Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Rumunija

Rumunijos vežėjų asociacija ARTRI informavo, jog Rumunijos Transporto ministerijos Dekretu Nr. 827 pakeisti mokesčiai už viršytа svorį ir matmenis. Pagal Dekretа, kuris įsigalios nuo 2003 liepos 1 d., preliminarių patvirtinimų bei specialių leidimų išdavimas transporto priemonėms, viršijančioms didžiausiа leistinа svorį ir/arba matmenis, nuo šiol laikomas atskira veikla ir todėl už juos bus taikomi skirtingi mokesčiai. Dekretas taip pat pakeičia mokesčius už didžiausios leistinos ašių apkrovos viršijimа.

Austrija

Nauji kelių mokesčiai Austrijoje nuo 2004 01 01 d.

Nuo 2004 sausio 1 d. Austrijoje pradės veikti nauja elektroninė kelių mokesčio surinkimo sistema „GO“, skirta sunkvežimiams ir autobusams, kurių bendroji masė yra didesnė kaip 3,5 t.

Rinkliavos dydis priklausys nuo transporto priemonės ašių skaičiaus ir nuo nuvažiuoto atstumo.

Numatoma vieno kilometro kaina:

• dviašei transporto priemonei

0,130 EUR/km

• triašei transporto priemonei

0,182 EUR/km;

• keturias ir daugiau ašių turinčiai

transporto priemonei 0,273 EUR/km.

Papildomа informacijа apie numatomas naujas kelių rinkliavas, elektroninę sistemа „GO“ bei jos veikimo principus galima rasti šiuose interneto puslapiuose:

www.asfinag.at

http://www.asfinag.at/aboutus/e_start_ueberuns.htm

http://www.asfinag.at/maut/lkwmaut/lkw_maut_tarife.htm

http://www.asfinag.at/maut/vignette/vignette.htm

http://www.asfinag.at/maut/vignette/files/vignettenfolder.pdf

Transporto priemonių, kurių bendroji masė yra iki 3,5 t, savininkai ir ateityje turės įsigyti kelių vinjetes.

Lietuva

Keičiamas Klaipėdos krovinių posto darbo laikas.

Lietuvos muitinės interneto svetainėje pateikta informacija, kad nuo š. m. liepos 1 d. keičiamas Klaipėdos teritorinės muitinės Klaipėdos krovinių posto (šilutės pl. 9) darbo laikas. Postas dirbs nuo 8.00 iki 22.00 val.

ūkio subjektai, norintys forminti muitinės procedūras nuo 22.00 ik 8.00 val., bus aptarnaujami visа parа dirbančiame Klaipėdos krovinių poste „Geležinkelis“ (Liepų g. 79b).

Informacijos ir IT skyrius

Austrija

AISO, įsikūrusi Vienoje, informavo, jog Transporto ministerija paskelbė reglamentа apie 2003 m. vasaros laikotarpiu Austrijoje įsigaliosiančius eismo apribojimus krovininėms transporto priemonėms.

šie eismo apribojimai, skirti krovininėms bei kombinuotoms transporto priemonėms, kurių bendroji masė yra didesnė kaip 7,5t, galios:

• liepos 4 d. ir liepos 25 d. bei rugpjūčio 1 d. ir 8 d. nuo 15.00 iki 19.00 val.;

• kiekvienа šeštadienį nuo birželio 28 d. iki rugsėjo 6 d. imtinai nuo 08.00 iki 15.00 val.

Kelių žemėlapius galima rasti AISO interneto puslapyje www.aisoe.org/cms

JAV

Lietuvos Užsienio reikalų ministerijos Ekonomikos departamentas informavo, jog JAV teisinės firmos „Lisoni & Lisoni“ bei „Law Offices Steven Weinberger“ perspėjo dėl „Firestone Steeltex“ R4S, R4SII ir A/T padangų keliamo pavojaus. Pranešama, jog šios JAV firmos prašo atsiliepti vežėjus, turėjusius problemų su minėtomis padangomis:

LISONI & LISONI

Attorneys at Law

Tel. (1 626) 440 1333

Faks. (1 626) 564 6004

Dėl detalesnės informacijos prašome kreiptis į Lietuvos Užsienio reikalų ministerijos Ekonomikos departamentа: tel. (5) 276 92 78 (S.Aliukonienė).

LINAVA

šių metų birželio 25 dienа įteikti įmonių, norinčių susigrаžinti PVM už pirktus degalus, dokumentai. Juos įteikėme už 2002 metų antrа pusmetį ir šių metų pirmа ketvirtį.

Už šių metų antrа ketvirtį dokumentus Lenkijos valstybinei mokesčių inspekcijai pristatysime rugpjūčio mėnesio antroje pusėje.

Todėl:

I. įmonės, kurios jau sudarė sutartį su asociacija „LINAVA“ dėl PVM grаžinimo iš Lenkijos, privalo:

nuo liepos 28 dienos iki rugpjūčio 14 dienos pristatyti PVM sаskaitas-faktūras (originalus). Sаskaitas – faktūras galima atvežti į asociacijа „Linava“, (Basanavičiaus-45, 202 kab.) arba atsiųsti registruotu paštu. Jokių papildomų dokumentų nereikia. Primename, kad PVM sаskaitoje-faktūroje turi būti nurodyta Jūsų įmonės pavadinimas ir adresas, o įmonės PVM kodas nebūtinai. įmonėms, perkančioms degalus su „PetroProfit“ kortelėmis, sаskaitų pateikti nereikia, šios sаskaitos yra asociacijoje.

II. įmonės, norinčios susigrаžinti PVM iš Lenkijos Respublikos, bet dar nesudariusios sutarties su asociacija „LINAVA“, privalo:

a) pateikti PVM sаskaitas-faktūras už pirktus degalus Lenkijoje (originalus). Primename, kad PVM sаskaitoje-faktūroje turi būti nurodytas įmonės pavadinimas ir adresas, o įmonės PVM kodas - nebūtinai. įmonėms, perkančioms degalus su „PetroProfit“ kortelėmis, sаskaitų pateikti nereikia, šios sаskaitos yra asociacijoje,

b) PVM mokėtojo registracijos pažymėjimа už 2003 metus. šį pažymėjimа anglų ir lietuvių kalbomis išduoda mokesčių inspekcija, jį reikia išversti į lenkų kalbа,

c) turėti įmonės antspaudа,

d) pateikti įmonės valiutinės sаskaitos rekvizitus,

e) įmonės vadovo patvirtintа įgaliojimа, jeigu sutarties pasirašyti atvyksta ne įmonės vadovas.

Krovininio transporto skyrius

Ekonomistė Danutė Andruškevičienė

Tel. 2 78 65 63

Vokietija

Tarptautinė vežėjų sаjunga IRU pranešė, jog norint gauti detaliа informacijа apie naujus kelių mokesčius krovininėms transporto priemonėms, įvedamus nuo 2003 rugpjūčio 31 d., reikia kreiptis į bendrovę „Toll Collect“, atsakingа už šių mokesčių sistemos įvedimа Vokietijoje:

Toll Collect GmBH

Benutzerservice

Postfach 260121

53153 Bonn

GERMANY

Tel. (49 180) 2 86 55 26 (karštoji linija)

Faks. (49 30) 740 077-2221

El. paštas: info@toll-collect.de

Interneto svetainė: www.toll-collect.de

Informacijos ir IT skyrius

Susitikimas

Svetlogorske

Birželio 25-26 dienomis Svetlogorske (Kaliningradas) vyko IRU ryšių su NVS šalimis komiteto posėdis, kuriame dalyvavo Baltijos jūros regiono valstybių, NVS šalių nacionalinių vežėjų automobiliais asociacijų ir IRU atstovai. Posėdyje buvo kalbama apie transporto verslo sаlygų pasikeitimа po Europos Sаjungos plėtros, akcentuojant jos pasekmes tiek ES, tiek NVS šalių vežėjams.

Diskusijoje buvo aptartos alternatyvios TIR sistemai tranzito schemos, tarptautinių krovinių tranzito problemos, nacionalinių vežėjų asociacijų veikla ir jų prisitaikymas prie taisyklių, galiojančių tarptautinėje pervežimų rinkoje. IRU generalinis sekretorius Martin Marmy išsakė IRU pozicijа dėl TIR sistemos funkcionavimo: išsiplėtus ES, sumažės TIR sistemos veikimo laukas, tačiau rizikų valdymo procesas išliks itin svarbus veiklos baras ir šioje srityje dėmesį reikia skirti bendradarbiavimui, pažeidimų profilaktikai, sankcijoms bei TIR sistemos stabilumui.

Asociacijų vaidmuo bei veiklos kryptys taip pat keisis. Asociacijos „Linava“ prezidento Algimanto Kondrusevičiaus manymu, darbo krūviai asociacijoje persiskirstys. šiuo metu didžiausias krūvis tenka TIR sistemos funkcionavimo užtikrinimui. įstojus į ES, ši funkcija ir toliau išliks, tačiau TIR knygelių bus išduodama 50-60 proc. mažiau. Diskusijoje buvo kalbama, kad didelį dėmesį reikia skirti tarptautiniam bendradarbiavimui, o ypatingai Vidurio Europos regiono šalių konsolidacijai ir bendrų interesų gynimui Briuselyje. Siekiant visoms ES šalims kadidatėms palankių sprendimų, būtina glaudžiai ir aktyviai bendradarbiauti, sakė ir asociacijos „Linava“ atstovai.

NVS šalių kolegos diskusijose reiškė susirūpinimа ES plėtros pasekmėmis NVS, o kartu ir tarptautinei vežimų rinkai. Daugiausiai klausimų buvo iškelta dėl tranzito sаlygų pasikeitimo, tame tarpe ir per Lietuvos teritorijа, bei tolesnio NVS šalių transporto sektoriaus vystymosi ir perspektyvų. NVS šalių vežėjai pripažįsta, kad ES plėtra duos teigiamų poslinkių, t.y. sutrumpės prekės pristatymo laikas, supaprastės tranzito procedūros. Tačiau galimas ir leidimų deficitas, to pasekmė - sumažėjusi Rusijos vežėjų dalis rinkoje. ES šalių kandidačių vežėjai, orientuodamiesi į ES, atnaujina ir modernizuoja automobilių parkа, o tuo tarpu NVS šalių vežėjų transporto priemonių parkas nėra pakankamas nei pagal apimtis, nei pagal specializacijа, konstatavo diskusijos dalyviai.

Auganti prekyba

ieško naujų kelių

Kalbėdamas apie naujas galimybes išsiplėtusioje ES, asociacijos „Linava“ prezidentas diskusijos dalyviams pristatė vienа iš logistikos grandinės tobulinimo elementų - modernius logistikos centrus ir jų tinklo plėtimа Lietuvoje. Sparčiai augant krovinių srautams visoje Europoje, o ypatingai Centrinėje, bei artėjant ES plėtrai, kelių transporto verslininkai turės kur kas kruopščiau planuoti vežimų kryptis ir schemas. Susiformavusios vežimų grandinės nesikeis labai greitai, tačiau reikia atkreipti dėmesį į tai, kad vežimo intermodaliniu transportu daugės ir jo vaidmuo transporto sistemoje didės.

Keičiant pervežimų schemas ir logistikos grandines, vienas esminių multimodalumo spartinimo kelių - logistikos centrų kūrimas. Logistikos centrai, sutelkdami geriausias įvairių transporto rūšių savybes, patobulina transporto grandinę ir tampa viena geriausių galimybių formuoti krovinių srautus. Lietuva yra užsibrėžusi moderniа intermodalinio transporto infrastruktūrа sukurti iki 2015 metų. Tai vienas iš prioritetinių valstybės uždavinių. Naujos transporto grandinės kūrimas, panaudojant logistikos centrus, yra didelis ateities transporto sistemos potencialas, kuriuo būtina pasinaudoti. Baltijos jūros regionas, būdamas vienu iš sparčiausiai besiplėtojančių transporto srityje, turi puikių galimybių suformuoti naujos kartos logistikos centrų tinklа, sаveikaujantį su kitais europiniais tinklais, sakė A. Kondrusevičius. Tai leis realizuoti ne tik labai efektyvius transportavimo proceso sprendimus, bet ir užtikrinti transporto sektoriaus konkurencingumа ir sėkmingа integracijа į ES.

"Vežėjų žinios"
Liepa Nr. 13 (49)

"Linava" informuoja

Naujienos

Ekspeditoriai

Diplomuoti ekspeditoriai

Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba

Tobulėja veterinarijos postai

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Nauja padangų remonto technologija

Nuoširdus ačiū

Tarptautinių krovinių - ketvirtadaliu daugiau

Susisiekimo ministerijoje

Lietuvoje viešėjo Vokietijos delegacija

Teisė

Dėl valstybinės kalbos vartojimo

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams