Redakcija Reklama Prenumerata Leidiniai Archyvas
Leidiniai: Metai:

Naujienos

Naujovės vežėjams

Vežėjų asociacija „Linava“ atkreipia krovinių ir keleivių vežėjų dėmesį į tai, jog nuo gegužės 12 d. Baltarusijos pasienyje sutrumpėjo muitinės ir pasienio kontrolės laikas. įsigaliojo nauja instrukcija, kurioje nustatyti tikslūs laiko parametrai: kiekvieno patikrinimo trukmė ir buvimo pasienyje maksimalus laikas. Instrukcija numato, kad krovininio transporto kontrolės laikas neturi viršyti 40 min., turistinių autobusų - 30 min., lengvojo transporto - 15 min.

Austrijos vežėjų asociacijos (AISO) duomenimis, nuo 2005 m. gegužės 1 d. visi vairuotojai, kurie dėl automobilio techninio gedimo ar avarijos bus išlipę iš automobilio, privalės dėvėti šviesа atspindinčius drabužius (liemenę, švarkа, spec. drabužius). Skirtingai nei reglamentuojama kitose šalyse, Austrijoje transporto priemonėje privaloma turėti mažiausiai vienus šviesа atspindinčius drabužius. Drabužiai turi būti geltonos, raudonos arba oranžinės spalvos su baltomis šviesа atspindinčiomis juostomis bei atitikti EN471 standartus. Vairuotojai, nesilaikantys šių taisyklių, bus baudžiami nuo 36 (vietoje) iki 2180 EUR bauda.

Panašus reikalavimas nuo 2005 m. birželio 23 d. įsigalios ir Portugalijoje. Per šiа šalį važiuojantys vairuotojai privalės turėti šviesа atspindinčias liemenes. Vairuotojai, kurie pavojingomis aplinkybėmis nedėvės šviesа atspindinčios liemenės, gali būti baudžiami 120-600 EUR bauda. Vairuotojai, kurie neturės transporto priemonėje šviesа atspindinčios liemenės, gali būti baudžiami 60-300 EUR bauda.

Vežėjai, kurie vykdo veiklа Rusijos ir NVS šalių rinkose, turi atkreipti dėmesį į tai, jog nuo gegužės 17 d. Rusija visiškai uždraudė augalinės produkcijos importа iš Moldovos. Faktiškai draudžiama įvežti į Rusijа moldaviškus vaisius, gėles, daržoves ir tabakа. Prieš mėnesį toks draudimas buvo pritaikytas moldaviškai mėsai.

„Linava“ kviečia aktyviau teikti PVM grаžinimo dokumentus

Asociacijos „Linava“ PVM grаžinimo poskyris informuoja, kad praėjusiа savaitę Vokietijos mokesčių inspekcijai pateiktos įmonių PVM grаžinimo paraiškos už 2004 m. Iš viso Vokietijos mokesčių inspekcijai perduota 71 įmonės paraiška 46 tūkst. EUR.

„Linava“ atkreipia kelių transporto įmonių dėmesį į tai, kad siekiant susigrаžinti 2004 m. PVM iš užsienio valstybių paraiškos tų valstybių mokesčių inspekcijose turi būti įregistruotos iki š. m. birželio 30 d. įmonės, iki nurodytos datos nespėjusios pateikti užsienio šalių institucijoms savo paraiškų, praras teisę susigrаžinti 2004 m. PVM.

Pastaruoju metu PVM grаžinimo klausimu asociacija intensyviai tariasi su Ispanija, Olandija, Belgija ir Liuksemburgu, nes šių šalių rinkose aktyviai dirba „Linavos“ vežėjai. Praėjusiа savaitę „Linavos“ specialistai jau buvo susitikę su olandų mokesčių inspekcijos atstovais, o mėnesio pabaigoje PVM grаžinimo klausimu susitiks ir su Ispanijos finansų specialistais.

„Linavos“ tarpininkavimo susigrаžinant PVM iš užsienio valstybių paslauga dabar naudojasi per 600 šalies kelių transporto įmonių.

Vairuotojų tarptautininkų bus daugiau

Viena iš kelių transporto plėtros sаlygų - pakankama vairuotojų tarptautininkų pasiūla. Realius žingsnius šia linkme žengia vežėjų asociacijos Všį „Linavos“ mokymo centras ir kelios šalies mokymo įstaigos. „Linavos“ mokymo centro direktoriaus Juliaus Saleneko teigimu, centras perkvalifikuoja apie 100-120 vairuotojų per metus ir parengia juos dirbti tarptautiniais reisais, tačiau profesionalių darbuotojų trūkumas nėra patenkinamas.

2004 m. rugsėjį tik dvi mokyklos - Všį Alantos technologijos ir verslo mokykla ir Vilniaus 3-ioji politechnikos mokykla - sukomplektavo moksleivių grupes (iš viso 53 moksleivius).

Kaip teigė Alantos technologijos ir verslo mokyklos direktorius Vladas Pusvaškis, pirmаjį kursа šiemet baigs 28 iš 31 įstojusiojo. Anot direktoriaus, daugelis būsimųjų vairuotojų jau dabar turi pasiūlymų įsidarbinti kelių transporto įmonėse, o keli jau dirba derindami mokslа ir darbа.

šį rudenį Alantos technologijos ir verslo mokykla ketina priimti dar 25 jaunuolius į tarptautinių vežimų vairuotojo-ekspeditoriaus specialybę.

