praneša, kad nuo š. m. gruodžio mėn. 1 d. kartu su pateikiamais dokumentais būtina pateikti ir draudimo polisа bei jo kopijа su Baltarusijos draudimo kompanijos logotipu „Belgostrah draudimai“.

Lietuvos draudimo kompanijų sаrašas, kurios turi sutartis su „Belgostrah draudimai“: UAB „Reso Europa“, UAB „BTA draudimas“, UAB „PZU Lietuva“, UAB „Balticums draudimas“, ADB „Baltijos garantas“, UAB „IF draudimas“, AB „Lietuvos draudimas“, UAB „Ergo Lietuva“.

Vizų skyrius

Į regioninius pasitarimus rinkosi keleivininkai

Lapkričio mėn. asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyrius surengė regioninius pasitarimus. Lapkričio 21 d. rinkosi Klaipėdos ir šiaulių, 22 d. – Kauno ir Panevėžio, 24 d. – Vilniaus regionų keleivių vežėjai. Pasitarimuose taip pat dalyvavo asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mindaugas Grigelis, Transporto politikos bei informacijos sekretorius Algirdas Baranauskas, Keleivinio transporto skyriaus vadovas Eugenijus Stolovickis, Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus pavaduotojas Petras Mikalonis, VKTI Keleivinio transporto skyriaus vedėjas Rolandas Mazaliauskas, miestų bei rajonų savivaldybių atsakingi darbuotojai, Vyriausybės atstovai apskrityse.

Visi susitikimai šįkart prasidėjo miestų, kuriuose vyko pasitarimai, autobusų stotyse – vežėjai turėjos progos susipažinti su šiaulių miesto autobusų stoties statybomis, Kauno, Vilniaus stočių veikla, naujovėmis jose, smulkių siuntų terminalais bei jų veiklos perspektyvomis.

E. Stolovickis supažindino keleivių vežėjus su pirmojo pusmečio įmonių veiklos statistiniais duomenimis. Vis dar daugiausia problemų keleivių vežėjams kelia pasenęs transporto priemonių parkas, pastaruoju metu vis labiau juntamas vairuotojų trūkumas. Kai kurie bendrovių veiklos rezultatai gerėja: gauta daugiau pajamų, didėja autobusų rida, vežta daugiau keleivių. Gauta daugiau kompensacijų už visuomenei būtinų, bet vežėjams nuostolingų maršrutų aptarnavimа – beveik 50 mln. Lt. Tačiau tiek miesto, tiek priemiesčio maršrutai išlieka nuostolingi.

Nedidelį pelnа vežėjai vis dar gauna iš tolimojo susisiekimo maršrutų. Prie to nemažai prisidėjo lengvatų studentams suteikimas iš valstybės biudžeto. Pasak E. Stolovickio, pastaruoju metu valdžios institucijose svarstomas lengvatų įstatymo papildymas – jei jis būtų priimtas, už pusę kainos studentai tolimojo susisiekimo maršrutais galėtų važinėti ir vasarа, be to, 50 proc. lengvata būtų taikoma ir priemiesčio maršrutais važiuojantiems studentams.

Tarptautinių maršrutų rezultatai blogėja – jie nuostolingi. Pasak E. Stolovickio, tai – daugiausia konkurencijos su aviacijos bendrovėmis pasekmė. Tačiau keleivių vežėjai galėtų su oro linijomis sėkmingai konkuruoti trumpuose maršrutuose: pastaruoju metu sugriežtinti reikalavimai oro uostuose dalį klientų gali vėl grаžinti į tarptautiniais maršrutais važiuojančius autobusus. Prie tolimų kelionių populiarinimo prisidėtų ir privalomo turistinių autobusų klasifikavimo įteisinimas – taip būtų nustatyti vienodi komforto reikalavimai keleivinėms transporto priemonėms.

E. Stolovickis pristatė vežėjams ir asociacijos „Linava“ teikiamų elektroninių paslaugų galimybes. Pasak kalbėjusiojo, dar yra namažai vežėjų, kurie, turėdami galimybę, nesinaudoja asociacijos tinklapiu, o čia galima rasti daug naudingos bei reikalingos informacijos.

Asociacijos „Linava“ viceprezidentas Mindaugas Grigelis pristatė pastaruoju metu svarstomus teisės aktų, reglamentuojančių keleivinį transportа, pakeitimus. Neseniai asociacijos vadovai lankėsi pas susisiekimo ministrа Algirdа Butkevičių, kur aptarė ir nemažai keleivių vežėjams aktualių klausimų. Vieni iš svarbesnių – vairuotojų trūkumas, Administracinio teisės pažeidimų kodekso pakeitimai, t. y. baudų už važiavimа be bilietų sugriežtinimas ir pan. Kalbėta ir apie akcizo už pirktus degalus vežėjams grаžinimа, transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo išmokų diferencijavimа, privalomа turistinių autobusų klasifikavimа, komandiruotpinigių normos padidinimа Lietuvos teritorijoje, aptartos transporto priemonių parkų atnaujinimo galimybės.

šiuo metu svarstomas Vyriausybės nutarimo projektas, kuriame numatyta, kad vežėjams kompensacijos už lengvatas tolimojo susisiekimo maršrutuose bus mokamos nuo praeitų metų kas mėnesį, o ne kas ketvirtį, kaip buvo daroma iki šiol.

Susisiekimo ministerijos darbus pristatė P. Mikalonis. Pastaruoju metu šalyje vis daugiau kalbama apie eismo saugumo gerinimа, tad kalbėjusysis paragino ir keleivių vežėjus skirti tam kuo daugiau dėmesio.

Apie vežėjų problemas kalbėjo VKTI atstovas R. Mazaliauskas. Pasak pareigūno, vežėjai turėtų daugiau dėmesio skirti paslaugos kokybei gerinti, transporto priemonių techninei būklei užtikrinti. R. Mazaliauskas apžvelgė pastaruoju metu inspekcijoje gautus skundus, susijusius su keleivių vežėjais, atkreipė dėmesį, kokie konfliktai dažniausiai kyla tarp keleivių ir vežėjų, aptarė, kaip jų būtų galima išvengti.

E. Stolovickis pasakojo apie kitais metais numatomus Keleivinio transporto skyriaus darbus. Ir toliau bus teikiama informacija keleivių vežėjams, dirbama su teisės dokumentais, nuo kurių priklauso vežėjų darbas. Ateinančiais metais keleivių vežėjams numatoma surengti keletа darbinių išvykų: į „Pirelli“ gamyklа Italijoje, į Celę, žemutinės Saksonijos vadybos akademijа, į Helsinkį – susipažinti su suomių keleivių vežėjų patirtimi, bei į „Busworld“ parodа Kortrijke (Belgija), jau tradicija tapusiа kelionę. Taip pat numatoma rengti keleivių vežėjams seminarus bei pasitarimus.

į visų regionų susirinkimus atvyko „Temsa“ atstovai Lietuvoje – UAB „Kautra“ darbuotojai, pristatę vežėjams turkiškus autobusus. Keleivinio transporto įmonių vadovai galėjo apžiūrėti 2,5 metus šalies keliais važinėjusį „Temsa Opaline“ bei naujа šios markės autobusа.

Susirinkimo Vilniuje pabaigoje apdovanoti konkurso „Kelių transporto tyrimai ir plėtra“ nugalėtojai.

Lina JAKUBAUSKIENė

"Vežėjų žinios"
Gruodis Nr. 23 (131)

"Linava" informuoja

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Vž informacija

Naujienos

VKTI informuoja

Naujienos

Muitinėje

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams