Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Pasikeitusios sаlygos

koreguoja vežėjų veiksmus

įstojus Lietuvai į Europos Sаjungа mūsų šalies krovinių automobiliais vežėjai pajuto ne tik teigiamus pokyčius, bet ir stipriа konkurencijа bei didėjančius mokesčius tiek šalies viduje, tiek užsienio rinkose. Visi šie veiksniai verčia ir asociacijа „Linava“, ir atskiras vežėjų įmones keisti strategijа bei ieškoti naujų sprendimų.

Kaip teigia asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, permainų poreikį diktuoja pasikeitusios aplinkybės ir besikaupiančios problemos. „Ne mes vieni buvome priversti reformuoti savo struktūrа, - sako prezidentas. - Galiu pasakyti, jog ne visi mūsų sprendimai pasiteisino, todėl teks ieškoti kitokių variantų. Manau, kad pavasarį įvyksiantis asociacijos „Linava“ XV kongresas turės priimti ne vienа neeilinį sprendimа“.

Vežėjams paprasčiau dirbti Vakarų Europoje, tačiau šiuo metu dar labai sunku tiksliai įvertinti Europos Sаjungos pasekmes ir reikšmę. O mūsų vežėjai nesnaudžia, ieško naujų rinkų ir vis labiau skverbiasi į Rusijа, NVS šalis. Vyksta pokyčiai ir pačioje asociacijoje.

Reorganizacija

Pasak asociacijos generalinio sekretoriaus Valdo Gilio, permainos asociacijoje buvo reikalingos ir apgalvotos: laiku pertvarkytas TIR departamentas, sekretoriato struktūra, koreguota „Linavos“ serviso veikla, toliau ieškoma naujų pajamų šaltinių bei mažinamos bendrosios išlaidos.

Anot V. Gilio, sumažėjus įplaukoms už TIR knygeles, sekretoriatas ėmėsi kitų komercinių projektų, kurie davė nemažai naudos ir vežėjams, ir asociacijai. „Asociacijos duomenimis, jau apie 600 vežėjų įmonių pasinaudojo „Linavos“ tarpininkavimo paslauga susigrаžinant PVM iš Lenkijos, - sako vadovas. - PVM grаžinimo paslaugа plečiame. šiuo metu deramės su prancūzų firma „Vialtis“, Danijos firma „System Design“ ir kitų valstybių vežėjų asociacijomis, kurios padėtų vežėjams susigrаžinti PVM iš Europos Sаjungos šalių. Taip pat vyksta derybos su bankais dėl PVM grаžinimo procedūros pagreitinimo iš Lenkijos“.

Asociacijos vadovas teigia, kad „Linava“ ir toliau savo nariams teiks įvairias paslaugas, tačiau ieškos ir kitų papildomų pajamų šaltinių. Jis įsitikinęs, kad tiek asociacijos, tiek jos dukterinių įmonių teikiamos paslaugos yra labai reikalingos ir vežėjų įmonėms nėra brangios. Tačiau, pasak V. Gilio, kai kurių įmonių vadovai šiuo metu turėtų atsakingiau žiūrėti į bendradarbiavimа su asociacija ir laiku atsiskaityti už suteiktas paslaugas, nes lėšų stygius trukdo efektyviai dirbti. Asociacijos vadovybė supranta, jog vežėjams šiuo metu yra nelengva, tačiau pastebi, kad daugelis įmonių sugeba tinkamai suderinti mokėjimo terminus. Generalinis sekretorius siūlo įmonėms laiku atsiskaityti už paslaugas, nes jokių įsiskolinimų nurašymų nebuvo ir negali būti nei iš „Linavos“, nei iš asociacijos dukterinių įmonių.

Asociacijos dukterinės įmonės - UAB „Linavos“ servisas ir Všį „Linavos“ mokymo centras - sėkmingai vykdo joms nustatytas funkcijas. „Linavos“ mokymo centre mokomi transporto įmonių vadovai bei darbuotojai, o „Linavos“ servisas teikia paslaugas ir prekes palankiomis sаlygomis bei priima vežėjų užsakymus spausdintai produkcijai, kuri yra būtina transporto kompanijoms.

Vežėjus taip pat tenkina asociacijos atstovybės Maskvoje veikla, nes jos teikiama juridinė ir techninė pagalba yra ypač svarbi suaktyvėjus vežėjų darbui Rusijos ir NVS šalių rinkose.

Problemų nemažėja

A. Kondrusevičiaus teigimu, kaip ir anksčiau, problemų vežėjams nesumažėjo. Jis vardija tik pačias svarbiausias:

• kuro kainų augimas stipriai didina sаnaudas;

• išaugęs automobilių parkas išbalansavo rinkа;

• vidaus ir išorės konkurencija mažina paslaugų kainas;

• dienpinigių mokėjimo tvarka didina darbo jėgos sаnaudas, o tai smarkiai mažina mūsų vežėjų konkurencingumа;

• JAV dolerio kurso svyravimai labai nepalankūs Rytų rinkose dirbantiems vežėjams;

Pasak A. Kondrusevčiaus, yra dar vienas galvos skausmas - mažėja vairuotojų. Guodžia tik tai, kad vairuotojai nepuolė į užsienius masiškai ieškoti uždarbio.

„Automobilių parko augimas sumažino frachtų kainas, - sako prezidentas. - įmonių pelnas gerokai sumažėjo ir dėl kitų priežasčių - pirmiausia dėl pakilusių kuro kainų bei padidėjusių darbo jėgos sаnaudų. šiemet pelnа dar sumažins ir Vokietijos kelių mokestis“.

Belieka pridurti, kad Vyriausybė jau planuoja naujus mokesčius, kurie taip pat galios ir vežėjams: profesinio mokymo mokestis, progresyvinis mokestis, nekilnojamojo turto mokestis ir darbdavio sаskaita įvedama darbuotojų sveikatos patikra. Tačiau asociacijos vežėjai neketina vien dejuoti ir yra pasirengę rimtai dirbti.

„Mūsų statistika rodo, jog asociacijai priklausančios vežėjų įmonės gali vežti pačius įvairiausius krovinius, - teigia V. Gilys. - Asociacijos įmonės turi per 12 000 automobilių, t. y. beveik 92% visų šalyje įregistruotų automobilių, vežančių tarptautiniu mastu. 2003 m. asociacijos įmonės gavo 11,523 mlrd. Lt pajamų. Tai rodo, kad mūsų įmonės žiaurios konkurencijos sаlygomis sugeba dirbti ir uždirbti bei duoti naudа tiek sau, tiek valstybei“.

Vyriausybė

patvirtino dienpinigių

mokėjimo tvarkа

Sausio 26 d. Vyriausybė pritarė 2004 m. lapkričio 3 d. nutarimo „Dėl išlaidų, susijusių su tarnybinėmis komandiruotėmis, dydžio ir mokėjimo tvarkos“ pakeitimui, kurį teikė Socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

šiuo pakeitimu nustatyta, kad dienpinigiai, mažesni už Komandiruočių sаnaudų atskaitymo iš pajamų tvarkoje nustatytus dydžius, gali būti mokami, jeigu tai yra numatyta kolektyvinėje sutartyje. Jei kolektyvinė sutartis nesudaryta - darbo sutartyje, tačiau ne mažiau kaip 50 proc. Finansų ministerijos nustatytos dienpinigių sumos.

Pasak asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretoriaus Algirdo Baranausko, posėdyje buvo pasiūlyta pridėti protokolinį įrašа, kuris numato skirti didesnį dėmesį nutarimo vykdymui, kad jis nebūtų pažeidinėjamas. Nutarimas įsigalios tuomet, kai bus paskelbtas „Valstybės žiniose“.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Lietuvos ir Ukrainos

kelių transporto

komisijos posėdis

Sausio 12-13 d. Kijeve vyko Lietuvos ir Ukrainos kelių transporto komisijos posėdis. Lietuvos delegacijai vadovavo Susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamento direktoriaus pavaduotojas A. Romanavičius. Delegacijoje buvo to paties departamento vyr. specialistė B. Sviklienė, Valstybinės kelių transporto inspekcijos viršininkas V. žukauskas ir asociacijos „Linava“ Krovininio transporto skyriaus vadovas G. Ramaslauskas. Ukrainos delegacijai vadovavo Valstybinio automobilių transporto departamento direktorius I. Guba.

Posėdyje delegacijos apsvarstė užsienio prekybos tarp Lietuvos ir Ukrainos eigа per pastaruosius metus, aptarė galimas perspektyvas bei pasikeitė turima statistine informacija. Delegacijos konstatavo, jog nuolat daugėjo tiek importo, tiek eksporto. Ukrainos atstovai informavo, jog pastebimas Lietuvos verslininkų susidomėjimas Ukrainos rinka, yra užregistruotos 132 lietuviško kapitalo įmonės.

Pagrindinis posėdžio klausimas - leidimų kvotų tarptautiniams krovinių vežimams nustatymas. šiai temai paprastai skiriamas didžiausias dėmesys derantis ir su kitomis valstybėmis, ne Europos Sаjungos narėmis. Ukrainos delegacija pažymėjo, jog Lietuvos vežėjų dvišalių ir tranzitinių vežimų skaičius didesnis nei Ukrainos vežėjų, o ypač ši tendencija ryški vežimuose į/iš trečiųjų šalių. Po diskusijų delegacijos nustatė preliminariа leidimų kvotа 2005 m. ir nusprendė surengti kitа komisijos posėdį š. m. antrаjį pusmetį, kad būtų galima minėtа kvotа patikslinti bei numatyti preliminarų leidimų kiekį 2006 m. Taip pat susitarta nedaryti kliūčių transporto plėtrai ir pozityviai spręsti klausimа dėl papildomų leidimų skyrimo, jei vežėjams šiemet iškiltų toks poreikis.

Lietuvos delegacija informavo apie priimtа naujа mūsų šalies Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymа, nustatantį kelių naudotojų mokesčius tiek Lietuvos, tiek užsienio šalių vežėjams. šis mokestis bus pradėtas rinkti, priėmus reikiamus poįstatyminius teisės aktus.

Posėdyje buvo nagrinėjami ir kiti aktualūs keleivių bei krovinių vežimo kelių transportu klausimai. Derybos vyko ypač draugiškai ir konstruktyviai.

Gintautas RAMASLAUSKAS

Krovininio transporto

skyriaus vadovas

Belgijos valdžia

tesi pažadus

Belgijoje įsigaliojo įstatymas, kuris vežėjams suteikia galimybę susigrаžinti dalį sumokėto akcizo už Belgijoje pirktus degalus. Dar 2004 m., sparčiai kylant kuro kainoms, Belgijos valdžios pareigūnai svarstė galimybę kompensuoti akcizo mokestį degalams ir pažadus ištesėjo.

šiuo metu vežėjų asociacija „Linava“ pradeda darbа su Belgijos regionine muitų ir akcizų valdyba dėl galimybės asociacijos vežėjams centralizuotai susigrаžinti dalį akcizo už Belgijoje pirktа kurа. Vežėjai, kurie yra pirkę kuro šioje šalyje ir turi tai patvirtinančius dokumentus, privalės pateikti prašymа Belgijos regioninei muitų ir akcizų valdybai dėl akcizo už kurа susigrаžinimo. Tai bus dar viena nauja „Linavos“ paslauga asociacijos vežėjų įmonėms.

Kaip teigė asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, tokio įstatymo atsiradimas rodo, kad Belgijos valdžios institucijos analizuoja ir puikiai supranta automobilių transporto svarbа šalies ekonomikoje, todėl ir priima kompromisinius sprendimus. O Lietuvos valdininkai šio mokesčio mažinti neketina.

„Reiktų dar paminėti ir Vokietijos vyriausybės pavyzdį, kuri savo automobilių transportininkams kaip kompensacijа už kelių mokesčio didinimа siūlo mažinti transporto priemonės turėtojo mokestį“, - sako A. Kondrusevičius.

Automobilių transportu Europos Sаjungoje vežama iki 90 proc. visų krovinių. Asociacijai „Linava“ priklausančios transporto bendrovės keleivius bei krovinius veža į 40 Europos, Azijos ir netgi Afrikos valstybių. Pagrindinės šalys, į kurias Lietuvos vežėjai gabena daugiausia krovinių, - Lenkija, Vokietija, Rusija, Olandija, Belgija, Italija.

