Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Lietuvos vežėjai papildomai gaus 11 tūkst. leidimų

kroviniams į Rusijа vežti

Rugpjūčio 26-27 d. Palangoje vyko Lietuvos ir Rusijos kelių transporto komisijos posėdis. Lietuvai vadovavo Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktorius Romualdas Petravičius. Posėdyje Lietuvos delegacijoje dalyvavo ir asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius bei asociacijos prezidiumo narys Ilja Ostrovskij. Derybose su Rusija susitarta dėl papildomų leidimų vežimams automobiliais į Rusijа. šiems metams papildomai gauta 11 000, o kitų metų leidimų bazinė kvota padidinta nuo 37 000 iki 60 000 leidimų.

Anot asociacijos „Linava“ prezidento A. Kondrusevičiaus, derybos buvo nelengvos, bet mūsų derybininkai dirbo labai nuosekliai ir vežėjai galės dabar ramiau dirbti (tuo labiau, kad liepos mėnesį Lietuvos ir Kazachstano kelių transporto komisijos posėdyje Lietuvos delegacijai pavyko papildomai išsiderėti 1100 leidimų į Kazachstanа).

Dvi dienas trukusio bendros Lietuvos ir Rusijos kelių transporto komisijos posėdyje apsvarstyti ir kiti aktualūs automobilių transporto plėtros klausimai - krovinių vežimo tarp abiejų šalių plėtros perspektyvos, krovinių tranzito iš Kaliningrado srities ir kitų Rusijos Federacijos regionų, Lietuvai tapus Europos Sаjungos šalimi, pokyčiai.

Posėdyje taip pat buvo derinamas 2003 m. lapkričio 27 d. parengto Memorandumo apie tarptautinį susisiekimа automobiliais projekto tekstas, diskutuojama keleivių vežimo klausimais, aptariami Europos Sаjungos reikalavimai Rusijos krovinių vežėjams Lietuvos teritorijoje.

Lietuvos ir Rusijos bendra transporto komisija, rengianti reguliarius susitikimus tarptautinio susisiekimo automobiliais plėtros klausimais, buvo sudaryta 1993 m. lapkričio 18 d., Lietuvos Respublikos ir Rusijos Federacijos vyriausybėms pasirašius tarpvalstybinį susitarimа „Dėl tarptautinio susisiekimo automobiliais“.

Vežėjai 3,5 karto daugiau

perka lietuviškų degalų

Rugpjūčio 24 d. į vyko asociacijos „Linava“ Krovininio transporto tarybos posėdis, kuriame aptarti klausimai dėl kelionės leidimų į Rusijа ir Kazachstanа bei dėl kuro brangimo ir AB „Mažeikių nafta“ raginimo iki 200 l apriboti degalų kiekį kuro bakuose automobilių, įvažiuojančių į Lietuvа iš Rusijos ir Baltarusijos. Posėdyje apsvarstyti Krovininio transporto tarybos veiklos nuostatai.

Karštos diskusijos vyko dėl kuro brangimo ir „Mažeikių naftos“ siekio apriboti kuro įvežimа į Lietuvа.

Vežėjų atstovai teigė, jog nuo š. m. gegužės 1 d. mažiau laiko sugaištama pasienyje, automobiliai juda daug greičiau, todėl vilkikų skaičius rinkoje padidėjo beveik trečdaliu. Konkurencijа didina pigesniais degalais važiuojantys lenkai, čekai ir kt.

„Mažeikių naftos“ spaudimas žalingas ne tik vežėjams, bet ir visai šalies ekonomikai, - įsitikinęs asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius. - šalyje degalai brangesni nei visose aplinkinėse valstybėse. „Mažeikių nafta“ moka tik pelno mokestį ir dividendus valstybei, o visus mokesčius sumokame mes - kuro vartotojai“. Be to, jau egzistuoja nuostatos, užkertančios keliа neteisėtai naudoti kurа - pagal Europos Sаjungos muitų teisės reglamentus draudžiama įvežtus degalus išpilti iš juos įvežusios transporto priemonės bako ir naudoti kituose automobiliuose.

Tarybos nariai kritikavo „Mažeikių naftos“ pozicijа bei bendrovės informacijа, jog kai kuriose degalinėse smarkiai sumažėjo degalų pardavimas. Krovininio transporto tarybos pirmininkas Jonas Grybauskas sakė, kad lietuviškų degalų pirkimas tarp asociacijos įmonių padidėjo beveik 3,5-4 kartus. Asociacijos „Linava“ duomenimis, šalyje dyzelino perkama daugiau Lietuvai tapus Europos Sаjungos nare. Tai rodo ir šie pavyzdžiai.

UAB „Vylaista“ š. m. sausio-balandžio mėn. pirko 40 356 l dyzelino. O gegužės-liepos mėn. ši įmonė, turinti 18 vilkikų, Lietuvoje pirko beveik 100 000 l kuro (3,3 karto daugiau).

UAB „Refta“ (turi 56 transporto priemones) sausio-balandžio mėn. Lietuvoje pirko 56 600 l dyzelino, o gegužės-liepos mėn. - 206 000 l dyzelino (3,6 karto daugiau).

UAB „Lietmaz-Servis“ sausio-balandžio mėn. įsigijo 24 000 l kuro, o gegužės-liepos mėn. - 39 000 l dyzelino.

Panaši dyzelino pirkimo didėjimo tendencija yra tiek mažose, tiek didelėse vežėjų asociacijos įmonėse.

Krovininio transporto tarybos narių nuomone, „Mažeikių naftos“ informacija, jog šalyje degalų parduodama mažiau, neatitinka tikrovės, nes dyzelino pardavimo didėjimа liudija ne tik pateikti „Linavos“ statistiniai duomenys, bet ir šalyje veikiančių degalinių statistika.

Dyzelino 1 l kaina kai kuriose šalyse (Lt)

Lietuva 2,46~2,53

Baltarusija 1,30

čekija 2,49

Estija 2,31

Graikija 2,55

Latvija 2,30

Lenkija 2,39

Liuksemburgas 2,52

Rusija 0,84

Ukraina 1,19

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Lietuvos vežėjams padeda atstovybė ir advokatai

Liepos pabaigoje asociacijos „Linava“ atstovybė Maskvoje sulaukė nemažai vežėjų skundų dėl priverstinės muitinės palydos taikymo. Atstovybės darbuotojai operatyviai pradėjo aiškintis šių Rusijos Federacijos (RF) muitinės pareigūnų veiksmų priežastis.

Raštu buvo kreiptasi į Rusijos Federacijos Centrinės Muitinės Valdybos bei šiaurės Vakarų Muitinės Valdybos vadovus ir paprašyta paaiškinti palydos Lietuvos vežėjams taikymo priežastis. Kelios Lietuvos vežėjų įmonės, padedant „Linavos“ atstovybei Maskvoje bei advokatams, kreipėsi į teismа dėl neteisėtų Rusijos Federacijos muitinės veiksmų. Kelioms lietuvių vežėjų įmonėms teismas jau priteisė grаžinti už konvojavimа Rusijos Federacijos muitinei sumokėtus pinigus.

Taip sutapo, kad tuo pat metu Maskvoje IRU atstovybės iniciatyva vyko seminaras, skirtas naujojo Rusijos Federacijos muitinės kodekso taikymo rezultatams ir problemoms aptarti. Seminare dalyvavo muitinės kodekso rengėjai, Federalinės muitinės tarnybos vadovai, Rusijos Federacijos Dūmos deputatai, Rusijos Federacijos transporto Ministerijos, Rusijos Fe

deracijos Pramonės ir Prekybos Rūmų, Europos Verslo Klubo, užsienio šalių ambasadų atstovai. „Linavos“ atstovybės Maskvoje vadovas Rimantas Budrevičius pranešime išdėstė šalies vežėjų požiūrį į Rusijos Federacijos muitinės darbа ir problemas, taikant naujаjį muitinės kodeksа. Jis akcentavo muitinės palydos taikymo Lietuvos vežėjams bei vilkikų kontrolinio svėrimo muitinės pasienio postuose problemas. Kontrolinio svėrimo problemos esmė ta, kad nėra sertifikuotos tokių svėrimų technologijos, o svėrimo duomenų interpretacija priklauso tik nuo subjektyvaus pasienio pareigūno požiūrio.

Atstovybės vadovo mintys dėl muitinės palydos taikymo Lietuvos vežėjų sukėlė diskusijа. Federalinės muitinės tarnybos vadovai muitinės palydos taikymа vežėjams argumentavo kaip prevencinę priemonę. Anot jų, palyda taikoma tiems, kurie kažkada buvo pažeidę muitinės taisykles, nors ir yra visiškai atsiskaitę su Rusijos Federacijos biudžetu, tačiau pareigūnai sutiko, kad ši priemonė negali būti ilgalaikė ir sisteminga.

Diskusijų metu prieita išvada, kad bet kokie prevencinių priemonių taikymo atvejai būtų nagrinėjami atskirai ir individualiai, nes tai numatyta ir naujajame Rusijos Federacijos muitinės kodekse. šiuo metu situacija dėl muitinės palydos taikymo yra pasikeitusi ir palanki mūsų vežėjams.

„Per pastarаjа savaitę „Linavos“ atstovybė negavo nė vieno vežėjo skundo dėl muitinės palydos, - sako R.Budrevičius. - Manau, kad tai yra savalaikės ir principingos vežėjų bei atstovybės Maskvoje reakcijos rezultatas“. Svarbus ir Rusijos Federacijos Federalinės muitinės tarnybos vadovų bei regioninių Rusijos Federacijos muitinės valdybų vadovų profesionalus bei dalykiškas požiūris į susidariusiа problemа.

š. m. rugpjūčio 8 d. Federalinės muitinės tarnybos išleido specialiа instrukcijа fiziniams ir juridiniams asmenims, kurioje išdėstyta muitinės pareigūnų veiksmų apskundimo tvarka ir terminai. Prie reorganizuotos Federalinės muitinės valdybos kuriamas specialus skyrius, kurio paskirtis – registruoti piliečių bei juridinių asmenų skundus dėl Rusijos muitinės veiklos bei kontroliuoti šių skundų nagrinėjimo tvarkа ir terminus.

Naujoje instrukcijoje parašyta, kad muitinės specialistų atsakymai į skundus turi būti maksimaliai argumentuoti, remiantis įstatymais bei normatyviniais aktais. Instrukcijoje nurodyti terminai, per kuriuos muitinės pareigūnai privalo pateikti atsakymus, t. y. per vienа mėnesį nuo skundo registracijos dienos. Iškilus būtinybei, skundo nagrinėjimo terminas gali būti pratęstas iki 45 d., bet ne ilgiau.

Keleivių vežėjai siekia vienodų verslo sаlygų

Nuo spalio 1 dienos šalies keleivių vežėjai nebetaikys lengvatų dieninių skyrių studentams, važiuojantiems tarpmiestiniais maršrutais.

Lietuvos Respublikos Transporto lengvatų įstatymo 5 straipsnio 3 punktas numato lengvatas studentams, vykstantiems geležinkelio transportu.

Atsižvelgdami į visuomenės poreikius, 2001 m. asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto sekcijos nariai savo iniciatyva ir iš savo lėšų nutarė taikyti šalies studentams 30 proc. nuolaidа važiuojant tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais.

„Lietuvos geležinkeliai“ už 50 proc. nuolaidos taikymа studentams gauna kompensacijа iš šalies biudžeto. Manome, jog tai pažeidžia Konkurencijos įstatymo nuostatas.

2003 m. gegužės 7 d. asociacijos Keleivinio transporto sekcijos biuro posėdyje buvo aptarta ir įvertinta šalies keleivinio transporto įmonių ekonominė padėtis. Konstatuota, jog dėl nuolat brangstančio kuro, dėl naujo Transporto priemonių savininkų ir valdytojų naudotojo mokesčio įvedimo, dėl padidėjusių draudimo išlaidų keleivių autobusais vežėjai ateityje nebegalės taikyti lengvatų studentams tolimojo susisiekimo maršrutuose.

Suprasdama tiek keleivių vežėjų, tiek studentų padėtį, asociacija „Linava“ raštu kreipėsi į Lietuvos studentų atstovybių sаjungа (LSAS) siūlydama studentams kreiptis į Lietuvos Vyriausybę ir Seimа dėl lengvatų įteisinimo tolimojo susisiekimo autobusais maršrutuose, kurios būtų panašios į vykstantiems geležinkelio transportu taikomas lengvatas. Asociacija pateikė Lietuvos studentų atstovybių sаjungai LR Transporto lengvatų įstatymo 5 str. pakeitimo įstatymo projektа ir siūlė jį pateikti svarstyti.

Tačiau paaiškėjo, jog studentus tenkina 30 proc. lengvata, taikoma vežėjų pajamų sаskaita, ir studentų organizacijos neparodė jokios iniciatyvos, siekiant Transporto lengvatų įstatymo papildymo. Tai yra viena iš priežasčių, kodėl minėta pataisa nebuvo priimta.

š. m. rugpjūčio 5 d. asociacija “Linava“ dar kartа raštu kreipėsi į LSAS ir Všį Nacionalinę jaunimo ir studentų agentūrа. Kreipimesi asociacija nurodė, jog dėl anksčiau paminėtų priežasčių asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto taryba nutarė rekomenduoti keleivių vežėjams nuo š.m. spalio 1 d. nebetaikyti lengvatų studentams. Taip pat asociacija dar kartа rekomendavo studentų organizacijoms inicijuoti LR Transporto lengvatų įstatymo 5 str. pakeitimа, kuris numatytų lengvatas studentams, autobusu vykstantiems tolimojo reguliaraus susisiekimo maršrutais.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Lina JAKUBAUSKIENė

"Vežėjų žinios"
Rugpjūtis Nr. 16 (76)

"Linava" informuoja

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams