Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

LAPKRITIS KRONIKA

Lapkričio 9 d. vežėjų asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius susitiko su finansų ministru Algirdu Butkevičiumi ir su juo aptarė įsigaliojusio Vyriausybės nutarimo „Dėl išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, dydžio ir mokėjimo tvarkos“ neigiamas pasekmes vežėjų verslui.

Lapkričio 10 d. asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius susitiko su susisiekimo ministru Zigmantu Balčyčiu ir asociacijos vardu pateikė vežėjų susirūpinimа dėl tinkamai neapsvarstytų valdžios institucijų priimtų sprendimų kelių mokesčių klausimu ir naujos dienpinigių mokėjimo tvarkos bei nuolat brangstančio kuro kelių transporto sektoriuje.

Lapkričio 10 d. asociacijos „Linava“ vadovybė kreipėsi į Vyriausybę, Finansų, Susisiekimo bei Socialinės apsaugos ir darbo ministerijas dėl naujai priimto LR Vyriausybės 2004 m. lapkričio 3 d. nutarimo Nr. 1365, nustatančio išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, dydžio ir mokėjimo tvarkа, pakeitimo.

Lapkričio 11 d. asociacijos vežėjai apskundė lenkų Kelių transporto inspekcijos sprendimus Lenkijos teismams dėl nepagrįstai taikomų administracinių baudų. Asociacija taip pat kreipėsi dėl to į Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijа.

Lapkričio 11 d. asociacijos „Linava“ prezidiumo posėdis, kuriame dalyvavo Susisiekimo ministerijos ir Valstybinės kelių transporto inspekcijos atstovai. Per posėdį aptarti kelionės leidimų sistemos funkcionavimo bei kelionės leidimų panaudojimo kontrolės klausimai, apžvelgta asociacijos veikla sprendžiant kelių transporto problemas.

Lapkričio 18 d. asociacija „Linava“ dar kartа kreipėsi į šalies Vyriausybę ir pateikė argumentus, kodėl Vyriausybės nutarimas dėl komandiruotpinigių mokėjimo tvarkos turės skaudžių pasekmių vežėjų finansinei-ekonominei būklei, bei paprašė suteikti galimybę transporto įmonėms mokėti vairuotojams mažesnius dienpinigius nei numatyta finansų ministro įsakyme.

Lapkričio 8-18 d. „Cosmic bowling“ klube surengtas pirmasis vežėjų boulingo turnyras. Finalinėse rungtynėse dėl prizinių vietų kovėsi 6 į finalа patekusios vežėjų komandos iš Vilniaus, Kauno ir šiaulių regionų.

Lapkričio 19 d. asociacijos „Linava“ konkurso „Keleivinio kelių transporto tyrimai ir plėtra“ komisija išrinko penkis geriausius šalies aukštųjų mokyklų studentų baigiamuosius darbus.

Lapkričio 23 d. Muitinės departamente įvyko susitikimas, kuriame buvo aptarti muitinio tranzito duomenų perdavimo (NCTS ir Safe TIR), pretenzijų tyrimo ir sprendimo bei teisės aktų harmonizavimo klausimai. Pasitarime dalyvavo MD, IRU bei asociacijos „Linava“ atstovai.

Lapkričio 25 d. Estijos prezidentas Arnoldas Rььtelis asociacijos „Linava“ prezidentui Algimantui Kondrusevičiui įteikė „Baltosios žvaigždės“ IV laipsnio ordinа „Už indėlį vystant Baltijos valstybių transporto sistemа bei didelį indėlį integruojantis į Europos Sаjungos transporto sistemа“.

Gruodžio 1-2 d. asociacijoje „Linava“ vyko Baltijos šalių vežėjų asociacijų asamblėja. Asociacijų „Linava“, „Latvijas auto“ (Latvija) bei ERAA (Estija) atstovai aptarė kelių transporto srities situacijа, galimus problemų sprendimo būdus, bendradarbiavimo kryptis bei pasirašė kreipimаsi į Baltijos šalių vyriausybes.

TIR knygelės ir jų kainų pokyčiai

Asociacijos „Linava“ regioniniuose susirinkimuose generalinis sekretorius Valdas Gilys analizavo TIR knygelių pirkimo ir pardavimo pokyčius per pastaruosius septynerius metus.

Pagrindinis asociacijos „Linava“ veiklos finansavimo šaltinis - pajamos už parduodamas TIR knygeles. Lietuvai įstojus į ES, vežėjai net 60 proc. mažiau perka TIR knygelių, nes jų jau nebereikia gabenant krovinius į Europа. Bet vežėjams „Linava“ reikalinga kaip autotransporto verslo interesų atstovė, kaip visuomeninė organizacija, daranti įtakа gerinant vežėjų verslo sаlygas, kaupianti ir skleidžianti verslui būtinа informacijа. „Linava“, ieškodama būdų, kaip užtikrinti asociacijos funkcionavimа ir galimybę maksimaliai tenkinti vežėjų poreikius, ginti jų interesus, siekia subalansuoti piniginius srautus. Viena iš galimybių - padidinti TIR knygelių pardavimo kainas.

Pamėginkime įvertinti šios minties pagrįstumа ir paanalizuokime TIR knygelių kainų pokyčius.

Nuo 1997 08 11 iki 1998 07 19 asociacijos „Linava“ sekretoriatas TIR knygeles pirko iš IRU tokiomis kainomis:

• 4 lapų - 38 CHF (91 Lt, pagal tuometinį šveicarijos frankų kursа);

• 14 lapų - 60 CHF (144 Lt);

• 20 lapų - 62 CHF (149 Lt).

Vežėjams TIR knygelės buvo parduodamos tokia kaina:

• 4 lapų - 165 Lt (be PVM) tikriesiems nariams;

- 210 Lt (be PVM) kandidatams;

• 14 lapų - 210 Lt (be PVM) tikriesiems nariams;

- 287 Lt (be PVM) kandidatams;

• 20 lapų - 235 Lt (be PVM) tikriesiems nariams;

- 330 Lt (be PVM) kandidatams.

1998 m. liepos mėnesį asociacijos „Linava“ prezidiumas priėmė nutarimа sumažinti TIR knygelių kainas tikriesiems nariams vidutiniškai 15 Lt, o kandidatams - 5 Lt. žinotina, kad tuo metu TIR knygelių pirkimo iš IRU kaina nesikeitė, o vežėjams jos buvo parduodamos pigiau.

• 4 lapų - 150 Lt (be PVM) tikriesiems nariams;

- 205 Lt (be PVM) kandidatams;

• 14 lapų - 195 Lt (be PVM) tikriesiems nariams;

- 282 Lt (be PVM) kandidatams;

• 20 lapų - 220 Lt (be PVM) tikriesiems nariams;

- 325 Lt (be PVM) kandidatams.

2000 m. balandžio pabaigoje asociacijos „Linava“ prezidiumas dar kartа nutarė sumažinti TIR knygelių kainas. Tada 14 ir 20 lapų TIR knygelės tikriesiems nariams bei kandidatams atpigo 10 Lt, o 4 lapų TIR knygelės kaina sumažėjo 7 Lt.

TIR knygelių pirkimo iš IRU kainos nepasikeitė, o pardavimo kainos buvo nustatytos tokios:

• 4 lapų - 143 Lt (be PVM) tikriesiems nariams;

- 198 Lt (be PVM) kandidatams;

• 14 lapų - 185 Lt (be PVM) tikriesiems nariams;

- 272 Lt (be PVM) kandidatams.

Dvidešimties lapų TIR knygelių kainų pokyčių analizuoti neverta, nes jų buvo parduodama labai mažai - tik 0,2 proc. per metus.

Nuo 2002 m. gegužės 1 d. IRU padidino TIR knygelių pardavimo kainа vidutiniškai 12 CHF (apie 30 Lt). Asociacija „Linava“ TIR knygelių pardavimo kainos vežėjams nedidino.

Pateikta statistika akivaizdžiai rodo, kad nuo 1998 metų iki dabar TIR knygelių kainos tikriesiems nariams buvo sumažintos vidutiniškai 55 Lt, o kandidatams - 45 Lt. Skaičiavimas grindžiamas dviem prezidiumo nutarimais sumažinti TIR knygelių kainas 10 ir 15 Lt bei iš IRU perkamų TIR knygelių kainos padidinimas 30 Lt.

Dėl minėtų pokyčių ir augant TIR knygelių administravimo išlaidoms, susiklostė išbalansuotos TIR knygelių pirkimo ir pardavimo kainos:

• 4 lapų TIR knygelė parduodama tikrajam nariui „Linavai“ patiriant 6 Lt nuostolį;

• 14 lapų TIR knygelė parduodama tikrajam nariui „Linavai“ patiriant 23 Lt nuostolį.

Kandidatai, perkantys TIR knygeles brangiau, duoda vidutiniškai 56 Lt pelno (pardavus vienа keturių lapų TIR knygelę pelnoma 49 Lt, už keturiolikos lapų - 62 Lt).

Verta analizuoti TIR knygelių pardavimo pokyčių statistikа Lietuvai įstojus į ES. Palyginkime dvejų pastarųjų metų pardavimа gegužės-rugsėjo mėnesiais: 2003 m. parduota 139 323 TIR knygelės, o 2004 m. - 55 932. Išvada - TIR knygelių parduota 60 proc. mažiau.

Lyginamuoju laikotarpiu keturių lapų TIR knygelių 2003 m. buvo parduota 17 282 (12,4 proc. visų parduotų TIR knygelių), o 2004 m. - 38 428 (68,7 proc.). Keturiolikos lapų TIR knygelių parduota 2003 m. - 121 774 (87,4 proc.), o 2004 m. - 17 395 (31,1 proc.).

Statistika rodo, kad 14 lapų TIR knygelių pardavimas sumažėjo nuo 87 proc. iki 31 proc., o 4 lapų TIR knygelių pardavimas išaugo nuo 12 proc. iki 69 proc. Turint omenyje, kad keturių lapų TIR knygelė tikriesiems nariams kainuoja 42 Lt (kandidatams - 80 Lt) pigiau negu keturiolikos lapų, atitinkamai sumažėjo ir „Linavos“ pajamos.

šiuos metus baigsime turėdami biudžeto deficitа, kurį padengsime iš ankstesnių metų pelno. Bet norint stabilizuoti padėtį, vykdyti numatytas programas, teikti vežėjams kvalifikuotas paslaugas, reikia nuo kitų metų pradžios didinti TIR knygelių pardavimo kainas 30-40 Lt, t. y. tiek, kiek 2002 m. IRU padididino TIR knygelių pardavimo kainas asociacijai.

KODEKSAS YRA, BET…

Problemos, su kuriomis susiduria Lietuvos vežėjai RF muitinėse, ir kai kurie praktiniai patarimai dėl įforminimo tvarkos

Lietuvai įstojus į Europos Sаjungа, Rusijos rinkos aktualumas nė kiek nesumažėjo, atvirkščiai - plečiasi Lietuvos vežėjų veiklos geografija Rusijoje. Dar prieš metus diduma vežėjų apsiribodavo krovinių pristatymu į Maskvа ir Maskvos sritį bei Sankt Peterburgа, o dabar turime duomenų, kad lietuviški vilkikai pasiekia Sibiro bei Tolimųjų Rytų miestus. Naujojo Rusijos Federacijos muitinės kodekso (toliau - Kodeksas) įsigaliojimas paspartino vidinio ir tarptautinio muitinės tranzito procedūrų įforminimа, tačiau neišsprendė daugelio problemų. Rusijos Federalinės muitinės tarnybos (toliau - FMT) vadovai pripažįsta, kad, įsigaliojus Kodekso nuostatoms, tikėjosi geresnių ir operatyvesnių rezultatų. Teigiamų pokyčių yra, tačiau jie per lėti. Pagrindinė problema - žmogiškasis veiksnys. Netgi po naujojo Kodekso įsigaliojimo daugumoje Rusijos Federacijos regioninių muitinių skirtingai vertinamos muitinės taisyklės, todėl norime aptarti kai kurias problemas ir pateikti praktinių patarimų.

Rimantas BUDREVIčIUS

Valerija GLEBOVIENė

Pagrindinės problemos

Susitikimuose, seminaruose ir konferencijose, kuriuose svarstoma teisinė Muitinės kodekso praktika, pripažįstama, kad realius reikalavimus muitiniam įforminimui Rusijos Federacijoje formuoja keturi lygiai:

1. RF muitinės kodekso reikalavimai ir normos;

2. Buvusio Valstybinio muitinės komiteto (VMK) ir dabartinės FMT aktai bei įsakymai;

3. Regioninių RF muitinių dokumentai, reglamentuojantys muitinės kontrolę;

4. Subjektyvi muitinės pareigūnų pozicija.

Deja, daugumoje atvejų žemiausios grandies pareigūno, t. y. inspektoriaus, teisybė yra vienintelė ir neginčijama. Išvada: neišlaikyta šios teisinės vertikalės vienybė. Tai supranta ir stengiasi pakeisti RF FMT vadovybė.

Daugiausia administracinių bylų mūsų vežėjams iškeliama pagal RF administracinės teisės pažeidimų kodekso 16.2 straipsnio 2 punktа dėl klaidingo krovinio duomenų (deklaravimo) pateikimo. Vežėjas dėl objektyvių priežasčių neturi galimybės patikrinti krovinio pakrovimo metu. RF kodekso 81 str. 2 punktas nurodo, kad vežėjas, kirsdamas RF valstybinę sienа, privalo pateikti muitinei duomenis apie krovinį, t. y. faktiškai jį deklaruoti. Tai reiškia, kad ir atsakomybė už krovinį bei pateikiamus duomenis tenka vežėjui. Patariame naudotis CMR konvencijoje numatyta galimybe CMR važtaraščio 18 punkte (vežėjo sаlygos ir pastabos) padaryti atitinkamus įrašus dėl krovinio pakrovimo sаlygų: ҐKrovinys priimtas neatliekant detalaus patikrinimo ar skaičiavimo...“. Kartais siuntėjai nesutinka, kad vežėjas darytų panašius įrašus, nenorėdami tokių krovinio tikrinimų, todėl patartina bent įrašyti krovinio vietų skaičių ir įpakavimo pobūdį: ҐPriimta 20 padėklų, apvyniotų pakavimo juosta“. įrašai daromi muitinės pareigūno ir siuntėjo (deklaranto) akivaizdoje.

Prastovos pasienio postuose - kasdienė mūsų vežėjų problema Rusijoje. Dažniausiai pareigūnai sulaiko transporto priemones dėl nepakankamų duomenų apie gabenamas prekes. Tokiais atvejais, kaip numatyta Kodekso 120 str. 3 punkte, vežėjas gali papildyti duomenis apie krovinį rašytine forma pats arba per savo įgaliotаjį atstovа. Neretai muitinės inspektoriai reikalauja, kad atvyktų įmonės direktorius ar krovinio savininkas. To nenumato Muitinės kodeksas ir tokie pareigūnų reikalavimai yra neteisėti.

Transporto priemonės stabdomos ir dėl trikdžių RF muitinės duomenų perdavimo sistemose. Dažniausiai vėluoja arba visai neperduodami iš regioninių muitinių į pasienio postus Safe TIR elektroniniai patvirtinimai apie prekių pristatymа į paskirties muitinę. Tokiais atvejais rekomenduojame kreiptis į asociacijos „Linava“ atstovybę Maskvoje arba į asociacijos ҐLinava“ Informacijos skyrių. Paprastai tokių problemų sprendimas trunka nuo vienos iki trijų parų. Tenka pripažinti, kad RF muitinės institucijos perkelia dalį savo problemų vežėjams, versdamos įrodinėti teisingа muitinės procedūrų užbaigimа. Dar viena transporto priemonių sulaikymo pasienio postuose priežastis - muitinės pareigūnai neteisingai įformina prekių pristatymo liudijimа (vidinio muitinio tranzito procedūros užbaigimo liudijimas). Pareigūnai dažnai nepatvirtina šių liudijimų, ypač jų kopijų, savo spaudais ir parašais, todėl išvykstant transporto priemonė priverstinai stovi pasienio poste iki trijų parų. Visais panašiais atvejais patariame informuoti asociacijа arba jos atstovybę Maskvoje.

įvažiuojančios į RF teritorijа transporto priemonės su prekėmis neretai stabdomos reikalaujant pateikti įvežamų prekių dešimties ženklų kodа pagal NVS šalių užsienio ekonominės veiklos nomenklatūrа. Muitinės kodekso 73,76 str. numatyta, kad prekės, įvežamos į RF, kodifikuojamos nurodant 4 pirmuosius prekių kodo ženklus.

Dar viena nuolatinė mūsų vežėjų problema - pasienio pareigūnų reikalavimas pateikti įvežamų prekių kilmės arba atitikties sertifikatus. Asociacijos atstovybė dėl to kreipėsi į RF sanitarijos ir epidemiologijos priežiūros tarnybas ir RF vežėjų asociacijа ASMAP. Iš asociacijos ASMAP gautas atsakymas, kuriame išdėstyta, kad pagal Muitinės kodekso 37 str. iš visų įmanomų sertifikatų pasienio pareigūnai Kodekse numatytais atvejais gali pareikalauti tik prekių kilmės sertifikato, o atitinkamais atvejais ir veterinarinio arba fitosanitarinio sertifikato. Norime atkreipti vežėjų dėmesį, kad atitikties sertifikatas pateikiamas paskirties muitinei deklaruojant prekes laisvai cirkuliuoti. Tai ne vežėjo, bet krovinio gavėjo pareiga. Rekomenduojame vežėjams, esant tokiems pareigūnų reikalavimams, pareikalauti iš jų raštiško paaiškinimo, nes tokį paaiškinimа numato Muitinės kodeksas, taip pat informuoti asociacijа arba jos atstovybę Maskvoje.

Naujasis Kodeksas numato galimybę pateikti muitinei dokumentų elektroninę versijа, tačiau praktikoje susikūrė savotiška sistema, kai muitinės pareigūnai reikalauja ir elektroninės, ir rašytinės dokumentų versijos. Dėl to kreipėmės į pasienio muitinių vadovus prašydami paaiškinti tokiа situacijа. Atsakymas: pagal galiojančius įstatymus nenumatytas privalomas elektroninis deklaravimas, todėl vežėjai gali rinktis. Vis dėlto realiai pasirinkti keblu. Privalumas teikiamas tiems, kurie turi prekių ir dokumentų elektroninio deklaravimo kopijas.

RF muitinė gali taikyti muitinės palydа vežėjams tais atvejais, kai vežėjo įmonė yra įtraukta į muitinės taisyklių pažeidėjų sаrašus ir kai gabenamo krovinio muitų ir mokesčių vertė viršija TIR garantijos dydį (t.y. 50 000 USD). Tačiau pareigūnas turi pateikti raštiškа tokios priemonės taikymo paaiškinimа. Vežėjas dėl objektyvių priežasčių gali ir pats paprašyti taikyti muitinės palydа. šiuo metu muitinės palydos funkcijas, pagal laidavimo sutartį su muitinėmis, atlieka Rusijos muitinės veteranų sаjunga (С.В.Т.С Сопšовоęденčе). šiai organizacijai taip pat mokami mokesčiai už suteiktas paslaugas. Kadangi konvojavimo tarnybos ir vežėjo santykių muitinė nekontroliuoja, todėl dviejų ūkio subjektų sandoris privalo būti įteisintas atskira sutartimi. Sutartyje būtina konkrečiai numatyti atsakomybės ribas. Būtina gauti dokumentа, patvirtinantį suteikiamų paslaugų apmokėjimа. Jis turi būti neatsiejama sutarties dalis.

šių metų lapkričio 11 d. Rusijos Dūma patvirtino Muitinės kodekso naujas pataisas.

Jose nustatyti konkretūs tarifai, kuriuos bus privalu mokėti už konvojavimo tarnybų paslaugas. Už muitinės palydа nuo 2005 m. sausio 1 d. bus renkami tokie mokesčiai:

• iki 50 km 2000 rublių;

• nuo 51 iki 100 km 3000 rublių;

• nuo 101 iki 200 km 4000 rublių;

• per 200 km 1000 rublių už kiekvienа šimtа kilometrų.

Patariame vežėjams, transportavimo metu aptikusiems muitinės plombų pažeidimа, bet kuriais atvejais, netgi ir esant muitinės palydai, kreiptis į artimiausiа milicijos postа ir pranešti apie įvykį. Iš milicijos pareigūnų būtinai gauti dokumentа, liudijantį įvykio registracijа. Vėliau kreiptis į artimiausiа muitinę ir pranešti paskirties muitinei dėl tranzito termino pažeidimo. Apie įvykį pranešti krovinio gavėjui. Jeigu iškyla sunkumų registruojant įvykį, kreiptis į asociacijа arba jos atstovybę Maskvoje.

Muitinio tranzito terminai

ir maršrutas

Tranzito terminа nustato muitinės pareigūnas, atsižvelgdamas į vežėjo pareiškimа, įprastа prekių vežimo terminа, transporto priemonės galimybes, gabenimo maršrutа ir kitas vežimo sаlygas (Muitinės kodekso 82 straipsnis).

Vežėjui pateikus motyvuotа, raštiškа konkrečiam laikui rusų kalba parašytа prašymа ir nurodžius priežastis, dėl kurių būtina pratęsti terminа, muitinė, kurios veiklos zonoje yra krovinys (artimiausias muitinės postas, funkcinis muitinės skyrius, atliekantis muitinį įforminimа ir kontrolę), gali pratęsti nustatytа prekių vidinio (VMT) arba tarptautinio (TMT) muitinio tranzito terminа.

Primename, kad pagal RF administracinės teisės pažeidimų kodekso 16.10 straipsnį už muitinio tranzito termino ir prekių pristatymo maršruto pažeidimа yra numatyta bauda.

Sprendimа dėl prekių vidinio (VMT) arba tarptautinio (TMT) muitinio tranzito pratęsimo priima muitinės viršininkas atitinkamo nutarimo forma. Jei sprendimas yra teigiamas, muitinės pareigūnas įrašo būtinus pakeitimus į tranzito deklaracijа arba TIR knygelę ir patvirtina juos parašu bei asmeniniu numeriniu antspaudu.

Dėl muitinio tranzito termino pratęsimo į pakeliui esančiа muitinės įstaigа būtina kreiptis iki to momento, kol dar galioja nustatytas muitinio tranzito terminas arba paskutinę muitinio tranzito galiojimo dienа.

Prekių pateikimas vidinio

arba tarptautinio muitinio tranzito procedūrai atlikti

Vežėjo (vairuotojo) pareigos vidinio arba tarptautinio muitinio tranzito atveju:

• pristatyti prekes ir jų dokumentus išsiuntimo muitinės nurodytais terminais ir į nurodytа paskirties muitinę tam tikru maršrutu, jei toks yra numatytas arba nurodytas TIR knygelėje arba kituose krovinį lydinčiuose dokumentuose;

• užtikrinti, kad būtų nepažeistos prekės, muitinės plombos ir antspaudai arba kitos, jei tokios yra naudojamos, identifikavimo priemonės;

• neleisti, kad prekės būtų perkraunamos, iškraunamos, pakraunamos ir atliekamos kitos operacijos su kroviniu be muitinės raštiško leidimo, o prekių perkrovimas į kitas transporto priemones, jeigu prekės yra perkraunamos iš vienos transporto priemonės į kitа nepažeidžiant muitinės plombų ir spaudų (t.y. vilkiko pakeitimas) yra leidžiamas iš anksto apie tai pranešus muitinei.

Paskirties muitinės

pakeitimas

• Jeigu paskirties muitinė keičiama, vadovaujantis Rusijos Federacijos

įstatymais vidinio muitinio tranzito atveju vežėjas privalo kreiptis į muitinę su prašymu dėl prekių paskirties muitinės vietos pakeitimo. Vežėjas pateikia bet kuriai pakeliui esančiai muitinei (artimiausias muitinės postas) pareiškimа dėl paskirties muitinės pakeitimo, parašytа laisva forma rusų kalba, dokumentus, liudijančius privalomа paskirties muitinės pakeitimo faktа (siuntėjo arba gavėjo prašymas), taip pat TIR knygelę arba tranzito deklaracijа ir kitus prekes lydinčius dokumentus.

• Muitinė, priėmusi pareiškimа ir nurodytus dokumentus, priima sprendimа dėl prekių paskirties muitinės vietos pakeitimo ne vėliau kaip kitа dienа skaičiuojant nuo dokumentų priėmimo dienos.

Dalinis iškrovimas

Vežant krovinius RF teritorija su TIR knygele dalinis prekių iškrovimas gali būti ne daugiau kaip dviejose paskirties muitinėse, t.y. bendras išvykimo ir paskirties muitinių skaičius negali viršyti trijų.

Vilkiko pakeitimo tvarka

Jeigu prekės perkraunamos iš vienos transporto priemonės į kitа nekeičiant muitinės plombų, tai toks perkrovimas galimas tik muitinei leidus po išankstinio pranešimo muitinės įstaigai. Išankstinis pranešimas yra TIR knygelės (tranzito deklaracijos) ir kitų krovinio ir transporto dokumentų pateikimas muitinės įstaigai.

Vidinio muitinio tranzito (VMT) ir tarptautinio muitinio tranzito (TMT) užbaigimas

Atgabenus prekes į paskirties muitinės įstaigа, vidinio muitinio tranzito procedūrai užbaigti vežėjas privalo per vienа valandа nuo transporto priemonės atvykimo pateikti paskirties muitinei prekes, TIR knygelę (tranzito deklaracijа) ir kitus turimus prekių dokumentus, taip pat ir išsiuntimo muitinės į saugų paketа įdėtus dokumentus. Jeigu atvykstama ne muitinės darbo valandomis, tai per vienа valandа nuo šios muitinės darbo laiko pradžios.

Transporto priemonė saugoma muitinės kontrolės zonoje paskirties muitinės įstaigoje iki bus baigta vidinio muitinio tranzito procedūra. Transporto priemonėms atvykti į muitinės kontrolės zonа leidžiama bet kuriuo paros metu.

Vežėjui pateikus dokumentus, paskirties muitinės įstaigos pareigūnas per dvi valandas nuo dokumentų pateikimo momento privalo užregistruoti transporto priemonės atvykimа ir išduoti vežėjui transporto priemonės atvykimo patvirtinimа.

Paskirties muitinė įformina prekių vidinio muitinio tranzito procedūrа per kiek įmanoma trumpesnį laiko tarpа, bet ne vėliau kaip per 24 valandas nuo transporto priemonės atvykimo registracijos momento, jeigu atliekant dokumentų patikrinimа ir identifikuojant prekes nebuvo nustatyta Rusijos Federacijos muitinės įstatymų pažeidimų.

Vidinio muitinio tranzito įforminimas užbaigiamas išduodant vežėjui vidinio muitinio tranzito užbaigimo liudijimа. Vidinio muitinio tranzito užbaigimo liudijimа (свčдетеėьство о завеšųенčč ВТТ) išduoda paskirties muitinė arba tarpinė muitinė.

Gabenant prekes pagal tarptautinio muitinio tranzito procedūra (TMT), liudijimas išduodamas tik paskutinėje paskirties muitinėje, kurioje vyksta prekių iškrovimas RF teritorijoje. Tarpinėse muitinėse atliekamas dalinis prekių iškrovimas laikinojo saugojimo sandėliuose.

Vežėjo atsakomybė vidinio muitinio tranzito (VMT)

arba tarptautinio muitinio tranzito atveju (TMT)

Jeigu prekės yra nepristatomos į paskirties muitinę, vežėjas privalo sumokėti importo muitus, mokesčius ir baudas.

Jeigu vežėjas perdavė prekes gavėjui arba kitam asmeniui be muitinės leidimo, asmuo, gavęs nurodytas prekes, yra atsakingas už muitų, mokesčių ir baudų mokėjimа tik tuo atveju, jeigu bus nustatyta ir įrodyta, kad gaudamas tokias prekes asmuo žinojo arba privalėjo žinoti apie Rusijos Federacijos muitų įstatymų pažeidimus.

Prekių sertifikavimas

ir sanitarinė kontrolė

šiuo metu Rusijos Federacijoje prekių sertifikavimа reglamentuoja „įstatymas dėl prekių ir paslaugų sertifikavimo“ . šio įstatymo 14 str. nurodo sertifikavimo taikymo sаlygas importuojamoms į RF prekėms. įstatymo 2 ir 3 skyriai apibrėžia privalomа ir savanoriškа prekių sertifikavimo taikymo tvarkа. Interneto puslapyje paieška: www.google.ru.

Privalomа importuojamų į RF prekių sertifikavimа ir jo taikymа reglamentuoja „RF muitų tarifų įstatymas“ . šio įstatymo 30 straipsnis nurodo privalomus prekių sertifikavimo atvejus. Kadangi privalomų sertifikuoti prekių kodų sаrašas yra periodiškai koreguojamas, naujausius duomenis siūlome sekti Rusijos goststandarto mokslinio tyrimo instituto interneto tinklapyje: www.vniis.ru šiame tinklapyje yra pateikta konkreti naudinga informacija prekių sertifikavimo klausimais, pvz.: skiltis „Populiarūs klausimai“ . Klausimas: kokiа produkcijа privalu sertifikuoti? Atsakymai pateikti, remiantis įstatyminiais aktais, t.y. išvardinti reikalavimai privalomam sertifikavimui, sertifikuoti privalomų prekių kodai, prekių įvežimo į RF tvarka.

Koncentruota prekių sertifikavimo analizė pateikta Rusijos gostandarto mokslinio tyrimo instituto tinklapyje: www.vniis.ru. Tinklapio skyriuje „Importuotojams“ smulkiai išdėstyta schema, kuri padeda susiorientuoti importuotojui, norinčiam sertifikuoti pirmа kartа įvežamа į RF produkcijа. Išsamiau apie sertifikavimo reikalavimus tinklapio skiltyje „Populiarūs klausimai“.

"Transporto pasaulis"
Gruodis Nr. 12 (48)

"Linava" informuoja

Naujienos

Aktualijos

Stygius kelia kainas

Padangos

Naujiena padangų rinkoje

Problemos

Galvos skausmas, vardu TOLL COLLECT

Psichologija

PAMILKITE SAVO… PRIEšUS

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Žinotina

Kada ir kur reikalingi trečiųjų šalių leidimai

Skaitmeninių tachografų sistema: kaip, kada ir kiek kainuos

Keleivinis transportas

Dar neprasidėjusių metų laureatai

VERSLININKAI AR PAžEIDėJAI?

Technika

Krovininių kėbulų naujienos

Mažasis „IVECO Daily“ autotraukinys

Teisė

Darbo tarybos

Muziejus

DVIMOTORIAI BūNA NE TIK LėKTUVAI…