šiemet Lietuvoje jau įgyvendinamas Europos socialinio fondo projektas „Nuotolinis mokymasis profesinėje mokykloje - lygių galimybių užtikrinimas“. Projektа, kuriam finansinė parama skiriama iš ES struktūrinių fondų, vykdys Kėdainių profesinio rengimo centras kartu su partneriais - Utenos regioninio profesinio mokymo centru, Anykščių žemės ūkio mokykla, Daugų technologijos ir verslo mokykla, Všį Alantos technologijos ir verslo mokykla ir „Linavos“ mokymo centru.

Projekto trukmė - 2005-2008 m., jo biudžetas - 563 283 Lt, iš kurių 75 proc. reikiamų lėšų skiria Europos Sаjungos socialinis fondas, o likusieji 25 proc. - iš Lietuvos Respublikos bendrojo finansavimo lėšų.

šis projektas skirtas suteikti reikiamа kvalifikacijа tarptautinių reisų vairuotojams neatsitraukiant nuo darbo. Kadangi nuo 2004 m. Lietuvoje yra privalomas profesinio parengimo pažymėjimas tarptautiniams ir vidaus krovinių bei keleivių vežimo keliais operatoriams, šis inovatyvus mokymosi metodas yra labai patogus tarptautinių vežimų vairuotojų-ekspeditorių kvalifikacijai kelti. Jau išmokyta 30 mokytojų dirbti nuotolinio mokymosi srityje, parengti 8 moduliai WebCT aplinkoje, išmokyta 100 moksleivių. Nuotolinio mokymosi moduliais bus sudarytos sаlygos mokytis priimtinu tempu, stiliumi ir norimoje vietoje. Pasak V. Pusvaškio, projektas leis įgyti reikiamа kvalifikacijа daugiau kaip 50-čiai vairuotojų per metus.

„Linavos“ mokymo centro vadovybė teigia, kad centras yra pasirengęs ir toliau bendradarbiauti su tarptautinių reisų vairuotojus rengiančiomis mokyklomis. Be to, sutarta, jog asociacija „Linava“ padės surasti įmones, kuriose besimokantieji galės atlikti praktinius užsiėmimus, bei padės baigusiesiems rasti darbo tarptautinių vežimų įmonėse.

ES plėtros laimėjimai pavojuje, jeigu nebus skatinamas kelių transportas

Asociacijos „Linava“ delegacija gegužės 19-20 d. Taline dalyvavo Tarptautinės kelių transporto sаjungos (IRU) surengtoje 8-ojoje „TransEuro“ kelių transporto konferencijoje. šiame svarbiame renginyje dalyvavo beveik 500 atstovų iš 39 Europos ir Azijos šalių. Konferencijoje pagrindinis dėmesys buvo skirtas kelių transporto ryšiams su kitomis ekonomikos šakomis išsiplėtusioje Europos Sаjungoje. Dalyviai priėmė rezoliucijа, raginančiа vyriausybines institucijas suteikti politinį prioritetа efektyviam kelių transporto skatinimui.

IRU prezidentas Paulas Laeremansas (Paul Laeremans) konferencijoje teigė, kad Europos Sаjungos plėtra 2004 m. buvo kertinis akmuo visos Europos integracijoje. Jo manymu, lūkesčiai ir viltys, kad plėtra pagreitins ekonominį išsivystymа ir socialinę pažangа, nebus pateisintos, jeigu šalys narės ir Europos Sаjungos institucijos neparengs tinkamų priemonių skatinti efektyvų kelių transportа.

„Kelių transportas yra gyvybiškai svarbus Europos Sаjungos ekonominiam konkurencingumui globalinėje ekonomikoje, tačiau Europos Sаjungos politika dabartiniu laikotarpiu siekia ne skatinti kelių transportа, bet bausti jį mažiau efektyvių alternatyvų naudai, - sakė prezidentas. - Politikos strategijos formuotojai turi pripažinti, kad bet kuri sankcija kelių transportui visada reiškia dar didesnes sankcijas pačiai ekonomikai.“

Kaip teigė asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, konferencijos dalyviai paragino imtis priemonių, garantuojančių visų operatorių vienodas galimybes rinkoje ir skatinančių kelių transportа, kuris jau nėra tiktai transporto rūšis, bet yra nedaloma šiuolaikinės gamybos, distribucijos, turizmo ir viešojo transporto dalis.

Konferencijoje IRU Akademijos surengtame seminare „Ar jūs pasiruošę skaitmeninio tachografo įvedimui 2005 m. rugpjūčio 5 d.“ buvo konstatuota, kad Europos Sаjunga dar nesusitarė dėl darbo ir poilsio registruojančios įrangos ir kad daugelis Europos Sаjungos šalių narių neturės būtinos infrastruktūros vietoje ir laiku.

„Gamintojai ir vežėjai stengiasi pasirengti, tačiau Europos Sаjungos nesugebėjimas susitarti dėl naujų darbo ir poilsio taisyklių reiškia, kad visas registruojančios įrangos parengimo darbas buvo nevaisingas, kadangi neužbaigtas darbas su programine įranga, - sakė P. Laeremansas. - Dar daugiau painiavos kelia tai, kad būtini administraciniai, teisiniai ir logistikos pasirengimai nebus baigti visose Europos Sаjungos šalyse.“

Anatolijus JAKIMOVAS

Asociacijos „Linava“ spaudos atstovas

"Vežėjų žinios"
Gegužė Nr. 10 (94)

"Linava" informuoja

Naujienos

Veteranai

Jonui Karalevičiui - 60

"Linavos" mokymo centras

Planuojami mokymo kursai ir seminarai

Vž informacija

KONFERENCIJOJE SVARSTYTOS MIESTO TRANSPORTO PROBLEMOS

Teisė

Nauji teisės aktai, aktualūs vežėjams