Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Asociacijos prezidiumo posėdis

Liepos 15 d. asociacijos „Linava“ būstinėje įvyko prezidiumo posėdis, kuriame buvo aptarta per dešimt klausimų.

Prezidiumo nariai pritarė prezidiumo darbo reglamento pataisoms ir papildymams bei įpareigojo Teisinių ir organizacinių reikalų komitetа iki lapkričio mėn. parengti esminius reglamento pakeitimus.

Per posėdį buvo aptartos ir patvirtintos Krovininio transporto ir Keleivinio transporto tarybų bei TIR ir muitų komiteto, Finansų ir biudžeto, Teisinių ir organizacinių reikalų, Ryšių su užsienio šalimis, Darbo su nariais ir socialinių reikalų komitetų sudėtys. Taip pat sudarytos ir patvirtintos asociacijos dukterinių įmonių „Linavos“ servisas ir „Linavos“ mokymo centras valdybos. Artimiausiu metu šių įmonių valdybos išsirinks pirmininkus.

Iš viso asociacijos tarybų ir jų sekcijų bei komitetų veikloje pakviesta dalyvauti per 40 vežėjų iš visų šalies regionų.

Be to, prezidiumas aptarė ir pritarė informacijos bei kitų duomenų banko vežėjams sudarymo projektui.

Kadangi per XIV asociacijos kongresа šiaulių regiono atstovas į prezidiumа nebuvo išrinktas, prezidiumas nutarė, jog į kitus posėdžius stebėtojo teisėmis bus kviečiamas šiaulių vežėjų klubo prezidentas Artūras Grigaliūnas, kad informacija operatyviau pasiektų šio regiono vežėjus.

Liepos 14 d. asociacijoje įvyko Darbo su nariais ir socialinių klausimų komiteto bei Teisinių ir organizacinių reikalų komiteto posėdžiai.

Naujai sudarytas Darbo su nariais ir socialinių klausimų komitetas, kuriam vadovauja asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius, buvo susirinkęs pirmа kartа. Per šio komiteto posėdį buvo aptartos dvi komiteto veiklos kryptys: kaip didinti asociacijos patrauklumа esamiems ir potencialiems nariams bei kaip būtų dirbama su galimai atsirasiančiomis vežėjų profesinėmis sаjungomis.

Anatolijus Jakimova

LIETUVA

į asociacijа „Linava“ kreipėsi vežėjai, nusiskųsdami dėl to, kad gabenant augalinės kilmės prekes iš jų imami mokesčiai už atliktа fitosanitarinę kontrolę, tačiau sаskaita faktūra išrašoma gavėjo vardu, nurodant gavėjo rekvizitus.

Asociacija „Linava“ aiškinasi dėl mokėjimų pagrįstumo, kai tokios kilmės prekės nėra importuojamos į Lietuvos Respublikа arba eksportuojamos iš Lietuvos Respublikos, o gabenamos iš trečiosios šalies į bet kuriа ES šalį per Lietuvа.

Raginame vežėjus, kurie susidūrė su panašiais atitinkamų pareigūnų veiksmais, kreiptis į asociacijа adresu: valerija@linava.lt arba faksu 2786517.

UKRAINA

Nuo 2004 07 07 Lietuvos Respublikos piliečiai, turėdami galiojančius kelionės dokumentus, įvažiuoja į Ukrainos teritorijа, išvažiuoja iš jos, vyksta per jа tranzitu ir laikinai būna joje be vizų iki 90 dienų per 6 mėnesių laikotarpį, skaičiuojamа nuo pirmojo įvažiavimo dienos.

KROATIJA

Kroatijos vežėjų asociacija Transportkomerc informavo apie taikomas griežtas Kroatijos muitinės kontrolės priemones importuojamoms ir vežamoms tranzitu per Kroatijа šioms prekėms:

• tekstilės gaminiams;

• odinėms prekėms (rankinėms, piniginėms, diržams bei panašiems gaminiams).

šios priemonės nėra taikomos vežamoms prekėms tranzitu per Kroatijа su TIR knygele.

RUMUNIJA

Rumunijos vežėjų asociacija UNTRR informavo, jog nuo 2004 m. liepos 10 d. 00.00 val. nebeapmokestinamas rinkliavomis N3A/N22C keliuose esantis Fetesti-Cernavoda tiltas.

GRAIKIJA

Atėnų olimpinių žaidynių informacijos centras keleivių vežėjams pateikė šiа informacijа:

Olimpinių žaidynių metu patekti į Olimpinių varžybų vietа galima bus tik viešuoju transportu.

žiūrovams, atvykstantiems autobusu, reikės laikytis šių priemonių:

žiūrovams, vykstantiems link Park and Ride:

Keleiviai privalės išlipti/įlipti į autobusus už Park and Ride ribų tose vietose, iš kurių galės įlipti į „Olimpic“ autobusа, važiuojantį link Park and Ride varžybų vietos.

Park and Ride sudaro šios varžybų vietos:

• Markopoulo (jojimo rungtis ir šaudymas);

• Schinias (irklavimas, kanojos/baidarės);

• Parnitha (kalnų dviratis (motociklas));

• Kaftanzoglio (futbolas - Thessaliniki miestas);

• Pampeloponnisiako stadionas (futbolas - Patras miestas)

• Pankritio stadionas (futbolas - Heroklion miestas);

• Panthessaliko stadionas (futbolas - Volos miestas).

žiūrovams, vykstantiems į kitas varžybų vietas:

Keleiviai privalės išlipti/įlipti į autobusus sustojimo vietose, esančiose arčiausiai varžybų vietos. Papildomа informacijа galima rasti interneto svetainėje www.athens2004.com/transport, nuorodoje „spectator transport“.

Graikija

Graikijos vežėjų asociacija OFAE pateikė informacijа apie vežimus Olimpinių žaidynių metu.

Olimpinių žaidynių metu į Olimpines varžybų vietas bus leista važiuoti tik viešuoju transportu.

Nuo 2004 metų rugpjūčio 2 d. iki rugsėjo 4 d. bus imtasi tam tikrų priemonių garantuoti pristatymus į prekybos patalpas.

Vietovės, kuriose šios priemonės bus įgyvendintos:

• Olimpinis kelių tinklas (ORN);

• Atėnų centras (vidinis žiedas);

• Piraeus uostas;

• pietinės pakrantės sritis;

• kontroliuojamos įvažiavimo vietovės (CACZ) ir kontroliuojamos statymo vietovės (CPZ);

• trasos, kuriose vyks kelių rungtys.

Olimpiniu kelių tinklu, kurį sudaro žemiau įvardinti keliai, transporto priemonėmis virš 3,5 t bus galima gabenti nuo 02.00 val. iki 06.00 val.:

• Posidonos alėja (nuo sankryžos su Omiridow Skylitsi iki Varis-Koropiou kelio);

• Syggrou, Ardittou, Vasileos Konstantinou, Vasilissis Sofias, Kifissias alėjomis;

• Petrou Ralli alėja (nuo susikirtimo su Kifisou alėja iki įvažiavimo į Nikaia Olimpinę sunkiosios atletikos salę (Nikaia Olimpic Weightlifting Hall));

• Katehaki alėja nuo susikirtimo su Kifissias alėja iki Imittos žiedo;

• Kokkinopoulou gatve, G. Papandreu alėja ir Oulof Palme alėja iki Efroniou gatvės;

• jungiančiais keliais nuo Porto Rafti alėjos iki Markopolou Olimpinio jojimo centro ir keliais S2 bei S6 nuo sankryžos tarp Markopoulou alėjos ir Porto Rafti alėjos iki Markopoulo Olimpinio šaudymo centro;

• Marathonos alėja nuo Pallinis/Pikermiou sankryžos iki sandūros su Souliou keliu;

• Kato Souliou alėja (nuo Marathonos alėjos iki nuvažiavimo į Schinias Olimpinį irklavimo ir plaukimo baidarėmis centro);

• Parnithos alėja: nuo 2004 metų rugpjūčio 23 d. iki 28 d. gabenimai transporto priemonėmis virš 3,5 t bus leidžiami nuo 20.30 val. iki 06.00 val. (kitomis dienomis nėra eismo apribojimų);

• 34-аja Sintagmantos gatve.

Taip pat patikslinama, jog transporto priemonėms, važiuojančioms tranzitu į pietų pusę, leidžiama vykti Olimpiniu kelių tinklų (ORN) taip pat, kaip ir transporto priemonėms, vykstančioms gretimais Olimpiniam kelių tinklui (ORN) keliais.

Krovininės transporto priemonės virš 3,5 t gali važiuoti šiais Olimpinio kelių tinklo (ORN) keliais, tačiau juose draudžiama sustoti arba statyti transporto priemonę:

• Nacionaliniais keliais;

• Kifissou alėja;

• Attiki Odos, Imittos žiedu;

• Marathonos alėja nuo Attiki Odos iki Pallinis/Pikermiou sankryžos;

• Markopoulou alėja, Lavriou alėja;

• Porto Rafti alėja;

• Varis-Koropiou keliu;

• Kymis alėja (tuneliu);

• Piraeus alėja (nuo sankryžos su Iera Odos Piraeus kryptimi);

• Alipedou, Gounary, Akti Poseidonos (sunkvežimiams skirti privažiavimo keliai į Piraeus uostа);

• Athinon alėja.

Nuo 03.30 val. iki 09.30 val. transporto priemonėms virš 3,5 t leidžiama važiuoti į Atėnų centrа.

Nuo 24.00 val. iki 07.00 val. (pagal programа galimi pasikeitimai Olimpinių varžybų vietose) kontroliuojamose įvažiavimo vietovėse (CACZ) leidžiama važiuoti virš 3,5 t krovininėms transporto priemonėms. Tai galioja ir Panathinaiko stadiono CACZ vietovėse, nes šis stadionas yra pastatytas vidiniame žiede.

Visа parа automobiliams ir sunkvežimiams leidžiama važiuoti į kontroliuojamas stovėjimo aikšteles (CPZ). Prekes vežioti transporto priemonėmis virš 3,5 t leidžiama nuo 24.00 val. iki 07.00 val.

Kiti nurodymai, kurie galios pateiktų žemiau varžybų keliuose metu, bus paskelbti vėliau:

• važiavimas dviračiais Atėnų centre: 2004 metų rugpjūčio 14 ir 15 dienomis;

• važiavimas dviračiais Vouliagmeni: 2004 metų rugpjūčio 18 d.;

• greito ėjimo varžybos: 2004 metų rugpjūčio 20 ir 27 dienomis;

• moterų maratonas: 2004 metų rugpjūčio 22 d.;

• vyrų maratonas: 2004 metų rugpjūčio 29 d.;

• triatlonas (Vouliagmeni Olimpinis centras): 2004 rugpjūčio 25 ir 26 dienomis.

šveicarija

Nuo 2005 m. sausio 1 d. vežimams iš trečiųjų šalių nereikės leidimų - bus naudojami Europos Bendrijos leidimai bei nereikės leidimų krovinių vežimams automobiliais, kurių bendra masė neviršija 60 tonų.

Taip sutarta dvi dienas trukusiame Lietuvos ir šveicarijos bendros komisijos dėl keleivių ir krovinių tarptautinių vežimų keliais posėdyje, kuris vyko Susisiekimo ministerijoje.

Iki šių metų gegužės 1 d. šveicarija skyrė Lietuvai 217 kelionės leidimų. Lietuvai įstojus į ES, Europos Komisija Lietuvai skyrė 308 leidimus sunkiosioms transporto priemonėms (iki 40 t) ir 169 leidimus tuščioms transporto priemonėms arba pakrautomis iki 28 tonų.

„Linavos“ servisas:

paslaugumas turi ribas

Laiku už suteiktas paslaugas nesumokėti pinigai verslininkams reiškia ir apyvartos lėšų stygių, ir prarastа brangų laikа. Skolų išieškojimas kenkia pagrindinei įmonės veiklai, nes tam reikia nuo tiesioginio darbo atitraukti žmones, o rezultatai ne visada pasiekiami greitai. Kaip teigia UAB „Linavos“ servisas vadovybė, paslaugumas turi ribas, todėl įmonė priversta spręsti, ar su skolininkais derėtis savo jėgomis, ar šiuos darbus patikėti skolų valdymo kompanijoms.

Anatolijus Jakimovas

Teismas ar derybos?

Lietuvoje teisingumа vykdo tik teismai. Tačiau ne visada apsimoka pirminės pagalbos ieškoti teismuose: tai ir nemažos bylinėjimosi išlaidos, sugaištas laikas bei garantuotai sugadinti verslo santykiai su partneriu ar klientu. Laimėjus teismo procesа, dar teks susidurti su privačiai dirbančiais antstoliais, kurie savo paslaugas vertina taip pat nepigiai.

Pasak skolų valdymo įmonės „Ekskomisarų biuras“ darbuotojų, paslaugų įkainius visų pirma lemia ne skolų senumas ar jų dydis, o darbo sаnaudos. Skolų valdymo įmonės vadovai neskuba derėtis su klientu dėl „sėkmės mokesčio“ nuo sugrаžintos skolos sumos tol, kol nėra aiškios skolos susidarymo aplinkybės ir reali situacija. šis veiklos metodas yra vadinamas europietiškuoju.

Būtent todėl „Linavos“ servisas kreipėsi pagalbos į šiа bendrovę. Skolų valdymo įmonė, priklausomai nuo konkrečių aplinkybių, papildomai surenka reikalingus duomenis apie skolininkа, prireikus nustato jo dislokacijos vietа bei finansinę būklę. Su skolininku arba jo atstovu susitinkama asmeniškai, ieškoma priimtiniausio būdo atsiskaityti su „Linavos“ servisu. Sprendimas samdyti skolų valdymo įmonę pasiteisino, nes „Linavos“ serviso skolininkų skaičius mažėja.

Bendrovės buhalterijos skyriaus vadybininkė Rūta Gustaitė sako, jog visus skolininkus galima suskirstyti į tris kategorijas: vėluojantys sumokėti, suderintu laiku nesumokėję ir piktybiškai nesumokantys. Piktybiškai neatsiskaitantys klientai sudaro apie 60 proc. visų skolininkų. Pastarieji klientai „Linavos“ servisui už suteiktas paslaugas ir prekes skolingi apie 1,4 mln. litų.

Kaip teigė R. Gustaitė, maždaug 50 proc. iš piktybiškai nemokančių įmonių atsiskaito po pirmo skolų valdymo įmonės skambučio, maždaug 30 proc. įmonių atsiskaito po terminų suderinimo ir apie 20 proc. sudaro pastoviai neatsiskaitančios vežėjų įmonės.

šiuo metu yra 40 įmonių, kurių „Linavos“ servisas nenorėtų turėti savo klientų sаraše. Tai daugiausia 2-5 automobilius turinčios vežėjų įmonės iš visų šalies regionų. Kai kurios iš jų yra asociacijos narės.

Bendrovės vadovų sprendimu, „Linavos“ servisas nuo šiol nebesudaro sandorių su piktybiškai neatsiskaitančiais partneriais. Anot Asociacijos „Linava“ sekretoriaus Adolfo Darginavičiaus, „asociacija aktyvina kovа ir su pačios asociacijos skolininkais, ir su dukterinių asociacijos įmonių skolininkais“. Jis teigė, jog visi skolininkai bus skelbiami specializuotuose leidiniuose „Transporto pasaulis“, „Vežėjų žinios“, „Autoekspresas“, interneto tinklapyje „www.linavos-servisas.lt“ bei asociacijos tinklapyje „www.linava.lt“. Tai taip pat turėtų padėti bendrovei greičiau atgauti pinigus už suteiktas paslaugas.

Dirbs civilizuotai

Virginijus Jagminas, UAB „Linavos“ servisas generalinis direktorius, teigia, jog skolos stabdo verslа - žlugdo ne savo noru kreditoriumi tapusiа bendrovę ir patį skolininkа.

„žinoma, mes nesame tie, kurie dėl uždelstos skolos iškart kviečiasi „kampuotus berniukus“ į pagalbа. Iš pradžių skolininkams skambiname, paskui įspėjame laišku. Deramės dėl skolos grаžinimo terminų. Kas kita, jei skolа vengiama grаžinti piktybiškai. Tada tenka kreiptis į specialias tarnybas“, - sako V. Jagminas.

Jis teigia neskubаs imtis griežtų veiksmų, suprasdamas ir skolininkus, nes skolos iš niekur neatsiranda, tam yra daug priežasčių. „Gal vienam skolininkui nepataisomai sugedo automobilis ar pateko į avarijа. Pagaliau gali būti ir taip, jog skolininkui jo verslo partneris neskuba pervesti pinigų už suteiktas paslaugas, taigi jis priverstas klimpti į skolas“.

Vis dėlto „Linavos“ serviso vadovas neslepia nuostabos, kaip verslo partneriai ar klientai nejaučia sаžinės graužaties ir kenkia kitiems. Reikia pažymėti, kad „Linavos“ servisas už prekes ir paslaugas savo klientams nuo 30 iki 90 dienų gali atidėti mokėjimo laikа, o atsiskaitymo sistema yra paprasta ir aiški. Suėjus mokėjimo terminui už prekes ir paslaugas, „Linavos“ servisas, spėjęs klientus laiškais ir telefono skambučiais, dar laukia ir tik skolai „nokus“ į mėnesį, bendrovė nedrausminguosius perduoda „Ekskomisarų biurui“. R. Gustaitės manymu, atsiskaitymo nesklandumų negali būti, nes laiku nesumokėti už paslaugas - paprasčiausia nesаžininga bei neetiška.

Skolų valdymo įmonės paslaugomis patenkinta vadybininkė sako, kad dabar jau matyti šviesa tunelio gale. Anot jos, „Linavos“ servisas neatsisako teikti paslaugų įsiskolinusioms įmonėms, tačiau jos turės atsiskaityti iš karto ir be jokių nuolaidų. Verslo logika savaime verčia bendrovę daryti įvairias nuolaidas patikimiems ir stambiems bendrovės klientams, o ne terliotis su nedidele įmone skolininke. Būtent tokiomis nuostatomis vadovaudamasis jau pradėjo dirbti „Linavos“ serviso kolektyvas.

Darbuotojai laukia permainų

Pasak bendrovės finansininkų, skolininkai sukelia problemų ne vien „Linavos“ servisui - tai tampa didele problema visos Lietuvos įmonėms. Pavyzdžiui, statistika rodo, kad 30 % statybos pramonės įmonių yra skolingos viena kitai. Deja, panaši situacija yra ir logistikos versle. „Dažnai skolų valdymo bendrovės deklaruoja pagražintа statistikа, tačiau mes, „Linavos“ servisas, galime pasakyti, jog padėtis yra kur kas nykesnė“, - sako R.Gustaitė.

Jos teigimu, skolos atidėjimas yra „Linavos“ serviso geros valios ženklas. šiaip versle tokios malonės nedažnai sulauksi.

Asociacijos ir bendrovės specialistai teigia, kad skolininkais domisi ne tik panašių paslaugų teikėjai, bet ir šalies bankai, draudimo, lizingo bei kitos finansų institucijos. Jie įsitikinę, kad nebetoli ta diena, kai piktybiški skolininkai bus priversti nutraukti savo veiklа, nes nebegalės rasti sau partnerių. Nors „Linavos“ servisas su visais klientais nusiteikęs dirbti geranoriškai, tačiau pataria geriau nepatekti nei į šios bendrovės, nei į kitus nepatikimų klientų sаrašus. šiuo metu tokius sprendimus lemia ir verslo logika, ir verslo etika.

"Transporto pasaulis"
Liepa Nr. 7(43)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

EUROPOS TEISINGUMO TEISMAS šALINA KLIūTIS

Lietuvos muitinė: vežėjams darbas palengvėjo, bet problemų dar liko

Psichologija

„SUDEGANTYS“ DARBE

Servisas

Braziliški COFAP amortizatoriai okupuoja Europа

Užsienyje

Kilmė - olandiška, gimtinė - Anglija

SCHMITZ CARGOBULL: ilgametė patirtis, naujovės ir mobilumo garantija

„DRAMBLIų LENKTYNIų“ PABAIGA ?

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

IRU: Eurazijos ekonominė erdvė - XXI amžiaus perspektyva

Žinotina

SKUBėK LėTAI - SUTAUPYSI

VKTI: kas, kada ir kaip tikrinama

Paslaugos

„Linavos“ serviso komanda dirba vežėjams

Keleivinis transportas

UTENIšKIAI šVęS PENKIASDEšIMTMETį

Vežėjo kalendorius

Nedarbo dienos europoje

Technika

Galingieji mažyliai MULTICAR

Teisė

Prasikaltusio darbuotojo atleidimas iš darbo

Muziejus

LAZ-695: PRADžIų PRADžIA