Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Rusijos Federacijos muitinės kodeksа

reikia tobulinti

Spalio 28 d. Maskvoje įvyko Rusijos Federacijos valstybės dūmos posėdis, kuriame buvo svarstoma, kaip veikia naujasis RF muitinės kodeksas. Posėdyje dalyvavo dūmos nariai, Rusijos ir užsienio verslo įmonių, IRU atstovai, svečiai iš Lietuvos, JAV ir Vokietijos, kurie taip pat skaitė pranešimus ir pateikė pasiūlymų kodeksui tobulinti. Lietuvos atstovo pakvietimas akivaizdžiai patvirtina, kad Rusija Lietuvа vertina kaip reikšmingа verslo partnerį, į kurio nuomonę taip pat verta įsiklausyti. Minėtame posėdyje mūsų šaliai atstovavo asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius. Renginyje jis padarė pranešimа ir, atsižvelgdamas į Lietuvos vežėjų nuomonę, įvertino Rusijos Federacijos naujаjį muitinės kodeksа, padedantį plėtoti kaimyninių šalių verslo ryšius, bei paviešino praktikoje pasitaikančius trukdžius, kuriuos įveikus palengvėtų tarptautinės prekybos sаlygos bei vežėjų darbas.

Algimantas Kondrusevičus priminė, kad „Linava“, vienijanti apie 1400 transporto įmonių, iš esmės teigiamai vertina naujаjį Rusijos Federacijos muitinės kodeksа, kuris įsigaliojo nuo šių metų pradžios. Vežėjai pritaria permainoms ir priima jas kaip Rusijos valdžios siekį sukurti palankias sаlygas tarptautiniam verslui. Lietuvos transporto įmonės pajuto teigiamа naujojo kodekso poveikį, nes šis teisės aktas tiksliai reglamentuoja prekių gabenimo per muitų sienа procesа, gerokai supaprastina muitinio apiforminimo procedūrа, nustato teises ir pareigas tiek muitinės, tiek verslo atstovams. Be minėtųjų, yra ir daugiau teigiamų aspektų, patvirtinančių, kad kodeksas sukurtas kvalifikuotų specialistų, atitinka tarptautines teisės normas ir principus.

Deja, Lietuvos vežėjai susiduria su problemomis, kylančiomis praktikoje taikant naujаjį Rusijos Federacijos muitinės kodeksа.

Pirmoji problema atsiranda tada, kai transporto įmonėms reikia gauti pasienio muitinės informacijа apie tai, kad krovinys pristatytas į Rusijos Federacijos paskirties muitinę. Pagal Muitinės kodekso 92 straipsnį, muitinės tarnyba per tris dienas po dokumentų apie įvežamа krovinį gavimo turi patvirtinti, kad krovinys gautas. Krovinį atgabenęs vežėjas turi gauti Krovinio pristatymo į paskirties muitinę patvirtinimo dokumentа (originalа), TIR knygelę su muitinės tarnybos žyma ir krovinio važtaraštį su patvirtinimu apie krovinio gavimа. Deja, Rusijos Federacijos pasienio muitinės pareigūnai, tikrindami prekių pristatymа, pasitiki tik muitinės vidaus dokumentais - patvirtinimais. Norint gauti šį dokumentа, krovinį reikia patikrinti, o tai ilgai trunka ir pasienyje susidaro krovininių automobilių eilės. Prastovos Rusijos Federacijos pasienyje neigiamai veikia Lietuvos transporto įmonių veiklа.

Antroji problema - dokumentų ir duomenų pateikimas pagal naujo kodekso 73 straipsnį, kuriame aiškiai nurodyta: duomenys apie prekių kodus nustatomi pagal Harmonizuotа prekių aprašymo ir kodavimo sistemа arba pagal Prekių užsienio ekonominės veiklos nomenklatūrа, nurodant ne mažiau kaip keturis pirmuosius skaičius. Deja, praleidimo punktuose tebereikalauja, kad nurodant prekių kodus būtų rašoma dešimt skaičių. Reikia pažymėti, kad norint nustatyti tikslų prekės kodа reikia būti kvalifikuotu muitinės teisės specialistu bei mokėti klasifikuoti prekes, o vairuotojai nėra šių sričių specialistai.

Trečioji problema - muitinės palyda pagal Rusijos Federacijos muitinės kodekso 87 straipsnį. Nors kodekse ir numatyta galimybė gabenamam kroviniui taikyti muitinės palydа, bet šios nuostatos įgyvendinimas praktikoje kelia tam tikrų abejonių ir nerimo.

Pagal Muitinės konvencijos dėl tarptautinio krovinių gabenimo nuostatas (naudojant TIR knygeles), muitinės palyda taikoma tik tais atvejais, kai muitų mokesčių suma viršija TIR knygelės vartotojams numatytа garantijа (dabar ši suma siekia 60 000 JAV dolerių). Rusijos Federacijos muitinės kodekse numatyti atvejai, kai muitinė turi teisę, remdamasi Rusijos teisės aktais, pati priimti nutarimа taikyti muitinės palydа.

Pagal Rusijos Federacijos muitinės kodekso 87 straipsnį, muitinės palydа turi vykdyti muitinės pareigūnai. Tai daryti Rusijos muitinė šiuo metu neturi galimybių. Todėl muitinės palydа atlieka kitos organizacijos, konkrečiai - komercinė įmonė UAB „S. V. T. S. Soprovoždenije“. Problemos esmė ta, kad Rusijoje krovinius gabenę Lietuvos transporto įmonių automobiliai buvo apvogti - dingo dalis krovinio - ir nors juos lydėjo minėtos bendrovės darbuotojai, muitinės pareigūnai nubaudė vežėjus, kad šie nepristatė į paskirties muitinę viso krovinio. Tokio nesusipratimo priežastis - teisinės spragos: nėra dokumentų, kurie reglamentuotų palydos vykdytojų atsakomybę už krovinio ir transporto priemonės apsaugа.

Lietuvos vežėjai tikisi, kad į pareikštas pastabas atsižvelgs Rusijos įstatymų kūrėjai ir pakoreguos muitinės veiklа reglamentuojančius teisės aktus, o tai savo ruožtu skatins tarpusavio supratimo kėlimа tarp privataus kapitalo įmonių ir valdžios institucijų.

Parengė Vidmantas KLIUKAS

Bendros pastangos sumažino skolų naštа

Asociacijos dukterinė įmonė UAB „Linavos“ servisas, bendradarbiaudama su skolų administravimo specialistais bei padedant asociacijai „Linava“, šiemet iš skolingų bendrovių jau susigrаžino beveik 2 mln. Lt. šiuo metu vežėjų įmonės bendrovei „Linavos“ servisas už suteiktas paslaugas dar skolingos per 385 tūkst. Lt.

Skolos už kurа

Bendrovės buhalterijos skyriaus vadybininkė Rūta Gustaitė sako, jog bendromis pastangomis šiemet pavyko smarkiai sumažinti laiku neatsiskaitančių klientų skaičių. Per š. m. rugsėjį - spalį „Linavos“ servisui buvo grаžinta apie 215 tūkst. Lt skolų. Anot vadybininkės, likusi skolų suma susideda iš trijų dalių: įmonių skolos už prekes sudaro apie 40 proc., skolos už pirktа kurа per PKN „Orlen“ degalinių tinklа - taip pat 40 proc. bei skolos už pirktа kurа iš „Ventus nafta“ degalinių tinklo - 20 proc.

„Linavos“ serviso darbuotojų teigimu, pastaruoju metu įsisenėjusių vežėjų skolų dalis už suteiktas paslaugas nėra labai didelė. Bendrovė jau kreipėsi į teismа dėl tokių ilgai neatsiskaitančių įmonių skolų išieškojimo, nes nei geranoriški raginimai, nei skolų administravimo specialistų pastangos teigiamų poslinkių nedavė.

Pozicija nesikeis

Asociacijos generalinio sekretoriaus Valdo Gilio teigimu, darbas su skolininkais dar nebaigtas ir bus dirbamas nuolat. O piktybiškiems skolininkams teks aiškintis teisme ir sumokėti priteistus pinigus. „Asociacijos atsakingi darbuotojai ir ateityje naudos visus įmanomus būdus, kad mažėtų vežėjų įsiskolinimai tiek „Linavos“ servisui, tiek pačiai asociacijai, - sako V.Gilys.

Pasak UAB „Linavos“ servisas direktoriaus Virginijaus Jagmino, bendrovė neatsisako teikti paslaugų įsiskolinusioms įmonėms, tačiau tokios įmonės turi atsiskaityti iš karto ir be nuolaidų, o patikimiems savo klientams toliau bus taikomos įvairios nuolaidos. Jis įsitikinęs, kad su „Linavos“ servisu atsiskaičius vien tik Vilniaus regiono įmonėms, dar šiais metais bendra skolos suma sumažėtų beveik iki minimumo. „Tai jau yra konkrečių įmonių vadovų padorumo klausimas“, - sako direktorius.

Antanas TUMINAS

Dėl keleivinio transporto įmonių regioninių pasitarimų

Asociacija „Linava“ kviečia keleivinio transporto sekcijos narius ir savivaldybių atstovus į regioninius pasitarimus, kuriuose bus aptarti šie klausimai:

1. Keleivių vežėjų statistinių duomenų analizė ir dinamika.

2. Teisės aktų, reglamentuojančių keleivinį transportа, pakeitimai.

3. Kiti klausimai.

Pasitarimai įvyks:

1. Kauno regiono

Lapkričio 22 d. 10.00 val. Kaune,

UAB „Kautra“ (A. Juozapavičiaus pr. 84)

2. Klaipėdos regiono

Lapkričio 23 d. 10.00 val. Klaipėdos

autobusų parke (Garažų g. 2, Klaipėda)

3. Panevėžio regiono

Gruodžio 1 d. 10.00 val.

Panevėžio autobusų parke

(J. Basanavičiaus g. 67, Panevėžys)

4. Vilniaus regiono

Gruodžio 2 d. 10.00 val. Vilniuje,

UAB „Linavos“ servisas (Jankiškių g. 41)

Dalyvauti regioniniuose pasitarimuose pakviesti Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento specialistai, Vyriausybės atstovai apskritims ir savivaldybių atsakingi darbuotojai.

įmonių vadovai gali atvykti į tа regionа, kuris yra patogesnis, tik prašome apie tai pranešti asociacijos „Linava“ keleivinio transporto skyriui tel.: (8 5) 278 65 32.

Eugenijus STOLOVICKIS

Keleivinio transporto skyriaus vadovas

Nuo 2005 m. studentai

turėtų važiuoti perpus pigiau

Ministras Pirmininkas Algirdas Brazauskas pasirašė įstatymo pataisų projekto teikimа Seimui, kuriuo nuo 2005 sausio 1 d. numatyta suteikti studentams 50 proc. transporto lengvatа bilietui įsigyti, važiuojant tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais. Vyriausybės spalio 27 d. posėdyje buvo pritarta Transporto lengvatų įstatymo kai kurių straipsnių pataisų projektui, suteikiant teisę aukštųjų ir aukštesniųjų mokyklų dieninių skyrių studentams bei profesinių mokyklų dieninių skyrių moksleiviams važiuoti su 50 proc. nuolaida tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais. Siūlomo įstatymo nuostatos ne tik bus palankios studijuojančiam jaunimui, bet ir suvienodins konkurencines sаlygas tarp geležinkelio ir keleivinio kelių transporto vežėjų. Pagal dabar galiojantį Transporto lengvatų įstatymа, aukštųjų ir aukštesniųjų dieninių skyrių studentai bei profesinio mokymo įstaigų dieninių skyrių moksleiviai turi teisę įsigyti vienkartinį važiavimo keleiviniais traukiniais bilietа su 50 proc. nuolaida. šiuo metu galiojantis įstatymas nenumato tokios nuolaidos studentams, įsigyjantiems važiavimo bilietа tolimojo reguliaraus susisiekimo autobusais.

LR Vyriausybės spaudos tarnyba

2004 11 04

"Vežėjų žinios"
Lapkritis Nr. 21 (81)

"Linava" informuoja

Naujienos

IRU aktualijos

Naujienos

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams