Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

KRONIKA

GRUODIS

Gruodžio 4 d. Eilinis asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdis Gruodžio 15 d. Pasirašytas asociacijos „Linava“ ir Lietuvos muitinės departamento prie LR finansų ministerijos susitarimas dėl TIR knygele įformintų muitinės procedūrų bei išduotų transporto priemonių tinkamumo liudijimų duomenų teikimo kompiuterinėse laikmenose. Gruodžio 17 d. Asociacijos „Linava“ organizuotas naujojo Rusijos Federacijos muitinės kodekso, kuris įsigalioja nuo 2004 m. sausio 1 dienos, pristatymas Gruodis Asociacija „Linava“, vykdydama PVM grаžinimа iš Lenkijos Respublikos, Lietuvos transporto įmonėms grаžina 700 000 zlotų (600 000 litų) PVM mokesčio. Dėl tokios sumos grаžinimo sprendimа priėmė Lenkijos valstybinė mokesčių inspekcija. Gruodis Lietuvos prekybos, pramonės ir amatų rūmų (LPPAR) asociacija apdovanojo Lietuvos nacionalinę vežėjų automobiliais asociacijа „Linava“ už lyderystę plėtojant šalies logistikos verslа ir asocijuotų struktūrų veiklа, paslaugas transporto įmonėms.

Lietuva

Dvišaliuose muitinės postuose nebus įforminamos tranzito procedūros.

Nuo 2004 m. sausio 1 d. dvišaliuose muitinės postuose Baltarusijos ir Rusijos pasienyje nebus įforminamos muitinio tranzito procedūros gabenant prekes su bendrojo dokumento tranzito rinkiniu ir TIR knygele. Muitinio tranzito procedūros nebus įforminamos Adutiškio, Eišiškių, Krakūnų, Latežerio, Papelekio, Tverečiaus bei Sudargo kelio postuose.

Lietuvos muitinė, rengdamasi darbui vieningoje Europos Sаjungos muitų teritorijoje, nuo 2004 sausio 1 d. nacionalinio tranzito kontrolei pradės naudoti Naujаjа kompiuterizuotа tranzito sistemа (NCTS). šios sistemos programinės įrangos diegimui keliami griežti reikalavimai. Per Lietuvos ir Baltarusijos bei Lietuvos ir Rusijos pasienyje esančius dvišalius muitinės postus gabenama nedaug krovinių, postų infrastruktūra neatitinka reikalavimų, keliamų NCTS programinės įrangos diegimui.

Lietuva

Vežėjai, eksploatuojantys naujas, mažiau teršiančias aplinkа transporto priemones, mokės mažesnį mokestį už aplinkos teršimа. Tai numatyta Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimа įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimuose, kuriems pritarta 2003 gruodžio 24 d.

Automobiliams, turintiems variklį, atitinkantį Euro 4 reikalavimus, nustatomas mokesčio koregavimo koeficientas 0,2.

Tokie reikalavimai atitinka Europos Sаjungos Baltosios knygos dėl transporto politikos laikotarpiu iki 2010 metų nuostatas, numatančias teikti pirmenybę palankesniam aplinkai transportui.

Belgija

Belgijos vežėjų asociacijos FEBETRA ir FBAA informavo, jog nuo 2004 sausio 1 d. krovininėms transporto priemonėms, kurių didžiausias leistinas svoris virš 7,5 t, lyjant lietui draudžiama lenkti. Minėtas draudimas taikomas automagistralėse bei keliuose su mažiausiai keturiomis eismo juostomis (su skiriamаja juosta arba be jos). Minėtas draudimas netaikomas lenkiant lėtaeigėms transporto priemonėms skirta juosta važiuojančias transporto priemones bei lenkiant žemės ūkio traktorius.

Taip pat pranešama, jog nuo 2004 sausio 1 d. važiuojant žiedine sankryža taikomi tokie reikalavimai: įvažiuojant į žiedа posūkio rodyti nereikia, tačiau, jį privaloma rodyti išvažiuojant iš žiedo.

Kazachstanas

Kazachstano vežėjų asociacija „Kazato“ pranešė apie leidimų sistemos pasikeitimus Kazachstane. Vadovaujantis 2003 gruodžio 24 d. ministerijos nutarimu Nr. 1306, leidimai daugiau nebebus išduodami pasienio postuose. Vežėjai, kuriems reikalingi leidimai įvažiuoti arba išvažiuoti iš Kazachstano, turi kreiptis į kompetentingа savo šalies institucijа (Lietuvoje į Valstybinę kelių transporto inspekcijа), kuri ir išduos Kazachstano leidimus. Tai reiškia, jog vežėjams iš šalių, kurios su Kazachstanu nėra sudariusios tarpvalstybinių sutarčių dėl keitimosi leidimais, nebus leista įvažiuoti į Kazachstanа. Remiantis tuo pačiu nutarimu, užsienyje registruotoms krovininėms transporto priemonėms taikomas sumažintas tranzito mokestis, t. y. ne 176 JAV doleriai, o 58 JAV doleriai.

Taip pat informuojame, kad sunkiasvorių ir negabaričių krovinių vežimas Kazachstano teritorija draudžiamas, išskyrus tuos atvejus, kai gabenami nedalomi sunkiasvoriai ir negabaričiai kroviniai.

Baltarusija

Baltarusijos Respublikos ambasados Konsulinis skyrius pranešė, jog nuo 2004 sausio 15 d. už vizų išdavimа bus galima atsiskaityti litais arba eurais.

1. Neskubus vizos išdavimas - 35 EUR

2. Vizos išdavimas per 2 darbo dienas - 60 EUR

3. Vizos išdavimas per 1 darbo dienа - 70 EUR

Ambasada nustatė tokį lito ir euro santykį : 1 EUR = 3.50 Lt

Pateikiant dokumentus vizoms į Rusijа gauti, paso kopija turi būti padidinta per visа A4 formato lapа.

Lenkija

Lenkijos Respublikos Valstybinė mokesčių inspekcija informavo, kad Lenkijoje kuro degalinės „Mostki Stacja Paliw“ oficialiai nėra. Prašome įmones, kurios Lenkijos Respublikoje degalus perkate už grynus pinigus, įspėti vairuotojus, kad šioje degalinėje kuro nepirktų. Minėtos degalinės išduotos sаskaitos faktūros yra negaliojančios ir pagal jas nebus grаžinamas PVM.

Baltarusija

Baltarusijos Respublikos ambasados Konsulinis skyrius pranešė, jog mokestis už vizų išdavimа bus imamas JAV doleriais, o ne litais arba eurais kaip buvo pranešta anksčiau.

Rusija

IRU atstovybė Maskvoje informuoja, kad nuo 2004 m. sausio 1 d. Rusijos Federacijos teritorijoje numatytos nuobaudos už privalomo civilinės atsakomybės draudimo poliso neturėjimа. Baudos dydis - nuo 500 iki 800 Rusijos rublių.

Prancūzija

Nacionalinis kelių informacijos centras (CNIR) informavo, jog po audrų Prancūzijos pietuose uždaryti kai kurie užlieti regioniniai ir nacionaliniai keliai, esantys Alsace, Bourgogne, Champagne Ardenne, Lorraine ir Franche-Comte regionuose.

Detalesnę informacijа galima rasti Nacionalinio kelių informacijos centro interneto svetainėje:

www.bison-fute.equipement.gouv.fr

Jungtinė Karalystė

Kaip informavo Lietuvos Respublikos ambasada Jungtinėje Karalystėje, pastaruoju metu vėl padažnėjo atvejai, kai krovininiuose automobiliuose vežami nelegalūs imigrantai (sausio mėnesį užfiksuoti jau du su Lietuvos vežėjais susiję atvejai).

Kartu primename, jog JK Vidaus reikalų ministerijos vežėjams skirta informacija pateikiama ministerijos interneto svetainėje:

www.homeoffice.gov.u

(žr.: „Immigration and Nationality“ / „Tourism and Carriers’ Information“)

Vengrija

Vengrijos vežėjų asociacija ATRH informavo, jog dėl remonto darbų Vengrijos ir Kroatijos pasienio postas Dravaszabolcs (Vengrija) - Donji Miholac (Kroatija) bus uždarytas nuo 2004 sausio 15 d. iki 2004 spalio 30 d.

Sunkiasvorės transporto priemonės (netaikant jokių svorio apribojimų) nukreipiamos į šiuos Vengrijos ir Kroatijos pasienio postus: Terezino (Vengrija) - Polje (Kroatija), Udvar (Vengrija) - Knezevo (Kroatija) bei Letenye (Vengrija) - Gorican (Kroatija).

Dėl tranzito procedūros

Nuo 2004 m. sausio 1 d. Baltarusijos ir Rusijos pasienio dvišaliuose Adutiškio, Eišiškių, Krakūnų, Latežerio, Papelekio, Tverečiaus bei Sudargo kelio postuose neforminamos muitinio tranzito procedūros, gabenant prekes su bendrojo dokumento tranzito rinkiniu ir TIR knygele.

Lietuvos muitinė, rengdamasi darbui vieningoje Europos Sаjungos muitų teritorijoje, nuo 2004 sausio 1 d. nacionalinio tranzito kontrolei pradėjo naudoti naujаjа kompiuterizuotа tranzito sistemа (NCTS). šios sistemos programinei įrangai diegti keliami griežti reikalavimai. Per Lietuvos ir Baltarusijos bei Lietuvos ir Rusijos pasienyje esančius dvišalius muitinės postus gabenama nedaug krovinių, postų infrastruktūra neatitinka reikalavimų, keliamų NCTS programinei įrangai diegti.

Muitinio tranzito procedūros nuo 2004 m. sausio 1 d. Lietuvos ir Baltarusijos pasienyje įforminamos Lavoriškių, Medininkų, šalčininkų bei Raigardo kelio postuose, Lietuvos ir Rusijos pasienyje - Nidos, Panemunės bei Kybartų kelio postuose.

Mažesnis mokestis

už aplinkos teršimа

Vežėjai, eksploatuojantys naujas, mažiau teršiančias aplinkа transporto priemones, mokės mažesnį mokestį už aplinkos teršimа. Tai numatyta Vyriausybės nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos mokesčio už aplinkos teršimа įstatymo įgyvendinimo“ pakeitimuose, kuriems pritarta 2003 m. gruodžio 24 d. Automobiliams, turintiems variklius, atitinkančius Euro 4 reikalavimus, nustatomas 0,2 mokesčio koregavimo koeficientas. Tokie reikalavimai atitinka Europos Sаjungos Baltosios knygos dėl transporto politikos iki 2010 m. nuostatas, numatančias teikti pirmenybę palankesniam aplinkai transportui.

Naujas Rusijos Federacijos

muitinės kodeksas žada permainas

Nuo šių metų pradžios įsigaliojo naujas Rusijos Federacijos muitinės kodeksas, kuris, anot Rusijos muitinės pareigūnų, visiškai atitinka tarptautinius Pasaulio muitinių organizacijos reikalavimus. Naujai Rusijos Federacijos muitinės kodekso, kurio svarstymas truko 4 metus, redakcijai Rusijos Federacijos Taryba vienbalsiai pritarė 2003 m. balandžio 25 dienа.

Naujoje redakcijoje yra apibrėžiamos muitinės procedūros, jų atlikimas, muito mokesčių išieškojimas, muitinės kontrolė, muitinės institucijos, jų struktūra, veikimas. Asociacija „Linava“ savo nariams praėjusių metų pabaigoje surengė Muitinės kodekso pristatymа, kuriame dalyvavo RF valstybinio muitinės komiteto Teisinės valdybos viršininko pavaduotojas Maratas Faizulinas, Vyriausiosios muitinės kontrolės organizavimo valdybos viršininko pavaduotojas Andrejus Korovinas, Kvotos ir muitinės tyrimų valdybos skyriaus viršininkė Olga Urozovskaja ir Tarptautinės kelių transporto sаjungos IRU atstovybės Maskvoje vyriausiasis muitinės klausimų ekspertas Arkadijus šmeliovas.

šie pareigūnai pristatė pagrindines naujojo RF muitinės kodekso nuostatas, muitinės kontrolės organizacijа, RF administracinių pažeidimų kodekso subtilybes bei pateikė naujausius TIR konvencijos taikymo duomenis.

Pokyčiai ir nuostatos

Visų pirma reikia pažymėti, kad Tarptautinės sutartys turi pirmenybę prieš valstybinius įstatymus, t.y. jeigu tarp jų kyla prieštaravimas, turi būti taikomos tarptautinių konvencijų nuostatos.

Vienas iš aktualiausių pristatyme nagrinėtų klausimų - kokie pagrindiniai pakeitimai, susiję su vežėjo atsakomybe, apibrėžti naujame RF muitinės kodekse. RF VMK muitinės pareigūnai minėjo pagrindinį principа: vežėjas atsako už pažeidimа tose ribose, kurios nustatytos tarptautinių sutarčių. Vežėjo atsakomybė apima krovinio pristatymа iki muitinės, o gavėjo kompetencijos ribos - atsakomybė už procedūras ir dokumentacijа, susijusiа su krovinio pristatymu iki nurodytos paskirties vietos. Anot pareigūnų, vežėjas atsakingas už transporto dokumentus, jis nėra atsakingas už komercinius dokumentus, jeigu pats nėra su jais susijęs. Be to, jeigu fiksuojamas pažeidimas, susijęs su krovinio siuntėjo-gavėjo kompetencija, tai krovinys iškraunamas į laikino saugojimo sandėlį ir vežėjas yra paleidžiamas. Iki šiol vežėjas dažniausiai būdavo laikomas muitinėje.

Vežėjui taip pat neprivalu žinoti smulkiа krovinio specifikacijа. Pvz., už sаskaitoje faktūroje nurodytus finansinius duomenis vežėjas neatsako, nes tai yra siuntėjo-gavėjo kompetencijos ribos. Tačiau visada reikia turėti omeny rizikos sumažinimа, nes tam tikra rizika, vežėjui gabenant krovinį, visada egzistuoja. Todėl vežėjas, priimdamas krovinį, turėtų atkreipti dėmesį į krovinio turinio vietų ar pakuočių kiekį. RF VMK pareigūnai minėjo, kad siekiama keisti tokiа praktikа, kai vežėjas būdavo atsakingas už krovinio turinį.

Naujas RF muitinės kodeksas turėtų supaprastinti muitinės procedūrų atlikimа pasienyje. Sukonkretinta sienos kirtimo technologija, t.y. nustatytas tam tikras konkretus laikas, per kurį vežėjas turi kirsti sienа. Maksimalus dokumentų patikrinimo laikas - 2 valandos. Jeigu nustatomas pažeidimas, muitinės institucijos gali reikalauti prekes iškrauti į laikinojo saugojimo sandėlį tik iškėlus bylа dėl administracinio pažeidimo. Tokiu būdu apribojama muitinės taisyklių interpretacija.

Naujame RF muitinės kodekse išvardintas sаrašas dokumentų, kurių pasienio punkte turi teisę reikalauti muitinės pareigūnai, o vežėjas privalo pateikti muitinės kontrolei. Tokia pati tvarka bus taikoma ir vidaus muitinėse. Reikalauti kodekse nenurodytų dokumentų muitinės institucijos neturi teisės, todėl numatytas šiek tiek ilgesnis sаrašas dokumentų, kurių galima reikalauti išskirtiniais atvejais ir tik raštišku kontroliuojančių institucijų reikalavimu.

Naujoje redakcijoje tranzitui numatytas maksimalus laikas (1 mėn. - 2 000 km). Pratęsti laikа galima tame regione, kur prekė yra fiziškai: būtina kreiptis į atitinkamas artimiausias muitinės institucijas vienos paros laikotarpiu, pateikti motyvuotа prašymа.

Naujame RF muitinės kodekse numatyta galimybė importuotojams pateikti muitinės deklaracijа prieš prekėms ir transporto priemonėms atvykstant į RF muitų teritorijа. Tačiau tarp kitų dokumentų turi būti pateikiami transporto dokumentai arba jų kopijos.

Atsakydami į klausimа apie prekės nepristatymа vagystės atveju, RF VMK pareigūnai minėjo, kad negali būti vienareikšmiško atsakymo. Pavyzdžiui, jeigu užpuolė banditai, tai šiuo atveju vežėjo atsakomybės nėra. Vagystės atveju tai gali būti traktuojama kaip vairuotojo išsiblaškymas ir priemonių nesiėmimas kroviniui išsaugoti. Avarijos atveju yra nustatyta atitinkama procedūra. Gaisro atveju - gali būti vertinama kaip atsakomybės nebuvimas. Bet visa tai vertinama kiekvienu atveju konkrečiai.

RF VMK pareigūnai pabrėžia, kad TIR procedūra Rusijos Federacijoje veikia pagal TIR konvencijа ir jokių didelių pasikeitimų šioje srityje nenumatoma. Anot RF VMK, šiuo metu Rusijos Federacijoje keičiama elektroninė muitinio deklaravimo sistema ir siekiama, kad visuose pasienio punktuose ji būtų ta pati, t.y. kad vežėjas, įvažiavęs pro vienа punktа, galėtų sugrįžti per kitа.

Muitinės veiksmų

apskundimo sistema

Muitinės institucijų apskundimo sistema taps efektyvesnė ir paprastesnė, prognozuoja RF VMK atstovai. Nuostatos dėl atsakomybės už muitinės taisyklių pažeidimus yra RF administracinių pažeidimų kodekse. Apskundimo tvarka numatyta ir naujame RF muitinės kodekse.

Pagal administracinių pažeidimų kodeksа, skundas gali būti paduotas per 10 parų nuo protokolo surašymo aukštesnei Muitinės institucijai ar jos pareigūnui. Skundas taip pat gali būti pateiktas teismui. Jeigu skundas pirma pateikiamas Muitinės institucijai, tai vėliau jį galima pateikti ir teismui. Jeigu skunde nurodytos aiškios priežastys, sprendimas turi būti priimtas per 10 dienų.

Jeigu norima pateikti skundа dėl muitinės institucijos priimto sprendimo, jis pateikiamas dar aukštesnei muitinės institucijai ir tam skiriamos 3 dienos. Pateiktas skundas turi būti peržiūrėtas per 10 dienų ir jį nagrinėjant turi dalyvauti asmuo, pateikęs pretenzijа. Vėliau sprendimo kopija atiduodama skundа padavusiam asmeniui arba jo įgaliotiems asmenims. Minėtа sprendimа taip pat galima apskųsti teismui.

RF muitinės kodeksas numato ir savarankiškа apskundimo procedūrа, tam numatytos dvi tvarkos. Pirma, supaprastinta, tvarka susijusi su vežimais per sienа. Speciali supaprastinta muitinės institucijų ir jų pareigūnų sprendimų apskundimo tvarka taikoma, kai vienos transporto priemonės prekių muitinė vertė neviršija 1,5 mln. rublių. Esant konfliktinei situacijai, skundas nedelsiant žodiškai perduodamas aukštesnio rango muitinės institucijos pareigūnui ar posto viršininkui. Skundas iš karto peržiūrimas, sudaromas aktas, kuriame pateikiami visi duomenys ir pridedamas sprendimas. Tokį dokumentа pasirašo ir muitinės institucija, ir asmuo, kuris kreipėsi. Skundas taip pat gali būti paduodamas ir įprasta tvarka.

Antroji tvarka sudaro galimybes asmeniui, manančiam, kad jo teisės pažeistos, apskųsti muitinės institucijų ar jų pareigūnų sprendimus bendra tvarka, kreipiantis raštu. Pagal bendrа tvarkа skundas paduodamas rašytine forma, kur nurodomas muitinės pareigūno ir asmens, paduodančio skundа, vardas, pavardė, pareigos. Nėra būtina prie skundo pridėti papildomus dokumentus, įrodančius padėtį, tačiau juos galima pateikti. Tokio tipo skundas peržiūrimas per 3 mėnesius.

Skundas, esant pretenzijai, gali būti paduotas teismui, arbitražiniam teismui bei muitinei. Jeigu skundas paduodamas vienu metu į minėtas instancijas, tai pirmiausia jį peržiūrės teismas. Bet kuriuo metu skundа paduodantis asmuo gali atšaukti jį, tačiau tai turi padaryti iki sprendimo priėmimo. Atsiėmus skundа, vėliau galima jį paduoti dar kartа per 1 mėnesį. Galimas ir termino pratęsimas, bet ne ilgiau kaip 1 mėnesį. Sprendimas vykdomas per 10 dienų, pvz. disciplinos nuobauda pareigūnui, finansinė atsakomybė.

RF valstybinio muitinės komiteto pareigūnai akcentavo, kad, esant pretenzijai, vežėjai turi naudotis suteikiamomis teisėmis ir ginti savo teisėtus interesus.

Pažeidimų skaičius

kardinaliai sumažėjo

Kalbėdama apie naujа Rusijos muitinės kodeksа, RF valstybinio muitinės komiteto Kvotos ir tyrimų valdybos skyriaus viršininkė O. A. Urozovskaja pirmiausia pažymėjo, kad per šiuos metus kardinaliai sumažėjo Lietuvos vežėjų padarytų pažeidimų skaičius Rusijos Federacijoje. Per 2003 metų 10 mėnesių Rusijos Federacijos teritorijoje iš viso užfiksuota 12 Lietuvos vežėjų pažeidimų, iš kurių 3 atvejai - patvirtintos pretenzijos, 8 - dar ginčytini. Užfiksuoti pažeidimai susiję su krovinio nepristatymu.

Iš visų Rusijoje fiksuotų pažeidimų Lietuvos vežėjų „indėlis“ - 0,023 proc. RF valstybinio muitinės komiteto pareigūnai pripažino, kad kardinaliai sumažėjęs pažeidimų skaičius - tai ir asociacijos „Linava“ veiklos nuopelnas vykdant griežtа TIR sistemos kontrolę.

RF valstybinio muitinės komiteto duomenimis, 2003 metais per 10 mėnesių Rusijos Federacijos teritorijoje užfiksuota 1 500 įvairių valstybių vežėjų pažeidimų (2002 metais - 3 180). Pastebėta, kad Rusijos Federacijoje nors ir nedaug, bet daugėja maršruto, tranzito laiko pažeidimų.

"Transporto pasaulis"
Sausis Nr. 1 (37)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Problemos sprendimas: du vilkikai keičia tris

Knygos

MOKSLINėS PRODUKCIJOS GAUSėJA

Pagaminta Lietuvoje

AUTOVEžIAI Iš… MARIJAMPOLėS

Patirtis

ROMASTA oficialusis „ContiTech“ atstovas

Stambiu planu

VITO - mažoji „Mercedes-Benz“

Svečiuose

Transporto politikos ir informacijos departamentas

Sveikiname!

JEIGU LAIMė - TOBULAI ATLIKTAS DARBAS…

Užsienyje

Piešinys ant vilkiko

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Aistros dėl degalų kainų

NAUJA EUROPOS SАJUNGOS INICIATYVA DėL KELIų APMOKESTINIMO

RAUSVAS POPIERėLIS ARBA KAIP EUROPOS SАJUNGA KOVOS SU NELEGALIAI DIRBANčIAIS

Keleivinis transportas

KAUNO VISUOMENINIAM TRANSPORTUI 70

TARėSI DIDžIųJų KELEIVIų VEžėJų įMONIų VADOVAI

Vežėjo kalendorius

Vasaris

Technika

DėMESIO! PADANGA LEIDžIA ORА!

UNIFIKACIJA PLIUS ELEKTRONIKA

Teisė

Juridinių asmenų registras

Sveikata

ALUTį GėRIAU…

Muziejus

ALBIONAS... iš Amsterdamo