Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Spaudos konferencijos atgarsiai

Kovo 7 d. asociacija „Linava“ surengė spaudos konferencijа, kurioje asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius, generalinis sekretorius Valdas Gilys, viceprezidentas, keleivinio transporto tarybos pirmininkas Mindaugas Grigelis ir kiti „Linavos“ specialistai apžvelgė kelių transporto įmonių veiklos preliminarius 2004 m. rezultatus bei pristatė asociacijos ir jos dukterinių įmonių teikiamas paslaugas.

Pelningumas sumažėjo

Brangstantys degalai, didėjantys kelių mokesčiai, augančios darbo jėgos sаnaudos, padidėjusios draudimo išlaidos bei kai kurie valdžios institucijų sprendimai pablogino Lietuvos vežėjų pozicijas rinkoje ir sumažino mūsų įmonių konkurencingumа. Prarandama nemažai užsakymų dėl į mūsų rinkа aktyviai besiskverbiančių Latvijos, Slovakijos ir ypač Lenkijos vežėjų.

Asociacijos analitikų atlikta preliminari „Linavos“ įmonių veiklos analizė leidžia teigti, jog 2004 m. vidutiniškai vienos įmonės bendrasis pelningumas sumažėjo nuo 3,1 proc. iki 2,8 proc.

Viena iš priežasčių - vidutiniškai vienos transporto įmonės sаnaudos padidėjo 15 proc., iš jų išlaidos degalams padidėjo iki 28,9 proc., darbo jėgos kaina - iki 22,5 proc.

Matome, kad sаnaudų padidėjimas neleidžia įmonėms pasiekti didesnio pelningumo. 2004 m. vidutiniškai viena krovininio transporto įmonė į materialųjį turtа investavo 20 proc. daugiau negu 2003 m. šių investicijų augimas daugiausia susijęs su automobilių parko padidėjimu. Pernai mūsų šalies vežėjų automobilių parkas padidėjo apie 1 000 automobilių.

2005 m. vasario mėn. asociacijai „Linava“ priklausė 1261 krovininio ir keleivinio transporto bendrovės, kurios turi apie 13 000 automobilių, t. y. per 92 proc. visų šalyje įregistruotų, dirbančių tarptautiniuose vežimuose, automobilių. Asociacijai priklausančios vežėjų įmonės pajėgios vežti pačius įvairiausius užsakovų krovinius, o potencialūs klientai turi galimybę rinktis.

Kelių transporto perspektyvos investicijų prasme turi keistis. Vežėjų įmonės turėtų rimtai padirbėti ir dėl nematerialinių investicijų. Nors krovininio transporto verslas yra labai imlus materialaus kapitalo sukaupimui, tačiau, šių laikų ekonomikos dėsniai įrodo, kad nematerialių investicijų skatinimas bei pažangių technologijų naudojimas, naujų žinių siekimas daug greičiau padeda išlaikyti konkurencingumа. Mūsų vežėjams reikia plėsti investicijas į technologijas, į bendrovių prekinio ženklo žinomumа bei programinę įrangа. Tik tuomet mes turėsime laukiamа efektа: kokybiškas ir konkurencingas paslaugas.

Paslaugos asociacijos

vežėjams

Tiek pačios asociacijos, tiek jos dukterinių įmonių teikiamomis paslaugomis naudojasi beveik visos „Linavai“ priklausančios vežėjų bendrovės. šiuo metu siekiama ne tik plėsti paslaugas, bet ir gerinti jų kokybę.

Asociacijos „Linava“ Finansų departamento duomenimis, 2004 m. asociacijos platinamomis „Petroprofit“ (Lenkija) kuro kortelėmis naudojosi 150 įmonių, kurios turėjo 998 aktyvias kuro korteles.

Kita labai svarbi ir kokybiška „Linavos“ paslauga vežėjams - PVM grаžinimas iš užsienio šalių. Pavyzdžiui, nuo pat PVM iš Lenkijos grаžinimo pradžios nepasitaikė nė vieno atvejo, kad „Linavos“ parengtos paraiškos būtų atmestos. Tuo tarpu kitų tarpininkų parengtų vežėjų paraiškų Lenkijos mokesčių inspekcija (LMI) atmetė per 20. šia asociacijos paslauga jau naudojasi per 600 vežėjų įmonių, jų vis daugėja. Nuo 2003 m. lapkričio mėn. iki š. m. vasario „Linava“ pateikė vežėjų paraiškų LMI už 30 mln. zlotų. Vežėjų įmonėms iš Lenkijos jau pervesta apie 8 mln. zlotų. Dabar šiuo klausimu asociacija dirba su kitomis šalimis - Vokietija, Ispanija, Danija, Olandija, Liuksemburgu.

2003 m. asociacija įformino apie 11 tūkst. vizų į Rusijа ir Baltarusijа, o 2004 m. jų skaičius perkopė 13 tūkst. „Linavos“ atstovybės Maskvoje paslaugomis bei teisine pagalba kasmet naudojasi apie 800 vežėjų įmonių. Atstovybė turi nuolatinius partnerius - advokatų kolegijas, atstovaujančias mūsų vežėjams Maskvos ir Sankt-Peterburgo regionuose.

TIR departamento duomenimis, 2004 m. asociacija išdavė 181 532 TIR knygeles, o 2005 m. planuojama išduoti apie 110 tūkst. TIR knygelių.

„Linavos“ servisas vežėjams siūlo platų kokybiškų prekių asortimentа, teikia kuro pylimosi Lietuvoje ir Lenkijoje, padangų montavimo ir vilkikų plovyklos paslaugas. Serviso išduodamomis PKN „Orlen“ bei „Ventus-Nafta“ kuro kortelėmis naudojasi apie 700 vežėjų įmonių. Plovyklos, montavimo bei tachografų reguliavimo paslaugomis iki š. m. vasario mėn. naudojosi 370 bendrovių, o prekes pirko apie 1 000 asociacijos transporto įmonių. šiuo metu baigiamas suderinti kuro projektas Rusijoje. 2004 m. serviso komercinė apyvarta sudarė apie 15 mln. Lt.

„Linavos“ mokymo centras 2004 m. išdavė 3 027 liudijimus asociacijos įmonių specialistams, iš jų - 1 076 TIR sistemos vairuotojams bei 1 383 TIR sistemos vadovams ir atsakingiems darbuotojams. šiemet „Linavos“ mokymo centras dalyvauja ES Phare 2002 subsidijų programos finansuojamame projekte „Kelių transporto vežėjų konkurencingumo didinimas“. Bus sukurtos ir išbandytos modulinės kvalifikacijos tobulinimo programos įmonių vadovams, ekspeditoriams ir vairuotojams (programos suma - 93 000 EUR).

Balandžio mėn. „Linavos“ mokymo centras pradeda Vilniaus miesto taksi vairuotojų mokymа.

Keleivinis kelių

transportas

šiuo metu asociacijos keleivinio transporto sekcijai priklauso 67 nariai. Bendros pajamos palyginti su 2003 m. išaugo, 4 proc., miesto maršrutuose pajamos išaugo 19,5 proc., priemiesčio - 19,3 proc., o tolimojo susisiekimo maršrutuose - 3 proc. Tačiau dėl pabrangusio kuro bendros išlaidos padidėjo 6,6 % ir keleivių vežėjai patyrė 26,9 mln. Lt nuostolių.

2004 m. senesnės kaip 10 metų transporto priemonės sudarė 80 proc. Tačiau situacija pagerėjo tik Vilniuje ir Kaune, kuriuose nupirkti nauji autobusai ir troleibusai. Kituose miestuose ir rajonuose padėtis nėra patenkinama.

Autobusų stočių padėtis bloga, nes nepakanka lėšų jų priežiūrai. Savivaldybės nori atsikratyti didelių ir daug lėšų reikalaujančių stočių, tačiau pinigų kompaktiškų ir ekonomiškų autobusų stočių statybai nepakanka.

Nei Lietuvos, nei užsienio verslininkai nesiveržia į šiа rinkа ir lėšų į šį verslа praktiškai neinvestuoja. Privatūs vežėjai dažniausiai dirba tarptautiniame susisiekime arba vietiniame (maršrutiniai taksi). Tačiau dirbti vietiniame susisiekime tais pačiais principais kaip ir autobusų parkai norinčių yra nedaug.

2003 m. kovo mėn. susisiekimo ministras patvirtino vežėjų nuostolių kompensavimo tvarkа. Tačiau iki šiol ši tvarka vykdoma ne visur. 2004 m. 14 miestų ir 26 rajonų savivaldybės iš dalies kompensavo vežėjams nuostolius, susidariusius dėl visuomenei būtinų paslaugų teikimo. Autobusų ir troleibusų parkai gavo 26,5 mln. Lt kompensacijų. Tai sudaro 47,2 % poreikio. Palyginti su 2003 m. padėtis pagerėjo.

Dar nepavyksta sunaikinti nelegalaus keleivių vežimo verslo. Laiškai įvairioms institucijoms, susitikimai, pasitarimai, įvairių lygių darbo grupių kūrimas, rezultatų kol kas nedavė.

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

Vežėjų regioninių

susirinkimų grafikas

Regioniniai susirinkimai vyks:

Klaipėdos regiono - kovo 9 d. Klaipėdoje, Klaipėdos aukštesniosios technikos mokyklos aktų salėje (Bijūnų g. 10, Klaipėda);

šiaulių regiono - kovo 10 d. šiauliuose, šiaulių verslo konsultacinio centro Baltojoje salėje (Vilniaus g. 88, šiauliai);

Panevėžio regiono - kovo 30 d. Panevėžyje, AB „Panevėžio specialus autotransportas“ aktų salėje (Pilėnų g. 43, Panevėžys);

Alytaus regiono - balandžio 1 d. Druskininkuose, „SPA Vilnius“ salėje (K.Dineikos g. 1, Druskininkai);

Vilniaus regiono - balandžio 5 d. Vilniuje, viešbučio „Crowne Plaza“ salėje (M. K.čiurlionio g. 84, Vilnius);

Keleivinio transporto regioninis susirinkimas - kovo 31 d. Vilniuje, „Linavos“ mokymo centre (Jankiškių g. 41, Vilnius);

Susirinkimų pradžia 11.00 val.

Darbotvarkė

1. Asociacijos „Linava“ prezidiumo nario(ių) ataskaita. 2. Asociacijos „Linava“ sekretoriato informacija. 3. Kandidatų į asociacijos „Linava“ prezidiumo narius rinkimai (tik šiaulių regione). 4. Kiti klausimai.

Asociacija „Linava“

kreipsis į Konkurencijos tarnybа

šiuo metu vežėjų asociacija „Linava“ gauna vis daugiau kelių transporto įmonių raštiškų pranešimų dėl to, kad šalyje dirbančios draudimo bendrovės 2,5-3 kartus padidino transporto priemonės savininko ir valdytojo civilinės atsakomybės draudimo įmokа palyginti su 2004 m balandžio mėn.

Kaip teigia asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, asociacijai priklausančių įmonių pranešimai kelia susirūpinimа ir verčia daryti prielaidа, jog draudimo bendrovės vykdo kartelinį susitarimа dėl draudimo polisų kainų pakėlimo.

Pasak asociacijos generalinio sekretoriaus Valdo Gilio, š. m. balandžio mėn. daugeliui transporto įmonių baigiasi turimų draudimo polisų galiojimo laikas ir pastaruoju metu įmonės pradėjo sudarinėti naujas draudimo sutartis. Gali būti, kad tai paskatino draudimo bendroves sutartinai pakelti kainas.

„Linavos“ vadovų teigimu, vežėjų asociacija vienija 1260 transporto įmonių ir dėl susiklosčiusios situacijos ketina kreiptis į Konkurencijos tarnybа dėl galimo draudimo bendrovių kartelinio susitarimo.

Be to, asociacija atkreipia valdžios institucijų dėmesį, jog „Linava“ nepritaria valdančiosios koalicijos partijų lyderių pareiškimui apie sprendimа kelių mokestį palikti dar metus. Ji taip pat primena, kad atskaitymų nuo pajamų kelių mokestis (dabar - 0,48 proc.) naikinamas tik nuo 2005 m. liepos 1 d., nors jis turėjo būti panaikintas Lietuvai įstojus į Europos Sаjungа.

Asociacijai „Linava“ priklauso 1260 krovininio ir keleivinio transporto bendrovės, kurios disponuoja per 12 000 krovininio transporto priemonių, apie 3000 autobusų ir troleibusų. Tai sudaro per 92 proc. visų šalyje įregistruotų tarptautiniuose maršrutuose dirbančių automobilių.

Baltarusijoje galioja

tik šios šalies

CMR važtaraščiai

Lietuvos ambasada Baltarusijoje kreipėsi į asociacijа „Linava“, kad ši atkreiptų krovinių vežėjų dėmesį į tai, jog nuo 2005 m. sausio 1 d. šioje šalyje įsigaliojo nauja CMR* važtaraščio naudojimo tvarka.

Baltarusijos transporto ir komunikacijų ministerijos nutarimu patvirtintoje tvarkoje CMR važtaraštis prilyginamas griežtos apskaitos blankui. Vadinasi, krovinio eksporto iš Baltarusijos atveju CMR važtaraštis turi būti įformintas konkretaus krovinio siuntėjo vardu.

Asociacija „Linava“, siekdama, kad būtų išvengta prastovų pasienio postuose dėl neteisingo CMR įforminimo, Lietuvos vežėjams rekomenduoja tikslin ti, ar krovinio eksporto atveju yra įformintas būtent Baltarusijos siuntėjo vardu išduotas CMR važtaraštis.

Kaip teigia Lietuvos ambasada Baltarusijoje, jei krovinio siuntėjas dėl nežinojimo ar atsitiktinai užpildys Lietuvos vežėjo pateiktа CMR važtaraštį, krovinys pasienyje bus sulaikytas ir atliekamas tyrimas.

Asociacijos duomenimis, 2004 m. Baltarusijos ekonominėje erdvėje veiklа vykdė 292 Lietuvos vežėjų įmonės.

* CMR važtaraštis - tarptautinio krovinių vežimo keliais važtaraštis.

Anatolijus JAKIMOVAS

Dalykinis susitikimas

dėl muitinės darbo pagerinimo

Vasario 23 d. Klaipėdoje įvyko Klaipėdos regiono vežėjų, asociacijos “Linava“ atstovų ir Muitinės departamento bei Klaipėdos teritorinės muitinės atstovų susitikimas. Neseniai vykusiuose regionų pasitarimuose ir krovininio transporto posėdyje vežėjai pareiškė susirūpinimа dėl muitinės tarnybų darbo Malkų įlankos jūrų uosto posto Kuršių padalinyje. Vežėjai piktinosi, kad šiame poste tenka ilgai laukti eilėse, norint atlikti muitinės formalumus.

Susitikime svarstyta, kaip pagerinti muitinės formalumų atlikimа Malkų įlankos jūrų uosto posto Kuršių padalinyje. Klaipėdos teritorinės muitinės viršininkas A. šipavičius informavo, kad šio padalinio infrastruktūra yra nepatenkinama: atvykus keltams susidaro didelės norinčių atlikti muitinės formalumus eilės. Muitinės viršininkas pažadėjo įsteigti tris kompiuterines darbo vietas (šiuo metu yra viena) ir krovinių srauto piko metu skirti didesnį muitinės pareigūnų skaičių, siekiant padidinti Kuršių padalinio pralaidumа.

Muitinės departamento generalinio direktoriaus pavaduotojas J. Miškinis informavo susitikimo dalyvius, jog kreipėsi į Transporto investicijų direkcijа dėl Malkų įlankos jūrų uosto punkto infrastruktūros išplėtimo - tikrinimo vietų įrengimo, taip pat kalbėjo apie informacinių sistemų diegimа uoste.

Muitinės departamento atstovai pasiūlė asociacijai, kaip vežėjų atstovui, kreiptis į Susisiekimo ir Finansų ministerijas dėl būtinumo statyti Malkų įlankos jūrų uosto postа, siekiant pagreitinti TIR procedūrų ir kitų muitinės formalumų atlikimа.

Susitikimo dalyviai nutarė ateityje dažniau rengti panašaus pobūdžio susitikimus, kuriuose muitinės ir vežėjų atstovai galėtų aptarti iškilusias problemas bei ieškoti abiem pusėms priimtinų sprendimų.

Informacijos ir IT skyrius

"Vežėjų žinios"
Kovas Nr. 5 (89)

"Linava" informuoja

Naujienos

Kelių transporto inspekcija

Naujienos

Pravartu žinoti

„Vodafone World“ atpigino telemetrijos paslaugas

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

Naujienos

Muitinėje

Automobilio salone įrengtoje dušo kabinoje - falsifikuoti alkoholiniai gėrimai

Susisiekimo ministerijoje

Naujienos

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams