Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Informacija

Protesto akcija – STOP degalų kainų augimui

Tikslas

Asociacija „Linava“, kartu su Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumu, gindami savo sektoriaus ekonominius ir socialinius interesus, nutarė organizuoti protesto akciją – STOP degalų kainų augimui.

Vežėjų ir profesinių sąjungų atstovų rengiamos akcijos tikslas – solidarizuojantis su Europos vežėjais, atkreipti valstybės institucijų ir visuomenės dėmesį į pragaištingas šalies ekonomikai degalų kainas bei neišnaudojamas realias jų mažinimo galimybes.

Ši akcija – tai įspėjimas, kad gali būti surengtas ir visą šalį apimantis protestas prieš valstybinių institucijų neveiklumą. Pasirinkome vieną iš įstatymais numatytų vežėjų nepasitenkinimo raiškos formų dėl blogėjančių verslo sąlygų ir su tuo susijusių galimų ekonominių bei socialinių pasekmių. Tai stambaus ir gyvybiškai svarbaus Lietuvos ekonomikos sektoriaus – krovininio ir keleivinio kelių transporto atstovų pilietinė akcija.

Data, laikas, vieta

2008 m. liepos 2 d. nuo 09.00 val. iki 12.00 val. akcijos dalyviai važiuos tokiu maršrutu:

Kauno plentas–Savanorių pr.–Savanorių pr. žiedas–Geležinio Vilko g.–Ukmergės g.–Ukmergės plentas–Bukiškių–Avižienių viadukas.

Bukiškių-Avižienių viadukas–Ukmergės plentas–Ukmergės g.–Geležinio Vilko g.–Savanorių pr. žiedas–Savanorių pr.–Kauno plentas.

Dalyvavimas akcijoje

Kviečiame asociacijos narius dalyvauti protesto akcijoje. Prašome užpildyti pridedamą formą „Informacija apie dalyvavimą protesto akcijoje“. Organizatoriai apibendrins surinktą informaciją ir paskirstys (atsižvelgiant į Jūsų pageidavimą) transporto priemones pagal susirinkimo vietą.

Nuo 2008 m. liepos 2 d. 08.00 val. iki 09.00 val. transporto priemonės bus rikiuojamos su organizatoriais suderintoje vietoje:

– Ukmergės plentas tarp Vilniaus ribos ir Avižienių / Bukiškių viaduko;

arba

– Kauno plentas tarp Trakų viaduko ir Gariūnų viaduko.

Transporto priemonės statomos viena paskui kitą kelkraštyje, Vilniaus centro kryptimi, vadovaujantis organizatorių ir policijos pareigūnų nurodymais. Akcijos pradžia 9:00 val. Transporto priemonės juda viena paskui kitą pirmojo automobilio greičiu. Pirmame automobilyje bus organizatorių atstovas. Akcija tęsis, kol transporto priemonės nuvažiuos vieną visą ratą arba iki organizatorių kitų nurodymų (preliminari akcijos trukmė – 3 val.). Siekiant išvengti asmeninio administracinio ar baudžiamojo persekiojimo, organizatoriai prašo dalyvių akcijos metu būti blaiviems, vadovautis Kelių eismo taisyklėmis ir paklusti policijos pareigūnų reikalavimams, taip pat netrukdyti specialiųjų tarnybų transporto eismui. Prašome nesileisti į ginčus su akcijoje nedalyvaujančiais asmenimis.

Papildoma informacija teikiama telefonais: (8 5) 2786 518 , (8 5) 2786 572, (8 5) 2786 543.

KVIEČIAME AKTYVIAI DALYVAUTI. Asociacijos „Linava“ prezidiumas

Susitikimas su lizingo bendrovių atstovais

Birželio 19 d. vykusiame pasitarime asociacijos „Linava“ vadovybė, vežėjų įmonių vadovai ir „Hansa lizingo“, „DnB Nord lizingo“, „SEB lizingo“ ir „Šiaulių banko lizingo“ atstovai diskutavo apie verslumą mažinantį degalų kainų augimą ir aptarė galimus padėties sureguliavimo būdus.

Asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus teigimu, dėl nevaldomai brangstančių degalų bendra situacija transporto sektoriuje yra labai sudėtinga ir kai kurios įmonės jau traukiasi iš rinkos. Jis kvietė kredito įstaigų atstovus pasidalyti įžvalgomis apie galimus situacijos normalizavimo sprendimus, nes išperkamosios nuomos bendrovės patirs nuostolių, jei padėtis greitai nesikeis. Išperkamosios nuomos bendrovių atstovai tik teoriškai samprotavo apie tam tikras galimybes finansuoti bendroves, skeptiškai vertino mokėjimų atidėjimų tikslingumą ir, kaip sutarę, siūlė vežėjams mažinti transporto parką. Bendrovės, atstovų teigimu, neskubės susigrąžinti finansuojamų transporto priemonių, jos nėra turto realizavimo įstaigos, todėl verslo riziką turės prisiimti kartu. Susitikime dalyvavusių automobilių gamintojų atstovai pažymėjo, kad vilkikų pardavimas ir užsakymai mažėja, nes griežtėja išperkamosios nuomos sąlygos ir įmonėms vis sunkiau gauti finansavimą. Asociacijos „Linava“ ir transporto įmonių vadovai pakvietė kredito įstaigas palaikyti asociacijos siūlymus padėčiai degalų rinkoje sureguliuoti ir, pagal galimybes, veikti valstybines institucijas priimti neatidėliotinus sprendimus. Lizingo bendrovių atstovai pažadėjo savo vadovybei perduoti vežėjų susirūpinimą ir kvietimą bendradarbiauti, siekiant abipusiai naudingų verslo sąlygų.

Vyriausybei delsiant įgyvendinti efektyvių degalų atpiginimo sprendimų ir solidarizuodamiesi su daugelio Europos šalių transportininkais pasitarimo dalyviai nutarė 2008 m. liepos 2 d. Vilniuje organizuoti pilietinę akciją „STOP degalų kainų augimui“.

Per trijų valandų trukmės akciją transporto priemonių kolonos judės nedideliu greičiu Vilniaus gatvėmis nustatytu maršrutu, taip ragindami Vyriausybę priimti efektyvius degalų atpiginimo sprendimus.

Pasitarimas su baltarusiais Medininkų pasienio poste

Birželio 16 d. Medininkų poste susitiko Lietuvos ir Baltarusijos muitinių vadovai. Susitikime dalyvavo Lietuvos ambasadorius Baltarusijoje E. Bagdonas, Baltarusijos ambasadorius Lietuvoje V. Dražin’as, Užsienio reikalų ir Susisiekimo ministerijų atstovai, VSAT pareigūnai, asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir kiti specialistai.

Pasak Algimanto Kondrusevičiaus, delegacijos tarėsi, kaip sumažinti krovininių automobilių eiles Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje, suaktyvinti kaimyninių šalių pareigūnų bendradarbiavimą ir efektyviau kovoti su muitinės teisės aktų pažeidimais.

Asociacijos duomenimis, per 2008 m. penkis mėnesius dvišaliai vežimai augo 33 proc., o tranzitiniai – 31 proc. Tačiau didžioji dalis tranzitinių kelionės leidimų panaudojama tik grįžtant iš Rusijos be krovinio. Susitikime A. Kondrusevičius pažymėjo, kad pastaruoju metu Lietuvos vežėjai patiria vis mažiau sunkumų vykdami per Baltarusiją dėl įsigaliojusio naujo baltarusių Muitinės kodekso, supaprastinusio kai kurias muitinės procedūras. Nepaisant gerėjančios situacijos, asociacijos prezidentas siūlė toliau gerinti postų darbo organizavimą, diegti informacines technologijas spartinančias krovinių dokumentų forminimo laiką bei svarstyti galimybes organizuoti vilkikų be krovinių praleidimą per dvišalius pasienio postus. Taip pat, atsižvelgiat į 20–30 proc. kasmetinį krovinių srautų augimą per Baltarusiją, asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius siūlė didinti pasienio postų laidumą, pirmiausia Medininkai–Kamennij Log poste. Baltarusijos muitinės komiteto pirmininko A. Špilevski’o teigimu, šiuo metu Lietuvos vežėjai, palyginti su kitų šalių vežėjais, nesukelia didelių problemų kaimynų muitininkams, ir tai džiugina.

Po pasitarimo Medininkuose Baltarusijos ir Lietuvos delegacijos aplankė visus Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje veikiančius muitinės postus, susipažino su sienos apsaugos pokyčiais, Lietuvai įsiliejus į Šengeno erdvę. Šalys sutarė, jog ir ateityje svarbu palaikyti betarpiškus darbinius kontaktus, kurie leistų operatyviau spręsti sienos laidumo klausimus. Šalies Muitinės departamento duomenimis, 2007 m. per Baltarusijos ir Lietuvos valstybių sieną pervažiavo apie 600 tūkst. krovininių automobilių, 40 tūkst. autobusų bei 625 tūkst. lengvųjų automobilių.

Vežėjų siūlymai logiški, bet Vyriausybė delsia priimti sprendimus

Birželio 11 d. asociacijos „Linava“ vadovybė ir kelių transporto įmonių vadovai surengė pasitarimą, kuriame buvo apžvelgta situacija degalų rinkoje ir apsvarstyti siūlymai padėčiai sureguliuoti. Pasitarime dalyvavo Ūkio ir Susisiekimo ministerijų sekretoriai A. Ignotas ir R. Gradauskas, AB „Mažeikių nafta“ atstovai, Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas M. Palijanskas ir UAB „Lukoil Baltija“ atstovas.

Pasitarimo dalyviai, išskyrus „Mažeikių naftos“ atstovus, konstatavo, kad pagrindinė didėjančių degalų kainų priežastis – monopolinė naftos produktų didmeninė rinka. Lietuvoje esantis teisinis reglamentavimas ekonomiškai nenaudingas kitiems importuotojams, kurie dėl sudėtingų atsargų kaupimo bei laikymo procedūrų negali konkuruoti su „Mažeikių nafta“. Vežėjų nuomone, Vyriausybė turi kuo skubiau liberalizuoti naftos produktų importą ir atsisakyti specifinių degalų kokybės reikalavimų, kad būtų galimybė degalų importui iš ne Europos Sąjungos šalių. Vežėjai siūlo pakeisti valstybės naftos atsargų kaupimo reikalavimus, kurie leistų importuotojams patiems jų nekaupti. Anicetas Ignotas sakė, kad Ūkio ministerija šį klausimą svarstė ir bandys lengvinti kuro kaupimo reikalavimus. Pasak A. Ignoto, kad nebūtų branginamos viešojo keleivinio transporto paslaugos, yra galimybė numatyti išimtį dėl akcizo normų sumažinimo arba atleidimo nuo apmokestinimo vidaus reguliaraus viešojo keleivinio transportui. Tačiau kada tai realiai galima įgyvendinti, jis nesiryžo pasakyti.

Atsižvelgdama į asociacijos „Linava“ siūlymą atsisakyti pereinamųjų laikotarpių, kuriais reikalaujama prekiauti nustatytos rūšies degalais, Ūkio ministerija siūlo rinkoje pardavinėti F klasės dyzeliną. Atstovaudama vartotojų interesams, asociacija siūlo koreguoti vasaros laikotarpio trukmę, o F klasės dyzeliną leisti pardavinėti ir vasarą, ir žiemą.

Susisiekimo ministerijos sekretorius R. Gradauskas teigė, kad Konkurencijos taryba ir kainų kontrolės komitetas turėtų stebėti ir kontroliuoti „Mažeikių naftos“ kainų pagrįstumą, nes pastaroji užima 90 proc. kuro rinkos ir yra dominuojanti Lietuvoje, todėl privalėtų kainas derinti su šiomis institucijomis. Tokią prievolę rinkoje dominuojančioms bendrovėms numato ir šalies įstatymai.

Asociacijos „Linava“ vežėjai nusiteikę pozityviam dialogui su visomis atsakingomis institucijomis ir verslo partneriais. Vežėjai laukia skubių Vyriausybės sprendimų realaus naftos rinkos demonopolizavimo klausimu. Asociacijos vadovybė ir pasitarime dalyvavę įmonių vadovai nutarė ginti savo sektoriaus tiek ekonominius, tiek socialinius interesus ir, jei reikės, imsis radikalių pilietinių akcijų.

Anatolijus JAKIMOVAS, asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Papildomi eismo apribojimai Lenkijoje

Asociacija „Linava“ primena, kad nuo š. m. birželio 20 d. iki rugpjūčio 31 d., Lenkijoje įvedami papildomi eismo apribojimai, t. y. eismas draudžiamas krovininėms transporto priemonėms, kurių didžiausias leistinas svoris viršija 12 t:

– penktadieniais nuo 18.00 val. iki 22.00 val.,

– šeštadieniais nuo 08.00 val. iki 14.00 val.,

– sekmadieniais nuo 08.00 val. iki 22.00 val.

Informacijos ir IT skyrius

"Vežėjų žinios"
Birželis Nr. 12 (168)

"Linava" informuoja

Informacija

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Rinkos naujienos

Naujienos

Veteranų klubo svetainė

Su gimtadieniu, kolegos!

Vž informacija

Keleivininkų seminaras Miunchene

Nauji teisės aktai

Darbo santykiai

Migracija

Mokęsčiai

Muitinė

Policija

Transportas

Uostas