Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Kronika

Birželis

Birželio 3-4 d.Maskvoje asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir asociacijos atstovybės Maskvoje vadovas R. Budrevičius susitiko su Rusijos vežėjų asociacijos ASMAP vadovais ir Lietuvos ambasadoriumi Rusijos Federacijoje R. Šidlausku.

Per susitikimą su ASMAP vadovybe buvo apžvelgta situacija krovinių vežimo rinkoje bei aptarti dvišalių kelionės leidimų gavimo klausimai. A. Kondrusevičiaus nuomone, šiemet derybos dėl kelionės leidimų bus nelengvos, nes šis klausimas dar nėra gerai diskutuotas įvairiais lygiais. Be to, 2008 metais labai daugėjo kelionės leidimų, pažeistas paritetas Rusijos vežėjų nenaudai, todėl, pasak prezidento, reikės daug pastangų situacijai sureguliuoti.
Be to, asociacijos „Linava“ vadovai kviečia įmonių vadovus atkreipti dėmesį į vidutinės grandies specialistų, atsakingų už dokumentų įforminimą ir vairuotojų instruktavimą, kvalifikaciją. Nors dėl šios grandies specialistų klaidų kylančios problemos atrodo mažos, tačiau tai gali užtraukti administracinę atsakomybę ir pridaryti nuostolių. Su ASMAP vadovais sutarta, jog rudeniop mūsų įmonių vadovams ir vadybininkams bus surengtas mokymo seminaras krovinių vežimo į Rusiją klausimais.

Per susitikimą su Lietuvos ambasadoriumi Rusijos Federacijoje R. Šidlausku buvo apžvelgta verslo aplinka Rusijoje, situacija krovinių vežimo sektoriuje ir aptarti ekonominio bendradarbiavimo tarp abiejų šalių klausimai.

Birželio 11d. asociacijos „Linava“ vadovybė ir kelių transporto įmonių vadovai surengė pasitarimą, kuriame buvo apžvelgta situacija degalų rinkoje ir apsvarstyti siūlymai padėčiai sureguliuoti. Pasitarime taip pat dalyvavo Ūkio ir Susisiekimo ministerijų sekretoriai A.Ignotas ir R.Gradauskas, AB „Mažeikių nafta“ atstovai, Lietuvos naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas M.Palijanskas ir „Lukoil Baltija“ atstovas.

Pasitarimo dalyviai, išskyrus „Mažeikių naftos“ atstovus, konstatavo, kad pagrindinė degalų kainų kilimo priežastis – monopolinė naftos produktų didmeninė rinka. Lietuvoje esantis teisinis reglamentavimas ekonomiškai nenaudingas kitiems importuotojams, kurie dėl sudėtingų atsargų kaupimo bei laikymo procedūrų negali konkuruoti su “Mažeikių nafta”.

Vežėjų nuomone, Vyriausybė turi kuo skubiau liberalizuoti naftos produktų importą ir atsisakyti specifinių degalų kokybės reikalavimų, kad būtų galimybė degalus importuoti iš ne Europos Sąjungos šalių.
Vežėjai taip pat siūlo pakeisti valstybės naftos atsargų kaupimo reikalavimus, kurie leistų importuotojams patiems jų nekaupti. A. Ignotas sakė, kad Ūkio ministerija šį klausimą svarstė ir bandys lengvinti kuro kaupimo reikalavimus.

Pasak A.Ignoto, kad nebūtų branginamos viešojo keleivinio transporto paslaugos, yra galimybė numatyti išimtį dėl akcizo normų sumažinimo arba atleidimo nuo apmokestinimo vidaus reguliaraus viešojo keleivinio transportui. Tačiau kada tai realiai galima įgyvendinti, jis nesiryžo pasakyti.

Atsižvelgdama į „Linavos“ siūlymą atsisakyti pereinamųjų laikotarpių, kuriais reikalaujama prekiauti nustatytos rūšies degalais, Ūkio ministerija siūlo rinkoje pardavinėti F klasės dyzeliną. Atstovaudama vartotojų interesams, asociacija siūlo koreguoti vasaros laikotarpio trukmę, o F klasės dyzeliną leisti pardavinėti ir vasarą, ir žiemą.

Susisiekimo ministerijos sekretorius R. Gradauskas teigė, kad Konkurencijos taryba ir kainų kontrolės komitetas turėtų stebėti ir kontroliuoti „Mažeikių naftos“ kainų pagrįstumą, nes pastaroji užima 90 proc. degalų rinkos ir yra dominuojanti Lietuvoje, todėl privalėtų kainas derinti su šiom institucijom. Tokią prievolę rinkoje dominuojančioms bendrovėms numato ir šalies įstatymai.

Asociacijos „Linava“ vežėjai nusiteikę pozityviam dialogui su visomis atsakingomis institucijomis ir verslo partneriais. Vežėjai laukia skubių Vyriausybės sprendimų realaus naftos rinkos demonopolizavimo klausimu. Asociacijos vadovybė ir pasitarime dalyvavę įmonių vadovai nutarė ginti savo sektoriaus interesus ir, jei reikės, imtis radikalių pilietinių akcijų.

Birželio 16 d.asociacijos “Linava” Klaipėdos padalinys ir UAB “Linavos” serviso Klaipėdos skyrius persikėlė į UAB “Vitransa” patalpas. Adresas: Palangos pl. 6, Klaipėda.

Birželio 16 d.Medininkų poste susitiko Lietuvos ir Baltarusijos muitinių vadovai. Susitikime taip pat dalyvavo Lietuvos ambasadorius Baltarusijoje E. Bagdonas, Baltarusijos ambasadorius Lietuvoje V. Dražin’as, Užsienio reikalų ir Susisiekimo ministerijų atstovai, VSAT pareigūnai, asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius ir kiti specialistai.

Pasak A. Kondrusevičiaus, delegacijos tarėsi, kaip sumažinti krovininių automobilių eiles Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje, suaktyvinti kaimyninių šalių pareigūnų bendradarbiavimą ir efektyviau kovoti su muitinės teisės aktų pažeidimais.
Asociacijos duomenimis, per 2008 m. penkis mėnesius dvišaliai vežimai augo 33 proc., o tranzitiniai – 31. Tačiau didžioji tranzitinių kelionės leidimų dalis panaudojama tik grįžtant iš Rusijos be krovinio.
Susitikime A. Kondrusevičius pažymėjo, kad pastaruoju metu Lietuvos vežėjai patiria vis mažiau sunkumų vykdami per Baltarusiją dėl įsigaliojusio naujo baltarusių Muitinės kodekso, supaprastinusio kai kurias muitinės procedūras.

Asociacijos prezidentas siūlė toliau gerinti postų darbo organizavimą, diegti informacines technologijas, spartinančias krovinių dokumentų forminimo laiką, bei svarstyti galimybes organizuoti vilkikų be krovinių praleidimą per dvišalius pasienio postus. Taip pat, atsižvelgiat į 20–30 proc. kasmetinį krovinių srautų per Baltarusiją intensyvėjimą, prezidentas siūlė didinti pasienio postų laidumą, pirmiausia Medininkai–Kamennij Log poste.
Baltarusijos muitinės komiteto pirmininko A.Špilevski’o teigimu, šiuo metu Lietuvos vežėjai, palyginti su kitų šalių vežėjais, nesukelia didelių problemų kaimynų muitininkams, ir tai džiugina.

Popasitarimo Medininkuose Baltarusijos ir Lietuvos delegacijos aplankė visus Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje veikiančius muitinės postus, susipažino su sienos apsaugos pokyčiais, Lietuvai įsiliejus į Šengeno erdvę. Šalys taip pat sutarė, jog ir ateityje svarbu palaikyti betarpiškus darbinius kontaktus, kurie leistų operatyviau spręsti sienos laidumo klausimus.

Šalies Muitinės departamento duomenimis, 2007 m. per Baltarusijos ir Lietuvos valstybių sieną važiavo apie 600 tūkst. krovininių automobilių, 40 tūkst. autobusų bei 625 tūkst. lengvųjų automobilių.

Birželio 19 d.vykusiame pasitarime asociacijos „Linava“ vadovybė, vežėjų įmonių vadovai ir "Hansa lizingo", "DnB Nord lizingo", „SEB lizingo“ ir „Šiaulių banko lizingo“ atstovai diskutavo apie verslumą mažinantį degalų kainų augimą ir aptarė galimus padėties sureguliavimo būdus.

Asociacijos prezidento A. Kondrusevičiaus teigimu, dėl nevaldomai brangstančių degalų bendra situacija transporto sektoriuje yra labai sudėtinga, todėl kai kurios įmonės jau traukiasi iš rinkos. Jis kvietė kredito įstaigų atstovus pasidalyti įžvalgomis apie galimus situacijos normalizavimo sprendimus, nes išperkamosios nuomos bendrovės taip pat patirs nuostolių, jei padėtis greitai nesikeis.
Pasararųjų bendrovių atstovai tik teoriškai samprotavo apie tam tikras galimybes finansuoti bendroves, skeptiškai vertino mokėjimų atidėjimų tikslingumą ir, kaip sutarę, siūlė vežėjams mažinti transporto parką. Išperkamosios nuomos bendrovės neskubės susigrąžinti finansuojamų transporto priemonių: jos nėra turto realizavimo įstaigos, todėl verslo riziką siūlė prisiimti kartu.
Susitikime dalyvavusių automobilių gamintojų atstovai pažymėjo, kad vilkikų pardavimas ir užsakymai mažėja, nes griežtėja išperkamosios nuomos sąlygos ir įmonėms vis sunkiau gauti finansavimą.

Asociacijos ir transporto įmonių vadovai pakvietė kredito įstaigas palaikyti asociacijos siūlymus padėčiai degalų rinkoje sureguliuoti ir, pagal galimybes, paveikti valstybines institucijas priimti neatidėliotinus sprendimus. Lizingo bendrovių atstovai pažadėjo savo vadovybei perduoti vežėjų susirūpinimą ir kvietimą bendradarbiauti, siekiant abipus naudingų verslo sąlygų.

Vyriausybei delsiant įgyvendinti efektyvesnius degalų atpiginimo sprendimus ir solidarizuodamiesi su daugelio Europos šalių transportininkais, pasitarimo dalyviai nutarė 2008 m. liepos 2 d. Vilniuje organizuoti pilietinę akciją „STOP degalų kainų augimui“.
Per trijų valandų trukmės akciją transporto priemonių kolonos judės nedideliu greičiu Vilniaus gatvėmis nustatytu maršrutu, taip Vyriausybė bus raginama priimti efektyvius degalų atpiginimo sprendimus.

Birželio 27 d.14 val. Šiaulių regiono vežėjų klubo nariai, pritardami “Linavos” rengiamai akcijai “STOP degalų kainų augimui”, Šiauliuose organizavo protesto akciją prieš degalų brangimą.

Birželio 30 d. asociacijos “Linava” Panevėžio padalinys ir UAB “Linavos” serviso Panevėžio skyrius persikėlėį naujas patalpas, esančias UAB “Raginta”. Adresas: Beržų g. 5, Panevėžys.

Birželio 30 d.profesinės sąjungos ir vežėjai paskelbė viešą kreipimąsi į visuomenę.

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ įmonės ir Transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumas nori atkreipti šalies visuomenės, Seimo, Vyriausybės dėmesį į ekonomikai pragaištingas degalų kainas ir neišnaudotas realias jų mažinimo galimybes.

Padidėjo valstybės rinkliava už leidimus dirbti

Remiantis 2008 m. birželio 25 d. nutarimu, nuo 2008 m. liepos 1 d. už leidimus dirbti, išduodamus pagal pateiktus prašymus, mokama padidėjusi valstybės rinkliava:

– už leidimo dirbti išdavimą 1 metams – 420 Lt,

– už leidimo dirbti pratęsimą – 180 Lt,

– už leidimo dirbti išdavimą iki 2 metų – 520 Lt,

– už leidimo dirbti sezoninius darbus išdavimą – 120 Lt,

– už leidimo dirbti dublikato išdavimą – 30 Lt.

SĄSKAITOS REKVIZITAI (nepasikeitė):

GAVĖJAS: Vilniaus apskrities VMI Vilniaus skyrius;

SĄSKAITOS NUMERIS: LT237300010002458204

BANKAS: AB bankas „Hansabankas“

ĮMONĖS KODAS: 8872882

ĮMOKOS KODAS: 5710.

MOKĖJIMO PASKIRTIS: už leidimą dirbti (darbinamo užsieniečio vardas, pavardė).

Informacijos ir IT skyrius

Susitikimas su Susisiekimo ministerijos sekretoriumi

Liepos 8 d. asociacijos vadovai susitiko su Susisiekimo ministerijos sekretoriumi R.Gradausku ir aptarė padėtį keleivinio ir krovininio kelių transporto sektoriuose. Sekretoriui buvo pateikta išsamiai vežėjų problemas apžvelgianti pažyma su „Linavos“ siūlymais kai kuriems klausimams spręsti.

Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius sakė, kad buvo aptarti šeši probleminiai klausimai:

● dėl papildomų kokybinių reikalavimų naujai į kelių transporto rinką siekiančioms ateiti transporto įmonėms;

● dėl kelionės leidimų kontrolės sistemos stiprinimo Lietuvoje;

● dėl keleivių vežėjų patirtų nuostolių kompensavimo, teikiant visuomenei būtinas paslaugas;

● dėl transporto lengvatų taikymo negautų pajamų kompensavimo;

● dėl nevienodų konkurencinių verslo sąlygų keleiviniame transporte ir nelegalaus verslo.


Siekdami, kad išvardintos problemos būtų operatyviai sprendžiamos, asociacijos vadovai paprašė sekretoriaus artimiausiu laiku surengti Susisiekimo ministerijos ir asociacijos “Linava” ekspertų atskirus pasitarimus, kuriuose galima būtų išsamiau apsvarstyti kiekvieną problemą ir rasti konkrečius sprendimo būdus.

Anatolijus Jakimovas

Asociacijos “Linava” spaudos atstovas

Dėl susitikimo su Baltarusijos muitinės, Rusijos muitinės ir Smolensko srities Valstybinės kelių transporto priežiūros atstovais

Liepos mėn. 9-11 d. asociacijos “Linava” prezidentas Algimantas Kondrusevičius, sekretorius Vidmantas Adomaitis, atstovybės Rusijoje vadovas Rimantas Budrevičius ir vyresnysis specialistas Valdas Kazlauskas susitiko su Baltarusijos Respublikos Ašmenų muitinės, Rusijos Federacijos Smolensko muitinės ir Smolensko srities Valstybinės kelių transporto priežiūros atstovais.
Susitikime Ašmenų muitinės “Kamenyj Log” posto viršininkas supažindino Lietuvos delegaciją su esama posto infrastruktūra ir numatomomis posto perspektyvomis.
Baltarusijos – Rusijos pasienyje asociacijos “Linava” atstovai aptarė Lietuvos vežėjų problemas su Smolensko muitinės posto pareigūnais.
Smolenske įvyko susitikimas su šios srities Valstybinės kelių transporto priežiūros vadovybe. Transporto inspekcijos pareigūnai informavo apie Rusijos teisės norminių aktų pasikeitimus bei dažniausiai vežėjų daromus pažeidimus.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7 (91)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Vežėjų akcija “STOP degalų kainų augimui” – naujų galimybių siekio pradžia

Egzotika

Į trasą išvažiuoja... robotai

Inovacijos

Cargo.LT– transporto ir krovinių birža

Jubiliejus

Valstybinė kelių transporto inspekcija paminėjo 15 metų sukaktį

Keliai Keleliai

„Unimog“ – vasaros kelių priežiūrai

Nauji modeliai

Švediškoji racionalizacija

Švediškoji racionalizacija

Patirtis

Metro pelningumą teks įrodyti

Perspektyvos

Miunchenas: milijoninis miestas be megapoliui būdingų problemų

Servisas

Naujos technologijos – nauji ir gedimai

Tendencijos

“Volkswagen” su MAN ir “Scania” – darnios plėtros kursu

Užsienyje

BMW – Bavarijos pasididžiavimo simbolis

Lietuvoje ir pasaulyje

Transporto priemonių, atvežtų iš JAV, registravimas

Transporto politika

Tikėtis malonių iš ES neverta

Technika

„Rainbow Ultima“ – moderniausia automobilių plovimo technologija

Muziejus

Degalų trūkumas ir kūrėjų fantazijos