Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Baltijos ir Beniliukso valstybių komiteto posėdis

Rugpjūčio 21–22 d. Taline vyko Baltijos ir Beniliukso valstybių kelių transporto komiteto posėdis. Lietuvos delegacijai vadovavo Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktorius Šarūnas Baublys. Delegacijoje buvo ir asociacijos „Linava“ Krovininio transporto skyriaus vadovas Gintautas Ramaslauskas.

Posėdžio pradžioje delegacijos pasikeitė statistine informacija apie transporto priemonių parko augimą ir jo struktūros pasikeitimus. Baltijos šalys pažymėjo, kad transporto priemonių, dalyvaujančių tarptautiniuose krovinių vežimuose, parkas sparčiai augo tiek kiekybiškai, tiek ir kokybiškai. Tačiau manoma, kad šis procesas pamažu stabilizuosis dėl neigiamų tendencijų rinkose bei degalų kainų spartaus augimo.

Vienas iš svarbiausių posėdžio klausimų buvo kabotažo liberalizavimas. Konstatuota, kad nuo 2008 m. gegužės 1 d. Belgija, Liuksemburgas ir Nyderlandai abipusiu susitarimu atvėrė savo kabotažo rinkas Baltijos valstybių vežėjams. Todėl Lietuvos vežėjai gali teikti kabotažo paslaugas šių valstybių, taip pat ir Latvijos bei Estijos rinkose, laikydamiesi Reglamente EEB 3118/93 nustatyto laikinumo principo. Visų šalių delegacijos pabrėžė, jog „laikinumo principas teikiant kabotažo paslaugas“ jų nacionaliniais įstatymais nėra apibrėžtas, todėl gali iškilti problemų kontrolės metu. Šalys laikosi vieningos nuomonės, kad kabotažo paslaugos negali būti teikiamos nuolat. Ši neapibrėžta padėtis pasikeis, priėmus naują Reglamentą dėl patekimo į kelių transporto rinką, kuris šiuo metu svarstomas Europos Parlamente. Šio reglamento projekte siūloma leisti atlikti 3 kabotažinius vežimus per 7 dienas, po to transporto priemonė turės išvykti iš šalies, kurioje vykdė kabotažą. Tačiau visos posėdyje dalyvavusios šalys pažymėjo, kad siekia liberalesnės kabotažo tvarkos, nei siūloma reglamento projekte.

Liuksemburgo delegacija informavo, kad ir toliau taikys leidimų sistemą krovinių vežimams į / iš trečiųjų šalių. 2009 m. Lietuvos vežėjams preliminari kvota bus 80 šių leidimų. Latvijos delegacija informavo, jog nuo 2009 m. vasaros ketina įvesti kelių mokesčių (vinjetės) sistemą. Siūlomas 1 dienos mokestis – 6 latai.

Posėdyje aptarti ETMK leidimų kvotos praktiniai klausimai bei šios sistemos perspektyvos. Nemažai dėmesio buvo skirta socialiniams klausimams, vairuotojų darbo ir poilsio laiko kontrolės vykdymui, praktinėms problemoms, su kuriomis susiduria vežėjai kontrolės metu.

Posėdyje nagrinėti vairuotojų rengimo ir kvalifikacijos kėlimo, transporto priemonių kontrolės bei kiti kelių transportui aktualūs klausimai.

Gintautas RAMASLAUSKAS, Asociacijos „Linava“ Krovininio transporto skyriaus vadovas

"Vežėjų žinios"
Rugsėjis Nr.17 (173)

"Linava" informuoja

Baltijos ir Beniliukso valstybių komiteto posėdis

Mėsos ir mėsos produktų gabenimo tvarka į Rusijos Federaciją

Nekrologas: Rimantas BUDREVIČIUS 1966-01-12–2008-09-06

Sustiprinta transporto priemonių kontrolė Vengrijoje

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Rinkos naujienos

Du nauji „Irisbus“ modeliai

Oro kondicionavimo įranga iš aliuminio

Su naujos kartos „Goodyear“ – 1,5 l mažiau degalų

VKTI informuoja

Nuo rugsėjo 1-osios įsigaliojo nauja Kelių eismo taisyklių redakcija

Nauji teisės aktai

Darbo santykiai

Finansinė atskaitomybė

Mokesčiai

Muitinė

Sodra

Transportas