Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Vežėjų aktualijos - regioniniuose pasitarimuose

Lapkričio 16 d. Panevėžyje prasidėjo krovininio transporto įmonių regioninių pasitarimų maratonas, kuris per Klaipėdа, šiaulius, Kaunа ir Vilnių gruodžio 7 d. finišuos Alytaus regione - Druskininkuose.

Skaitytojus supažindiname su asociacijos „Linava“ vadovų pateikta informacija ir aktualiausiomis šiuo metu vežėjų problemomis, kurios buvo nagrinėjamos Panevėžio regiono vežėjų pasitarime.

ES plėtros poveikis ir

vežėjų verslo perspektyvos

Asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, apžvelgdamas per pusmetį susidariusiа situacijа, kai Lietuva tapo visateise ES nare, atkreipė dėmesį ne tik į teigiamas, bet ir į neigiamas tendencijas, kurios šiuo metu labai svarbios mūsų šalies vežėjų verslui.

Kita problema - nuolat didėjančios degalų kainos, kurios nuo praėjusių metų gruodžio išaugo daugiau nei 25 proc. Dėl vežėjų paslaugų pertekliaus rinkoje mažėja krovinių vežimo įkainiai, todėl dėl degalų brangimo krovinių gabenimo savikainai išaugus dar apie 10 proc., iki minimumo vežėjų įmonių pelningumas sumažėjo. Asociacijos parengtose vežėjų įmonių veiklos analizės ir finansinių rodiklių vertinimo išvadose teigiama, jog išlaidos vairuotojų dienpinigiams ir degalams bendrose įmonių sаnaudose dabar sudarys iki 76 proc.

Prezidentas akcentavo, kad asociacija „Linava“, atstovaujanti vežėjų interesams, siekia, kad būtų pakeistas Vyriausybės nutarimas „Dėl išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, dydžio ir mokėjimo tvarkos“, kuris gali turėti skaudžių pasekmių vežėjų įmonių finansinei bei ekonominei būklei ir paprašė rasti galimybę teigiamai išspręsti šiа problemа.

Be to, nuolat didinami ir mokesčiai. LR Seimas patvirtino naujos redakcijos Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymа, kuriuo numatyta nuo 2005 m. sausio 1 d. padidinti transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokestį, tačiau atskaitymų nuo pajamų mokestis bus panaikintas tik nuo ateinančių metų liepos 1 d. Taigi pastaruoju metu ženkliai pabrangę degalai, didėjantys kelių mokesčiai ir augančios darbo jėgos sаnaudos tik blogina šalies vežėjų pozicijas rinkoje. Vis daugiau užsakymų Lietuvos vežėjai praranda ir dėl aktyviai į mūsų rinkа besiskverbiančių Lenkijos, Latvijos ir Slovakijos vežėjų.

šiuo metu Lietuvos vežėjai susiduria su dar viena problema Lenkijoje. šios šalies Kelių transporto inspekcijos pareigūnai nepagrįstai taiko 6000 zlotų baudas, kai mūsų vežėjai krovinius iš pakrovimo vietos Lenkijoje iki iškrovimo vietos Lietuvoje veža su Bendrijos leidimais, o krovinio gavėjas yra trečiosios šalies ūkio subjektas. Tokius Lenkijos pareigūnų veiksmus galima apskųsti, keletas bylų jau pasiekė teismа. šiuo metu asociacija „Linava“ iš nukentėjusių įmonių renka reikalingus dokumentus, kurie bus pateikti Susisiekimo ministerijai. Pasiūlyta dar šiemet šiuo klausimu su Lenkijos suinteresuotomis institucijomis surengti bendros komisijos posėdį.

Pasak A. Kondrusevičiaus, nerimа kelia tai, kad po gegužės 1 d. sumažėjo lietuviškų leidimų poreikis Rusijos vežėjams. Pasitaiko atvejų, kai dėl nepakankamos kontrolės Rusijos vežėjai naudojasi tuo pačiu leidimu 2-3 kartus.

Asociacijos „Linava“ prezidentas
A. Kondrusevičius regioninio pasitarimo dalyvius supažindino ir su ženevoje vykusio IRU metinio posėdžio, kuriame nemažai dėmesio skirta vežėjų verslo problemoms išsiplėtusioje ES erdvėje, aktualijomis. Tarp kitų klausimų posėdyje akcentuotas būtinumas didinti reikalavimus vežėjų profesinei kompetencijai, finansiniam pajėgumui ir reputacijai, nemažai diskutuota ir dėl Vokietijoje nuo ateinančių metų pradžios diegiamos kelių naudotojų mokesčio sistemos ir jai funkcionuoti reikalingos įrangos, kurios montavimas į vežėjų automobilius įmanomas tik specializuotuose servisuose, kokių nėra daugelyje ES valstybių. šiа sistemа asociacijos „Linava“ prezidentas įvertino kaip „totalinę automobilių transporto sekimo sistemа už vežėjų pinigus“.

Vienas iš pagrindinių IRU generalinėje asamblėjoje diskutuotų klausimų - degalų kainos. Daugelyje Europos valstybių išlieka degalų kainų didėjimo tendencijos, o tai mažina ES vežėjų konkurencingumа. Siekdamas sudaryti palankesnes sаlygas vežėjų verslui, asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, palaikydamas Prancūzijos Vyriausybės iniciatyvа, asamblėjoje pasiūlė sumažinti ar laikinai net atsisakyti akcizo mokesčio už degalus. Be to, IRU generalinė asamblėja priėmė deklaracijа „Dėl dabartinės degalų krizės“. Pasak A. Kondrusevičiaus, IRU generalinėje asamblėjoje konstatuota, kad kelių mokesčio ir degalų kainų didėjimas neturi mažinti vežėjų pelno, šį pabrangimа turi kompensuoti galutinis paslaugų vartotojas - krovinio užsakovas arba gavėjas.

Reorganizacija, TIR knygelės

ir skolų administravimas

Asociacijos generalinis sekretorius Valdas Gilys pirmiausia pateikė informacijа apie TIR departamente Vilniuje ir regionuose atliekamа reorganizacijа. Nepaisant to, kad TIR knygelių pardavimas gerokai sumažėjo, TIR sistema privalo normaliai funkcionuoti, o jai administruoti vis tiek reikalingos nemažos sаnaudos. Be to, daugiau kaip 5 metus Lietuvoje nesikeitė TIR knygelių pardavimo kainos, nuo 1998 m. jos buvo net sumažintos. Tuo tarpu IRU parduodamų TIR knygelių kainos net keletа kartų didintos.Suprantama, kad TIR knygelių poreikis nebėra aktualus kai kuriems vežėjams, tačiau daugelis iš jų iki šiol naudojasi asociacijos teikiamomis informacijos, teisinėmis, serviso ir kitomis paslaugomis. Atsižvelgiant į tai ir siekiant sumažinti nuostolius, buvo pasiūlyta atstatyti tikrаjа TIR knygelių kainа ir diferencijuoti narystės asociacijoje mokestį, atsižvelgiant į vežėjo turimа transporto priemonių skaičių. Pasak V.Gilio, TIR knygelės kaina vidutiniškai gali padidėti iki 30 Lt.

Dar viena problema, kuriа akcentavo asociacijos generalinis sekretorius, - įsiskolinimai asociacijai, „Linavos“ servisui ir Mokymo centrui, jie sudaro daugiau nei 3 mln. Lt. Todėl vienas iš pagrindinių sekretoriato uždavinių - skolų administravimas.

Panevėžio regiono vežėjų pasitarimui pirmininkavęs asociacijos prezidiumo narys Rimantas Pošiūnas informavo, kad diferencijuotas asociacijos nario mokestis pagal turimа transporto priemonių skaičių jau taikomas kitų šalių vežėjų asociacijose.

Leidimų ir

kontrolės problemos

Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininkas Vidmantas žukauskas paaiškino, kad po gegužės 1 d. kelionės leidimų skaičius dabar sudaro tik apie 30 proc. anksčiau išduodamų leidimų kiekio. ETMK leidimų skaičius ateinančiais metais išlieka nepasikeitęs - vežėjai gaus 1015 metinių ir 720 mėnesinių leidimų.

Kalbėdamas apie Rusijos vežėjų kontrolę, V. žukauskas patikino asociacijos

„Linava“ vadovus, kad per Medininkų PKP patikrinama 100 proc. kelionės leidimų. Iš viso patikrinama apie 1 proc. Rusijos vežėjų, tačiau, VKTI duomenimis, šios šalies vežėjų, važiuojančių Lietuvoje su neužpildytais leidimais, bendras skaičius net sumažėjo.

Be to, VKTI viršininkas informavo vežėjus, kad nuo ateinančių metų rugpjūčio 5 d. visos naujai Lietuvoje registruojamos transporto priemonės privalės turėti skaitmeninius tachografus. Nuo 2005 m. gegužės 4 d. bus pradėtos išdavinėti 4 rūšių skaitmeninių tachografų kortelės.

Kaip sprendžiamos vežėjų

problemos Rusijoje

Asociacijos „Linava“ atstovybės Maskvoje vadovas Rimantas Budrevičius, apibendrindamas per metus sukauptа atstovybės darbo patirtį, teigė, kad pagrindinis atstovybės tikslas ir toliau nesikeičia - teikti pagalbа Lietuvos vežėjams dėl dažniausiai kylančių problemų Rusijos muitinėse bei atstovauti jų interesams. Daugiausia problemų, pasak R.Budrevičiaus, vežėjams kyla dėl savo teisių, teisinės sistemos ir jos pokyčių nežinojimo. Atstovybė šiuo metu sėkmingai bendradarbiauja su advokatų kontoromis Maskvoje ir Sankt Peterburge, todėl apie 40 proc. bylų laimi mūsų šalies vežėjai.

Vežėjams dažnai dar kyla problemos dėl dokumentų ir duomenų pateikimo pagal naujojo Rusijos Federacijos muitinės kodekso 73 straipsnį, kuriame aiškiai nurodyta: duomenys apie prekių kodus nustatomi pagal Harmonizuotа prekių aprašymo ir kodavimo sistemа, nurodant ne mažiau kaip 4 pirmuosius skaičius. Deja, kontrolės punktuose dar dažnai reikalaujama, kad būtų rašoma dešimt skaičių. Informacijа, susijusiа su prekių kodais ir jų nustatymu, galima rasti Standartizacijos tarnybos interneto puslapyje www. vniis.ru.

R.Budrevičius vežėjams siūlė ypač atkreipti dėmesį į tai, kad bet kuriuo atveju norint pateikti kokias nors pretenzijas atitinkamoms Rusijos tarnyboms, visuomet reikia turėti šių tarnybų pareigūnų veiksmus įrodančius dokumentus. Reikia įsidėmėti ir tai, kad Rusijos muitinėje transporto priemonė gali būti sulaikoma ne ilgiau kaip 3 paras ir už tai negali būti imamas joks mokestis. Tokiu atveju turi būti surašomas transporto priemonės sulaikymo aktas, kurio vienas egzempliorius atiduodamas vairuotojui.

Visais dėl problemų Rusijoje susijusiais klausimais vežėjai gali kreiptis į asociacijos atstovybę Maskvoje šiais telefonais:
8 - 095/ 203 07 79 arba 8 - 095/ 203 81 88.

Be to, R. Budrevičius pristatė ir specialiai vežėjams parengtа atmintinę rusų kalba „Tai turi žinoti kiekvienas“ („Eto dolžen znatj každyj“), kurioje klausimų - atsakymų forma pateikta nemažai itin svarbios vežėjams informacijos. šiа atmintinę numatoma platinti per asociacijos „Linava“ TIR departamentа.

Tomas LABžENTIS

Dėl darbo laiko apskaitos

Asociacija „Linava“ paprašė Valstybinės darbo inspekcijos pateikti savo nuomonę dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščių pildymo kelių transporto darbuotojams (vairuotojams), kurių darbo laikas fiksuojamas AETR susitarime numatytuose registracijos lapuose.

Valstybinė darbo inspekcija pateikė atsakymа išsamiai paaiškindama, kaip tinkamai tvarkyti darbo laiko apskaitа, kad nebūtų pažeidžiami norminių aktų reikalavimai.

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBINES DARBO INSPEKCIJOS VILNIAUS SKYRIUS

Lietuvos nacionalinės vežėjų

automobiliais asociacijos „Linava“

generaliniam sekretoriui Valdui Giliui

DėL DARBO LAIKO APSKAITOS žINIARAščIO PILDYMO

Valstybinės darbo inspekcijos (toliau - VDI) Vilniaus skyriaus vyr. darbo inspektorius A. Oleškevičius Jūsų paklausimа išnagrinėjo.

Informuojame, kad Lietuvos Respublikos darbo kodekso (toliau - DK) 147 str. 6 d. įpareigoja darbdavius žymėti savo darbuotojų dirbtа laikа Vyriausybės patvirtintos pavyzdinės formos darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose. šiuo metu galioja darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinė forma, patvirtinta LR Vyriausybės 2004-01-27 nutarimu Nr. 78 „Dėl darbo laiko apskaitos žiniaraščio pavyzdinės formos ir jo pildymo tvarkos patvirtinimo“. Atkreipiame dėmesį, kad LR Vyriausybės 2003-05-14 nutarimu Nr. 587 „Dėl darbų, kuriuose gali būti taikoma iki dvidešimt keturių valandų per parа darbo laiko trukmė, sаrašo, darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse, darbų, sаlygų, kurioms esant gali būti įvedama suminė darbo laiko apskaita, suminės darbo laiko apskaitos įvedimo įmonėse, įstaigose, organizacijose tvarkos patvirtinimo“ patvirtintos Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse Bendrosios nuostatos nenumato, jog transporte būtų netaikomas DK 147 str. 6 d. reikalavimas, todėl vairuotojų, dirbančių pagal Darbo ir poilsio laiko ypatumus kelių transporte (patvirtintus LR Vyriausybės 2003-05-14 nutarimu Nr. 587), dirbtas laikas privalo būti žymėtas darbo laiko apskaitos žiniaraščiuose. Kaip numato Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse Bendrųjų nuostatų 1 punktas, darbo ir poilsio laiko ypatumai transporte nustato tik darbo laiko trukmę ir poilsio suteikimo tvarkа (pagal DK 148 str. suteiktus įgaliojimus).

Vairuotojų, dirbančių pagal Darbo ir poilsio laiko ypatumus kelių transporte, siuntimas į reisа praktikoje dažniausiai įforminamas komandiruote. Pagal DK 143 str. 1 d. 1 p. tarnybinės komandiruotės laikas įeina į darbo laikа. Darbo laiko apskaitos žiniaraščio pildymo tvarkos, patvirtintos LR Vyriausybės 2004-01-27 nutarimu Nr. 78, 2 punktas numato, kad darbo laikas žymimas valandomis. Minėtos tvarkos 5 punktas pabrėžia, kad tarnybinės komandiruotės prilyginamos faktiškai dirbtam laikui. Pagal tvarkos 3.1 p. darbo laiko apskaitos žiniaraštyje kiekvienam darbuotojui skiriamos 3 eilutės; pirmojoje eilutėje nurodomas faktiškai dirbtas laikas (atskirai naktį dirbtas laikas ir viršvalandžiai) ir neatvykimo į darbo atvejai.

Kadangi vairuotojui išvažiavus į reisа, jo faktiškai kelionėje dirbtas laikas yra nežinomas, jo dirbtas laikas į darbo laiko apskaitos žiniaraštį surašomas nedelsiant, vairuotojui grįžus iš reiso ir pateikus registracijos lapus. į vairuotojo darbo laikа įeina vairavimo laikas (kai jis vairuoja transporto priemonę) ir kitas darbo laikas, numatytas Darbo ir poilsio laiko ypatumų kelių transporte 10 punkte (laikas, skirtas pagalbiniams darbams, susijusiems su transporto priemonės priežiūra ir keleivių arba krovinių vežimu: privalomas medicininės apžiūros, prieš išvykstant į maršrutа, laikas; pasirengimo prieš išvykstant į maršrutа ir sugrįžus iš jo į įmonę laikas; stovėjimo (krovimo punktuose, keleivių laipinimo vietose, muitinėse) laikas;

grafike numatytas trumpalaikio poilsio kelyje laikas; prastovos kelyje, nepriklausančios nuo vairuotojo ar ekipažo nario (narių); transporto priemonės apžiūros ir jos aptarnavimo (remonto) laikas; darbo laikas, numatytas DK 143 str. 1 d.).

Duomenys apie vairuotojų dirbtа laikа paimami iš registracijos lapų, išskyrus atvejus, numatytus Darbo ir poilsio laiko ypatumų kelių transporte 14.2 ir 14.3 punktuose. Jeigu vairuotojo siuntimas į reisа įforminamas komandiruote, tai darbo laiko apskaitos žiniaraštyje kiekvienа dienа, vairuotojui būnant komandiruotėje, pažymima sutartiniu žymėjimu „K“ (darbuotojui skirtoje pirmojoje arba trečioje eilutėje (siūlytina trečioje)), o jam grįžus iš reiso, surašomas papildomai faktiškai kiekvienа dienа dirbtas laikas. Akcentuotina, kad faktiškai dirbtas laikas žymimas darbo laiko apskaitos žiniaraštyje darbuotojui skirtos grafos pirmojoje eilutėje. Reisа forminant komandiruote, sutartinis žymėjimas „K“ rašomas per visas kalendorines dienas, kuriomis vairuotojas buvo komandiruotėje, nepriklausomai nuo to, ar jis tomis dienomis dirbo, ar ne. Jeigu vairuotojas tam tikromis dienomis darbo laiko neturėjo, jam ta diena pažymima darbo laiko apskaitos žiniaraščio pirmojoje eilutėje raide „P“ (poilsio diena).

Darbo laiko apskaitos žiniaraštyje vairuotojui (darbuotojui) skirtos grafos pirmojoje eilutėje privalu žymėti (išskirti) naktinį darbа, dirbtа kiekvienа kalendorinę dienа (pvz., 9/2, kur 9 val. darbo iš viso, iš jų 2 val. nakties laiku).

Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse Bendrųjų nuostatų 1.6 punktas numato, kad kelių transporte netaikomos DK 154 str. nuostatos dėl darbo naktį. Tačiau VDI Vilniaus skyriaus specialistų nuomone, Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse Bendrųjų nuostatų 1.6 punktas apima tik DK 154 str. 2,4 ir 5 dalių nuostatas, neliečiant DK 154 str. 1 d. Atkreipiame dėmesį, kad Darbo ir poilsio laiko ypatumai ekonominės veiklos srityse nereglamentuoja apmokėjimo už darbа, todėl vairuotojams taikomi DK 193 ir 194 straipsniai.

Administracinė atsakomybė už žinomai neteisingų duomenų apie darbuotojų dirbtа laikа įrašymа į darbo laiko apskaitos žiniaraštį yra numatyta LR ATPK 41-5 straipsnyje.

Vairuotojai, dirbantys pagal Darbo ir poilsio laiko ypatumus kelių transporte, dirba pagal suminės darbo laiko apskaitos darbo laiko režimа. Pagal Darbo ir poilsio laiko ypatumų ekonominės veiklos srityse Bendrųjų nuostatų 5.1 punktа apskaitinio laikotarpio trukmė transporte negali būti ilgesnė kaip vieneri metai, o vairuotojams, nurodytiems Darbo ir poilsio laiko ypatumų kelių transporte 11 punkte, - suminės darbo laiko apskaitos laikotarpis negali būti ilgesnis kaip 4 mėnesiai. Suminė darbo laiko apskaita įvedama įsakymu.

Pasibaigus apskaitiniam laikotarpiui, daromas vairuotojų dirbto laiko balansas. Esant viršvalandžiams, jie kompensuojami DK 193 str. nustatyta tvarka. Jeigu vairuotojai per apskaitinį laikotarpį nustatytos darbo valandų normos neišdirbo dėl darbdavio kaltės (tai yra dėl to, kad darbdavys neaprūpino darbu), jiems dėl to darbo užmokestis negali būti mažinamas. Atkreipiame dėmesį, kad suminė darbo laiko apskaita negali būti taikoma darbuotojams, priimtiems ne visam darbo laikui, o tai reiškia, kad vairuotojams apskaitinio laikotarpio darbo valandų norma nustatoma pagal 40 valandų darbo savaitę.

VDI Vilniaus skyriaus specialistų nuomonė teismams nėra privaloma.

Viktoras CININAS

Ar išliks nacionalinis kelių transportas

Asociacija „Linava“ dar kartа kreipėsi į šalies Vyriausybę ir pateikė argumentus, jog Vyriausybės nutarimas „Dėl išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, dydžio ir mokėjimo tvarkos“ turės skaudžių pasekmių vežėjų finansinei bei ekonominei būklei ir paprašė rasti galimybę transporto įmonėms savo vairuotojams mokėti mažesnius dienpinigius nei numatyta finansų ministro įsakyme.

Asociacija atkreipia dėmesį į tai, jog vien tik dėl minėto Vyriausybės nutarimo krovinių vežimo savikaina padidėja apie 12 proc. Dėl kuro brangimo šiais metais krovinių vežimo savikaina jau išaugo 10 proc., todėl įmonių pelningumas sumažėjo iki minimumo. Išlaidos vairuotojų dienpinigiams ir degalams bendrose vežėjų įmonių sаnaudose tokiu atveju sudarys apie 76 proc.

Be to, LR Seimas patvirtino naujos redakcijos Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymа, kuris nuo 2005 m. sausio 1 d. numato didinti transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio ribinius tarifus iki 4 kartų. Tačiau atskaitymų nuo pajamų mokestis (šiuo metu - 0,48 proc.) naikinamas tik nuo 2005 m. liepos 1 d., nors jis turėjo būti panaikintas Lietuvai įstojus į Europos Sаjungа. Tuo tarpu Europos Sаjungos ir kitų užsienio šalių vežėjai Lietuvoje nuo kelių mokesčių yra atleisti.

Asociacijos „Linava“ specialistai, atlikę asociacijai priklausančių įmonių veiklos analizę ir įvertinę finansinius rodiklius, teigia, jog smarkiai padidėjusi mokestinė našta ir išaugusi darbo jėgos kaina padarys neigiamа įtakа šalies kelių transporto įmonių konkurencingumui. Dėl kritiškai sunkėjančios ekonominės situacijos kelių transporto verslininkai tiesiog verčiami perkelti savo įmones į kitas valstybes, kuriose darbo jėgos sаnaudos yra mažesnės, arba likviduoti veikiančias įmones.

šiuo metu asociacija vienija 1369 įmones, kuriose dirba per 60 tūkst. darbuotojų, iš kurių apie 30 tūkst. yra vairuotojai. Nuo 1991 metų šalies vežėjams pavyko išsikovoti vienа pirmaujančių vietų Europos krovinių vežimo rinkoje. Vienas iš tokio pasiekimo veiksnių palyginti nebrangi ir kvalifikuota darbo jėga. Tačiau pastaraisiais metais stipriai brangstantys degalai, didėjantys kelių mokesčiai, augančios darbo jėgos sаnaudos labai pablogino Lietuvos vežėjų pozicijas rinkoje. šiuo metu mūsų vežėjai praranda vis daugiau užsakymų dėl į mūsų rinkа aktyviai besiskverbiančių Latvijos, Slovakijos ir ypač Lenkijos vežėjų.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Dėl kelių mokesčių

Lapkričio 17 d. asociacijos „Linava“ iniciatyva įvyko pasitarimas su Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovais dėl numatomų didinti kelių mokesčių, vadovaujantis naujos redakcijos Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymu. Pasitarime iš asociacijos „Linava“ dalyvavo prezidentas A. Kondrusevičius, Transporto politikos ir informacijos sekretorius A. Baranauskas, Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas, iš Lietuvos automobilių kelių direkcijos - generalinis direktorius V. Puodžiukas, Ekonominės analizės skyriaus vedėjas
D. Dudonis, Juridinio skyriaus vedėjo pavaduotojas G. Asadauskas ir asociacijos „Lietuvos keliai“ prezidentas R. Gradauskas.

Pasitarime pasikeista nuomonėmis dėl Seimo priimto naujo Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo. Asociacijos „Linava“ vadovai išdėstė savo susirūpinimа dėl įstatyme numatyto didinti (nuo 2005 metų) transporto priemonių savininkų ar valdytojų naudotojo mokesčio, kurio ribiniai tarifai gali būti didinami iki 4 kartų. „Linavos“ atstovai išdėstė savo argumentus dėl tokio ženklaus didinimo neigiamų padarinių visam Lietuvos kelių transporto sektoriui, esant dabartinei ekonominei situacijai.

Po ilgų diskusijų kelininkų atstovai pažadėjo atsižvelgti į vežėjų argumentus ir rengiamame LR Vyriausybės nutarimo projekte, kuriuo bus nustatomi konkretūs mokesčio tarifai 2005 metams, siūlyti taip ženkliai nedidinti mokesčių vežėjams, kartu atkreipti dėmesį į tai, jog atskaitymai nuo pajamų, dabar sudarantys 0,48 proc., bus panaikinti tik nuo 2005 m. liepos 1 d.

Pasitarimo dalyviai teigiamai įvertino įstatymo nuostatа, jog nuo 2005 m. savininkų ar valdytojų naudotojų mokestis bus renkamas ir iš užsienio valstybėse, taip pat ir Europos Sаjungos šalyse, registruotų transporto priemonių.

Pasitarime buvo aptarti leidimų sunkiasvorėms ir negabaritinėms transporto priemonėms išdavimo klausimai. Automobilių kelių direkcijos vadovai sutiko su „Linavos“ siūlymu numatyti išimtis autovežiams, gabenantiems lengvuosius automobilius, ir nustatyti jiems didesnius ilgio ar aukščio parametrus, kaip yra kitose Europos Sаjungos šalyse. Kelininkai pažadėjo šias išimtis įteisinti rengiamuose norminiuose dokumentuose.

Gintautas RAMASLAUSKAS

Asociacijos „Linava“

Krovininio transporto skyriaus vadovas

Pasitarimas dėl

dienpinigių mokėjimo

Lapkričio 25 d. asociacijos „Linava“ atstovai susitiko su Finansų, Susisiekimo, Teisingumo bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijų atsakingais darbuotojais ir aptarė Vyriausybės nutarimo „Dėl išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, dydžio ir mokėjimo tvarkos“ papildymo projektа.

Ministerijų atstovai pateikė savo siūlymus tuo klausimu ir išklausė „Linavos“ atstovų argumentus, kodėl Vyriausybės priimtas nutarimas Nr.1365 labai neigiamai atsilieps vežėjų verslui.

Po ilgų diskusijų susitikimo dalyviai nutarė, jog kitа savaitę Susisiekimo ministerija pateiks suinteresuotoms pusėms suderinti minėto Vyriausybės nutarimo papildymo projektа.

Anatolijus JAKIMOVAS

"Vežėjų žinios"
Lapkritis Nr. 22 (82)

"Linava" informuoja

Naujienos

UAB „Linavos“ servisas

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Veteranai

Ar skaitysime veteranų prisiminimus?

Vž informacija

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams