Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lapkritis Kronika

2006 m. lapkričio 2–3 d. Kijeve vyko Lietuvos – Ukrainos kelių transporto komisijos posėdis. Delegacijos konstatavo, jog tiek importo, tiek eksporto apimtys nuolat augo per pastaruosius kelerius metus. Lietuvos verslininkai aktyviai veikia Ukrainos rinkoje, yra įkūrę 160 įmonių ir investavę apie 45 mln. JAV dolerių.
Pagrindinis posėdžio klausimas - kelionės leidimų kvotų tarptautiniams krovinių vežimams nustatymas.2006 metams Ukraina sutiko papildomai skirti mūsų vežėjams dar 200 leidimų krovinių vežimams į/iš trečių šalių.
Suderinta preliminari kelionės leidimų kvota 2007 metams: 5000 bendrųjų leidimų, 1100 leidimų krovinių vežimams į/iš trečių šalių ir 800 leidimų į/iš trečių šalių, neatleistų nuo kelių mokesčių. Tarptautinėje praktikoje yra įprasta, jog leidimų krovinių vežimams į/iš trečių šalių kvota siekia iki 10 proc. bendrųjų leidimų kvotos.

Nuo š.m lapkričio 20 dienos LNVAA "Linava" Kauno skyrius, UAB "Linavos" serviso Kauno skyrius išsikėlė į naujas patalpas adresu Taikos pr. 135D (II aukstas), Kaunas. Telefono numeriai nesikeičia. Kauno regiono vežėjų patogumui naujose pataplose rengiama Všį “Linavos“ mokymo centras salė, kurioje vyks Všį “Linavos“ mokymo centras mokymai bei seminarai.

Lapkričio 17 d. Lietuvos delegacijos iniciatyva Medininkų kelio poste susitiko Lietuvos, Latvijos ir Baltarusijos muitinių bei vežėjų automobiliais asociacijų vadovai, susitikime taip pat dalyvavo Baltarusijos ambasados Lietuvoje ir Lietuvos ambasados Baltarusijoje, Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerijos atstovai. Asociacijai “Linava“ susitikime atstovavo prezidentas A. Kondrusevičius, gen. sekretorius V. Gilys ir Informacinio skyriaus vadovas V. Adomaitis .
Susitikimo tikslas – išnagrinėti priežastis, dėl kurių vežėjai, gabenantys krovinius į Rusijа, renkasi krovinių gabenimo maršrutus per Latvijos pasienio punktus, gaišta laikа milžiniškose eilėse, tačiau nevažiuoja per Baltarusijа, kur Medininkų, šalčininkų, Raigardo ir Lavoriškių kelio postuose eilių nėra.
Baltarusijos muitinės atstovai įsipareigojo nedelsiant nagrinėti informacijа, gautа iš vežėjų nacionalinių asociacijų dėl nepagrįstai sulaikomų transporto priemonių ir krovinių. Baltarusijos Muitinės komiteto pirmininkas A. špilevskij informavo, kad vežėjai apie neteisėtus muitinės pareigūnų veiksmus gali pranešti “karštos linijos“ telefonu +375 17 218-92-92 arba muitinės budinčiojo telefonu +375 17 218-90-00.
Lietuvos ir Latvijos vežėjų asociacijos bendru laišku kreipėsi į RF, Lietuvos ir Latvijos valstybines institucijas dėl nepaprastos padėties Latvijos pasienio postuose, atkreipdamos dėmesį, kad situacija gali tapti nekontroliuojama dėl ypatingai didelių transporto priemonių srautų, ryšium su artėjančiomis šventėmis.

Lapkričio 21 d.Latvijos pareigūnai pasienio kontrolės postuose sugriežtino transporto priemonių ir asmenų kontrolę bei apribojo krovininio transporto pralaidumа (4 transporto priemonės per 1 val.). Dėl šių priežasčių Lietuvos pusėje susidarė labai didelės eilės. Vežėjai dėl prastovų patiria didelių nuostolių, laiku neįvykdomi krovinių gabenimo užsakymai, pažeidžiamas vairuotojų darbo ir poilsio režimas. Asociacija “Linava“ kreipėsi į Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijas prašydama padėti spręsti susidariusių eilių problemа Lietuvos-Latvijos pasienio punktuose.



2006 m. lapkričio 15 d. Lietuvos Respublikos Vyriausybė priėmė nutarimа Nr. 1116 “Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. balandžio 21 d. nutarimo Nr. 447 “Dėl Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimo“ (žin., 2006, Nr. 124-4689). Nutarime iš dalies atsižvelgta į pagrindines asociacijos “Linava“ išsakytas kritines pastabas dėl transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio mokėjimo tvarkos.
Remiantis šio nutarimo 1.6.5. punktu, po
2007 m. sausio 1 d.
sumokėtas metinis mokestis galios 12 mėnesių nuo sumokėjimo dienos. Dabar metinis mokestis galioja einamuosius metus iki kitų metų sausio 31 d.
Vadovaujantis 1.6.6. punktu
nebereikalaujama , kad elektroniniu būdu sumokėto dienos, savaitės ir mėnesio mokesčio dokumentai būtų patvirtinti banko. šiuos dokumentus pakanka patvirtinti įmonės vadovo parašu ir įmonės antspaudu.

Nutarime nustatyta, kad nuo 2007 m. liepos 1 d. bus įvesta vinječių sistema bei pavesta Susisiekimo ministerijai iki 2007 m. balandžio 1 d. patvirtinti vinječių formа, jų reikalavimus, įsigijimo ir naudojimo tvarkos aprašа. Asociacija “Linava“ toliau derėsis su Susisiekimo ministerija, kad šiame apraše būtų numatyta galimybė susigrаžinti sumokėtа metinį mokestį ar jo dalį transporto priemonės nurašymo, pardavimo ar vagystės atvejais arba nepanaudotа mokesčio dalį užskaityti kitoms įmonės transporto priemonėms.


Lapkričio 23 d. vykusio asociacijos prezidiumo posėdžio pagrindinis klausimas - krovininio transporto eilės Lietuvos–Latvijos pasienio postuose ir Latvijos-Rusijos pasienio postuose. Asociacijos prezidiumo narių nuomone, ribodami įvažiavimа į Latvijа, latviai siekia reguliuoti krovininio transporto eiles Latvijos-Rusijos pasienio postuose. Tačiau tokie metodai pažeidžia ES pripažintus laisvos konkurencijos principus.

Posėdyje buvo nuspręsta išplatinti asociacijos pareiškimа dėl Latvijos institucijų sprendimų, kurie pažeidžia ES teisines nuostatas dėl laisvo asmenų ir prekių judėjimo.
Prezidiumo nariai taip pat aptarė galimybes kreiptis į Lietuvos ir ES teisines institucijas dėl šalies vežėjų nuostolių kompensavimo, kurie jau patiriami Latvijai neteisėtai ribojant įvažiavimа į šalį.

Lapkričio 23 d. atstovybės Maskvoje vadovas R.Budrevičius vyko i Pskovo muitinę (Rusijos Federacija). Kelionė automobiliu tęsėsi maršrutu Vilnius- Zarasai- Smėlynės postas - Daugpilis (Latvija)- Rezeknė (Latvija)- Grebnevo postas (Latvija) - muitinės postas Ubylinka (RF)-Pskovas.

Kelionės tikslas - darbo susitikimas su Pskovo muitine bei situacijos Latvijos keliuose analizė. Minėtu maršrutu nuolat vyksta tarptautinio transporto judėjimas į Rusijos Federacijа ir atgal. Pravažiavus visа maršrutа, galima atsakingai teigti, kad paskutiniai oficialūs Latvijos valstybinių institucijų pareiškimai dėl neva gamtos stichijos padarytos žalos keliams bei vykstančių kelio remonto darbų neatitinka tikrovės. Kelio dangos stovis minėtame maršrute yra geras, jokių kelio remonto darbų visame maršrute nepastebėta.

Lapkričio 28 d.“Linava“ kreipėsi į Lietuvos ir ES institucijas dėl vežėjų diskriminacijos Latvijos pasienyje

Dėl nepagrįsto ir diskriminacinio Latvijos sprendimo reguliuoti krovininio transporto įvažiavimа į šiа šalį, kuris prieštarauja Europos Sаjungos teisinėms nuostatoms dėl laisvo asmenų ir prekių judėjimo ES erdvėje, vežėjų asociacija “Linava“ kreipėsi į Lietuvos Prezidentа Valdа Adamkų, susisiekimo ministrа Algirdа Butkevičių, Užsienio reikalų ministerijа ir Europos Komisijos institucijas.

Reaguodamas į “Linavos“ pateiktа informacijа, Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) generalinis sekretorius Martin Marmy išsiuntė kreipimаsį Lietuvos ir Latvijos premjerams, kviesdamas nedelsiant išspręsti šiа problemа.

Po “Linavos“ kreipimosi, Lietuvos susisiekimo ministras A.Butkevičius išsiuntė laiškа Europos Komisijai, kuriame informavo, kad Latvija riboja pravažiavimа Lietuvos ir kitų šalių vežėjams per Lietuvos-Latvijos sienа. Ministro laiške EK aprašoma situacija šalių pasienyje, pristatomi Lietuvos pareigūnų veiksmai ir nurodoma, kad Latvijos vadovai kol kas visai nereagavo į raginimus neriboti važiavimа per Lietuvos-Latvijos sienа.

Siekdama konstruktyvaus problemos sprendimo bei informuodama apie neteisėtus Latvijos veiksmus, asociacijos vadovybė oficialiais raštais kreipėsi į Europos Komisijos prezidentа Manuel Barroso, EK Energetikos ir transporto generalinį direktorių Matthias Ruete, EK Vidaus rinkos ir paslaugų generalinį direktorių Thierry Stoll ir EK įmonių ir pramonės generalinį direktorių Heinz Zourek.

“Linavos“ vadovybė primena transporto įmonių vadovams, kad būtina fiksuoti patiriamus nuostolius ir kaupti tai patvirtinti galinčius dokumentus.

Lapkričio 29 d. Vežėjai dėl prastovų Lietuvos – Latvijos pasienyje patiria didelių nuostolių, laiku neįvykdomi krovinių gabenimo užsakymai, pažeidžiamas vairuotojų darbo ir poilsio režimas.

Lietuvos valstybės institucijos ir asociacija “Linava“ rengia duomenis apie Lietuvos vežėjų patirtus nuostolius Lietuvos – Latvijos pasienyje.
LR Užsienio reikalų ministerija apibendrins duomenis ir pateiks juos Europos Komisijai. Siekiant įrodyti problemos mastа ES pareigūnams, būtina pasiremti duomenimis apie patiriamus nuostolius.

Asociacija “Linava“ prašo visų vežėjų pateikti duomenis apie patirtus nuostolius dėl prastovų pasienyje, krovinių sugadinimo, pateiktų pretenzijų dėl ne laiku pristatytų krovinių, nuobaudų dėl vairuotojų darbo ir poilsio režimo nesilaikymo ir pan.


Lapkričio 30 d.

Tarptautinio forumo “Transportas ir ekspedicija“ dalyviai, Asociacijos “Linava“ viceprezidento Jono Grybausko iniciatyva, su pareiškimu kreipėsi į Latvijos Respublikos atsakingas institucijas dėl neteisėto transporto priemonių pralaidumo ribojimo Lietuvos-Latvijos pasienio postuose.

Pareiškimo tekstas pridedamas

TARPTAUTINIS FORUMAS “TRANSPORTAS IR EKSPEDICIJA“
2006 11 30

LATVIJOS PAREIGūNAI PAžEIDžIA ES TEISINES NUOSTATAS DėL LAISVO PREKIų IR ASMENų JUDėJIMO

Tarptautinio forumo “TRANSPORTAS IR EKSPEDICIJA“ dalyviai, susirūpinę dėl krovininio transporto grūsčių Lietuvos–Latvijos kontrolės-praleidimo punktuose, atkreipia visuomenės bei valstybės institucijų dėmesį į tai, jog vienašališkas ir nepagrįstas Latvijos Respublikos sprendimas reguliuoti įvažiavimа į šiа šalį prieštarauja Europos Sаjungos teisinėms nuostatoms dėl laisvo prekių ir asmenų judėjimo ES erdvėje.

Tarptautinio forumo “TRANSPORTAS IR EKSPEDICIJA“ dalyvių nuomone, tokiais veiksmais Latvijos institucijos siekia reguliuoti krovininio transporto eiles Latvijos-Rusijos pasienio postuose. Tokie veiksmai pažeidžia ES pripažintus laisvos konkurencijos principus, nes lenkų, latvių, lietuvių ir kitų šalių vežėjai savo paslaugas teikia toje pačioje rinkoje.

Tarptautinio forumo “TRANSPORTAS IR EKSPEDICIJA“ dalyviai nori atkreipti dėmesį į tai, kad krovininio transporto eilės Latvijos-Rusijos pasienyje atsirado jau nuo 2001 m. Tai rodo, jog atsivėrus ES sienoms, Latvijos pasienio tarnybos nebuvo pasirengusios neišvengiamai didėjantiems krovinių srautams, todėl dabar turime tokiа katastrofiškа situacijа.

Tarptautinio forumo “TRANSPORTAS IR EKSPEDICIJA“ dalyviai dar kartа ragina atsakingas Latvijos institucijas skubiai imtis visų būtinų priemonių, kad nebūtų diskriminuojami Lietuvos, Lenkijos ir kitų šalių vežėjų interesai ir nepažeidžiami ES priimti laisvo asmenų ir prekių judėjimo principai.


Tarptautinio forumo “TRANSPORTAS IR EKSPEDICIJA“
dalyviai

Lapkričio 30 d. Europos Komisija iškėlė bylа dėl Latvijos veiksmų dirbtinai sudarant eiles Lietuvos – Latvijos pasienyje.




"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr. 12 (72)

"Linava" informuoja

Lapkritis Kronika

Aktualijos

Apmokėti banko sаskaitas – kad ir kelyje

Pavojaus signalas buvo – girdėti nenorėjome

Dilerių naujienos

Didelis pasitikėjimas – dideli darbai

Idėjos

Naujas argumentas – filtras su CGI sistema

įvairenybės

Iberijos auksas ir „Scania“ sunkvežimiai

Keliai

Nuo radijo balsų iki banko išrašų

Logistika

Logistika: nuo abėcėlės iki plėtros galimybių

Nauji modeliai

“Daily“ - IVECO pirmagimis

„Volvo“: hibridinė technologija

Patirtis

„Linavos“ vežėjai – Vokietijos ekspedicijos ir logistikos įmonėse

Stambiu planu

Elegantiškas prancūzas “Magnum“

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Naujienos

Žinotina

Naujas kelių mokestis čekijoje

Perspektyvos

Gamtinių dujų renesansas?

Keleivinis transportas

VILNIAUS TROLEIBUSAMS – 50

Mokymas

Vairuotojų pamaina – Alytuje

Teisė

Sutarties nutraukimas

Automobilių sportas

“OLANDAI“ RALIUI “PARYžIUS – DAKARAS 2007“

Muziejus

KONTEINERIO ISTORIJA