Anatolijus JAKIMOVAS

Klaipėdoje vežėjams

bus daugiau darbo

Lietuvos vežėjams netrukus padaugės užsakymų, nes Klaipėdos UAB „Valikeda“ administraciniame pastate neseniai įsikūrė Danijos logistikos bendrovė „Chr. Jensen Shipping“. Antrinė danų įmonė Klaipėdoje imsis krovininiais automobiliais bei konteineriais į Lietuvа atkeliaujančių krovinių gabenimo, tačiau taip pat sieks pritraukti naujų krovinių iš Baltarusijos bei rūpinsis jų eksportu.

„Chr. Jensen Shipping Klaipėda“ direktorius Sigitas Imbrasas sako, kad iš „Valikedos“ nuomoja sandėlius šaldytiems ir sausiems kroviniams. Pasak direktoriaus, ši bendrovė vienintelė turi Europos Sаjungos standartus atitinkančius šaldytuvus (talpa 2500 t), kuriuose galima palaikyti temperatūrа iki - 250C. Be to, „Valikeda“ teikia ne tik sandėliavimo paslaugas, bet užsiima ir krovinių ekspedijavimu.

Danijos bendrovė, atidariusi atstovybę Klaipėdoje, baigė plėstis Baltijos regione. „Chr. Jensen Shipping Klaipėda“ bus atsakinga už pagrindinės įmonės visame pasaulyje agentuojamomis konteinerių linijomis bei vilkikais iš Danijos atkeliaujančius krovinius. šie kroviniai dažniausiai keliauja į Lietuvа ir Rusijа. Kompanija ketina plėtoti veiklа eksportuodama krovinius iš Lietuvos bei bandydama pritraukti naujų krovinių iš Baltarusijos. Nauja Klaipėdos įmonė šiemet planuoja pasiekti apie 100-400 tūkst. Lt apyvartа bei neatmeta galimybės steigti atstovybes Vilniuje ar Kaune. „Chr. Jensen Shipping“ turi savo atstovybes šalyse aplink Baltijos jūrа. Jos grupę sudaro bendrovės Kopenhagoje, Ahuse, Maskvoje, Sankt Peterburge, Rygoje, Taline ir Klaipėdoje.

Pasak bendrovės „Valikeda“ direktoriaus Donato Talačkos, nuomininkams nebus lengva, nors jie turi klientų ir Danijoje, ir Lietuvoje, bet bendromis pastangomis klientus galima pritraukti kokybiškomis paslaugomis bei patrauklia kaina. Bendrovės „Valikeda“ paslaugomis jau naudojasi įmonės „Kraitenė“, „Norvelita“, „Vičiūnai“, o vietos yra ir šaldytiems, ir sausiems produktams. „Turėsime darbo mes, turės užsakymų ir vežėjai“, - tikina D.Talačka.

Levas BUTKUS

Statistiniai duomenys

bus tikslesni

Kas pusmetį asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyrius iš šalies keleivių vežėjų įmonių surenka, išanalizuoja bei susistemina statistinius veiklos rezultatus. įmonių darbuotojai, pildantys asociacijos pateiktas anketas, turėdavo nusiskundimų, kad dažnokai kyla įvairių neaiškumų, kokius duomenis rašyti atskiruose anketos punktuose. Dėl nevienodai pildomų statistinių ataskaitų galutiniai rezultatai nebūdavo visiškai tikslūs: juose pasitaikydavo didesnių ar mažesnių klaidų bei kai kurių neatitikimų. Vežėjų pageidavimu, sausio 19 d. „Linavos“ mokymo centre surengtas seminaras, į kurį pakviesti už statistinių ataskaitų pildymа atsakingi darbuotojai.

Keleivinio transporto skyriaus vadovas Eugenijus Stolovickis supažindino juos su dažniausiai pasitaikančiomis anketų pildymo klaidomis, vežėjai išsiaiškino jiems kylančius neaiškumus.

Pasak vežėjų, seminaras buvo naudingas: aptarus iki tol kildavusias problemas, pildyti anketas bus kur kas lengviau, o galutiniai rezultatai bus tikslesni. E. Stolovickis teigė, kad nuo šiol klaidų anketose turėtų likti mažiau, tad asociacijai „Linava“ priklausančių keleivinio transporto įmonių pateikiami statistiniai duomenys bus dar naudingesni bei patikimesni.

Lina JAKUBAUSKIENė

Keleivių vežėjų pasitarimas

Sausio 24-аjа asociacijos „Linava“ salėje rinkosi šalies didžiųjų autobusų parkų vadovai. Pasitarime dalyvavo asociacijos „Linava“ transporto politikos ir informacijos sekretorius Algirdas Baranauskas, Keleivinio transporto skyriaus vadovas Eugenijus Stolovickis, Valstybinės kelių transporto inspekcijos Keleivinio transporto skyriaus viršininkas Rolandas Mazaliauskas, pavaduotojas Antanas Trilupaitis. Svarstyti tolimuoju bei tarptautiniu vežimu besiverčiantiems keleivių vežėjams aktualūs klausimai.

Pagal šiuo metu galiojančius Europos Sаjungos reglamentus, kabotažiniai keleivių vežimai tarptautiniuose maršrutuose yra draudžiami. Tačiau nuo ankstesnių laikų egzistuojančius maršrutus į Latvijа bei Estijа aptarnaujantys autobusai iki š. m. balandžio 1 d. keleivius turėjo teisę vežti ir savų, ir svetimų valstybių teritorijose. Prieš įstojant į Europos Sаjungа, Lietuvos įstatymai to daryti nedraudė, jei valstybės tarpusavyje buvo pasirašiusios atskirus laikinus susitarimus.

Baigiantis prieš tai pasirašytų leidimų terminui, latviai pareiškė pageidavimа ne tik išsaugoti kabotažinius vežimus šiuo metu galiojančiuose maršrutuose, bet ir leisti vežti keleivius tarp vienos šalies miestų naujai atidaromuose maršrutuose. Asociacijos „Linava“ Keleivinio transporto skyrius ir sukvietė šalies keleivinio transporto įmonių vadovus pasitarti, ar toks pasiūlymas tenkina mūsų vežėjus. Diskutuota, ar mūsų vežėjams verta pratęsti tarpvalstybinius susitarimus dėl kabotažinių vežimų, ar juos uždrausti remiantis Europos Sаjungos reglamentais. Vežėjai vieningai nutarė - esant tokiai padėčiai, šalies keleivių vežėjai dėl kabotažo patiria daugiau nuostolių nei gauna naudos.

Priimtas sprendimas nuo š. m. balandžio 1 d. Lietuvos keleivių vežėjų įmonėms, turinčioms maršrutus į kaimynines valstybes, neimti vežti keleivių tarp kitos šalies miestų (Estijoje ir Latvijoje). Taip pat to paties negalės daryti ir kaimyninių šalių keleivių vežėjai mūsų šalies teritorijoje.

Pasitarime taip pat aptartos nelegalių keleivių vežėjų problemos, svarstyti lengvatų teikimo studentams, autobusų apipavidalinimo klausimai.

Lina JAKUBAUSKIENė

PVM už keleivių vežimа Vokietijos teritorijoje

2004 m. Lietuvai įstojus į Europos Sаjungа, pasikeitė PVM už keleivių vežimа Vokietijos teritorijoje mokėjimo tvarka, kuri Lietuvos vežėjams įsigaliojo nuo 2005 m. sausio 1 d.

Anksčiau tik vežėjams, vežantiems keleivius tarptautiniais maršrutais reguliariais reisais Vokietijos teritorijoje, buvo būtina registruotis PVM mokėtojais vienoje iš Vokietijos finansų tarnybų Finanzamt Mьhlhausen ir mokėti PVM kas mėnesį ar ketvirtį, o kalendoriniams metams pasibaigus pateikti metinę deklaracijа. įmonės, vežusios keleivius užsakomaisiais reisais, PVM mokėdavo pasienyje priklausomai nuo nuvažiuoto Vokietijoje atstumo ir vežamų keleivių skaičiaus.

Nuo 2005 m. sausio 1 d. visi Lietuvos keleivių vežėjai, vežantys keleivius reguliariais arba užsakomaisiais reisais Vokietijos teritorijoje, privalo registruotis minėtoje finansų tarnyboje ir užpildyti specialiа anketа bei nusiųsti jа adresu: Finanzamt (Finanzkasse) Mьhlhausen, Martinistrasse 22, D-99974 Mьhlhausen,
tel. 0049 3601 456-280/302, faks. 0049 3601 456100. ši Vokietijos finansų institucija suteiks Jums mokesčių mokėtojo kodа ir išduos patvirtinimа, kurio kopijа kartu su Lietuvos valstybinės mokesčių inspekcijos išduoto PVM mokėtojo pažymėjimo kopija privaloma turėti kiekviename autobuse, važiuojančiame per Vokietijos teritorijа. Jeigu reguliarus ar užsakomasis reisas driekiasi ne tik per Vokietijos, bet ir per kitų Europos Sаjungos šalių teritorijas, Vokietijos įstatymų numatytа pridėtinės vertės mokestį Lietuvos vežėjai moka tik už Vokietijoje suteiktа paslaugа. PVM apskaičiuojamas nuo vežėjo pajamų dalies be PVM, kuri pagal ridos santykį tenka Vokietijos teritorijai.

Keleivių vežimo paslaugoms Vokietijoje taikomas 16% tarifas, o reguliarioms paslaugoms, jeigu nuvažiuotas atstumas Vokietijos teritorija neviršija 50 km, taikomas 7% tarifas. Mokestis išieškomas pagal bendrа apmokestinimo procedūrа, kuri numato: vežėjas privalo atsakingai Vokietijos finansų institucijai pateikti išankstinę (preliminariа) PVM paraiškа (registracijа) ir metinę deklaracijа.

Mokestis mokamas kiekvienа ketvirtį. Jeigu praėjusių kalendorinių metų mokėtinas PVM viršija 6136 eurus, šis laikotarpis gali būti sumažintas iki vieno mėnesio. Jeigu praėjusių kalendorinių metų PVM suma neviršija 512 eurų, vežėjui gali būti nustatytas metinis apmokėjimas. Pasibaigus laikotarpiui (mėnesiui ar ketvirčiui), vežėjas per 10 dienų (t. y. iki kito mėnesio 10 d.) privalo pateikti savo PVM deklaracijа, kurioje jis suskaičiavo mokėtinа sumа. Deklaracijų formas galima gauti mokesčių įstaigose, taip pat surasti internete: www.bff-online.de arba www.finanzamt.de.

Pasibaigus kalendoriniams metams, vežėjas iki kitų metų gegužės 31 d. privalo pateikti savo metinio mokesčio deklaracijа.

Pateikiame pavyzdį, kaip apskaičiuojamas pridėtinės vertės mokestis. Tarkime, vežama 40 keleivių grupė maršrutu Varšuva-Bona-Varšuva. Bendras reiso atstumas 1154 km, atstumas Vokietijoje - 653 km. Keleivis už visа atstumа moka 300 eurų. Tuomet bendras atlygis (atlygis įskaitant PVM už vežimа Vokietijos teritorija) apskaičiuojamas taip:

• (300 Lt x 653 km) / 1154 km = 170 Lt x 2 (kelionė pirmyn ir atgal)

• 340 Lt x 40 keleivių = 13 600 Lt bendras atlygis (įskaitant 16% PVM).

• Grynoji suma (be PVM) = 13 600 Lt / 1,16 = 11 724 Lt

• Mokėtinas PVM = 11 724 Lt x16 % =
1 876 Lt

"Vežėjų žinios"
Sausis Nr. 2 (86)

"Linava" informuoja

Naujienos

Dilerių naujienos

Naujasis Mercedes-Benz Actros - prie starto linijos

Informacinės technologijos

Vietoj rašiklio – kompiuterio ar telefono klavišai

Keliai Keleliai

Vokietijos autobanams – 70 metų

Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujienos

Naujienos

„Matador“ padangos – bet kokioms sąlygoms

Veteranai

MINTYS APIE PRAėJUSIUS METUS

Lietuvoje ir pasaulyje

„Lietuvos draudimui“ labiausiai rūpi transportas

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Keleivinis transportas

Diskusijose – apie metro idėją sostinėje

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams