Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Vairavimo ir poilsio režimo pakeitimai

Nuo 2007 m. balandžio 11 d. įsigaliojo nauji vairavimo ir poilsio režimo tvarkos reikalavimai pagal Tarybos reglamentus (EEB) Nr.3821/85 ir ((EB) Nr. 561/2006.

Šie reikalavimai su paaiškinimais išsamiai išdėstyti Atmintinėje vairuotojams, kurią parengė Valstybinė kelių transporto inspekcija (VKTI).

Aktualiausius vairuotojams pasikeitimus paprašėme pakomentuoti VKTI viršininko pavaduotoją Romaną VILČINSKĄ.

Kadangi nauji vairavimo ir poilsio režimo reikalavimai vienu metu įsigaliojo visose ES valstybėse, į ką pirmiausia turėtų atkreipti dėmesį transporto priemonėmis su įrengtais tachografais tarptautiniais maršrutais važinėjantys vairuotojai?

– Anksčiau 45 min. pertrauką vairuotojas galėjo pakeisti trimis pertraukėlėmis po 15 min. Nuo 2007 m. balandžio 11d. 45 min. pertrauką vairuotojas galės pakeisti tik dviem pertraukomis, iš kurių pirmoji turi būti ne trumpesnė kaip 15 min., po to sekanti antroji – ne trumpesnė kaip 30 min.

Pagal ankstesnį reikalavimą vairuotojas galėjo pasinaudoti keliais sutrumpinto kassavaitinio poilsio laikotarpiais, dabar per bet kurias paeiliui einančias savaites privalės pasinaudoti dviem normaliais kassavaitinio poilsio arba vienu sutrumpinto poilsio laikotarpiu, kurio trukmė 24 paeiliui einančios valandos, ir kitu normaliu kassavaitinio poilsio 45 val. laikotarpiu.

Kokie nauji reikalavimai nustatyti tais atvejais, kai vairuotojas transporto priemonėje dirba su porininku?

– Kai transporto priemonę pasikeisdami vairuoja du vairuotojai, per 30 val. laikotarpį anksčiau kiekvienas iš jų galėjo ilsėtis po 8 val., dabar kiekvienam vairuotojui privalomas 9 val. poilsis. Be to, reikėtų atkreipti dėmesį į visiškai naują reikalavimą: dirbant dviem vairuotojams, vieno iš jų transporto priemonėje gali nebūti tik pirmąją darbo valandą.

Ar į darbo laiką įskaičiuojama vairuotojo kelionė iki transporto priemonės, su kuria jis pradėjo ir baigė darbą ir atgal?

– Bet koks laikas, vairuotojo praleistas vairuojant lengvąjį automobilį iki transporto priemonės, kuriai taikomas reglamentas (EB) Nr. 561/2006, ir atgal, jei ji nėra vairuotojo namuose ar darbovietėje, laikomas “kitu darbu”.

Kiti reikalavimai apie registracijos lapų ir vairuotojo kortelės naudojimą, jų pateikimą įgaliotam pareigūnui kelionės metu, vairavimo ir poilsio režimo reikalavimus su paaiškinimais išsamiai išdėstyti naujai parengtoje Atmintinėje.

Dėkoju už pokalbį.

Kalbėjosi Tomas LABŽENTIS

"Transporto pasaulis"
Balandis Nr.4(76)

"Linava" informuoja

Vairavimo ir poilsio režimo pakeitimai

Baigėsi regioniniai susirinkimai

Kronika

Aktualijos

Regioniniai susirinkimai: verslas, problemos ir jų sprendimo būdai

Eismas

Visi žino – negalima, bet...

Ekologija

Grįžtant prie temos

Jubiliejus

80 sėkmės metų

Keliai Keleliai

Kelininkai analizuoja padėtį regionuose

Kelininkai ir šiemet darbuosis iš peties

Lietuvos keliai: Faktai, skaičiai, įdomybės

Remonto darbai kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda

Naujienos

Svarus “Pirelli” žodis

Parodos

Dvyliktoji “TransRussia”: populiarumas verčia plėstis

Patirtis

Ekstremalus vairavimas Austrijoje ir Lietuvoje

Perspektyvos

Terechovo ir Grebnevo postai bus modernesni

PREVENCIJA

Elektroniniai tachografai – pirmosios pamokos

Priekabų ūkis

SCS Varios – jau Lietuvoje

Rinka

DAF Trucks N.V.- 10 metų PACCAR kompanijos dalis

Lietuvoje ir pasaulyje

Sunkvežimių gamintojų aljansas

Mažoji automobilio enciklopedija

Pasimatuoti naujo automobilio

NAUJA PUSPRIEKABĖ – ŠALDYTUVAS IŠ BALTARUSIJOS

Žinotina

„Motoridos“ paslaugos – ir Kaune

Keleivinis transportas

Dar daugiau žvaigždučių

Technika

Miesto elektrosunkvežimis „Smith Newton“

Teisė

Atostogų kelionių sutartys

Muziejus

BLYKSTELĖJĘ LYG KOMETA