Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

B A L A N D I S

KRONIKA

Balandžio 21 d. asociacijos prezidiumo posėdyje buvo apsvarstytos regioniniuose susirinkimuose iškeltos problemos ir galimi jų sprendimo būdai, XV vežėjų kongreso organizaciniai klausimai bei asociacijos biudžeto vykdymo aspektai.

Asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir „Linavos“ generalinis sekretorius Valdas Gilys prezidiumo narius supažindino su savo pranešimų tematika per būsimаjį vežėjų kongresа. Teisinių ir organizacinių reikalų komiteto pirmininkas Rimvydas Stropus pristatė XV vežėjų kongresui teiktinus asociacijos įstatų pakeitimus ir papildymus. Taip pat buvo svarstyti narystės asociacijoje klausimai, TIR garantinės sistemos mokymo programos pakeitimai bei „Linavos“ archyvo-muziejaus steigimo galimybės.

Gegužės 3 d. asociacijos „Linava“ vadovai, krovininio ir keleivinio transporto atstovai susitiko su šalies susisiekimo ministru Zigmantu Balčyčiu ir apsvarstė net 18 vežėjams aktualių klausimų. Kaip teigė Algimantas Kondrusevičius, daugelio iškeltų problemų sprendimas priklauso būtent Susisiekimo ministerijos kompetencijai, todėl „Linava“ stengiasi glaudžiau bendradarbiauti su ministerija.

Gegužės 6 d. „Le Meridien Villon“ viešbutyje Vilniuje Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“ surengė XV vežėjų kongresа. Kongreso dalyviai apžvelgė situacijа kelių transporto rinkoje, aptarė asociacijos veiklа bei jos darbo perspektyvas, patvirtino 2005 metų biudžetа bei priėmė kongreso rezoliucijа.

į „Linavos“ prezidiumа kongresas išrinko šiaulių regiono atstovа - UAB „Refta“ vadovа Artūrа Grigaliūnа.

Gegužės 11 d. surengtoje spaudos konferencijoje asociacijos „Linava“ vadovai apibendrino XV kongrese priimtus sprendimus ir kritikavo Lietuvos naftos produktų mažmeninės prekybos asociacijos (LNPMPA) skleidžiamа klaidinančiа informacijа apie galimas šalies vežėjų sаsajas su nelegalia prekyba degalais iš Rusijos ir Baltarusijos. Asociacija pateikė žurnalistams oficialius didžiausių degalinių tinklų ir Statistikos departamento duomenis apie degalų pardavimo tendencijas Lietuvoje, jie savaime paneigia visuomenę klaidinančiа LNPMPA informacijа.

Gegužės 19-20 d. asociacijos delegacija dalyvavo Taline IRU surengtoje kelių transporto tarptautinėje konferencijoje, kuri skirta aptarti situacijа praėjus vieneriems metams po Europos Sаjungos plėtros.

Prancūzija

Nacionalinis kelių informacijos centras (CNIR) informavo, kad dėl viaduko, esančio greitkelyje A31, rekonstrukcijos darbų nuo 2005 m. balandžio 24 d. (sekmadienio) iki 2005 m. rugsėjo 26 d. (pirmadienio) bus draudžiamas Metz (Richemont) (šiaurinė pusė) šiaurės kryptimi vykstantis eismas.

Be to, vykstančioms tranzitu krovininėms transporto priemonėms virš 7.5 t bus draudžiama važiuoti per Metz miestа ir vietiniais keliais.
Dėl šių priežasčių visoms transporto priemonėms, vykstančioms tranzitu, rekomenduojama išvažiuoti iš A31 kelio ties Langres ir važiuoti šiaurės kryptimi keliu A26, kuris susijungia su keliu A2 ties Valenciennes.

Visiems vairuotojams patariama, jei įmanoma, vengti Nancy-Luxemburg srities.

***

Informuojame, kad dėl de l’Epine tunelio, esančio Prancūzijoje, kelyje A43 tarp Lyons ir Chambery, remonto darbų, kurie vyks nuo 2005 m. gegužės 2 d. iki spalio pabaigos, bus uždaryta viena tunelio pusė ir eismas leidžiamas abiem kryptimis kita tunelio puse. Dėl šios priežasties laukiama didelių eismo grūsčių. Todėl tranzitu važiuojančioms transporto priemonėms rekomenduojama rinktis alternatyvius kelius. Su papildoma informacija galima susipažinti interneto svetainėje www.plan-chamois.com

Austrija

Austrijos vežėjų asociacija AISO informavo, kad nuo 2005 m. gegužės 1 d. visi vairuotojai, ketinantys dėl automobilio techninio gedimo ar avarijos išlipti iš automobilio, privalės dėvėti šviesа atspindinčius drabužius (liemenę, švarkа, spec. drabužius). Skirtingai nei reglamentuojama kitose šalyse, Austrijoje privaloma turėti transporto priemonėje mažiausiai vienus šviesа atspindinčius drabužius. Jie privalo būti geltonos, raudonos ar oranžinės spalvos su baltomis šviesа atspindinčiomis juostomis bei atitikti EN471 standartus. Vairuotojai, nesilaikantys šių taisyklių, bus baudžiami nuo 36 (vietoje) iki 2180 eurų dydžio bauda.

Portugalija

Portugalijos vežėjų asociacija ANTRAM informavo, kad nuo 2005 m. birželio 23 d. į Portugalijа važiuojantys vairuotojai privalės turėti šviesа atspindinčias liemenes. Liemenės turi atitikti kovo 24 d. nacionalinį įstatymа (Portaria, Nr. 311-D/2005), o šviesа atspindinčios juostelės - EN471 ir EN1150 standartus. Vairuotojai, kurie pavojingomis aplinkybėmis nedėvės šviesа atspindinčios liemenės, gali būti baudžiami 120-600 eurų bauda. Vairuotojai, kurie neturės transporto priemonėje šviesа atspindinčios liemenės, gali būti baudžiami 60-300 eurų bauda.

Lietuva

Norime atkreipti vežėjų dėmesį, kad nuo š.m. balandžio 27 d. įsigalioja LR Vyriausybės nutarimas „Dėl LR kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo įgyvendinimo“.

Konsultacijas dėl šio nutarimo taikymo vežėjams teikia Krovininio transporto skyrius tel. (8-5) 2786572, 2786561.

***

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos Kelių ir kelių transporto departamentas informavo, kad nuo 2005 m. birželio 1 dienos iki 2006 m. birželio 1 dienos dėl rekonstrukcijos darbų Lietuvos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos valstybės sienos perėjimo punkte Lavoriškės-Katlovka Baltarusijos Respublika sustabdo visų rūšių transporto priemonių eismа.

Rumunija

Užsienio šalių vairuotojai, įvažiuodami į Rumunijа, privalo įsigyti vinjetę, kuri galioja mažiausiai septynias dienas. Rumunijos vežėjų asociacija UNTRR informavo apie papildomа vienos dienos kelių mokesčio vinjetę. Jа gali įsigyti tik tie į Rumunijа vykstantys užsienio šalių vairuotojai, kurių baigiasi septynių dienų vinjetės galiojimo terminas ir pageidauja jį pratęsti. Vienos dienos vinjetę galima įsigyti Rumunijoje esančiose degalinėse bei pasienio postuose esančiose kelių administracijos skyriuose.

LNPMPA klaidina visuomenę ir šmeižia šalies vežėjus

Gegužės vienuoliktа dienа asociacija „Linava“ surengė spaudos konferencijа, kurioje asociacijos prezidentas Algimantas Kondrusevičius ir generalinis sekretorius Valdas Gilys supažindino žiniasklaidos atstovus su vežėjų verslo pokyčiais Europos Sаjungoje, apibūdino asociacijos veiklos pasikeitimus ir jos perspektyvas. Gero įvertinimo sulaukė pusę milijono litų pelno pernai uždirbęs „Linavos“ servisas ir veiklа plečiantis „Linavos“ mokymo centras.

Vidmantas Kliukas

Vadovų teigimu, tolimesnės kelių transporto plėtros galimybės daugiausia priklausys nuo trijų sаlygų: reikiamos infrastruktūros, kvalifikuotos darbo jėgos ir pažangių novatoriškų technologijų taikymo visose su logistika susijusiose grandyse.

„Linavos“ vadovai kritikavo Lietuvos naftos produktų mažmeninės prekybos asociacijos (LNPMPA) skleidžiamа klaidinančiа informacijа apie galimas šalies vežėjų sаsajas su nelegalia prekyba degalais iš Rusijos ir Baltarusijos. Tai šešėlis vežėjų verslui, kuris sukuria 8 proc. nacionalinio produkto. žurnalistams pateikti oficialūs didžiausių degalinių tinklų ir Statistikos departamento duomenys apie degalų pardavimo tendencijas Lietuvoje paneigia LNPMPA skleidžiamа ir visuomenę klaidinančiа informacijа.

Statistikos departamento duomenys:

Lietuvos Statistikos departamento duomenimis, lietuviško dyzelino suvartojimas šalyje 2004 m. padidėjo 20,6 proc., o 2005 m. pirmаjį ketvirtį 7 proc., lyginant su 2004 m. tuo pačiu laikotarpiu.

AB „Mažeikių nafta“

duomenys:

Per 2004 metus „Mažeikių nafta“ perdirbo 8,66 mln. tonų naftos - 1,5 mln. tonų daugiau nei per tа patį praėjusių metų laikotarpį.

• Benzino ir dyzelino 2004 m. Lietuvoje parduota 1,6 mln. tonų, t.y. 7 proc. daugiau nei 2003 m. (1,5 mln. t).

• Benzino ir dyzelino Lietuvoje per pirmuosius tris 2005 m. mėnesius parduota 345 tūkst. tonų, t.y. 17 proc. daugiau nei 2004 m. per tа patį laikotarpį.

„Lietuva Statoil“

duomenys:

„Lietuva Statoil“ kuro pardavimas 2004 m., palyginti su 2003 metais, išaugo 30 proc.: nuo beveik 497 mln. iki maždaug 647 mln. litų.

„šiais metais planuojame tolesnį degalų pardavimo augimа“, - sako „Lietuvos Statoil“ generalinė direktorė Annė Martory.

„Lukoil Baltija“

duomenys:

„Lukoil Baltija“ degalinių tinkle 2004 m. dyzelino pardavimas padidėjo beveik 2,6 karto.

AB „Ventus-Nafta“

duomenys:

AB „Ventus-Nafta“ per I šių metų ketvirtį padidino apyvartа 22,8 proc. Didžiausiа įtakа apyvartai didėti turėjo 24,7 proc. išaugęs dyzelino pardavimas.

„Apyvartos augimа lėmė naujų verslo klientų daugėjimas“, - teigia bendrovės komercijos direktorius Saulius žilėnas.

Kai kurių asociacijos

„Linava“ įmonių duomenys:

Tokias tendencijas atspindi ir asociacijos „Linava“ įmonių statistiniai duomenys. 2004 m. po gegužės pirmos dienos lietuviškų degalų pirkimas tarp asociacijos įmonių padidėjo 3,5 karto. Panaši lietuviško kuro pirkimo tendencija išsilaikė ir per š.m. I ketvirtį - vidutiniškai padidėjo 2,8 karto.

Panaši lietuviško dyzelino pirkimo didėjimo tendencija yra tiek mažose, tik didelėse vežėjų asociacijos įmonėse.

„Linavos“ servisas su degalinių tinklu „Ventus-Nafta“ plėtoja centralizuoto kuro įsigijimo projektа. Serviso išduodamomis kuro kortelėmis naudojasi apie 700 vežėjų įmonių.

vejai, tačiau tarp jų nebuvo nė vieno vežėjo.

Asociacija „Linava“ siekia, kad vežėjų veikla būtų skaidri, pažeidimai - netoleruojami, tad jei pasitaikytų nelegalios veiklos atvejų, pažeidėjams bus taikomos atitinkamos sankcijos.

Trijų Baltijos valstybių vežėjų asociacijų asamblėja pasirašė bendrа kreipimа į Estijos, Latvijos ir Lietuvos Vyriausybes. Kreipimesi prašoma neatidėliojant spręsti aktualiausias Baltijos valstybių vežėjams problemas, iš kurių viena - dyzelino brangimas. Jo poveikį transporto verslui galima būtų sušvelninti kompensuojant dalį akcizo už įsigytа dyzelinа. Panaši praktika jau taikoma Belgijoje, svarstoma Prancūzijoje ir Vengrijoje.

Vežėjų asociacijos vadovai priminė, jog pagal ES muitų teisės reglamentus draudžiama įvežtus degalus išpilti iš juos įvežusios transporto priemonės bako ir naudoti kituose automobiliuose. Vadovaudamosi šiomis visoje Europoje galiojančios nuostatomis, kontroliuojančios tarnybos (Lietuvoje - Muitinės departamentas) privalo garantuoti, kad be muitų įvežtais degalais nebūtų neteisėtai prekiaujama. Esant tinkamai kontrolės sistemai, šios nuostatos leidžia maksimaliai apriboti nelegaliа prekybа degalais pasienio regionuose.

Degalų įvežimas (be muitų ir mokesčių) transporto priemonėmis, vežančiomis tarptautiniais maršrutais keleivius ir krovinius, standartiniuose bakuose yra reglamentuojamas Lietuvos su kitomis valstybėmis, ne ES narėmis, pasirašytų dvišalių sutarčių.

Generalinis sekretorius Valdas Gilys teigė, kad tuo atveju, jei Lietuvoje būtų priimtas teisės aktas, ribojantis degalų įvežimа iki 200 l, tai Rusijos, Baltarusijos, Ukrainos, Bulgarijos, Moldovos, Gruzijos, Rumunijos, Kazachstano, Uzbekistano ir kitų valstybių vežėjai vis tiek galėtų įvažiuoti į Lietuvа su pilnais degalų bakais, nes tarpvalstybinės sutartys turi aukštesnę galiа nei šalies vidaus įstatymai. Tokia situacija reikštų mūsų vežėjų diskriminavimа.

"Transporto pasaulis"
Gegužė Nr. 5 (53)

"Linava" informuoja

Naujienos

XV asociacijos „Linava“ kongresas:vežėjų verslo dabartis ir ateitis

Aktualijos

Vargšo trakerio rauda alubaryje po septinto alaus bokalo

Patirtis

Sаskaitas užsienyje mažina „Bitės“ ir „Vodafone“ partnerystė

Poleminės pastabos

Kur gauti lėšų automobilių keliams?

Pravartu žinoti

Didžiatūrės puspriekabės

Saugus eismas

DAR KARTА - APIE EISMO SAUGUMА

Lietuvoje ir pasaulyje

Naujienos

Transporto politika

EGZOTIKA TAPS KASDIENYBE?

Žinotina

Pleištai, amortizatoriai, nišos - žmogaus saugumui

Vykstantiems į Ukrainа

Keleivinis transportas

LIETUVOJE - BRANDENBURGO žEMėS VEžėJAI

Teisė

Lietuvos Aukščiausiojo Teismo praktika vežėjų bylose

Verslo etika

Derybų menas

Automobilių sportas

„Scania“ varybose nugaljo...

Muziejus

SAVIVARčIO ISTORIJA