Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Lietuvos vežėjai sėkmingai konkuruoja Rusijoje

įstojus į Europos Sаjungа, Lietuvos krovinių automobiliais vežėjai pajuto ne tik teigiamus pokyčius, bet ir didėjančiа konkurencijа. Todėl šalies vežėjai ieško naujų rinkų ir jų dėmesys vis dažniau krypsta į Rytus.

Mūsų vežėjų pasiekimai Rusijos rinkoje šiais metais rodo, jog lietuviai yra aktyvūs ir konkurencingi. Europos krovinių vežimo rinkoje lietuviai neatsilieka nuo senbuvių, o Rusijos rinkoje mūsų vežėjai taip pat yra tarp dominuojančių. Lietuvos valstybinės kelių transporto inspekcijos duomenimis, 2003 m. šalies vežėjai panaudojo 59 730 kelionės leidimų į Rusijа, o per 2004 m. pirmа pusmetį jų jau išduota 36 675.

Kaip teigė vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, asociacija ir toliau palaiko bei skatina mūsų vežėjus būti lanksčius ir užimti kuo tvirtesnes pozicijas naujose rinkose. Anot jo, asociacijos atstovybė Maskvoje visokeriopai padeda vežėjams. „Nors pernai daug kas abejojo tokios atstovybės reikalingumu, tačiau jau dabar matome, kad ji reikalinga ir kad mūsų sprendimas buvo teisingas“, - sako A.Kondrusevičius. Jis mano, kad iki metų pabaigos vežimų į Rusijа daugės, tačiau tai labai priklauso ir nuo šios šalies pasienio bei muitinės tarnybų veiklos sureguliavimo.

Pastarieji Rusijos transporto inspekcijos (RTI) duomenys rodo, jog krovinių vežimų automobiliais padaugėjo 17,4 proc. Anot RTI specialistų, šis augimas sietinas su padidėjusia importo krovinių apimtimi iš ES. RTI duomenimis, automobiliais vežamų krovinių srautai Rusijoje pasiskirstę taip:

• Suomija* - 0,56 mln. t

• Lietuva - 0,27 mln. t

• Lenkija - 0,22 mln. t

• Latvija - 0,15 mln. t

• Vokietija - 0,09 mln. t

• Estija - 0,09 mln. t

* - suomiai daug veža Rusijos medienos: jų dalis šiame Rusijos rinkos sektoriuje sudaro 55 proc., o pačios Rusijos - tik 27,9 proc.

RTI teigimu, pastaruoju metu labai suaktyvėjo ne tik Rusijos, bet ir kitų NVS šalių krovinių automobiliais vežėjai. Aktyviausi - Baltarusijos ir Ukrainos vežėjai, jų vežimų rodikliai artėja prie Lietuvos vežėjų. Inspekcija taip pat daro išvadа, jog Rusijos krovinių vežėjų automobiliais dalis savojoje rinkoje yra mažesnė nei kitų rinkos dalyvių bendrai paėmus. Rusijos importo krovinių automobiliais vežimai sudaro 37,8 proc., eksporto - 32,4 proc.

Vežėjų asociacijos „Linava“ atstovybės Maskvoje vadovas Rimantas Budrevičius prognozuoja, jog artimiausiu metu Rusija imsis įvairių priemonių, kad jos vežėjai didintų konkurencijа kitų šalių vežėjams ir užimtų didesnę rinkos dalį. Tai iš dalies patvirtina tas faktas, kad rusų muitinės tarnybos nuo liepos 21 d. dėl įvairių priežasčių kai kuriems mūsų vežėjams taiko krovinio konvojavimа. „Kol kas tai dar nėra sistema, bet reikia analizuoti šiа situacijа“, - sako atstovybės vadovas.

Pasak R. Budrevičiaus, šiuo metu Rusijos valstybinis muitinės komitetas (VMK) reorganizuojamas į Federalinę muitinės tarnybа (FMT), todėl dabar nelabai palanki situacija vežėjams tvarkyti įvairius formalumus: VMK dalį savo funkcijų deleguoja ne tik FMT, bet ir kitoms institucijoms, kurios dar nežino naujo darbo specifikos.

Artimiausiu metu R. Budrevičius su asociacijos sekretoriato specialistais važiuos vežėjams populiariu maršrutu Sebežas-Velikije Luki-Maskva ir vietoje spręs mūsų vežėjams aktualias problemas bei su Rusijos atstovais aptars kitus svarbius klausimus.

Rolandas LEKEVIčIUS .

Apribojimai,

draudimai, baudos

Rumunija

Rumunijos vežėjų automobiliais asociacija UNTRR informavo, jog remiantis 2004 m. liepos 13 d. Bukarešto savivaldybės Vyriausiosios tarybos sprendimu Nr. 106, transporto priemonių, kurių bendroji masė viršija 7,5 t, judėjimas Bukarešte bus ribojamas kiekvienа vasarа nuo birželio 15 d. iki rugsėjo 15 d. 7.00 - 21.00 valandomis.

Bukarešte šiomis valandomis bus galima vežti tik transporto priemonėmis, kurių bendroji masė neviršija 7,5 t. šiа vasarа sprendimas įsigaliojo nuo rugpjūčio 1 d.

Išimtys bus taikomos transporto priemonėms, tempiančioms sugedusias transporto priemones, pavojingus krovinius vežančioms transporto priemonėms bei keleivinėms transporto priemonėms. Vairuotojai, nesilaikantys šių taisyklių, bus baudžiami nuo 30 000 000 ROL iki
50 000 000 ROL.

Nuo 2004 m. rugsėjo 15 d. iki 2005 m. birželio 15 d. minėtos transporto priemonės gali įvažiuoti į Bukareštа su atskiru leidimu, kuriame turėtų būti nurodytas maršrutas. Atitinkamu laiku administracijos skelbs išsamesnę informacijа apie šį leidimа.

Rusija

Rusijos veterinarinė tarnyba laikinai uždraudė įvežti į RF paukštienos mėsа ir visų rūšių paukštienos produkcijа iš Suomijos ir švedijos, kadangi Vakarų Suomijos Satakunta apskrityje ir švedijos Ostergotlando grafystėje užregistruota paukščių ligų atvejų. Iš šių regionų taip pat draudžiama įvežti gyvus paukščius ir kiaušinius.

Pakeistas muitinės posto pavadinimas

Maskvos Zapadnaja muitinės postas Novozavodskij pervardintas į Vereijskij muitinės postа, muitinės posto kodas 10122120.

Latvija

Latvijoje įsigaliojo Administracinių teisės pažeidimų kodekso pakeitimai, kurie numato ypatingai dideles pinigines baudas už krovinio maksimaliai leistino svorio viršijimа.

Nustatyti baudų tarifai - nuo 250 iki 1000 latų.

Dėl Baltarusijos vizų

Baltarusijos ambasados Konsulinis skyrius pranešė, kad nuo 2004 m. rugpjūčio 5 d. priims tik ranka pildytas naujo pavyzdžio anketas.

Italijoje pasikeitė mokesčiai

Informuojame, jog keleiviniam ir krovininiam transportui Italijoje pasikeitė rinkliavos ir kelių naudotojo mokesčiai. Detalesnė informacijа galima rasti asociacijos „Linava“ svetainėje esančiame transporto žinyne.

Rumunijoje nebegalioja vienos dienos vinjetė

Rumunijos vežėjų asociacijos ARTRI ir UNTRR informavo, jog nuo 2004 m. rugpjūčio 1 d. Rumunijoje nebegalioja 1 dienos vinjetė. Taip pat padidėjo baudos vairuotojams, neturintiems galiojančios vinjetės. Pateikiame taikomas minimalias ir maksimalias baudas už galiojančios vinjetės neturėjimа transporto priemonėse, kurių bendroji masė ir ašių skaičius yra:

• 12 t ir daugiau, 4 ašys ir daugiau:

800 - 1700 eurų;

• 12 t ir daugiau, maksimaliai 3 ašys:

700 - 1100 eurų;

• nuo 7 t iki mažiau nei 12 t:

500 - 800 eurų;

• nuo 3,5 t iki mažiau nei 7 t:

300 - 500 eurų.

Vairuotojams primename, jog vinjetes galima įsigyti kai kuriuose pašto skyriuose bei degalinėse.

Vinječių tarifus ir įsigijimo vietų sаrašа (anglų k.)galima rasti asociacijos „Linava“ svetainėje esančiame transporto žinyne.

Dėl netikslaus prekės

kodo nurodymo

Rusijos Federacijos federalinė muitinės tarnyba informavo regionines muitines, kad netikslus prekės kodo nurodymas prekių lydinčiuose dokumentuose pagal RF Aukščiausiojo arbitražinio teismo išaiškinimus negali būti įvardijamas kaip pažeidimas pagal Administracinių teisės pažeidimų kodeksа, jeigu prekės pavadinimas, kiekis ir kiti faktiniai duomenys atitinka duomenis, nurodytus gabenimo dokumentuose. Tačiau deklarantas arba muitinės brokeris, deklaruodamas prekes, muitinei privalo jas teisingai klasifikuoti pagal Užsienio ekonominės veiklos prekių nomenklatūrа ir Muitų tarifus.

Pasikeitė Rusijos

muitinės vadovas

Muitinės departamentas gavo Rusijos muitinės laiškа, kuriuo pranešama, kad Rusijos Federacijos muitinės tarnybos vadovu tapo Aleksandras žerichovas.

Laiške informuojama, kad viena iš pagrindinių naujojo Rusijos muitinės vadovo veiklos sričių bus aktyvesnis Rusijos muitinės dalyvavimas Pasaulio muitinės organizacijos veikloje bei bendradarbiavimo su kaimyninių šalių muitinėmis stiprinimas.

Aleksandras žerichovas Rusijos muitinės vadovo poste pakeitė daug metų jai vadovavusį Michailа Vaninа.

Informacijos ir IT skyrius

Tarptautinių vežimų vairuotojai

bus rengiami Alantoje

Nuo šių metų rugsėjo pirmа kartа Lietuvoje Všį Alantos technologijos ir verslo mokykla pradės rengti tarptautinių vežimų vairuotojus-ekspeditorius. Per dvejus mokymosi metus bus parengta 30 šios srities specialistų.

Kaip teigia šalies vežėjų asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Valdas Gilys, profesionalių ir jaunų tarptautinių reisų vairuotojų problema mūsų vežėjams iškilo jau prieš kelerius metus. Anot jo, apie tai buvo daug diskutuota įvairiais lygiais, bet dažniausiai problemа tekdavo spręsti patiems vežėjams. „Labai džiugu, kad atsirado reikalingas partneris, asociacija pasirengusi bendradarbiauti su Alantos mokykla“, - sako V. Gilys. Pasak jo, vežėjų verslui tai tikrai svarbus įvykis.

Alantos technologijos ir verslo mokyklos direktorius Vladas Pusvaškis sako, kad bendradarbiavimas su asociacija prasidėjo gerokai anksčiau. Mokyklos specialistai parengė mokymosi programа, kuriа testavo „Linavos“ mokymo centras. Be to, asociacijos mokymo centras pateiks Alantos mokyklai metodinę medžiagа, jo dėstytojai skaitys kai kurias paskaitas, o vežėjų asociacija būsimiems specialistams suteiks galimybę atlikti praktikа.

Specialybės mokymosi programoje numatytos tokios disciplinos:

• automobilių konstrukcinės ir eksploatacinės medžiagos;

• automobilių ir autojunginių sandara, remontas, techninė priežiūra;

• transporto geografija, logistika;

• tarptautinių vežimų sistemos;

• autojunginių vairavimas;

• muitinės procedūros;

• užsienio kalba.

2005 metų rudenį Alantos technologijos ir verslo mokykla planuoja priimti mokytis dar 30 moksleivių.

VAIRUOTOJų KONKURSAS - VARžYBOS

Gerbiamieji asociacijos „Linava“ nariai ir kandidatai,

Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ kviečia Jus į

VIII TOLIMųJų REISų VILKIKų IR TARPMIESTINIų AUTOBUSų

VAIRUOTOJų KONKURSА - VARžYBAS.

Jos įvyks 2004 m. rugpjūčio 27 d. S.Dariaus ir S.Girėno oro uoste Kaune.

7.00 - 10.00 - Vilkikų ir autobusų vairuotojų teorinių žinių patikrinimas.

10.00 - 10.20 - Varžybų atidarymas.

10.20 - 17.00 - Figūrinio vairavimo varžybos.

17.30 - Rezultatų paskelbimas ir nugalėtojų apdovanojimas.

Kviečiame Jus ne tik pasižiūrėti, bet ir dalyvauti su šeimomis bei vaikais.

Koncertuos Rytis Cicinas, Donalda Meiželytė, Simonas Donskovas, šoks „Siluetas“.

Svečius bei dalyvius šokdins „Empy -X“, aišku, bus tradicinis akinantis fejerverkas.

Specialios programos suaugusiems ir vaikams, dešimtys prizų ir siurprizų, dovanų lietus...

Ekskursijos ore ir ant žemės…

šventę Jums dovanoja „Linava“!

Pavaišinsime pusryčiais, pietumis ir vakariene.

Registruotis galima internete www.linava.lt/ varzybos arba užpildžius registracijos blankа, atsiųsti jį elektroniniu paštu varzybos@linava.lt arba faksu (5) 2786573.

Asociacijos „Linava“ sekretoriatas

VIEšOJI įSTAIGA ALANTOS TECHNOLOGIJOS IR VERSLO MOKYKLA

2004-2005 mokslo metais priima mokytis moksleivius,

turinčius vidurinį išsilavinimа arba išklausiusius 12 klasių kursа,

TARPTAUTINIų VEžIMų VAIRUOTOJO-EKSPEDITORIAUS SPECIALYBėS.

Tarptautinių vežimų vairuotojas-ekspeditorius turi užimti deramа vietа tarptautinių vežimų rinkoje. Tam reikalingos ne tik geros automobilių techninės bei eksploatavimo žinios, kelių eismo taisyklių mokėjimas, saugaus eismo laikymasis, bet ir reikalavimai tarptautiniams vežimams, jų geografija, vežimų sistema. Reikia mokėti tvarkyti muitinės, sandėlių dokumentus, naudotis informacinėmis ir ryšio priemonėmis, susikalbėti užsienio kalba, tinkamai atstovauti mūsų šaliai, kultūrai.

Moksleiviai mokosi:

• automobilių konstrukcinių ir eksploatacinių medžiagų,

• automobilių ir autojunginių sandaros, remonto, techninės priežiūros,

• transporto geografijos, logistikos,

• tarptautinių vežimų sistemos,

• autojunginių vairavimo,

• muitinės procedūrų.

• Specialybės, užsienio kalbos.

Mokslas trunka 2 metus. Moksleiviai aprūpinami bendrabučiu, mokama stipendija. Našlaičiams išlaikyti lėšas skiria valstybė. Mokyklos valgykloje galima pigiai pavalgyti. Molėtų autobusų parko autobusais moksleiviai vežami nemokamai.

Dokumentai: prašymas (užpildomas vietoje), įgyto mokslo pažymėjimas, pasas arba gimimo liudijimo originalas (pateikiamas komisijai asmeniškai), sveikatos pažymėjimas 086/a forma, 4 fotonuotraukos priimami darbo dienomis nuo 8.00 val. iki 16.00 val., šeštadieniais nuo 8.00 iki 12.00 val. Mandatinė komisija rugpjūčio 26 d.

Mokyklos adresas: Naujasodžio k., Alantos pšt., LT-33315 Molėtų r.

Tel. (8~383) 58 337, faksas (8~383) 58336. El. p.: alzum@is.lrt, www.alantostvm.lm.lt

VEžėJų DėMESIUI!

Kauno technologijos universiteto (KTU) Ekonomikos ir vadybos fakultetas, įvertindamas paklausа, paruošė verslo logistikos programа, kuri skirta dirbančiųjų kvalifikacijai tobulinti.

KTU studijas gali organizuoti Kaune, Vilniuje ar kitame mieste, priklausomai nuo studijuojančių pageidavimų. Mokymas organizuojamas įvairias mokymosi formas derinant su darbu. Galima mokytis kiekvienа mėnesį po savaitę, atsitraukus nuo darbo, arba mokytis dvi savaites kiekvienа mėnesį vakarais, galimas ir šeštadieninis mokymasis. Mokymosi trukmė - dveji metai, t.y. 4 semestrai. į studijas priimami dirbantieji su aukštuoju išsimokslinimu. Baigusiems studijas suteikiama vadybos arba ekonomikos magistro kvalifikacija ir įteikiamas Kauno technologijos universiteto magistro diplomas.

Tiems, kas nori studijuoti ir neturi bazinio ar vadybinio išsimokslinimo, yra organizuojamas paruošiamasis semestras, kuris trunka pusę metų. Studijos yra mokamos.

1. Paruošiamasis semestras: trukmė -

pusė metų, 2000 Lt.

2. Pagrindinės studijos: trukmė -

4 semestrai, 2400 Lt (už viena semestrа)

Visus, pageidaujančius KTU Ekonomikos ir vadybos fakultete studijuoti verslo logistikos programа ir įsigyti vadybos arba ekonomikos magistro kvalifikacijа, prašome kreiptis į Eglę Ligeikaitę, tel: 8 611 24413 ir registruotis. Išsamesnę informacijа apie studijas teikia KTU Ekonomikos ir vadybos fakultetas, tel.: 8 37 323683, 8 37 300572. Laukiame Jūsų ir linkime sėkmės didinant savo kompetencijа logistikos srityje.

"Vežėjų žinios"
Rugpjūtis Nr. 15 (75)

"Linava" informuoja

Lietuvos vežėjai sėkmingai konkuruoja Rusijoje

Vž informacija

Naujienos

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams