Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Nesаžiningi vežėjai

kenkia kolegoms

Rugpjūčio pabaigoje Klaipėdoje vykusiame Lietuvos ir Rusijos kelių transporto mišrios komisijos posėdyje pavyko išsiderėti 11 tūkst. papildomų kelionės leidimų į Rusijа, o kitų metų leidimų bazinė kvota padidinta iki 60 tūkst. Tačiau mūsų derybininkams Rusijos atstovai pateikė rimtų priekaištų bei tikslios statistikos dėl mūsų vežėjų daromų pažeidimų.

Antanas Tuminas

„Rusija perka daug mūsų transporto paslaugų (apie 60 proc.), todėl derybos su šia šalimi visada būna labai rimtos, - sakė Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktorius Romualdas Petravičius. - Kaip ir kitos rinkos, taip ir Rusijos rinka yra reguliuojama kvotomis, todėl iškovotas pozicijas vežėjams reikia branginti ir elgtis drausmingai. Tenka tik apgailestauti, jog Lietuvos vežėjai nusižengia dažniau, negu Rusijos vežėjai Lietuvoje“.

šiame posėdyje dalyvavo ir šalies vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius bei asociacijos prezidiumo narys Ilja Ostrovskis, kurie taip pat susipažino su Rusijos atstovų pateikta medžiaga. Kaip teigė I. Ostrovskis, šiais metais į Rusijа važiavo 732 asociacijos „Linava“ vežėjų įmonės iš visų Lietuvos regionų. Daugiausia į Rusijа važiuoja šiaulių regiono ir Vilniaus regiono asociacijos įmonių. Posėdžio dalyvių nuomone, šalies vežėjų pažeidimų statistika kelia susirūpinimа.

„Noriu labai rimtai įspėti vežėjus, kad jeigu taip bus ir toliau, mūsų vežėjų padėtis Rusijos rinkoje komplikuosis, - sako R. Petravičius. - Nors mūsiškių reitingai Rusijoje yra aukšti, deja, yra tokių įmonių, kurios teršia gerа Lietuvos vežėjų vardа: kai kuriose vežėjų įmonėse padirbinėjami Europos Transporto Ministrų Konferencijos (ETMK) leidimai. Mes tokias įmones griežtai bausime ir atimsime generalinę licencijа vežti krovinius“.

Pasak direktoriaus, Turkijos transporto ministerija taip pat praneša apie ETMK leidimų padirbinėjimo atvejus.
R. Petravičius taip pat teigė, jog iš Rusijos gauta daug nusiskundimų dėl pažeidimų vežant krovinius iš trečių šalių.

Anot R. Petravičiaus, tokie pažeidimai turi įtakos skirstant ETMK leidimus, o esant dabartiniam pažeidimų kiekiui, galimas dalykas, kad Lietuvai iki 50 proc. bus sumažintas leidimų skaičius. Jis mano, kad tokie vežėjų pažeidimai iškreipia ir sаžiningа konkurencijа. Jei pažeidimai nesiliaus, Susisiekimo ministerija ketina artimiausiu metu paskelbti nepatikimų įmonių sаrašа.

Keleivių vežėjai užsienyje dažniausiai pažeidžia darbo režimа, važiuoja netinkamos techninės būklės autobusais. Pranešimų apie tokius pažeidimus daugiausiai gauta iš Vokietijos.

Pasak R. Petravičiaus, kad situacija gerėtų, reikia taikyti griežtа kontrolę.

Be to, minėtame posėdyje buvo svarstyta krovinių vežimo tarp abiejų šalių plėtros perspektyvos, krovinių tranzito iš Kaliningrado srities ir kitų Rusijos Federacijos regionų, Lietuvai tapus ES šalimi, pokyčiai.

Lietuvos derybininkai atkreipė dėmesį į tai, jog Rusijos pasienio kontrolės punktuose pareigūnai reikalauja visų veikiančių tarnybų atžymų, reikia to ar nereikia. Susitikime Klaipėdoje Rusijos pareigūnai tai pripažino ir pažadėjo nedelsiant įspėti atitinkamas institucijas.

Lietuva-Suomija

Rugsėjo 27-28 d. numatomas eilinis Lietuvos-Suomijos bendros kelių transporto komisijos posėdis. Pasiūlymus dėl problemų, kurias, Jūsų manymu, būtų tikslinga nagrinėti šiame posėdyje, prašome siųsti asociacijai „Linava“ faksu 2786 573.

Kroatija

Nuo 2004 m. rugsėjo 1 d. Kroatijoje pasikeitė kelių naudotojo mokesčiai. Naujus tarifus galite rasti asociacijos „Linava“ interneto svetainėje nuorodose Informacija vežėjams/Transporto žinynas/Kroatija/ Krovininis transportas/Rinkliavos/kelių naudotojo mokesčiai bei Informacija vežėjams/Transporto žinynas/Kroatija/Keleivinis transportas/Rinkliavos/kelių naudotojo mokesčiai.

šveicarija

šveicarijos vežėjų asociacija ASTAG pranešė apie sunkiasvorių transporto priemonių mokesčio, kuris bus taikomas tuščioms ir lengvasvorėms transporto priemonėms (transporto priemonėms, neviršijančioms 28 t, pasikeitimа nuo 2005 m. sausio 1 d. Nuo 2001 metų šioms transporto priemonėms buvo išduodami leidimai ir imamas fiksuotas 80 CHF mokestis (t.y. sunkiasvorės transporto priemonės nebuvo apmokestinamos). Nuo 2005 m. sausio 1 d. maksimalus leistinas svoris šveicarijoje išaugs nuo 34 t iki 40 t ir nuo šios datos aukščiau minėti leidimai nustos galioti. Taigi visos transporto priemonės virš 3,5 t bus apmokestintos sunkiasvorio transporto priemonių mokesčiu.

Pavyzdys: 28 t. bendrosios masės Euro 2 transporto priemonė, važiuojanti iš Basel į Chiasso (300) km. iki 2004 m. gruodžio 31 d. mokės 80 CHF mokestį, o nuo 2005 m. sausio 1 d. - 211.68 CHF (padidėjimas - 164,6%).

"Transporto pasaulis"
Rugsėjis Nr. 9 (45)

"Linava" informuoja

Naujienos

Naudingi pasiūlymai

„Miegantys broliai“

Padangos

GUMINTA + TOMINA = dar geresnės paslaugos vežėjams

PADANGų UTILIZAVIMAS: LEDAI PAJUDėJO?

Patirtis

Permainos reikalauja naujų sprendimų

Pažintys

EUROPART PLEčIA PREKYBOS TINKLА

TRANSPORTO MARISA: jei reikia bilietų į keltus...

Psichologija

BENDRADARBIų NEPASIRINKSI

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

Beniliuksas - Baltijos šalys: mažosios veikia kartu

Keleivinis transportas

PAS ESTIJOS KELEIVIų VEžėJUS

TARPMIESčIO MARšRUTAMS - TEMSA OPAL

VOLVO autobusai Lietuvoje

Technika

Arklius perkalsime į žirgus...

ATEINA „PASAULINIO VARIKLIO“ LAIKAS

Iliuzija tapusi tikrove

Teisė

Kaip teisingai sudaryti darbo sutartį

Muziejus

BAGDADO EKSPRESAS