Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Kronika

Spalio 7–9 d. asociacijos „Linava“ delegacija, vadovaujama generalinio sekretoriaus Valdo Gilio, dalyvavo II Baltarusijos transporto kongrese ir tarptautinėje specializuotoje parodoje „Transport i logistika“ Minske. Asociacijos atstovai taip pat dalyvavo pasitarime su Baltarusijos vežėjų asociacijos BAMAP vadovybe.

Asociacijos generalinio sekretoriaus V.Gilio nuomone, šiemet paroda išaugo ir pasižymėjo aukštu organizavimo lygiu bei dideliu Baltarusijos kompanijų susidomėjumu Lietuvos vežėjų teikiamomis paslaugomis. Todėl, pasak jo, „Linavos“ stende netrūko lankytojų, o daugelis baltarusių verslininkų teigė pageidaujantys plėsti bendradarbiavimą su ES šalimis.
Transporto kongreso metu asociacijos stende lankėsi šalies ambasadorius Baltarusijoje Edminas Bagdonas ir susisiekimo viceministras Česlovas Šikšnelis.

Generalinis sekretorius liko patenkintas ir susitikimu su BAMAP vadovybe. Šio pasitarimo metu baltarusiai pristatė TIR pilotinį elektroninio krovinių deklaravimo projektą, kuriame dalyvauja 20 Baltarusijos vežėjų įmonių. Su BAMAP atstovais aptarti pasirengimo išankstiniam elektroniniam deklaravimui klausimai, vežant krovinius per Baltarusiją nuo 2009 m. sausio 1 d.
Pasak V. Gilio, pasitarime buvo malonu išgirsti gerų atsiliepimų apie Lietuvos vežėjų profesionalumą ir atsakingumą vykdant tarptautinius vežimus.

Spalio 14 d. įvyko asociacijos „Linava” Socialinių klausimų komiteto posėdis. Jame aptartos aktualiausios kelių transportui socialinės problemos. Pranešėjas J. Usonis trumpai supažindino komitetą su IRU Socialinių reikalų komisijos darbotvarke, aptarė profesinių sąjungų pateiktą kolektyvinio susitarimo projektą.
Transporto darbuotojų federacijos pirmininkas J. Petraška bei UAB „Kauno autobusai“ darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkas B. Bučelis kvietė diskusijai dėl pavasarį pateikto kelių transporto šakos kolektyvinės sutarties projekto. Šia kolektyvine sutartimi siekiama susitarti su darbuotojų atstovais dėl tų klausimų, kurie yra nelanksčiai arba neaiškiai sureguliuoti norminiais teisės aktais. Buvo sutarta, jog prioritetas derybose dėl kolektyvinės sutarties kol kas bus teikiamas darbo ir poilsio laikui bei apmokėjimui už darbą tik keleivinio transporto sektoriuje. Asociacija siekia, jog kelių transporte būtų susitarta dėl vidutiniškai 48 valandų per savaitę darbo per tam tikrą apskaitinį laikotarpį visiems mobiliems darbuotojams. Socialiniai partneriai sutiko dėl to derėtis. Sutarta, jog asociacija parengs savo pasiūlymus, kurie bus diskutuojami 2009 m. sausį.
E. Stolovickis aptarė problemas, kylančias dėl geležinkelio kainų dempingo, dėl kovos su nelegaliais keleivių vežėjais, dėl per mažų keleivių vežimo kainų.

Spalio 17 d. baigėsi asociacijos „Linava“ ir „Hansa lizingo“ inicijuoti rinkimai „Lietuvos transporto lyderiai“. Šiuose rinkimuose įmonės, jų vadovai ir technologijos buvo vertinami aštuoniose kategorijose. Komisija, sudaryta iš asociacijų „Linava“, „Lineka“ ir Lietuvos logistikos asociacijos vadovų, įvertino įmonių ir vadovų veiklos efektyvumą, vykdomų projektų unikalumą. Plačiau apie tai skaitykite „Transporto pasaulio“ 10–ajame numeryje.

Spalio 22–24 d. asociacijos „Linava“ delegacija, vadovaujama prezidento Algimanto Kondrusevičiaus ir generalinio sekretoriaus Valdo Gilio, dalyvavo dalykiniuose susitikimuose ir seminaruose Maskvoje.
Spalio 23 d. asociacijos “Linava” atstovybė Maskvoje iškilmingai paminėjo 5–erių metų sukaktį. Minėjime buvo pristatyti ir aptarti „Linavos“ atstovybės pastarųjų metų veiklos rezultatai. Renginyje dalyvavo Lietuvos Respublikos ambasadorius Maskvoje Rimantas Šidlauskas, Lietuvos ir Rusijos susisiekimo ministerijų, draudimo kompanijų, RF federalinės muitinės tarnybos, asociacijos “Linava” prezidiumo nariai ir kitų šalių asociacijų atstovai.
Čia tylos minute buvo pagerbtas rugsėjo mėnesį tragiškai žuvusio atstovybės vadovo Rimanto Budrevičiaus atminimas.
Asociacijos vadovai taip pat susitiko su Rusijos vežėjų asociacijos ASMAP vadovybe. Aptartos krovinių vežimo aktualijos ir rinkos dabartinės tendencijos.
Vizito dienomis asociacijos delegacija taip pat dalyvavo IRU inicijuotame praktiniame seminare „TIR išankstinio elektroninio deklaravimo pritaikymo pirminiai rezultatai“ (NCTS-TIR).
Seminare sveikinimo žodį tarė RF vežėjų asociacijos ASMAP prezidentas J. Suchin’as ir IRU TIR departamento vadovas Ž. Acri. Renginyje ypač buvo akcentuota TIR sistemos privalumai ir pateikta statistika, jog daugiausia TIR knygelių išduota NVS šalyse – 44 proc., ES šalyse – 27 proc., Turkijoje – 26 proc. Prognozuojama, kad TIR knygelių išdavimo dinamika keisis, nes prisijungimą prie TIR sistemos svarsto ir Kinija.
„Linavos“ generalinio sekretoriaus V. Gilio teigimu, seminaras IRU iniciatyva surengtas Rusijoje todėl, kad nuo 2009 m. sausio 1 d. išankstinis elektroninis deklaravimas (NCTS-TIR) bus privalomas vykdant vežimus į/iš Europos Sąjungos šalių į trečiąsias šalis. NCTS-TIR užtikrins visišką su TIR knygelėmis Europos teritorijoje gabenamų prekių kontrolę ir palengvins TIR operacijų vykdymą Bendrijoje. Ši sistema leis ES šalių muitinių administracijoms keistis tarpusavyje elektroniniais pranešimais apie į/iš ES teritoriją įvežamas (išvežamas) prekes, leis efektyviai valdyti riziką ir spartins prekių judėjimą.
Siekdama palengvinti vežėjų darbą, IRU parengė kompiuterinę programą, kuri leidžia eksperimento tvarka jau dabar perduoti TIR duomenis į IRU, o IRU juos perduoda projekte dalyvaujančių šalių muitinėms. Šiuo metu projekte dalyvauja penkių šalių muitinės: Čekijos, Estijos, Lenkijos, Vengrijos ir Slovakijos. Artimiausiu metu Tarptautinė kelių transporto sąjunga (IRU) planuoja aptarti sutarties pasirašymo galimybę su Lietuvos muitine.
Nors elektroninis TIR knygelių deklaravimas leistų operatyviau gauti duomenis apie TIR operacijų užbaigimą ir pretenzijų išaiškinimą, V. Gilio nuomone, šioje grandinėje dar yra įvairių neaiškumų. Vienas iš esminių – kurioje vietoje ir koks yra asociacijų vaidmuo, nes šiuo metu tik asociacija prisiima atsakomybę ir teikia pagalbą konkrečiam vežėjui.

"Transporto pasaulis"
Lapkritis Nr.11 (95)

"Linava" informuoja

Kronika

Aktualijos

Draudėjas ir klientas: draugai ar priešai?

Eismas

"Visiom zero"

Ekologija

Žingsnis į švaresnę aplinką

Ekonomika

Rytų rinka: viliotinis sunkvežimių gamintojams iš Vakarų

Įkurtuvės

Patikimiems sunkvežimiams – patikimas servisas

Nauji modeliai

Naujas veidas, naujas ir vardas

Naujienos

Lietuvos rinkai – BMC autobusai

Padangos

„Dunlop” universaliosios: tinka ir tolimiems, ir regioniniams maršrutams

Pažintys

“Volvo”: egzaminuoja kalnai

Priekabų ūkis

Specializuotos FELDBINDER transporto priemonės

Lietuvoje ir pasaulyje

DAF modelių CF ir XF evoliucija

Elektrokurjeriai

Hibridinis „Renault Premium“: mažiau triukšmo ir degalų

Kiniški FAW sunkvežimiai su europietiškais agregatais

Leidinyje - susisiekimo istorija

Supersunkiasvoris „Komatsu“

“Volkswagen Caddy” 4x4”…

„Ford Transit“ su visų ratų pavara

„LDV Maxus“ bus gaminami ir Rusijoje

Keleivinis transportas

Suomija: savita šalis su specifine visuomeninio transporto sistema

Vilniuje brangsta visuomeninio transporto bilietai

Technika

Common railsistema: kartų kaita

Naujausias pasaulinio projekto dyzelis: perspektyva ir galimybės

Teisė

Teismo dokumentų įteikimas

Muziejus

Improvizacija retro tema