Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

PREZIDIUMO POSėDžIO AKTUALIJOS

Spalio 23 dienа įvyko eilinis asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdis. Jame svarstyta: Privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įstatymo taikymas ir numatomi pakeitimai, žalios kortos draudimo sistemos taikymas Lietuvoje, garantijų pateikimas perkant TIR knygeles ir alternatyvūs šio klausimo sprendimo būdai, Kelių priežiūros ir plėtros finansavimo įstatymo pakeitimai, papildomų kelionės leidimų skyrimas vežėjams į Lenkijos Respublikа ir Rusijos Federacijа, asociacijos atstovybės atidarymo svarba.

Asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas prezidiumo nariams pristatė nuo spalio 15-osios dienos Lietuvoje įsigaliojusios žalios kortos draudimo sistemos veikimo principus.

Asociacijos generalinis sekretorius V. Gilys kalbėjo apie garantijų pateikimа perkant TIR knygeles. Remiantis IRU prezidentūros ir IRU generalinės asamblėjos sprendimais bei IRU generalinio sekretoriaus Martino Marmy raštu, visiems TIR knygelių turėtojams įstojimo garantija didinama iki 8 000 JAV dolerių. Ji, kaip ir padidintos rizikos prekių garantija (50 000 JAV dolerių), turi būti pateikta tik banko garantijos arba grynųjų pinigų depozito forma. Toks sprendimas įsigalios nuo kitų metų pradžios.

Kadangi IRU kategoriškai atmeta galimybę pateikti padidintos rizikos prekių garantijа draudimo poliso forma, asociacija „Linava“ ieško alternatyvių garantijos pateikimo būdų. Be banko garantijos arba grynųjų pinigų depozito, asociacijos „Linava“ siūlymu, IRU pažadėjo apsvarstyti galimybę pateikti garantijа ir banko draudimo forma, prieš tai gavusi visа informacijа apie bankа, mokumo rodiklius bei mokėjimo sаlygas. Asociacija „Linava“ siekė, kad garantijas galėtų teikti banko įsteigta draudimo bendrovė. Dėl minėtų alternatyvų lapkričio mėnesį turėtų įvykti asociacijos „Linava“ ir IRU atstovų susitikimas.

Asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius pristatė derybų su Lenkijos Respublika ir Rusijos Federacija dėl papildomų leidimų skyrimo šiems metams rezultatus. Rusijos Federacija Lietuvos vežėjams skyrė 5000 leidimų, o Lenkijos - 9000 leidimų.

Prezidiumo posėdyje taip pat buvo pateikta informacija apie kolektyvinių sutarčių sudarymа įmonėse bei asociacijos įstatymo projektа, svarstyti asociacijos narystės klausimai bei asociacijos atstovybės Maskvoje planai.

Lina KARSOKAITė,
Asociacijos „Linava“ spaudos atstovė

DėL žALIOS KORTOS DRAUDIMO

Spalio 15 d. asociacijoje „Linava“ įvyko pasitarimas dėl Lietuvoje įsigaliojusio žalios kortos draudimo. Pasitarime dalyvavo Lietuvos Respublikos transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės draudimo biuro direktorius R. Križinauskas, šio biuro plėtros departamento direktorė R. Veselkienė, asociacijos „Linava“ prezidentas A. Kondrusevičius, viceprezidentas J. Grybauskas, generalinis sekretorius V. Gilys ir Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas.

Draudimo biuro atstovai informavo, kad nuo š. m. spalio 15 d. Lietuvos draudimo įmonės pradėjo platinti lietuviškas žaliаsias kortas. Teisę parduoti žaliosios kortos draudimo polisus turi 11 Lietuvos draudimo įmonių. įsigijus lietuviškа žaliаjа kortа, nesidraudžiant kitose šalyse, galima važiuoti į bet kuriа šiai organizacijai priklausančiа valstybę, su kuria buvo pasirašyta dvišalė sutartis. Tokių sutarčių dar nepasirašė Tunisas, Marokas ir Iranas.

žaliosios kortos sistemos šalių narių draudimo įmonės turi teisę pardavinėti draudimo polisus tik toms įmonėms, kurių transporto priemonės registruotos toje valstybėje. Todėl ir Lietuvos draudikai negali parduoti lietuviškos žaliosios kortos draudimo poliso įmonėms, kurių transporto priemonė registruota kitoje šalyje. Lietuvos vežėjai, kurie yra įkūrę įmones kitose valstybėse, pvz., Rusijos Federacijos Kaliningrado srityje, ir ten užregistravę savo transporto priemones, norėdami įsigyti žaliаjа kortа turi kreiptis į tos valstybės, šiuo atveju Rusijos, draudimo bendroves.

Iki šios dienos iš Lietuvos draudikų įsigyti kitų šalių žalios kortos draudimo polisai (pvz., lenkiški ar bulgariški) galios iki juose nurodytos datos.

Biuro atstovai pranešė, kad ir toliau bus privaloma draustis Lietuvos civilinės atsakomybės draudimu, ir užtikrino: kol galios dabartinės redakcijos Transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymas, bus taikoma 50 proc. nuolaida vietiniam civiliniam atsakomybės draudimui, jeigu vežėjas turės įsigijęs žaliаjа kortа.

Lietuvai įstojus į Europos Sаjungа, vietinio civilinės atsakomybės draudimo polisas galios visoje Europos Sаjungoje ir važiuojant į jos valstybes žalios kortos draudimo poliso nereikės. Jį reikės įsigyti tik keliaujant į kitas šalis, kurios yra žaliosios kortos sistemos narės.

LENKIJA PAPILDOMAI SKYRė 9000 LEIDIMų

Spalio 20-21 d. Vilniuje, Susisiekimo ministerijoje, įvyko Lietuvos ir Lenkijos derybos dėl papildomų leidimų skyrimo tarptautiniams vežimams automobiliais tranzitu per Lietuvos teritorijа.

Derybose dalyvavęs asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius „Vežėjų žinioms“ sakė, kad Lenkijos skiriamų leidimų kiekis visuomet buvo labai svarbus Lietuvos vežėjams, kadangi per Lenkijа keliauja didžioji dalis mūsų šalies kelių transportininkų. Po įvykusių derybų Lenkija Lietuvos vežėjams skyrė papildomai 9000 leidimų š. m. spalio-lapkričio mėn. Todėl lapkričio mėnesį turėtų įvykti kitas derybų etapas dėl papildomų leidimų skyrimo.

Daug dėmesio derybose buvo skirta ir alternatyviems krovinių vežimų būdams. Lenkijos delegacija siūlė paskubinti keltų linijos Klaipėda-ščecinas atidarymа. Kaip informavo Lietuvos susisiekimo ministerijos

valstybės sekretorius Alminas Mačiulis, politinis sprendimas dėl minėtos keltų linijos jau yra priimtas, liko tik pasirinkti operatorių. šiuo metu imamasi priemonių, kad keltų linija Klaipėda-ščecinas būtų atidaryta iki 2004 m. kovo 31 d. A. Kondrusevičiaus teigimu, keltų linija turi būti ekonomiškai patraukli vežėjui ir, jeigu Lenkijos pusė pasiūlys Lietuvai geras sаlygas, vežėjai bus linkę bendradarbiauti.

MASKVOJE - „LINAVOS“ ATSTOVYBė

Spalio 16 dienа Maskvoje, Povarskaja g. 29, J. Baltrušaičio name, asociacija „Linava“ atidarė pirmаjа savo atstovybę užsienyje. šventėje dalyvavo asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, Lietuvos Respublikos ambasados Rusijos Federacijoje ministras patarėjas ekonomikos klausimais Kęstutis Kudzmanas, Lietuvos vežėjai, svečiai iš Rusijos valstybės institucijų bei ASMAP ir BAMAP. Išsamų reportažа skaitytojams pateiksime artimiausiame žurnalo „Transporto pasaulis“ numeryje, o dabar siūlome pokalbį su „Linavos“ atstovybės Rusijoje direktoriumi Rimantu BUDREVIčIUMI.

Atstovybės atidarymo dienа drаsiai teigiame - esame visateisiai Rusijos Federacijos ūkio subjektai. Kа reiškia šis statusas gali suprasti tie, kam teko registruoti įmonę Maskvoje. Mes, birželio pradžioje pradėję tvarkyti dokumentus, tik antroje rugsėjo pusėje baigėme atstovybės teisinę registracijа.

Kartu su manimi dirba samdomas darbuotojas, tarptautinio transporto ekspertas Aleksanderis Sudakovas, taigi registruotis reikėjo ne tik Maskvos pramonės ir prekybos rūmuose, Valstybinėje registracijos palatoje, kur įmonė buvo įtraukta į valstybinį rejestrа, bet ir visose samdomam darbuotojui socialines garantijas užtikrinančiose institucijose - pensijų fonde, mokesčių inspekcijoje ir t.t.

Maskvoje įsikūrusi Lietuvos ambasada turi tris pastatus. Viename iš jų - J. Baltrušaičio name - jau anksčiau įsikūrė mūsų šalies aviacijos, geležinkelio, laivininkystės, statybos atstovai. Dabar greta jų pirmame aukšte 16 kv. m ploto kambarį nuomojasi ir asociacijos „Linava“ atstovybė. Turime porа kompiuterių, telefonus bei kitas kanceliariniam darbui reikalingas priemones. Tokių sаlygų pakanka atstovybei funkcionuoti.

Lietuvos vežėjai suinteresuoti stiprinti bendradarbiavimа su Rusija, tam ir pasitarnaus atstovybė. Jos pagrindiniai tikslai - teikti juridinę ir techninę pagalbа Lietuvos vežėjams, aktyviai bendradarbiauti su nacionalinėmis Rusijos vežėjų organizacijomis, Rusijos Federacijos valstybinėmis institucijomis, atstovauti asociacijos narių - Lietuvos vežėjų - interesams ir juos ginti Rusijoje.

Dabartiniame etape mums iškilo labai svarbus uždavinys - parengti Lietuvos vežėjams informacijа apie Rusijos Federacijos muitinės kodekso naujа redakcijа, šio dokumento taikymа praktikoje. Palankiai vertiname tai, kad šiame teisės akte apribojama muitininkų savivalė, atskirta vežėjo bei krovinio gavėjo teisinė atsakomybė.

Kitas konkretus žingsnis - įvyko susitikimas su Rusijos brokerių asociacijos atstovais. Jie labai suinteresuoti dirbti su Lietuvos vežėjais. Taigi mus suartina bendras tikslas - pagalba Lietuvos vežėjams.

Artimiausiu metu numatome pradėti bendradarbiauti su Rusijos logistikos ir stambiausiomis krovinių gabenimo kompanijomis. Gavome pageidavimų iš Lietuvos vežėjų, dirbančių Rusijos rinkoje, rasti naujų kontaktų ir verslo plėtros galimybių.

Dirbdami kartu su ASMAP kuriame įvairius projektus. Vienas iš jų - turėti bendrа atstovа Smolensko muitinės poste. Toks žmogus padėtų spręsti konkrečias vežėjų problemas pasienyje, padėtų aiškinantis praktikoje kylančius neaiškumus dėl naujojo muitinės kodekso taikymo.

Mūsų vežėjams aktuali ir techninė pagalba Rusijoje - kur kreiptis sugedus automobiliui arba patekus į avarijа. Ketiname parengti informacinį leidinį, kuriame būtų sukaupta informacija (su įmonių pavadinimais ir telefonais), į kokias artimiausias įmones galima kreipti važiuojant lietuviams įprastais maršrutais.

Rusijos vežėjai iš „Linavos“ atstovybės nori gauti teisinę konsultacijа apie ES teisės aktus ir jų taikymа.

Pažymėtina, kad iki oficialaus atstovybės atidarymo jau ne kartа teko pagelbėti Lietuvos bei Rusijos transporto įmonėms. Suteikdavome prašomа informacijа, patardavome, kokia institucija ar įmonė gali padėti išspręsti jų problemа. Džiaugiamės galėdami viešai paskelbti savo telefonus:

+70952030779, +70952088188,
el. paštas: arriva@one.lt.

Vidmantas KLIUKAS

PIRMOJI SPAUDOS KONFERENCIJA NAUJOJE ATSTOVYBėJE

Spaudos konferencijoje, vykusioje naujoje asociacijos atstovybėje Maskvoje, „Linavos“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius sakė, jog Lietuvai įstojus į Europos Sаjungа (ES), būtina sudaryti efektyvias tranzito per Lietuvа sаlygas ir pakankamas galimybes išnaudoti šiа padėtį. Pastaraisiais metais pastebima teigiama tendencija dėl vis didėjančios vežimų apimties tarp Rusijos ir Lietuvos.

Asociacija „Linava“ aktyviai bendradarbiauja su Rusijos vežėjų asociacija ASMAP, Rusijos Federacijos nacionaline muitinės brokerių asociacija, siūlydama naujas technologijas, supaprastinant krovinių gabenimа per sienas. „Pagrindinė užduotis - greitas tarptautinių krovinių pristatymas su muitinės kontrole“, - minėjo asociacijos prezidentas.

Europos Sаjungos plėtra atvers ir naujas kelių transporto tranzito galimybes. Vis sparčiau plėtojami prekybiniai santykiai tarp Europos ir Azijos leidžia daryti išvadas, kad pagrindiniai krovinių srautai tarp šių žemynų judės per Rusijos teritorijа einančiais transporto kori

doriais Rytų-Vakarų ir Pietų-šiaurės kryptimis. Daug šiuo metu kalbama ir dėl vadinamojo šilko kelio atnaujinimo. „Mes matome plačias galimybes išnaudojant kelių transportа ir gabenant krovinius tranzitu per Rusijа bei tokiu būdu išnaudojant Rusijos tranzito galimybes“, - akcentavo A. Kondrusevičius.

Spaudos konferencijoje asociacija „Linava“ pristatė ir Lietuvoje kuriamų logistikos centrų tinklа, kaip didelį ateities transporto sistemos potencialа, kuriuo būtina pasinaudoti. „Tai leis realizuoti labai efektyvius transportavimo proceso sprendimus ir sėkmingai naudotis sukurta logistikos centrų infrastruktūra ir kitų šalių vežėjams, taip pat ir Rusijos“, - pabrėžė A. Kondrusevičius. Spaudos konferencijoje buvo akcentuojamas Vilniaus logistikos centro, kuris būtų išsidėstęs tarp Vilniaus ir Baltarusijos pasienio, kūrimas. Prognozuojama, kad Vilnius, būdamas rytiniame būsimos Europos Sаjungos pasienyje, turi puikias perspektyvas pritraukti krovinių srautus iš ES ir NVS šalių. Kita vertus, siena su Baltarusija artimiausioje ateityje taps siena tarp NVS bei ES ir iš Rytų atvykstantys kroviniai bus paskirstomi ir sandėliuojami.

Lina KARSOKAITė

DėL DALYVAVIMO TIR GARANTINėJE SISTEMOJE

Papildomas ir griežtesnes sаlygas bei reikalavimus, susijusius su TIR procedūra, gali nustatyti kompetentingos susitariančiųjų šalių institucijos ir asociacijos, jeigu šios institucijos nenusprendžia kitaip.

Pagal asociacijos „Linava“ prezidiumo 2003 m. balandžio 30 d. patvirtintų Priėmimo ir dalyvavimo TIR garantinėje sistemoje bei šalinimo iš jos taisyklių 18 punktа, vežėjas kasmet iki lapkričio 1 d. asociacijos „Linava“ TIR departamentui privalo pateikti:

  • akcinės (uždarosios akcinės) bendrovės: praėjusių finansinių metų įmonės balansа, pelno-nuostolio ataskaitа, patvirtintus Valstybinės mokesčių inspekcijos ir apskaičiuotus pagal įmonės balansа likvidumo (mokumo) rodiklius;
  • individualios įmonės: pajamų deklaracijа, patvirtintа Valstybinės mokesčių inspekcijos bei įmonės likvidumo (mokumo) rodiklius, apskaičiuotus pagal įmonės pajamų deklaracijа;
  • vežėjai, kurių įmonėms pagal įstatymа privaloma atlikti auditа, - praėjusių finansinių metų audito išvadas;
  • raštа iš vežėjo įmonės apie visus akcininkus, nurodant jų vardus, pavardes, asmens kodus bei turimų akcijų kiekį (procentais arba skaičių);
  • raštа, patvirtintа vežėjo įmonės vadovo parašu ir apvaliu antspaudu, kuriame nurodomi ne daugiau kaip 3 įmonės darbuotojai, įgalioti pirkti TIR knygeles (nurodomi šių darbuotojų vardai, pavardės, parašų pavyzdžiai, asmens kodai bei pridedamos valstybinio socialinio draudimo pažymėjimų kopijos);
  • pažymа, kad vežėjas neturi nesumokėtų Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos administruojamų mokesčių (įskaitant baudas ir delspinigius), arba jų mokėjimas atidėtas (išieškojimas sustabdytas) teisės aktų nustatyta tvarka bei per paskutinius vienerius metus (iki kreipimosi į teritorinę valstybinę mokesčių inspekcijа dienos) nenustatytas nė vienas mokesčių įstatymų pažeidimas, nurodytas Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo (žin., 1995, Nr.61-1525) 49 straipsnyje, išskyrus pažeidimа, dėl kurio vyksta mokestinis ginčas;
  • pažymа, kad įmonė neturi nesumokėtų muitinės administruojamų mokesčių (įskaitant baudas ir delspinigius) arba jų mokėjimas atidėtas (išieškojimas sustabdytas) teisės aktų nustatyta tvarka, neturi įsiskolinimų muitinei bei per paskutinius vienerius metus (iki kreipimosi į teritorinę muitinę dienos) nenustatyta muitinės procedūrų, kitų muitinės sankcionuotų veiksmų atlikimo tvarkos arba kitų teisės aktų, už kurių įgyvendinimа atsakinga muitinė, pažeidimų;
  • pažymа iš Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo (VSDF) valdybos teritorinio skyriaus dėl vežėjo įsiskolinimų „Sodros“ biudžetui.

Asociacijos „Linava“ TIR departamentas, atsižvelgdamas į galimybes gauti pažymas laiku, pasiūlė Muitinės departamentui, Valstybinei mokesčių inspekcijai bei Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo (VSDF) valdybai supaprastinti pažymų dėl įmonių įsiskolinimo išdavimа. Asociacijos „Linava“ TIR departamentas iki lapkričio 1 d. elektroniniu paštu pateiks teritorinėms muitinėms, mokesčių inspekcijoms ir Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo (VSDF) valdybai sаrašа, kuriame bus nurodyti visi asmenys, kuriems, remiantis lapkričio 1 d. duomenimis, buvo išduotas TIR procedūros vykdytojo leidimas. Teritorinėms muitinėms, mokesčių inspekcijoms ir Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo (VSDF) valdybai pateikus pažymas apie vežėjų įmonių įsiskolinimа Lietuvos biudžetui, vežėjams nebereikės kreiptis į šias įstaigas dėl pažymų išdavimo.

Tikimės, kad TIR departamento pastangos supaprastins dalyvavimo TIR garantinėje sistemoje reikalavimus. Apie gautа atsakymа iš minėtų įstaigų asociacijos „Linava“ nariai bus informuoti nedelsiant.

Heliodoras GIEDRYS,
TIR departamento direktorius

PASIKEITė LENKIJOS VALSTYBINėS KELIų INSTITUCIJOS ADRESAS

Lenkijos vežėjų asociacija ZMPD pranešė, jog pasikeitė Vyriausiosios valstybinių kelių ir automagistralių direkcijos, į kuriа reikia kreiptis norint gauti leidimа maksimalius svorius ir matmenis viršijančioms transporto priemonėms, adresas. Taip pat nurodė direkcijos interneto svetainę, kurioje galima rasti prašymo gauti leidimа formа lenkų ir anglų kalbomis.

šiа informacijа galite rasti asociacijos „Linava“ interneto svetainės Transporto žinyne (nuoroda „Informacija“): Lenkija//Krovininis transportas// Sunkiasvoriai ir negabaritiniai kroviniai.

NAUJI KELIų MOKESčIAI VOKIETIJOJE DAR NEįSIGALIOS

Tarptautinė vežėjų sаjunga (IRU), remdamasi Vokietijos bendrovės „Toll Collect“ ir Vokietijos transporto ministro p. Stolpės pranešimu, informavo, kad naujoji kelių mokesčių sistema Vokietijoje nebus įvesta nuo 2003 m. lapkričio 2 d., kaip buvo skelbta anksčiau. Tiksli data kol kas dar nenustatyta.

IRU užtikrino, kad patikimai veikianti ir per palydovа valdoma OBU sistema bus įmontuota visose to pageidaujančių vežėjų transporto priemonėse. Taip bus užkirstas kelias galimai diskriminacijai pirminiame kelių mokesčių rinkimo etape.

NAUJI KELIų MOKESčIų TARIFAI čEKIJOJE

čekijos vežėjų asociacija „CESMAD Bohemia“ pateikė naujus kelių naudotojų mokesčio tarifus, kurie įsigalios nuo 2004 m. sausio 1 d.

šiа informacijа galite rasti asociacijos „Linava“ interneto svetainės Transporto žinyne (nuoroda „Informacija“): čekija//Keleivinis transportas//Rinkliavos/kelių naudotojų mokesčiai

DėL HEGYESHALOM TERMINALO NAUDOJIMO

Vengrijos vežėjų asociacija ATRH pranešė, jog derybose tarp valdžios ir vežėjų atstovų pasiekta, kad ateityje Hegyeshalom terminalo, esančio Austrijos ir Vengrijos pasienyje, naudojimas nebus privalomas. Muitinės vadovybė, dalyvavusi pasitarimuose, sutiko įgyvendinti priemones, pagreitinsiančias muitinės procedūras.

NAUJIENA NAUDOJANTIEMS „PETROPROFIT“ KORTELES

Pranešame, jog pasirašius priedа prie prekybinio bendradarbiavimo sutarties tarp Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ ir Lenkijos bendrovės „Orlen Petroprofit“, nuo šiol vienos „Petroprofit“ kortelės limitas degalams pilti per parа sudarys 800 l (vietoje anksčiau buvusių 600 l), o sаskaitų už pirktus degalus ir suteiktas plovyklos paslaugas apmokėjimo atidėjimas pratęstas iki 21 dienos (vietoje anksčiau buvusių 14).

Informacijos ir IT skyrius

"Vežėjų žinios"
Spalis Nr. 20 (56)

"Linava" informuoja

Naujienos

IRU aktualijos

TIR operacijų užbaigimas Ukrainoje

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Pravartu žinoti

Naujienos

Valstybės sienos apsaugos tarnyba

Atidaryta nauja Kudirkos Naumiesčio užkarda

Vž informacija

2004-ųjų „Metų sunkvežimis“ ir „Metų venas“

įkurtuvės Pirklių gatvėje

Lenkija grаžina PVM

Vilniečiams siūlomas „Volvo 7000“

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams